alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna II FL 1.9 dCi (130KM)

Renault Laguna II FL 1.9 dCi (130KM)Wyświetleń: 13116

Renault Laguna II FL 1.9 dCi (130KM)

Okres produkcji: 2005-2007

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]300
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.7

Trasa: 5.8

Średnie: 6.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 dCi11026012.35.8
2.0 dCi1203409.26.0
2.2 dCi14032010.16.9

26.11.2016dareckiTak

Poprzednią Laguną 1,9 dci 120 KM przejechałem przez 10 lat-198 tys-salon Polska 2003r. Żadnej awarii turbiny,dwumasy itp.Wymieniałem tylko części,które zużyły się podczas eksploatacji-elementy zawieszenia,łożyska kół tylnych,klocki,siłownik szyby kierowcy.Olej od początku wymieniałem wraz z filtrami co 15 tys,nie byłem ani raz na przeglądzie gwarancyjnym-nie stosowałem się min.do wymiany oleju co 30 tys.i po latach stwierdziłem,że to była słuszna decyzja.Nie mogłem jej sprzedać w internecie przez 2 m-ce,w końcu pojechałem na giełdę i sprzedałem w ciągu 10 minut.Właściciel jeździ nią do dzisiaj i nie narzeka.Potem przesiadłem się na Seata-koncern VW-Audi-totalna pomyłka-nigdy więcej.Obecnie jeżdżę drugą Lagunką 1,9dci 130 KM 2007/2008r kupioną od pierwszego właściciela ,też salon Polska i nie mam prawa narzekać-oprócz częsci eksploatacyjnych zawieszenia i wymiana oleju co 10-12 tys km z filtrami oleju,powietrza,paliwa ZERO PROBLEMÓW!


19.03.2018RaVTak

Ładnie pracuje, zero' '0' 'wycieków przy przebiegu 211000km, wszystko w oryginale tylko olej i filtry co roku. Nie piłowany pali mało. Polecam.


15.08.2014KrzysztofTak

Ten silnik przeczy krytyce francuskich silników oraz aut. Dbasz to będziesz się cieszył długim żywotem. Warunkiem jest wymiana oleju częstsza niż przewiduje producent, ja zmieniam co 10 tysięcy, oraz dobrej jakości paliwo. Silnik dynamiczny, wysoka kultura pracy, przebieg 163 tys. póki co nic przy silniku nie było robione i nie widać by cokolwiek miało się w tej kwestii zmienić. Nie mam DPF więc to kolejny plus. Opinie o awaryjności silników dCi piszą albo zazdrośni fani niemieckiej motoryzacji albo Ci, którzy sprowadzili auta jak napisał przedmówca, po elektronicznej regulacji licznika. Szczerze i śmiało polecam ten silnik!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 5):
(7.35)
Trwałość silnika
 7.8/10
Niezawodność auta
 7.4/10
Spalanie ON
 6.8/10
Koszty utrzymania
 7.4/10

Głosy według opinii:

41

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 460

Opinie użytkowników

Mirek 1mirgo1 08.12.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
"Auto tanie w utrzymaniu. Ceny części zamiennych - bajecznie tanie z uwagi na znaczną ilość części używanych na rynku (np. drzwi w kolor bez malowania ok. 100 zł), a nowe zamienniki w rozsądnych cenach. Mechanika i silnik nie są jakoś specjanie skomplikowane i dobry mechanik dysponujący Clipem sobie poradzi. Wymieniając olej i filtry co 15 tyś km lub co 1 rok auto pojeździ długo i bezawaryjnie. Mam wersję z DPF, który wypala się średnio co 700-800 km. Jedyna uciążliwość, to trzeba przy zbliżaniu się do tego przebiegu (kasuję licznik dzienny po każdorazowym wypalaniu filtra) obserwować chwilowe spalanie oraz ilość obrotów na biegu jałowym (standard to ok 750, a podczas wypalania ok. 950) wówczas nie wolno gasić silnika i trzeba przejechać tak około 14-15 km. Z droższych częsci mechanicznych to tylne tarcze hamulcowe, gdyż są zintegrowane z pierścieniem ABS i piastą (mozna kupić za około 400-600 zł komplet z klockami) oraz zaciski tylnych hamulców - lubią się zapiekać, a ciężko o uzywane w dobrym stanie - natomiast regeneracja trochę droga z tego co czustałem, choć osobiście jeszcze nie musiałem robić. Aby nie mieć kołopotów z silnikiem pilnować poziomu oleju oraz wymieniać na zalecany przez procducenta olej przeznaczony do filtrów DPF oraz dla świętego spokoju co kilkadziesiąt tyś km sprawdzić stan rur i przewodów prowadzacych do turbiny (mocne zaolejenie może doprowadzić do zassania oleju i rozbiegania silnika)."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:tanie części, duży komfort, niska cena aut na rynku wtórnym po złych opiniach Laguny 2 ph1 z silnikami 1,9 DCI 120 KM.
Wady:Występujące czasami małe usterki elektroniki pokładowej zwiaza najczesciej z kartami HF.
L2 ph2/ 2006/144000km
Wuwu 20.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Naprawdę dobry silnik. Bezawaryjny, mało pali. Dynamika bardzo dobra. Minusem sa ceny czujników, szczególnie czujnik doladowania. Ale silnik na prawdę bajka! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Kultura pracy, dynamika, niezawodność
Wady:
Laguna 2007
Lukasz 17.12.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
""Renault Laguna hmmm...cóż tutaj napisać ale jest to samochód, który uważam/uważamy za naprawdę super samochód po mimo,że roczniki 2001-2004 wystepowaly bolaczki ale to tylko i wylacznie z nie wlasciwej eksploataci oraz obslugi!!! DUŻE PRZEBIEGI oraz OSZCZEDNOSC NA WYMIANIE OLEJU W SILNIKU tzw.INTERWAŁY..!! Użytkowalem kilka Renault Lagune i inne marki i tak- Renault Laguna 1.9DCi z 2002r.18mcy 110tys.km.zero problemów i Non Stop Upalanie ale Autostrady!! tylko niech mi nikt nie pisze, że Renault mi zapalacilo..!!! Później Audi A4 B5 Quattro 1.9TDi 110KM-Chip 145KM AFN,12mcy użytkowania, wiec tak..Zawieszenie Przód Obligatoryjnie Minus!,Problem z Pompą Wtryskową! Korozja! Malo Miejsca! Napęd SUPER! Poźniej Audi A4 B6 Quattro 1.9TDi 131KM-165KM,24mce 140tyś. Zawieszenie Przód!,Zawieszenie Tyl!,Pompowtryski!!!!,Malo Miejsca!!,KOROZAJ,KOROZJA!!! a to nie byl egzemplarz bo dzwonach!! następnie Renault Laguna 2004r. 2.0T LPG!!163KM SUPER i ta Alcantara UFF!!!!,następnie Renault Clio Sport 2011r.Extreme Edition 201KM SUPER,SUPER,SUPER(wogóle wszystkie Renault Clio Sport to poezja, a szczególnie te od 2006-2012!!!,później Renault Laguna 2.0T GT 204KM Hatchback Hmmm Mega Świetny Silnik, tylko ta skóra to totalna MASAKRAi wygląd!!następnie Renault Laguna Combi 2.0GT 204-250KM UFFF To dopier.MASAKRA..!! ale tylko 60tyś.12mcy. no i teraz z konieczności Renault Laguna Combi 1.9DCi 130KM/96kW-165KM Fajne i Dużo Lepsze o 1.9DCi 120KM, Dobra Kultura Pracy, i jak ZAWSZE w Laguna KOMFORT" "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:6-8.00l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Komfort,Silnik,Wyposażenie,Eksploatacja
Wady:ZŁA OPINIA
Laguna/2006/250.000
Cezary 25.10.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"nie polecam spalanie nie schodzi poniżej 7l, słaba dynamika silnik tak naprawdę ma 140 HP a nie 130 HP. "
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.4l/100km

Spalanie - trasa:7.2l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:
Wady:
laguna
Sebastian 02.10.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dwa lata jeździłem Laguną z tym silnikiem ,auto sprawowało się wyśmienicie przebieg jak kupowałem był 167 tys salon Polska książka serwisowa do końca .Ja zrobiłem około 30 tys jak sprzedawałem było 197tyś .Przez ten czas nic przy silniku czy innych rzeczach nie robiłem tylko(wymiana tylnych tarcz niestety z łożyskami ,klocki olek ,filtry ,klimatyzacja ). Na słuchałem się różnych opinii ale to chyba od osób które nigdy Laguną n ie jeździły .Ja mam pozytywne odczucia co do auta a do silnika to najbardziej .Silnik bardzo dynamiczny super wchodzi na obroty ,spalanie na dobrym poziomie ,130 KM uważam że w zupełności wystarcza zwłaszcza na autostradzie .Skrzynia 6-biegowa bardzo dobra rzecz -6-tka i auto płynie silnika nie słychać .Dodam jeszcze że auto było po liftingu i silnik został ulepszony od jego awaryjnej wersji 120-konnej .Tak ze mili Państwo laguna po 2005 roku ze130-konnym silnikiem śmiało kupować "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:super silnik bardzo cichy i oszczędny, bardzo wysoki komfort podróży, bardzo dobre wyposażenie
Wady:drobne rzeczy czujniki opon, trochę drogie podzespoły
Renault Laguna 2006 r 197 tys km