alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C4 II FL 1.6 BlueHDi (120KM)

Citroen C4 II FL 1.6 BlueHDi (120KM)Wyświetleń: 1237

Citroen C4 II FL 1.6 BlueHDi (120KM)

Okres produkcji: od 2015

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]300
DoładowanieTurbosprężrka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna197
Przyspieszenie (0-100km/h)10.6
Spalanie - miasto [l/100km]4.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.3
Spalanie - średnie [l/100km]3.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.4

Trasa: 3.9

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

07.04.2018Andrzej Tak

Bardzo dobry silnik,oszczędny a przy tym dynamiczny,co do serwisu jest w miarę przystępny co do płynu Adeblue może nie jest problematyczny jednak musi człowiek o tym pamiętać a to staje się uciążliwe.To jedyna wada tego silnika,ja jestem bardzo zadowolony z bezawaryjności oraz niskich kosztów codziennego użytkowania.Spalanie auta jest bardzo niskie jak na gabaryty auta średnio wychodzi ponad 5l.


08.11.2017KoxTak

Piszecie w wadach:" problematyczny czynnik Adblue" Zapytam, co w tym problematycznego? Teraz są podgrzewacze na zimę więc jest ok, uzupełnienie łatwe, adblue-tani więc? Od 2-3lat serwis nie odnotował problemów zimowych z adblued. Info o wlaniu adblue pojawia sie wcześniej -więc no problem!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Madox 12.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super samochód ! Udany zakup jestem bardzo zadowolony,auto spisuje się świetnie co najważniejsze mało pali a przy tym z dynamika nie odbiega od innych auta na drodze.Na trasie spokojnie idzie 160km/h bez żadnych męczarni to ważne.Spalanie bardzo niskie średnio ciężko przekroczyć 5l co wydaje się praktycznie niemożliwe.O awaryjności nie będę pisał bo niema żadnej auto prawie nowe.Wnętrze auta bardzo przyjemne świetne fotele wszystko pod ręką super wyposażenie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Polecam super samochód chyba niema sobie równych w swojej klasie zwłaszcza chodzi o stosunek ceny do jakości .Silnik super oszczędny dynamiczny cichy i bardzo zrywny.Wyposażenie ponad standard z nawigacją .Ceny serwisu do przyjęcia .
Wady:wady ?
C4 2016r 63.000km