alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Thalia I FL 1.5 dCi (68KM)

Renault Thalia I FL 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 6654

Renault Thalia I FL 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)16,5
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 3.9

Średnie: 4.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi651601604.5
1.5 dCi852001774.3

09.03.2018JaroooTak

Silnik jest bardzo fajny i w miarę możliwości dynamiczny, oczywiście podwyższa to spalanie (nie uzyska się 5l średniej), jednak trochę ostrzejszy sposób jazdy tym samochodem dobrze robi turbinie i EGR-owi, więc warto. Obecnie mam problem z osprzętem (pompa wysokiego ciśnienia - zaworek w niej) - koszt większy niż EGR, czy turbina, ale akceptowalny.


08.04.2018KarolTak

Jeździłem Thalią od nowości 6 lat. Zero problemów. Dynamika wystarczająca. Troszkę jakby nierówno na wolnych obrotach pod koniec mojego użytkowania, ale to w niczym nie przeszkadzało. Nie wiem, co by było przy dalszej eksploatacji. Jakkolwiek, tak jak mówiłem, żadnej awarii. Wymiany oleju były wg. instrukcji, (chyba 20 tyś). Tylko spalanie miałem w trasie 5l/100 jazda mieszana ok 6l. Trudno było zejść poniżej 5l, chyba że 80km/h, albo za dużym autem (mniejszy opór powietrza), ale to i tak mało.


05.08.2016ElżbietaTak

"Samochód użytkuję od roku, do tej pory jedyny problem to notorycznie przepalające się żarówki świateł postojowych. Poza tym same pozytywy, niskie spalanie, na trasie spokojnie ok 4 litrów można zejść, w mieście nieco ponad 5 litrów ON/100km. Silnik nie sprawia żadnych problemów. Trudno ocenić trwałość poniżej 100 tys. km. Dużym plusem jest brak kłopotliwego osprzętu: dwumasowego koła i filtra DPF. Silnik nie nadaje się do dynamicznej jazdy. Coś za coś ale ja polecam. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

10.12.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Thalia to samochód dla osób lubiących wygodną jazdę po mieście. Świetnie się sprawdza jako szybki, zwinny pojazd z minimalnym zużyciem paliwa. To chyba bardzo ważne, ponieważ często wydawało mi się, że jeżdżę na oparach :) Silnik bardzo elastyczny, biegi wrzuca się łatwo i z przyjemnością, przyspiesza do dość dużej prędkości w krótkim czasie. Moja Thalia sprawdziła się w zimie, jako lekki samochód nigdy mnie nie zawiodła i z łatwością pokonywałam śliską nawierzchnię. Polecam, zwłaszcza kobietom jako duży, ekonomiczny pojazd do codziennej przyjemnej jazdy, który nie zawodzi i daje przyjemność z jazdy!!! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:świetny układ jezdny, bardzo niskie spalanie, wielki bagażnik, wysokie podwozie, bardzo miękki
Wady:wygląd zewnętrzny
Thalia 2007 rok, 58 000 km
Mały 05.11.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Brzydkie ale tanie w utrzymaniu ,w eksploatacja jednym słowem auto na kryzys .Tak poważnie to przecież Clio tylko z kufrem i to jego problem .Autko wyśmienite dla małej rodziny ,kobiety idealne do miasta ,wszędzie się zmieścisz ,bardzo wygodne miękkie ogromny bagażnik .SILNIK NAJLEPSZY NA ŚWIECIE !!! Zero problemów bezawaryjny ( nie słuchajcie bzdur że Reno to kicha -Kicha to TDI !!!Świetny ,bardzo elastyczny ,spalanie w mieście to porostu bajka w korkach z klimą 5.2 bez klimy 4.9 trasa 3.8 SZOK !!! ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:Super silnik, niskie spalanie, bardzo wygodny, duży bagażnik
Wady:chyba brzydki ale nie wiem !!!
Thalia 2006/07 Lift przebieg 67.000tyś