alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane I 1.9 dCi (102KM)

Renault Megane I 1.9 dCi (102KM)Wyświetleń: 4230

Renault Megane I 1.9 dCi (102KM)

Okres produkcji: 1995-2002

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]102
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)11,5
Spalanie - miasto [l/100km]6,4
Spalanie - trasa [l/100km]5,0
Spalanie - średnie [l/100km]5,6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.8L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 lub 60 miesięcy

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak - może występować
TurbinaGeometria stała lub zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D651181606.6
1.9 dTi901751606.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 4.8

Średnie: 5.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Grzesiek 18.04.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Auto kupiłem dwa lata temu z przebiegiem 190 tyś,miałem nim pojeździć dwa trzy miesiące do zakupu nowego auta.Auto nowe kupiłem a ten został jako drugi,co miałem sprzedawać jak okazało się że auto świetnie się spisuje,wygodne,mało awaryjne i spalanie super niskie .Więc Francuzy nie są takie złe jak o nich piszą, a co ważne silnik to jego największy atut. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:bardzo wygodny samochód, dobre trwałe zawieszenie, niskie spalanie, dobrze się zbiera, cicho pracuje, brak awarii
Wady:w każdym sataym aucie mozna coś znaleźć ale nie o to chodzi .
Renault Megane 2002r 240 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

11.05.2013Nie

Laguna 3 - 1,9 dci 150km. Przy przebiegu 68tyś - padło koło pasowe na wale korbowym - spowodowane to było zablokowanym sprzęgiełkiem od alternatora - koszt naprawy 1100zł ... . "oddałem" samochód przy przebiegu 95 tyś - Do tego czasu -95 tyś -było potem ok. Kolejny użytkownik przy 115tyś wymienił synchronizator 1 biegu ( wyskakiwał :-o) a przy 147 tyś.poleciał dwumas. Po tej zabawie samochód poszedł w kolejne ręce ... historia dalsza nie znana ale optymizmem do modelu i tego silnika nie zawiewa. Nie polecam .


12.05.2013Nie

1.9 dci 120km ten silnik to porażka. wtryski padaja na potege, a o zaworze egr juz nie wspomne.Odradza m


08.02.2014Kryspin BDGTak

Mam Megane II 1.9 dci 120km. Jak się dba tak się ma! Jestem bardzo zadowolony. Dobre paliwo, dobry olej, filtry na czas i żadnych zastrzeżeń do silnika jak i reszty. Mam kolegę z Golfem IV Tdi, awaryjność na dużo wyższym poziomie. Polecam ten motor!!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.