alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi (180KM)

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi (180KM)Wyświetleń: 4070

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi (180KM)

Okres produkcji: od 2014

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]180
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6 biegowa/auto
Prędkość maksymalna224
Przyspieszenie (0-100km/h)8.6
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFord Formula 0W30
LIlość oleju6.1 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 200.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.4

Trasa: 5.5

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

14.02.2018WaldemarTak

Jednostka o bardzo dużych możliwościach,duża moc wysoki moment obrotowy a przy tym niskie spalanie.Auto od nowości z Salonu po za serwisem nic się nie dzieje jestem bardzo zadowolony,wcześniej miałem Mondeo 143KM to w porównaniu do tego to przepaść.Duże auto,duża moc a koszty utrzymania jak w aucie z segmentu B.Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 1):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Mario 12.09.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Świetne auto dopracowane pod każdym względem śmiem twierdzić ze może stanąć w szlanki z BMW czy Audi i nie wiem czy nie jest lepsze.Powiem tak silnik ma napewno lepszy od TDI bo jeździłem większa elastyczność,dynamika i kultura pracy spalanie na podobnym poziomie.Auto poprostu sunie jak po szynach super zawieszenie we wnętrzu cicho komfort na najwyższym poziomie.Auto od nowości w naszej firmie większość trasy i reszta to miasto,żadnych problemów po za serwisem nic nie było robione ani naprawiane.Świetny samochód ze świetnym silnikiem ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.4l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:komfort na najwyższym poziomie,wyposażenie,silnik rewelacja dynamiczny elastyczny super się zbiera,cichy i oszczędny przy takiej masie spala średnio 6.7l.Zawieszenie pierwsza klasa trwałe i sztywne dobrze trzyma na zakrętach
Wady:nie ma
Ford Mondeo 2014 r 147tys