alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Thalia I FL 1.5 dCi (68KM)

Renault Thalia I FL 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 3857

Renault Thalia I FL 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)16,5
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi651601604.5
1.5 dCi852001774.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 3.9

Średnie: 4.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

10.12.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Thalia to samochód dla osób lubiących wygodną jazdę po mieście. Świetnie się sprawdza jako szybki, zwinny pojazd z minimalnym zużyciem paliwa. To chyba bardzo ważne, ponieważ często wydawało mi się, że jeżdżę na oparach :) Silnik bardzo elastyczny, biegi wrzuca się łatwo i z przyjemnością, przyspiesza do dość dużej prędkości w krótkim czasie. Moja Thalia sprawdziła się w zimie, jako lekki samochód nigdy mnie nie zawiodła i z łatwością pokonywałam śliską nawierzchnię. Polecam, zwłaszcza kobietom jako duży, ekonomiczny pojazd do codziennej przyjemnej jazdy, który nie zawodzi i daje przyjemność z jazdy!!! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:świetny układ jezdny, bardzo niskie spalanie, wielki bagażnik, wysokie podwozie, bardzo miękki
Wady:wygląd zewnętrzny
Thalia 2007 rok, 58 000 km
Mały 05.11.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Brzydkie ale tanie w utrzymaniu ,w eksploatacja jednym słowem auto na kryzys .Tak poważnie to przecież Clio tylko z kufrem i to jego problem .Autko wyśmienite dla małej rodziny ,kobiety idealne do miasta ,wszędzie się zmieścisz ,bardzo wygodne miękkie ogromny bagażnik .SILNIK NAJLEPSZY NA ŚWIECIE !!! Zero problemów bezawaryjny ( nie słuchajcie bzdur że Reno to kicha -Kicha to TDI !!!Świetny ,bardzo elastyczny ,spalanie w mieście to porostu bajka w korkach z klimą 5.2 bez klimy 4.9 trasa 3.8 SZOK !!! ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:Super silnik, niskie spalanie, bardzo wygodny, duży bagażnik
Wady:chyba brzydki ale nie wiem !!!
Thalia 2006/07 Lift przebieg 67.000tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

10.02.2014SlawoTak

MII przejechałem bezawaryjnie 150tyś.km, świetny silnik - dynamiczny i oszczędny. Auto było codziennie użytkowane w dojazdach do pracy, a w weekendy i wakacje długie trasy. Nigdy nie było żadnych problemów, rekord to odpalenie od pierwszego przy -28 stopniach. Z auta i silnika byłem tak zadowolony, że obecnie użytkuję 1.5 110 w Megane III :)


18.08.2015TomekTak

Kiedyś usłyszałem w ASO, że silniki 1.5 w Scenicach są zbyt słabe. Bzdura. Co prawda samochód waży 1440 kg ale 106 KM jest zadowalające. No i skrzynia 6-cio biegowa to podstawa. Samochód z 4 osobową rodziną, z wypakowanym kufrem i boxem dachowym z pracującą klimą w automacie na trasie ok. 180 km potrzebował 4,8 l/100 km. Jazda zgodnie z przepisami, na ekspresówce (80 km) tempomat. Na autostradzie w takim samym układzie "zżarł" już 6,2 l (140 km/h na odcinku ok. 550 km). Olej zmieniam co 15kkm (komputer mam przestrojony na interwały co 15 kkm), filtr powietrza wg uznania - po kontroli wzrokowej, najczęściej raz do roku, filtr paliwa co 50 kkm. Spalanie wg komputera w 90 % przypadków pokrywa się z pomiarem po tankowaniu "pod korek". 208000 na liczniku i żadnych awarii. Samochód z Francji (wersja wyposażenia Latitude - solarny dach, do pełni wyposażenia brakuje tylko skóry, nawigacji, czujników ciśnienia w kołach i ksenonów, poza tym jest cała reszta dodatków) kupiony w 2012 r. z przebiegiem 150000 km. Wymieniony rozrząd z pompą (INA/DOLZ) przy 155000 km, tarcze tył, klocki rok temu, tarcze przód, klocki, drążki kier. z końcówkami, sworzeń wahacza z silentblockami miesiąc temu. O wymienionych filtrach nie wspominam. Teraz czeka mnie za ok 1500 km wymiana filtra paliwa, oleju, łożysk i poduszek amortyzatora. Dbam o turbinę po intensywnej jeździe. Od czasu do czasu auto dostaje w trasie po tyłku żeby się nie zamuliło. Do tej pory oryginalna turbina i dwumasa...


15.10.2013AnonimTak

Bardzo dobry silnik w tej klasie pojemności. Jeździłem trzema renówkami od 2003 roku. W każdej przebieg powyżej 120 tys. km od nowości. Regularne przeglądy wg producenta i żadnych problemów z silnikiem i osprzętem. Polecam!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.