alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Espace IV FL 2.0 dCi 150KM (M9R)

Renault Espace IV FL 2.0 dCi 150KM (M9R)Wyświetleń: 11026

Renault Espace IV FL 2.0 dCi 150KM (M9R)

Okres produkcji: 2006-2012

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna194
Przyspieszenie (0-100km/h)11,5
Spalanie - miasto [l/100km]10,3
Spalanie - trasa [l/100km]6.3
Spalanie - średnie [l/100km]7,2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju6.7-7.4 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10.5

Trasa: 6.5

Średnie: 8.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi13132013.57.4
2.0 dCi1753609.77,5
3.0 dCi18140010.99.6

11.05.2014LaresTak

"laguna 2, 2005, 2.0dci 150km. Doskonaly silnik na trasy spalanie nigdy nie przekracza 8l/100 . Jak dotąd wymieniony tylko zawór EGR przy 240000km."


00.00.0000MariuszTak

"Żadnych problemów. Silnik jak dla mnie rewelacja. Auto mam od nowości. Kultura pracy nie do pobicia. Żaden szmelcwagen na dzisiaj nie jest mu w stanie zagrozić. Dynamika i przyspieszenie na 6 biegu jak dla mnie w zupełności wystarczające. Olej wymieniam częściej niż wymaga producent."


01.11.2016Darek Tak

"@Marcin 17.06.2016 Marcin, masz coś nie tak z silnikiem - mój ma średnią z ostatni 3000 km 6,7 l/100 a dojeżdżam w korkach z Pruszkowa do Warszawy do pracy. Dodatkowo mam zrobionego chipa na 185 koni / 380 nM. Poszukaj bo za dużo ci pali. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Arek 12.11.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto sprawuje się bardzo dobrze to chyba najlepszy silnik Renaulta ,w dodatku jest na łańcuchu rozrządu przez co nie martwię się że coś się stanie .Silnik bardzo dynamiczny moc wystarczająca ,wyprzedanie tym autem nie sprawia kompletnie żadnych problemów .W kabinie jest cicho nie słychać silnika ,spalanie do przeżycia ,auto jest dość duże i wysokie ale sylwetka bardzo areo-dynamiczna .Co do kosztów użytkowania klasycznie olej filtry 350 zł ,tarcze klocki 1200 zł,amortyzatory 800 zł ,rura od turba gumowa pękła 350 zł i to wszystko ,nie maiłem żadnych awarii .Auto raczej dla rodziny i dalekich podróży ,nie do miasta .bardzo komfortowy ,dużo miejsca ,dobre wyposażenie ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:dobry silnik bezawaryjny, wyposażenie, komfort jazdy, bardzo duzo miejsca, dobra widoczność
Wady:problem z parkowaniem w mieście, no może troche spalanie, ceny części w ASO
Renault Espace 2006 r przebieg 147 tyś km