alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Espace IV FL 2.0 dCi (150KM)

Renault Espace IV FL 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 5210

Renault Espace IV FL 2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2006-2012

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna194
Przyspieszenie (0-100km/h)11,5
Spalanie - miasto [l/100km]10,3
Spalanie - trasa [l/100km]6.3
Spalanie - średnie [l/100km]7,2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju6.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch-nienaprawialne

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1202701806.8
2.2 dCi1503201907.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10.5

Trasa: 6.5

Średnie: 8.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 6/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Arek 12.11.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto sprawuje się bardzo dobrze to chyba najlepszy silnik Renaulta ,w dodatku jest na łańcuchu rozrządu przez co nie martwię się że coś się stanie .Silnik bardzo dynamiczny moc wystarczająca ,wyprzedanie tym autem nie sprawia kompletnie żadnych problemów .W kabinie jest cicho nie słychać silnika ,spalanie do przeżycia ,auto jest dość duże i wysokie ale sylwetka bardzo areo-dynamiczna .Co do kosztów użytkowania klasycznie olej filtry 350 zł ,tarcze klocki 1200 zł,amortyzatory 800 zł ,rura od turba gumowa pękła 350 zł i to wszystko ,nie maiłem żadnych awarii .Auto raczej dla rodziny i dalekich podróży ,nie do miasta .bardzo komfortowy ,dużo miejsca ,dobre wyposażenie ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:dobry silnik bezawaryjny, wyposażenie, komfort jazdy, bardzo duzo miejsca, dobra widoczność
Wady:problem z parkowaniem w mieście, no może troche spalanie, ceny części w ASO
Renault Espace 2006 r przebieg 147 tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

17.06.2016MarcinTak

laguna ma przejechane aktualnie, oryginalnie 160000km, sam nią zrobiłem 40kkm i nic sie nie dzieje złego. pali na dotyk. NIE MAM pojęcia jak uzyskujecie rezulaty w spalaniu poniżej 8.5L, po prostu nie rozumiem! Albo sami się ściemniacie albo robicie dobrą minę do złej gry. Ten silnik nie jest oszczędny, w ogóle! Jeździ, sprawuje się ok, ale Spalanie we Wrocławiu to na 100% 9L/100 przy jeździe 50/50 miasto + AOW (max 150km/h). Przy "spokojnej" jeździe na trasie, bez przekraczania 100km/h nie udało mi się zejść poniżej 7.5l. Ludzie- nie wierzcie w spalanie w tym aucie na poziomie 6 l....


14.02.2015SebastianTak

Megane III 160KM. Półtora roku użytkowania i poza wymianą oleju żadnych innych kosztów. Dynamika bardzo dobra. Spalanie 7/100km.


11.06.2013EdwardTak

150 KM, przebieg 147 tys. km. Zero problemów. Jeżdżę Laguną II FL z 2007 r. (Image). Jedyna negatywna rzecz: pomiędzy przeglądami (co 20 tys. km) po ok. 10-12 tys. km muszę dolać ok. 1 litr oleju, bo na bagnecie stan jest bliski minimum. Według mechaników jest to norma. Nie wiem, ile ten silnik może wytrzymać bez jakichkolwiek napraw, więc dałem o jedną gwiazdkę mniej. Podobnie utrzymanie. Dynamika - moim zdaniem - jest super. Czuć to zwłaszcza na biegach 2, 3 i 4. Elastyczność bardzo dobra. Maksymalna uzyskana prędkość na autostradzie: 207 km/h wg wskazań GPS, wg wskazań licznika: 212 km/h.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.