alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C4 II FL 1.6 BlueHDi 120KM (DV6FC)

Citroen C4 II FL 1.6 BlueHDi 120KM (DV6FC)Wyświetleń: 1518

Citroen C4 II FL 1.6 BlueHDi 120KM (DV6FC)

Okres produkcji: od 2015

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]300
DoładowanieTurbosprężrka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna197
Przyspieszenie (0-100km/h)10.6
Spalanie - miasto [l/100km]4.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.3
Spalanie - średnie [l/100km]3.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.4

Trasa: 3.9

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 BlueHDi9925411.73.6
2.0 BlueHDi1503708.83.8

18.06.2018TomaszTak

Świetny silnik, na początku mocno sceptycznie podszedłem do niego ale w tej chwili po prostu jest boski, zbiera się nie najgorzej pali świetnie na trasie potrafi zejść do 4,5 liitra (oczywiście do 130Km na godzinę )


21.02.2018dariuszTak

Silnik bardzo fajny, dynamicznym w c4 Grand picasso przy dynamicznej i dość szybkiej jeździe pali do 7 litrów. Bardzo zadowolony jestem z niego.


07.03.2018RomekTak

Bardzo dobry, cichy i ekonomiczny. Posiadam go w Peugeocie Partnerze. Mimo ostatnich kilku mroźnych nocy, ze spadkami do kilkunastu stopni mrozu, nie było żadnych problemów z systemem adblue. Przy spokojnej jeździe spokojnie można się zmieścić poniżej 5l/100km


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Madox 12.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super samochód ! Udany zakup jestem bardzo zadowolony,auto spisuje się świetnie co najważniejsze mało pali a przy tym z dynamika nie odbiega od innych auta na drodze.Na trasie spokojnie idzie 160km/h bez żadnych męczarni to ważne.Spalanie bardzo niskie średnio ciężko przekroczyć 5l co wydaje się praktycznie niemożliwe.O awaryjności nie będę pisał bo niema żadnej auto prawie nowe.Wnętrze auta bardzo przyjemne świetne fotele wszystko pod ręką super wyposażenie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Polecam super samochód chyba niema sobie równych w swojej klasie zwłaszcza chodzi o stosunek ceny do jakości .Silnik super oszczędny dynamiczny cichy i bardzo zrywny.Wyposażenie ponad standard z nawigacją .Ceny serwisu do przyjęcia .
Wady:wady ?
C4 2016r 63.000km