alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Espace IV FL 2.0 dCi (150KM)

Renault Espace IV FL 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 9887

Renault Espace IV FL 2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2006-2012

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna194
Przyspieszenie (0-100km/h)11,5
Spalanie - miasto [l/100km]10,3
Spalanie - trasa [l/100km]6.3
Spalanie - średnie [l/100km]7,2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju6.7-7.4 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10.5

Trasa: 6.5

Średnie: 8.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1202701806.8
2.2 dCi1503201907.7

02.11.2013jorgenTak

"2.0 dci 150KM przebieg 110kkm, Laguna3 silnik rewelacyjny na autostrady, cichy i jak na razie bez problemów ,nawet pokuszę się że lepszy od 2.0 hdi firmy PSA który miałem poprzednio ."


04.04.2014Dam Tak

"Koleos z 2010 roku, 165 tys. km bez jakiejkolwiek awarii. Średnie spalanie między 6,5 a 8l. Wymiana oleju następuje co 20 tys. km."


22.08.2017DamianTak

"Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił się EGR, czyszczenie ultradźwiękami pomogło i wszystko póki co działa. Olej i filtry co 10 tysięcy, paliwo na markowych stacjach. Dynamika super, spalanie, cóż zawsze mogło by być mniejsze ale mam ciężką nogę... Skrzynia 6 biegowa więc naprawdę nie ma co narzekać. Dbać, lać i jeździć. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Arek 12.11.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto sprawuje się bardzo dobrze to chyba najlepszy silnik Renaulta ,w dodatku jest na łańcuchu rozrządu przez co nie martwię się że coś się stanie .Silnik bardzo dynamiczny moc wystarczająca ,wyprzedanie tym autem nie sprawia kompletnie żadnych problemów .W kabinie jest cicho nie słychać silnika ,spalanie do przeżycia ,auto jest dość duże i wysokie ale sylwetka bardzo areo-dynamiczna .Co do kosztów użytkowania klasycznie olej filtry 350 zł ,tarcze klocki 1200 zł,amortyzatory 800 zł ,rura od turba gumowa pękła 350 zł i to wszystko ,nie maiłem żadnych awarii .Auto raczej dla rodziny i dalekich podróży ,nie do miasta .bardzo komfortowy ,dużo miejsca ,dobre wyposażenie ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:dobry silnik bezawaryjny, wyposażenie, komfort jazdy, bardzo duzo miejsca, dobra widoczność
Wady:problem z parkowaniem w mieście, no może troche spalanie, ceny części w ASO
Renault Espace 2006 r przebieg 147 tyś km