alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane II 1.5 dCi (82KM)

Renault Megane II 1.5 dCi (82KM)Wyświetleń: 9341

Renault Megane II 1.5 dCi (82KM)

Okres produkcji: 2002-2006

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)14.3
Spalanie - miasto [l/100km]6,1
Spalanie - trasa [l/100km]4,8
Spalanie - średnie [l/100km]5,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządu120.000 km- 160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.7

Trasa: 4

Średnie: 4.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1052001775.6
1.9 dCi1202701965.9

21.07.2017shizaTak

"Witam clio 1.5 dci 82km auto sprzedałem z przebiegiem 302tys km kupilem z francji z przebiegiem 160 tys od czasu zakupu do sprzedazy wymieniłem sprzegło cena okolo 600zł z robocizna.nie bede wspominal o czesciach takich klocki sworznie wachacza itp bo to normalne przy wiekszosci samochodow.Za to kolega z pracy nissana almere z tym samym silnikiem szlag trafiał bo poszły panewki wał wtryski pompa sprzegło samochod kupil za 11 tys zł dołożył drugie tyle wiec jak sie trafi."


03.10.2017RobertTak

Silnik posiadam w Scenicu z 2004 roku przejechałm nim ponad 120 tys obcny przebieg to 265tys i powiem że jestem bardzo Heepy.Co do awarii to tak przy 190 tys padły mi dwa wtryski ale koszty nie takie wielkie bo kupiłem używki po 300 zł i dalej auto śmiga,padł alternator i musiałem uszczelnić turbinę.To wszystko z takich grubszych rzeczy,drobnych było trochę więcej ale to bzdury rzędu do 100 zł.Ogólnie awaryjność jest naprawdę niska jak na przebieg jaki mam.Silnik ma mało mocy ale za to spal niewiele bo średnio 5.6l i naprawdę fajnie chodzi jest bardzo elastyczny i cichy.


14.02.2016MarcinTak

"Trwały, ekonomoczny, wystarczajaco dynamiczny - najlepszy silnik na rynku""


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 2):
(9.75)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 63

Opinie użytkowników

Marcin 15.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
""Samochód użytkuję prawie 5 lat, przejechałem około 150 tyś. zmieniam tylko olej i klocki. Jazda głównie po mieście. BEZAWARYJNY. Ale jak dbasz tak masz" "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.6l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:BEZAWARYJNE, ekonomiczne
Wady:BRAK
megane II 1,5 dci 2003
Adam 28.07.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Moim zdaniem całkiem niezły silniczek. Wiadomo - nie jest to demon prędkości, ale strasznie ekonomiczny co dla mnie przy dużych przebiegach jest ważne (auto prywatne więc ja zalewam :) )Najniższe spalanie na 100 km zanotowane przeze mnie to 2,7 w trasie. A najwyższe to 5,0 (klimatyzacja, miasto, ostre przyspieszanie i hamowanie). Samochód mam dwa lata. Zrobiłem 70 tysięcy km. Przez ten czas ani jednego problemu z silnikiem, ale dodam, że jeżdżę spokojnie i tylko na autostradach mam ciężką nogę. Silnik zalewany olejem elf zgodnie z zaleceniami producenta. A wymieniam co 15 tysięcy wraz z filtrami. Przeglądy robię w ASO, a przy silniku jeszcze nic nie było grzebane."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.8l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.3l/100km

Zalety:Bardzo małe spalanie, Brak problemów przy niskiej temperaturze, Naprawdę wygodny podłokietnik z przodu, Wygodne zagłówki, Bardzo dobre hamulce
Wady:Krótkie przełożenia skrzyni biegów przy tym silniku, Wrażenie że cały czas jedzie na wysokich obrotach, Wymiana przedniej żarówki
Megane II/PhI 2005