alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Scenic III FL 1.6 dCi 130KM (R9M 402/409)

Renault Scenic III FL 1.6 dCi 130KM (R9M 402/409)Wyświetleń: 5052

Renault Scenic III FL 1.6 dCi 130KM (R9M 402/409)

Okres produkcji: 2013-2016

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]300
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf Full-Tech FE 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 5.1

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi11026012.35.0

19.08.2019Renault Grand Scenic IIITak

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przebiegu 170 tyś. km przepalił się wężyk od MAP sensora, ale jego naprawa była banalnie prosta. Należy obserwować łańcuch rozrządu gdyż lubi się rozciągać szczególnie przy niewłaściwym użytkowaniu (dynamiczne przyśpieszanie z niskich obrotów na wysokim biegu). Koszt rozrządu to części 450 zł plus wymiana w dobrym warsztacie gdyż nie każdy potrafi to ogarnąć bez wyciągania silnika. Nie zauważyłem problemów z FAP'em, wypala się on praktycznie niezauważalnie dla użytkownika. 1,5t Grand Scenica spokojnie rozpędza do 200 km/h a 320 Nm momentu obrotowego naprawdę robi imponujące wrażenie przy przyśpieszaniu. Spalanie od 4l przy bardzo spokojnej jeździe do nawet 9l przy dynamicznym gonieniu autostradą. Średnio 60%miasto/40%trasa u mnie w Scenicu 6,2l/100km. Radzę dokładnie sprawdzać samochody przed zakupem oraz eksploatować silnik diesla tak jak należy, gdyż później pojawiają się takie kwiatki jak w poniższych komentarzach.


22.01.2017TomTak

Jeżdżę trzeci miesiąc i jestem mega zadowolony. Silnik dynamiczny i oszczędny. Jak dla mnie bajer...


23.12.2018MariuszNie

Trudno się zdecydować czy ten silnik polecać czy nie. Kultura pracy super, przyspieszenie i zużycie super jednak u mnie auto przy 9 tysiącach km miało wymienioną pokrywę rozrządu (wyciek oleju) kolejna (podobno z poprawionym systemem naprawczym) przy 21000 km i następna przy 27000. Ten sam serwis w Kaliszu. Auto serwisowane od samego początku olej chyba przesadnie wymieniany co 10.000 km. Do tego problem z centralnym zamkiem i wisienka na torcie dwumasa przy 21 tys. km. Auto pracowało niby normalnie ale przy ruszaniu słychać było dziwny szum. Decyzja serwisu wymiana koła dwumasowego. Obecnie 27 tys. km komunikat "sprawdź układ wydechowy" serwis twierdzi że przyczyną był luźny pin w sądzie lambda. Nie odebrałem jeszcze samochodu z salonu ale boje się że ten błąd zaraz wróci i przyczyna będzie inna. Niestety kończy się gwarancja. Oceńcie sami czy można ten silnik polecić


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Scenic III FL 20.11.2019
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Auto z polskiego salonu, z potwierdzonym przebiegiem, kupiłem gdy miał przejechane 80tys km nigdy nie nie zawiodło, niskie spalanie połączone z dobrą dynamiką. Z czystym sumieniem polecam.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.1l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:dużo miejsca, dobra dynamika
Wady:brak kamery cofania
Rocznik / Przebieg:2014/132000
tomek 23.04.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: super auto,super silnik
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:niskie zużycie paliwa ,fajna dynamika,ogrom miejsca[wersja grand]
Wady:narazie brak
Rocznik / Przebieg:grand scenic,2012,179000