alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna II FL 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)

Renault Laguna II FL 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)Wyświetleń: 13627

Renault Laguna II FL 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)

Okres produkcji: 2005-2007

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]300
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.7

Trasa: 5.8

Średnie: 6.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 dCi11026012.35.8
2.0 dCi1203409.26.0
2.0 dCi1733608.76.2

15.10.2013WaldemarTak

Silnik rewelacyjny, dość dynamiczny przy niskim spalaniu. Kupiłem przy stanie licznika 58 tys. km. Aktualnie przejechane 212 tys. km jedynie dwukrotna wymiana rozrządu, płynów, paska napędu alternatora, koła pasowego wulkanizowanego. Szczerze polecam, kultura pracy o niebo lepsza niż niemieckich trucheł. Regularna wymiana oleju oraz dobrej jakości paliwo i bezproblemowa eksploatacja. Nie bójcie się francuzów! Szczerze polecam.


20.08.2018KarolTak

Kupiłem auto z przebiegiem 49 tysięcy km sprzedałem z przebiegiem 201 tys. Choć było ciężko bo ludzie jak widzą 2 z przodu to kupić nie chcą... Przez ten czas z silnikiem nic się nie działo, trafiła mi się wersja bez DPF w pełnej opcji wyposażenia włącznie ze szklanym dachem. Szczerze polecam. Silnik elastyczny na każdym z 6 biegów. Nie żałowałem kasy na materiały eksploatacyjne oraz na porządne paliwo. W zamian bezawaryjna jazda.


14.12.2013PatrykTak

Silnik 1.9 dCi 130 KM Renault Scenic bardzo dobra jednostka ,przejechane 183 tys bez awarii ,wymiany olejów i filtrów co 20 tyś/km wymiana rozrządu przy 160 tyś koszt 1150 zł ASO .Spalanie na poziomie 6 L ,auto bardzo dynamiczne silnik elastyczny ładnie się zbiera od dołu nie ma tgz,turo-dziury .Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 5):
(7.35)
Trwałość silnika
 7.8/10
Niezawodność auta
 7.4/10
Spalanie ON
 6.8/10
Koszty utrzymania
 7.4/10

Głosy według opinii:

41

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 461

Opinie użytkowników

Mirek 1mirgo1 08.12.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
"Auto tanie w utrzymaniu. Ceny części zamiennych - bajecznie tanie z uwagi na znaczną ilość części używanych na rynku (np. drzwi w kolor bez malowania ok. 100 zł), a nowe zamienniki w rozsądnych cenach. Mechanika i silnik nie są jakoś specjanie skomplikowane i dobry mechanik dysponujący Clipem sobie poradzi. Wymieniając olej i filtry co 15 tyś km lub co 1 rok auto pojeździ długo i bezawaryjnie. Mam wersję z DPF, który wypala się średnio co 700-800 km. Jedyna uciążliwość, to trzeba przy zbliżaniu się do tego przebiegu (kasuję licznik dzienny po każdorazowym wypalaniu filtra) obserwować chwilowe spalanie oraz ilość obrotów na biegu jałowym (standard to ok 750, a podczas wypalania ok. 950) wówczas nie wolno gasić silnika i trzeba przejechać tak około 14-15 km. Z droższych częsci mechanicznych to tylne tarcze hamulcowe, gdyż są zintegrowane z pierścieniem ABS i piastą (mozna kupić za około 400-600 zł komplet z klockami) oraz zaciski tylnych hamulców - lubią się zapiekać, a ciężko o uzywane w dobrym stanie - natomiast regeneracja trochę droga z tego co czustałem, choć osobiście jeszcze nie musiałem robić. Aby nie mieć kołopotów z silnikiem pilnować poziomu oleju oraz wymieniać na zalecany przez procducenta olej przeznaczony do filtrów DPF oraz dla świętego spokoju co kilkadziesiąt tyś km sprawdzić stan rur i przewodów prowadzacych do turbiny (mocne zaolejenie może doprowadzić do zassania oleju i rozbiegania silnika)."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:tanie części, duży komfort, niska cena aut na rynku wtórnym po złych opiniach Laguny 2 ph1 z silnikami 1,9 DCI 120 KM.
Wady:Występujące czasami małe usterki elektroniki pokładowej zwiaza najczesciej z kartami HF.
L2 ph2/ 2006/144000km
Wuwu 20.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Naprawdę dobry silnik. Bezawaryjny, mało pali. Dynamika bardzo dobra. Minusem sa ceny czujników, szczególnie czujnik doladowania. Ale silnik na prawdę bajka! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Kultura pracy, dynamika, niezawodność
Wady:
Laguna 2007
Lukasz 17.12.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
""Renault Laguna hmmm...cóż tutaj napisać ale jest to samochód, który uważam/uważamy za naprawdę super samochód po mimo,że roczniki 2001-2004 wystepowaly bolaczki ale to tylko i wylacznie z nie wlasciwej eksploataci oraz obslugi!!! DUŻE PRZEBIEGI oraz OSZCZEDNOSC NA WYMIANIE OLEJU W SILNIKU tzw.INTERWAŁY..!! Użytkowalem kilka Renault Lagune i inne marki i tak- Renault Laguna 1.9DCi z 2002r.18mcy 110tys.km.zero problemów i Non Stop Upalanie ale Autostrady!! tylko niech mi nikt nie pisze, że Renault mi zapalacilo..!!! Później Audi A4 B5 Quattro 1.9TDi 110KM-Chip 145KM AFN,12mcy użytkowania, wiec tak..Zawieszenie Przód Obligatoryjnie Minus!,Problem z Pompą Wtryskową! Korozja! Malo Miejsca! Napęd SUPER! Poźniej Audi A4 B6 Quattro 1.9TDi 131KM-165KM,24mce 140tyś. Zawieszenie Przód!,Zawieszenie Tyl!,Pompowtryski!!!!,Malo Miejsca!!,KOROZAJ,KOROZJA!!! a to nie byl egzemplarz bo dzwonach!! następnie Renault Laguna 2004r. 2.0T LPG!!163KM SUPER i ta Alcantara UFF!!!!,następnie Renault Clio Sport 2011r.Extreme Edition 201KM SUPER,SUPER,SUPER(wogóle wszystkie Renault Clio Sport to poezja, a szczególnie te od 2006-2012!!!,później Renault Laguna 2.0T GT 204KM Hatchback Hmmm Mega Świetny Silnik, tylko ta skóra to totalna MASAKRAi wygląd!!następnie Renault Laguna Combi 2.0GT 204-250KM UFFF To dopier.MASAKRA..!! ale tylko 60tyś.12mcy. no i teraz z konieczności Renault Laguna Combi 1.9DCi 130KM/96kW-165KM Fajne i Dużo Lepsze o 1.9DCi 120KM, Dobra Kultura Pracy, i jak ZAWSZE w Laguna KOMFORT" "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:6-8.00l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Komfort,Silnik,Wyposażenie,Eksploatacja
Wady:ZŁA OPINIA
Laguna/2006/250.000
Cezary 25.10.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"nie polecam spalanie nie schodzi poniżej 7l, słaba dynamika silnik tak naprawdę ma 140 HP a nie 130 HP. "
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.4l/100km

Spalanie - trasa:7.2l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:
Wady:
laguna
Sebastian 02.10.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dwa lata jeździłem Laguną z tym silnikiem ,auto sprawowało się wyśmienicie przebieg jak kupowałem był 167 tys salon Polska książka serwisowa do końca .Ja zrobiłem około 30 tys jak sprzedawałem było 197tyś .Przez ten czas nic przy silniku czy innych rzeczach nie robiłem tylko(wymiana tylnych tarcz niestety z łożyskami ,klocki olek ,filtry ,klimatyzacja ). Na słuchałem się różnych opinii ale to chyba od osób które nigdy Laguną n ie jeździły .Ja mam pozytywne odczucia co do auta a do silnika to najbardziej .Silnik bardzo dynamiczny super wchodzi na obroty ,spalanie na dobrym poziomie ,130 KM uważam że w zupełności wystarcza zwłaszcza na autostradzie .Skrzynia 6-biegowa bardzo dobra rzecz -6-tka i auto płynie silnika nie słychać .Dodam jeszcze że auto było po liftingu i silnik został ulepszony od jego awaryjnej wersji 120-konnej .Tak ze mili Państwo laguna po 2005 roku ze130-konnym silnikiem śmiało kupować "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:super silnik bardzo cichy i oszczędny, bardzo wysoki komfort podróży, bardzo dobre wyposażenie
Wady:drobne rzeczy czujniki opon, trochę drogie podzespoły
Renault Laguna 2006 r 197 tys km