alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk3 FL 1.5 TDCi (120KM)

Ford Focus Mk3 FL 1.5 TDCi (120KM)Wyświetleń: 3339

Ford Focus Mk3 FL 1.5 TDCi (120KM)

Okres produkcji: od 2014

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1499
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6 biegowa
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]4.3
Spalanie - trasa [l/100km]3.4
Spalanie - średnie [l/100km]3.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFord Formula 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 0

Trasa: 0

Średnie: 4.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

07.02.2018BartTak

Jestem drugim wlascicielem. Pomimo sporego juz przebiegu silnik dziala bez problemu. Oddalem do Forda do wykupienia gwarancji i silnik byl dokladnie sprawdzany czy mozna udzielic na niego gwarancji. Poza potrzeba wymiany paska rozrzadu zadnych problemow nie stwierdzono. Jak na mondeo to troche za mala moc, ale za to jest ekonomicznie - wypad nad morze - 500km, srednie spalanie 5.2, bez oszczedzania. Przeglad co 25 albo 30 tys.


12.10.2017MiłoszTak

Wyczes!!!


10.05.2018PrzemekTak

Silnik fajny, bardziej elastyczny niż 1.6 TDCI z PSA , bardzo dobra kultura pracy . Spalanie na poziomie 5L można między bajki włożyć, normalne średnie przy prędkościach autostradowych to 6,5 - 7,0. Odradzam trzymać się planu serwisowego, wymianę oleju co 20 tyś. i rozrządu przy 180 tyś. Niestety dzisiaj skończył się silnik - rozrząd strzelił przy 132 tyś. /km i coś musi być na rzeczy , kolega miał taki sam problem przy 170 tyś./km.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(3)
Trwałość silnika
 2/10
Niezawodność auta
 2/10
Spalanie ON
 5/10
Koszty utrzymania
 3/10

Głosy według opinii:

02

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Kris 09.02.2017
Średnia:
(6.00)
Nie
"ciekawy silnik, ale może cię spotkać kosztowna usterka"
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:kultura pracy,oszczędność
Wady:wada fabryczna uszczelka pod głowicą wymieniana 2 razy *silnik w ramach gwarancji
FOCUS 2014 r 153000 przebieg
09.02.2017
Średnia:
(0.00)
Nie
"bardz przyjemny silnik"
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:oszczędność,dynamika, cicha praca
Wady:po ok 120 000 uszczelka pod głowicą, w naszej firmie taka sama usterka w 6 różnych samochodach, wymieniano silnik w ramach gwarancji