alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi (180KM)

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi (180KM)Wyświetleń: 2188

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi (180KM)

Okres produkcji: od 2014

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]180
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6 biegowa/auto
Prędkość maksymalna224
Przyspieszenie (0-100km/h)8.6
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFord Formula 0W30
LIlość oleju5.8 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 200.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.4

Trasa: 5.5

Średnie: 6.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Mario 12.09.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Świetne auto dopracowane pod każdym względem śmiem twierdzić ze może stanąć w szlanki z BMW czy Audi i nie wiem czy nie jest lepsze.Powiem tak silnik ma napewno lepszy od TDI bo jeździłem większa elastyczność,dynamika i kultura pracy spalanie na podobnym poziomie.Auto poprostu sunie jak po szynach super zawieszenie we wnętrzu cicho komfort na najwyższym poziomie.Auto od nowości w naszej firmie większość trasy i reszta to miasto,żadnych problemów po za serwisem nic nie było robione ani naprawiane.Świetny samochód ze świetnym silnikiem ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.4l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:komfort na najwyższym poziomie,wyposażenie,silnik rewelacja dynamiczny elastyczny super się zbiera,cichy i oszczędny przy takiej masie spala średnio 6.7l.Zawieszenie pierwsza klasa trwałe i sztywne dobrze trzyma na zakrętach
Wady:nie ma
Ford Mondeo 2014 r 147tys

Kod antyspamowy
Odśwież

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.