alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Thalia I FL 1.5 dCi 68KM (K9K 714/768/792)

Renault Thalia I FL 1.5 dCi 68KM (K9K 714/768/792)Wyświetleń: 7633

Renault Thalia I FL 1.5 dCi 68KM (K9K 714/768/792)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)16,5
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.1

Średnie: 4.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi65160154.7
1.5 dCi8018512.24.6

08.04.2018KarolTak

Jeździłem Thalią od nowości 6 lat. Zero problemów. Dynamika wystarczająca. Troszkę jakby nierówno na wolnych obrotach pod koniec mojego użytkowania, ale to w niczym nie przeszkadzało. Nie wiem, co by było przy dalszej eksploatacji. Jakkolwiek, tak jak mówiłem, żadnej awarii. Wymiany oleju były wg. instrukcji, (chyba 20 tyś). Tylko spalanie miałem w trasie 5l/100 jazda mieszana ok 6l. Trudno było zejść poniżej 5l, chyba że 80km/h, albo za dużym autem (mniejszy opór powietrza), ale to i tak mało.


25.10.2013Sławomir Tak

"Zrobiłem od nowości ponad 80 tys km jestem pozytywnie zaskoczony elastycznością i zuzyciem paliwa. Średnie zużycie ok 5l - 5,5l. Silnik robi się słaby powyżej 110 km/h. Regularna wymiana oleju i filtra. Na początku co 20 tys km teraz co 10 tys km. Bezawaryjny. Warty polecenia."


03.11.2017ArekTak

Najlepszy silnik jaki posiadałem, głównie punkty za ergonomię i dynamikę. Idealnie dopasowany do gabarytów Renault Thalia. Samochód jest lekki, więc 68KM jest w zupełności wystarczające aby bez problemów osiągać dość dużą prędkość. Żadnych problemów ze startem nawet w mrozy -15 stopni C. Charakterystyczny dźwięk tego diesla zawsze miarowy i niezbyt głośny. Największym atutem jednak to spalanie bo na trasie osiąga ok 4l /100 km co powoduje, że koszty jazdy są znikome. Polecam!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 3):
(9.92)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.67/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

Thalia 1,5 dci 12.01.2019
Średnia:
(9.75)
Tak
"Fajne auto od nowego z 2003 roku,silnik niezawodny po 270 tys km-lecz dobry olej ,dbanie o wymiany oleju ,rozrządu i czyste paliwo !!!!.Niezbyt szybki ,kiepskie oswietlenie-plastik lamp,bagaznik wielki lecz mały prześwit-telewizora do naprawy nie włożysz lecz walizek i gratów ile zechcesz. Pali 5 On- jedziesz i nie ubywa' oczywiście przy rozsądnej jeżdzie bez wygłupów.Dobrze trzyma się szosy ,wyjedziesz z każdego błota i zaspy,polnej drogi.Wymienić żarówki samemu -zgroza-przeguby dłoni zdarte do krwi.Lubi mocny akumulator.Po 12 latach wysiadła klimatyzacja a po 14 w ukladzie paliwa cofa sie paliwo no więc trzeba zapalając- "chechłać" nim zassa i zapali.Sam silnik i praca jak złoto."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Kochany,mułowaty,dzielny,oszczędny,niezawodny. Szorski przyjaciel.
Wady:Kiepskie oświetlenie po kilku latach,wymiana żarówek makabra.Bagażnik duży ale mało praktyczny.
2003,bez awarii 270 tys km
10.12.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Thalia to samochód dla osób lubiących wygodną jazdę po mieście. Świetnie się sprawdza jako szybki, zwinny pojazd z minimalnym zużyciem paliwa. To chyba bardzo ważne, ponieważ często wydawało mi się, że jeżdżę na oparach :) Silnik bardzo elastyczny, biegi wrzuca się łatwo i z przyjemnością, przyspiesza do dość dużej prędkości w krótkim czasie. Moja Thalia sprawdziła się w zimie, jako lekki samochód nigdy mnie nie zawiodła i z łatwością pokonywałam śliską nawierzchnię. Polecam, zwłaszcza kobietom jako duży, ekonomiczny pojazd do codziennej przyjemnej jazdy, który nie zawodzi i daje przyjemność z jazdy!!! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:świetny układ jezdny, bardzo niskie spalanie, wielki bagażnik, wysokie podwozie, bardzo miękki
Wady:wygląd zewnętrzny
Thalia 2007 rok, 58 000 km
Mały 05.11.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Brzydkie ale tanie w utrzymaniu ,w eksploatacja jednym słowem auto na kryzys .Tak poważnie to przecież Clio tylko z kufrem i to jego problem .Autko wyśmienite dla małej rodziny ,kobiety idealne do miasta ,wszędzie się zmieścisz ,bardzo wygodne miękkie ogromny bagażnik .SILNIK NAJLEPSZY NA ŚWIECIE !!! Zero problemów bezawaryjny ( nie słuchajcie bzdur że Reno to kicha -Kicha to TDI !!!Świetny ,bardzo elastyczny ,spalanie w mieście to porostu bajka w korkach z klimą 5.2 bez klimy 4.9 trasa 3.8 SZOK !!! ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:Super silnik, niskie spalanie, bardzo wygodny, duży bagażnik
Wady:chyba brzydki ale nie wiem !!!
Thalia 2006/07 Lift przebieg 67.000tyś