alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Espace IV 2012 2.0 dCi 173KM (M9R)

Renault Espace IV 2012 2.0 dCi 173KM (M9R)Wyświetleń: 2514

Renault Espace IV 2012 2.0 dCi 173KM (M9R)

Okres produkcji: 2012-2014

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]175
Moment obrotowy [Nm]360
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna204
Przyspieszenie (0-100km/h)9.7
Spalanie - miasto [l/100km]9
Spalanie - trasa [l/100km]6.6
Spalanie - średnie [l/100km]7,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 7.2

Średnie: 7.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi13132013.57.4
2.0 dCi15034011,57,2

02.06.2018Łukasz Tak

Silnik bardzo dobry choć mógł by być zwawszy, w końcu projektowany wspólnie z Nissanem i bezawaryjnosc to podstawa japońskiej marki.


14.06.2019Laguna III Grandturer Tak

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km plus podejście do jazdy zimnego nie obciążać po trasie dać odpocząć turbo przebieg 235 tyś i wszytko do dziś działa super a nogę mam ciężką


31.12.2018LAGUNATak

Jak słyszę bajki o obracających się panewkach w 175km. To żal mi tych co to piszą, jestem mechanikiem w serwisie i nie mam powodu chwalić silnika który już który już nie jest montowany. Ale jedno co wiem po kilku latach serwisowania tych silników, są to jedne z najlepszych w swojej klasie jak nie najlepsze silniki, a do wersji 130km niema co porównywać,173/175/178 bije ją na głowę w każdej dziedzinie, spalanie brew pozorom, kultura pracy ,przyspieszenie, elastyczność i przede wszystkim osprzęt, o niebo trwalszy i lepszej jakości niż w wersjach 130 km. Jak i turbina kompletnie inna niż w wersji 130 km.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(6.5)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 6/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

espace lift 30.07.2019
Średnia:
(6.50)
Tak
Opinia: po fordzie galaxy II odczuwam pewien niedosyt, ciaśniejsze wnętrze, mniejszy bagażnik , gorsza jakosć wykonania ...ogólnie samochód mniej funkcjonalny. O spalaniu że większe nie piszę bo jednak 173 KM zobowiązują,
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7.2l/100km

Spalanie - średnie:7.7l/100km

Zalety:super dynamika, dobre spalanie w trasie tak do 120 -130 km/h ...potem szybko rośnie, bardzo wygodne fotele
Wady:skrzypiące plastiki, bardzo stara nawigacja (najnowsza aktualizacja to 2012 rok) i co jest absolutnym szokiem ..brak uchwytów na kubki czy butelki !!!!
Rocznik / Przebieg:2008 / 264000 km