alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Thalia I FL 1.5 dCi (68KM)

Renault Thalia I FL 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 4186

Renault Thalia I FL 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)16,5
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi651601604.5
1.5 dCi852001774.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 3.9

Średnie: 4.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

10.12.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Thalia to samochód dla osób lubiących wygodną jazdę po mieście. Świetnie się sprawdza jako szybki, zwinny pojazd z minimalnym zużyciem paliwa. To chyba bardzo ważne, ponieważ często wydawało mi się, że jeżdżę na oparach :) Silnik bardzo elastyczny, biegi wrzuca się łatwo i z przyjemnością, przyspiesza do dość dużej prędkości w krótkim czasie. Moja Thalia sprawdziła się w zimie, jako lekki samochód nigdy mnie nie zawiodła i z łatwością pokonywałam śliską nawierzchnię. Polecam, zwłaszcza kobietom jako duży, ekonomiczny pojazd do codziennej przyjemnej jazdy, który nie zawodzi i daje przyjemność z jazdy!!! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:świetny układ jezdny, bardzo niskie spalanie, wielki bagażnik, wysokie podwozie, bardzo miękki
Wady:wygląd zewnętrzny
Thalia 2007 rok, 58 000 km
Mały 05.11.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Brzydkie ale tanie w utrzymaniu ,w eksploatacja jednym słowem auto na kryzys .Tak poważnie to przecież Clio tylko z kufrem i to jego problem .Autko wyśmienite dla małej rodziny ,kobiety idealne do miasta ,wszędzie się zmieścisz ,bardzo wygodne miękkie ogromny bagażnik .SILNIK NAJLEPSZY NA ŚWIECIE !!! Zero problemów bezawaryjny ( nie słuchajcie bzdur że Reno to kicha -Kicha to TDI !!!Świetny ,bardzo elastyczny ,spalanie w mieście to porostu bajka w korkach z klimą 5.2 bez klimy 4.9 trasa 3.8 SZOK !!! ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:Super silnik, niskie spalanie, bardzo wygodny, duży bagażnik
Wady:chyba brzydki ale nie wiem !!!
Thalia 2006/07 Lift przebieg 67.000tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

30.04.2017AndrzejTak

Mam już drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze to Nissan Note 86 km, praktycznie tylko wymiana oleju wraz z filtrami, co 15000 km, absolutnie bez problemów, spalanie w cyklu miejskim, korkach nigdy nie przekroczyło 5 l/100km. Obecnie mam Megane III 90km/fap i jak na razie również bez problemów. Spalanie wyższe o 0,5 litra niż Note, ale autko większe. Megana lato po mieście i jak na razie bez kłopotów z fapem,


27.07.2013LeszekTak

Miałem Megane Grandtour 2 z silnikiem 1,5dCi 100 KM w latach 2004-2008, przejechałem 175 tkm, obecnie jeździ tym autem rodzina, ma przebieg 235 tkm i żadnych awarii silnika! Były drobne awarie karty, sprzęgła czy klimy ale zostały b. tanio naprawione. Potem /2008-2012/ miałem Passata 2,0 TDI,170 KM CR. Auto szybsze i również b. oszczędne jednak po 150 tkm padły wtryskiwacze!!! I tak samo były drobne awarie klimy czy el. ręcznego ale auto znacznie ubożej wyposażone... Moja opinia: Renault super, VW niestety zawiódł. A tankowałem oba tak samo na dobrych stacjach i jeździłem dużo po autostradach. Do dziś wspominam Renię z sentymentem i nie dam na nią złego słowa powiedzieć. Do tych co piszą o spalaniu - nie wierzcie komputerowi i danych dot. spalania. Zarówno w Megane jak i Passacie przekłamywał o 0,5 l w dół. Zawsze tankowałem pod korek i tylko tak dawało się sprawdzić rzeczywiste spalanie - trasa ok. 5,5, miasto 6,0. Pozdrawiam kierowców Renault!


09.09.2014JanuszTak

Silnik 1.5 dci, obecnie przebieg 90 tyś. km. Samochód Scenik II 2007 r. Żadnych problemów po prostu nie wiem co to silnik. Bardzo polecam bez żadnych uprzedzeń. Mega oszczędny, średnie spalanie to 5.4 l/100 km.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.