alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk3 FL 1.5 TDCi (120KM)

Ford Focus Mk3 FL 1.5 TDCi (120KM)Wyświetleń: 1893

Ford Focus Mk3 FL 1.5 TDCi (120KM)

Okres produkcji: od 2014

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1499
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6 biegowa
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]4.3
Spalanie - trasa [l/100km]3.4
Spalanie - średnie [l/100km]3.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFord Formula 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 0

Trasa: 0

Średnie: 4.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(3)
Trwałość silnika
 2/10
Niezawodność auta
 2/10
Spalanie ON
 5/10
Koszty utrzymania
 3/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Głosy według opinii:

02

Opinie użytkowników

Kris 09.02.2017
Średnia:
(6.00)
Nie
"ciekawy silnik, ale może cię spotkać kosztowna usterka"
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:kultura pracy,oszczędność
Wady:wada fabryczna uszczelka pod głowicą wymieniana 2 razy *silnik w ramach gwarancji
FOCUS 2014 r 153000 przebieg
09.02.2017
Średnia:
(0.00)
Nie
"bardz przyjemny silnik"
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:oszczędność,dynamika, cicha praca
Wady:po ok 120 000 uszczelka pod głowicą, w naszej firmie taka sama usterka w 6 różnych samochodach, wymieniano silnik w ramach gwarancji

Kod antyspamowy
Odśwież

09.02.2017KrisNie

ciekawy silnik, ale może cię spotkać kosztowna usterka


09.02.2017Nie

bardz przyjemny silnik


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.