alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane II 1.5 dCi 82KM (K9K 702/722)

Renault Megane II 1.5 dCi 82KM (K9K 702/722)Wyświetleń: 11217

Renault Megane II 1.5 dCi 82KM (K9K 702/722)

Okres produkcji: 2002-2006

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)14.3
Spalanie - miasto [l/100km]6,1
Spalanie - trasa [l/100km]4,8
Spalanie - średnie [l/100km]5,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządu120.000 km- 160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.7

Trasa: 4

Średnie: 4.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi8620012.74.5
1.9 dCi9023012.95.4
1.9 dCi12027010,55.9

06.01.2019Clio II FLTak

Użytkowany w służbowym Clio naprawdę dawał radę. Dynamiki na zadowalającym poziomie, spalanie przy 1 osobie na pokładzie bardzo niskie. Przez 1,5 roku użytkowania nie sprawił żadnych problemów i wspominam go dużo lepiej niż późniejsze Clio III również 1.5 dCi gdzie pojawiały ciągłe ubytki oleju.


21.04.2015Slepy66Tak

"Jestem pierwszym właścicielem pojazdu i mam skale porównawczą do Hondy tez prosto z salonu.W mojej ocenie Megane2 górą spalanie, jazda, blacharka, service jak do tej pory OK! "


20.06.2015MariuszTak

"Mam Scenica z roku 2003 z 1,5DCI, przebieg 187tys. czyli co dzień przez 13 lat auto robiło 40-50km. Do silnika nie ma do czego się przyczepić, pracuje jak najbardziej poprawnie. Jestem 3 właścicielem. Auto bardzo zadbane więc i nie katowane. Pali zawsze, nie gaśnie, auto w miarę dynamiczne, zużycie paliwa w większości cyklu miejskiego 6l/100km. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 33
Średnia (głosów 2):
(9.75)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

Marcin 15.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
""Samochód użytkuję prawie 5 lat, przejechałem około 150 tyś. zmieniam tylko olej i klocki. Jazda głównie po mieście. BEZAWARYJNY. Ale jak dbasz tak masz" "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.6l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:BEZAWARYJNE, ekonomiczne
Wady:BRAK
megane II 1,5 dci 2003
Adam 28.07.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Moim zdaniem całkiem niezły silniczek. Wiadomo - nie jest to demon prędkości, ale strasznie ekonomiczny co dla mnie przy dużych przebiegach jest ważne (auto prywatne więc ja zalewam :) )Najniższe spalanie na 100 km zanotowane przeze mnie to 2,7 w trasie. A najwyższe to 5,0 (klimatyzacja, miasto, ostre przyspieszanie i hamowanie). Samochód mam dwa lata. Zrobiłem 70 tysięcy km. Przez ten czas ani jednego problemu z silnikiem, ale dodam, że jeżdżę spokojnie i tylko na autostradach mam ciężką nogę. Silnik zalewany olejem elf zgodnie z zaleceniami producenta. A wymieniam co 15 tysięcy wraz z filtrami. Przeglądy robię w ASO, a przy silniku jeszcze nic nie było grzebane."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.8l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.3l/100km

Zalety:Bardzo małe spalanie, Brak problemów przy niskiej temperaturze, Naprawdę wygodny podłokietnik z przodu, Wygodne zagłówki, Bardzo dobre hamulce
Wady:Krótkie przełożenia skrzyni biegów przy tym silniku, Wrażenie że cały czas jedzie na wysokich obrotach, Wymiana przedniej żarówki
Megane II/PhI 2005