alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna II FL 1.9 dCi (130KM)

Renault Laguna II FL 1.9 dCi (130KM)Wyświetleń: 12871

Renault Laguna II FL 1.9 dCi (130KM)

Okres produkcji: 2005-2007

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]300
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.8

Średnie: 6.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1002001955.6
1.9 dCi2701202005.6

16.07.2015MajsterTak

Bardzo dobry silnik a samochód w ogóle bez dyskusyjne jakość/cena niema konkurenta w swojej klasie. Przejechaliśmy wraz z żona ( głównie ona ) 210 tys. km Jeżeli chodzi o silnik to jakieś 3 tys. km wymieniłem rurę dolotu do przepustnicy bo miała pękniecie, wymyłem intercooler i wymieniłem opaski na rurach od doładowania. Zona robi tym samochodem raz w tygodniu trasę około 2tys. Mamy ten samochód od nowości olej , filtry itd. wymian co 12 tys. i pracuje jak pszczółka


11.03.2014GrzegorzTak

Warto zainteresować się silnikiem 1,9 dCi 131 KM. Mam ten motor w Grand Scenicu i nie mogę póki co powiedzieć złego słowa. Jak dbasz tak masz, więc nie ma co żałować kasy na olej, filtry i wymiany częstsze niż przewiduje producent. Opinie, że francuskie diesle są awaryjne, to głównie wymysł zazdrosnych użytkowników niemieckich wielokrotnie przekręcanych trucheł z oznaczeniem TDi na klapie bagażnika, oraz właścicieli aut zlepionych z dwóch po elektronicznej regulacji licznika przebiegu. Śmiało polecam.


26.06.2015KrzysztofTak

Przejechane 187 tys km w R. Laguna, żadnych poważniejszych problemów. Jedynie niedawno coś się poluzowało w zaworze EGR, ale naprawa bardzo prosta i tania (dokręcenie luźnego elementu).


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 4):
(7.06)
Trwałość silnika
 7.5/10
Niezawodność auta
 7.25/10
Spalanie ON
 6.75/10
Koszty utrzymania
 6.75/10

Głosy według opinii:

31

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 459

Opinie użytkowników

Wuwu 20.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Naprawdę dobry silnik. Bezawaryjny, mało pali. Dynamika bardzo dobra. Minusem sa ceny czujników, szczególnie czujnik doladowania. Ale silnik na prawdę bajka! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Kultura pracy, dynamika, niezawodność
Wady:
Laguna 2007
Lukasz 17.12.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
""Renault Laguna hmmm...cóż tutaj napisać ale jest to samochód, który uważam/uważamy za naprawdę super samochód po mimo,że roczniki 2001-2004 wystepowaly bolaczki ale to tylko i wylacznie z nie wlasciwej eksploataci oraz obslugi!!! DUŻE PRZEBIEGI oraz OSZCZEDNOSC NA WYMIANIE OLEJU W SILNIKU tzw.INTERWAŁY..!! Użytkowalem kilka Renault Lagune i inne marki i tak- Renault Laguna 1.9DCi z 2002r.18mcy 110tys.km.zero problemów i Non Stop Upalanie ale Autostrady!! tylko niech mi nikt nie pisze, że Renault mi zapalacilo..!!! Później Audi A4 B5 Quattro 1.9TDi 110KM-Chip 145KM AFN,12mcy użytkowania, wiec tak..Zawieszenie Przód Obligatoryjnie Minus!,Problem z Pompą Wtryskową! Korozja! Malo Miejsca! Napęd SUPER! Poźniej Audi A4 B6 Quattro 1.9TDi 131KM-165KM,24mce 140tyś. Zawieszenie Przód!,Zawieszenie Tyl!,Pompowtryski!!!!,Malo Miejsca!!,KOROZAJ,KOROZJA!!! a to nie byl egzemplarz bo dzwonach!! następnie Renault Laguna 2004r. 2.0T LPG!!163KM SUPER i ta Alcantara UFF!!!!,następnie Renault Clio Sport 2011r.Extreme Edition 201KM SUPER,SUPER,SUPER(wogóle wszystkie Renault Clio Sport to poezja, a szczególnie te od 2006-2012!!!,później Renault Laguna 2.0T GT 204KM Hatchback Hmmm Mega Świetny Silnik, tylko ta skóra to totalna MASAKRAi wygląd!!następnie Renault Laguna Combi 2.0GT 204-250KM UFFF To dopier.MASAKRA..!! ale tylko 60tyś.12mcy. no i teraz z konieczności Renault Laguna Combi 1.9DCi 130KM/96kW-165KM Fajne i Dużo Lepsze o 1.9DCi 120KM, Dobra Kultura Pracy, i jak ZAWSZE w Laguna KOMFORT" "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:6-8.00l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Komfort,Silnik,Wyposażenie,Eksploatacja
Wady:ZŁA OPINIA
Laguna/2006/250.000
Cezary 25.10.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"nie polecam spalanie nie schodzi poniżej 7l, słaba dynamika silnik tak naprawdę ma 140 HP a nie 130 HP. "
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.4l/100km

Spalanie - trasa:7.2l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:
Wady:
laguna
Sebastian 02.10.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dwa lata jeździłem Laguną z tym silnikiem ,auto sprawowało się wyśmienicie przebieg jak kupowałem był 167 tys salon Polska książka serwisowa do końca .Ja zrobiłem około 30 tys jak sprzedawałem było 197tyś .Przez ten czas nic przy silniku czy innych rzeczach nie robiłem tylko(wymiana tylnych tarcz niestety z łożyskami ,klocki olek ,filtry ,klimatyzacja ). Na słuchałem się różnych opinii ale to chyba od osób które nigdy Laguną n ie jeździły .Ja mam pozytywne odczucia co do auta a do silnika to najbardziej .Silnik bardzo dynamiczny super wchodzi na obroty ,spalanie na dobrym poziomie ,130 KM uważam że w zupełności wystarcza zwłaszcza na autostradzie .Skrzynia 6-biegowa bardzo dobra rzecz -6-tka i auto płynie silnika nie słychać .Dodam jeszcze że auto było po liftingu i silnik został ulepszony od jego awaryjnej wersji 120-konnej .Tak ze mili Państwo laguna po 2005 roku ze130-konnym silnikiem śmiało kupować "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:super silnik bardzo cichy i oszczędny, bardzo wysoki komfort podróży, bardzo dobre wyposażenie
Wady:drobne rzeczy czujniki opon, trochę drogie podzespoły
Renault Laguna 2006 r 197 tys km