alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra K 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM (B16DTH)

Opel Astra K 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM (B16DTH)Wyświetleń: 1505

Opel Astra K 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM (B16DTH)

Okres produkcji: od 2015

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężrka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna204
Przyspieszenie (0-100km/h)9.7
Spalanie - miasto [l/100km]5.8
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexos II 5W30
LIlość oleju4.9 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CDTI9528012.83.7
1.6 CDTI110300113.7
1.6 CDTI1603508.74.2

13.11.2018KubaTak

Mam to auto niespełna miesiąc, więc pewnie nie za dużo mogę napisać. Spotkałem się z opiniami, że problemem w tych silnikach jest napinacz łańcucha rozrządu, który tuż po odpaleniu, zanim dostanie odpowiednie ciśnienie oleju (około 2-3 sekund) nie napina wystarczająco łańcucha co skutkuje terkotaniem. U mnie to zjawisko nie występuje. Poza tym, podane spalanie na poziomie 4L/100km to jakaś legenda. 6,3 w cyklu mieszanym z przewagą jazdy na trasie to realne zużycie paliwa. Ponadto silnik dynamiczny, o dużej elastyczności (moment obrotowy robi swoje) i bardzo cichy. Ma się wrażenie, że pod maską jest benzyna. Zobaczymy co będzie dalej.


07.10.2018Adam Tak

Witam, posiadam zafire c z tym silnikiem jestem bardzo zadowolony spalanie między 6 a 6.5 nie oszczędzam tylko jeżdżę przebieg 223tys po wymianie dwumasy przed 150tys ciągnie wszystko jak trzeba bardzo wygodna polecam jako auto rodzinne


12.01.2018ArturTak

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1.7 130KM to przepaść, ten jest cichy ciągnie od samego dołu nawet przy 40km/h na 5 biegu potrafi się bezproblemowo zebrać.Na trasie też wystarczy tylko dodać gazu bez konieczności redukcji auto wchodzi odrazu na obroty.Spalanie niskie średnio wychodzi 5.4L według wskazań kompa.Jestem zadowolony silnik jest dopracowany pod każdym względem.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7
Brak opinii