alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S80 II 2.4 D5 (205KM)

Volvo S80 II 2.4 D5 (205KM)Wyświetleń: 3414

Volvo S80 II 2.4 D5 (205KM)

Okres produkcji: 2004-2012

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]205
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)8.0
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

22.12.2014ZdzisławTak

Cóż komfort, dynamika jazdy itd kosztują. Generalnie :S-60 silnik D-5, przebieg prawie 300 tys. Dynamiczna jazda głównie w trasie. Żadnych oznak zużycia. na bieżąco wymiana części wynikających z eksploatacji. Tak dalej. polecam


10.02.2017MarcinNie

ustalmy jedno od 2010 jest to inny silnik nie mylmy starej dobrej D5 z silnikiem od 2010 roku do końca 2013 roku bo w tych latach silnik ten to wielkie nieporozumienie. nagminnie pękające tuleje oraz uszczelka pod głowicą. Silnik w autach s60, s80, v60 xc60 xc90


25.09.2016MXTak

Posiadam czarną Violę już 4 rok. Po przesiadce z golfa 90 kucy myślałem że to rakieta. Kupiłem ją z nalotem 216 tyś (ponoć) po przejechaniu 20 tyś padły mi wtryski co jest normalne. Mechanik oddał do naprawy (co okazało się że kiepsko zrobili albo tylko wyczyścili) co było skutkiem po kolejnych 50 tyś generalny remont silnika. Pomijając te przygody auto godne uwagi, ze spalaniem spokojnie schodzę do 5L/100 po zalaniu na ful komputer pokazuję zasięg 1600km. Pozostałe części zamienne na poziomie innych samochodów tej klasy. Silnik pracuję jak nie diesel, przyjemne brzmienie na wysokich obrotach, na 3 biegu potrafi zerwać przyczepność max 230km/h. Posiadam model bez DPF-u. Mechanik mi mówił że spotyka D5 z nalotem 700tys z takim zużyciem silnika co fordy czy słynne TDI po 300tys. Komfort jazdy bije konkurentów na głowę, przy wyprzedzaniu nie trzeba stawiać żagla. Kolejne auto też będzie volvo tylko już pnad 200 kucy


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 66
Brak opinii