alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane II 1.5 dCi (82KM)

Renault Megane II 1.5 dCi (82KM)Wyświetleń: 10538

Renault Megane II 1.5 dCi (82KM)

Okres produkcji: 2002-2006

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)14.3
Spalanie - miasto [l/100km]6,1
Spalanie - trasa [l/100km]4,8
Spalanie - średnie [l/100km]5,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządu120.000 km- 160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.7

Trasa: 4

Średnie: 4.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi10120012.84.5
1.9 dCi9023012.95.4
1.9 dCi12027010,55.9

21.04.2015Slepy66Tak

"Jestem pierwszym właścicielem pojazdu i mam skale porównawczą do Hondy tez prosto z salonu.W mojej ocenie Megane2 górą spalanie, jazda, blacharka, service jak do tej pory OK! "


07.09.2017PiotrTak

"Renault Scenic II 1.5 dCI 82km. Autko zakupiłem 7 lat temu z przbiegiem 170tys. km, spalanie podczas jazdy trasą do 120km/h nie przekracza 5 litrów, jeżdżąc 50/50 spalanie wzrasta do około 6 litrów. Przejechałem nim 100tys. i jak dotąd pojazd nigdy mnie nie zawiódł, wymieniłem jedynie czujnik ciśnienia paliwa przy 200tys. oraz zregenerowałem turbosprężarkę przy 265tys. poza tym wymiana klocków itp. co robi się zresztą w każdym samochodzie więc nie mogę powiedzieć że jest awaryjny. Regularnie wymieniam olej na Elf co 10tys. km, filtr paliwa i powietrza co 20tys. "


03.10.2017RobertTak

Silnik posiadam w Scenicu z 2004 roku przejechałm nim ponad 120 tys obcny przebieg to 265tys i powiem że jestem bardzo Heepy.Co do awarii to tak przy 190 tys padły mi dwa wtryski ale koszty nie takie wielkie bo kupiłem używki po 300 zł i dalej auto śmiga,padł alternator i musiałem uszczelnić turbinę.To wszystko z takich grubszych rzeczy,drobnych było trochę więcej ale to bzdury rzędu do 100 zł.Ogólnie awaryjność jest naprawdę niska jak na przebieg jaki mam.Silnik ma mało mocy ale za to spal niewiele bo średnio 5.6l i naprawdę fajnie chodzi jest bardzo elastyczny i cichy.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 33
Średnia (głosów 2):
(9.75)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

Marcin 15.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
""Samochód użytkuję prawie 5 lat, przejechałem około 150 tyś. zmieniam tylko olej i klocki. Jazda głównie po mieście. BEZAWARYJNY. Ale jak dbasz tak masz" "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.6l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:BEZAWARYJNE, ekonomiczne
Wady:BRAK
megane II 1,5 dci 2003
Adam 28.07.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Moim zdaniem całkiem niezły silniczek. Wiadomo - nie jest to demon prędkości, ale strasznie ekonomiczny co dla mnie przy dużych przebiegach jest ważne (auto prywatne więc ja zalewam :) )Najniższe spalanie na 100 km zanotowane przeze mnie to 2,7 w trasie. A najwyższe to 5,0 (klimatyzacja, miasto, ostre przyspieszanie i hamowanie). Samochód mam dwa lata. Zrobiłem 70 tysięcy km. Przez ten czas ani jednego problemu z silnikiem, ale dodam, że jeżdżę spokojnie i tylko na autostradach mam ciężką nogę. Silnik zalewany olejem elf zgodnie z zaleceniami producenta. A wymieniam co 15 tysięcy wraz z filtrami. Przeglądy robię w ASO, a przy silniku jeszcze nic nie było grzebane."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.8l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.3l/100km

Zalety:Bardzo małe spalanie, Brak problemów przy niskiej temperaturze, Naprawdę wygodny podłokietnik z przodu, Wygodne zagłówki, Bardzo dobre hamulce
Wady:Krótkie przełożenia skrzyni biegów przy tym silniku, Wrażenie że cały czas jedzie na wysokich obrotach, Wymiana przedniej żarówki
Megane II/PhI 2005