alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna II  2.2 dCi (150KM)

Renault Laguna II 2.2 dCi (150KM)Wyświetleń: 12251

Renault Laguna II  2.2 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2001-2005

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2188
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna215
Przyspieszenie (0-100km/h)9,8
Spalanie - miasto [l/100km]8,4
Spalanie - trasa [l/100km]5.7
Spalanie - średnie [l/100km]6,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju6.3 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1002001955.6
1.9 dCi1202702005.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.2

Trasa: 5.4

Średnie: 6.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 7):
(8.04)
Trwałość silnika
 9.29/10
Niezawodność auta
 7.86/10
Spalanie ON
 8.29/10
Koszty utrzymania
 6.71/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 67

Głosy według opinii:

61

Opinie użytkowników

Łukasz 05.09.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Laguna II samochód za niewielkie pieniądze z dobrym wyposażenie oraz dość komfortowym. Nie warto wierzyć stereotypom oraz złym opiniom jeżeli o samochód się dba robi się wszystko na czas to mamy bezawaryjną jazdę . Silnik 2.2 dci naprawdę dobra konstrukcja na pasku dynamiczna, spalanie trasa 6l/100km, wymiana oleju max co 13tys km . Jedyny mankamentem jaki miałem w aucie to dwumas które jest dość drogie nowe ale wybrałem negatywnym opiniom założyłem sztywne koło (jednomas) i nie odczuwam praktycznie żadnej zmiany po wymianie można zakładać śmiało..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Komfort ,dynamika , wyposażenie , dostępność części
Wady:linki szyb ,styczniki otwierania drzwi
Laguna II 2002 276000km
Tomasz 24.06.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Wbrew powszechnym opiniom nt. zarówno samochodu jak i zastosowanego silnika - jestem zadowolony. Faktem jest, że producent zastosował kilka utrudniających życie rozwiązań (np. połączenie kolektora dolotowego, odmy i pokrywy zaworów), ale przy odrobinie kombinacji i ciut większych kosztach niż np. w 1.9dci można wszystkie bolączki naprawić."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:wygoda, elastyczność przy wyprzedzaniu, prowadzenie
Wady:niektóre rozwiązania konstrukcyjne (szczegóły na forach tematycznych)
Laguna 2ph1 / 2002
Krzysiek. 05.05.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Silnik brzytwa. Przejechalem 50 tysiecy ( trasa ) czasem jakies drobne usterki - elektryka ( kostki , styki , zimne luty) lecz to nie sa drogie naprawy. Nigdy mnie nie zawiodła silnik pracuje elegancko mocy sporo dynamika i wygoda jest. Wystarczy dobrze sie zaopiekowac samochodem i bedzie po prostu gwizdac na tasie. Jako ze to Francuz to robiłem wymiany płynów i filtrów zawsze wczesniej niż servisowo, z olejami nie kombinowałem i lałem zalecane przez producenta. Nadal smigam autkiem i nie mam zamiaru zmienic :-) Pozdrawiam i polecam."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niskie spalanie jak na takie osiagi / Wygodny w trase / Dynamiczny i agresywny / Skrzynia 6
Wady:Drobne problemy elektryczne - styki / kostki / Zimne luty.
Laguna II 2.2 150KM
Krzysztof 30.10.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Mam ten samochód 11 lat i faktycznie na początku z elektroniką dużo problemów. Ale po pewnym czasie (kilka napraw) jest OK. Silnik jak na razie chodzi bez problemu. Spalanie w/g danych katalogowych. Jedynie nie zalewam "Elf 10W40" który jest w tabeli na górze tylko pełnym syntetykiem Valvoline MaxLife 5w-40. No i teraz jak zobaczyłem o rozrządzie to chyba go w końcu wymienię (bo jak kupowałem to sprzedający poikazał że go wymienił 2 miesiące wcześniej). Mówią że to królowa lawet ale jak mi się zarówka w podsufitce spaliła i pojechałem do serwisu (elektryka) aby mi wymienił to tak mnie przywitał "O królowa lawet przyjechała" Na to ja popatrzyłem po placu a tam same VV, Ople, Skody i nawet merce i powiedziałem "królowa przyjechała na wymianę zarówki a te co stoją to co im dolega". Mechanior już się nie popisywał."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:wygoda, bezpieczeństwo, przyśpieszenie, wyjątkowo tanie wygodne auto w dobrym wyposażeniu.
Wady:problemy z elektroniką
Privilege/2002
Dawid 25.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jeżdżę Laguna II 2003 2.2 dci 150 km, od 6 lat, jak do tej pory miałem tylko awarie uszczelki pod głowicą, innych problemów brak, wszystkie przeglądy, oleje, filtry wymieniane na czas, auto ma jeden mankament zawieszenie drążki szybko padają, po za tym nie mam zastrzeżeń do tego samochodu. Spalanie w miescie ok 7l w trasie na 6 biegu schodzi do 5 l na 100/km :) moja Lala ma już na liczniku 740 tyś na liczniku i mysle że bede jeszcze nią jeździł z dobre 2 lata bez awaryjnie. :) a jedna jeszcze wada czujniki w oponach ja je wywaliłem całkowicie ewentualnie można wyłączyć w serwisie na kompie. Polecam bo to jest tak jak dbasz tak masz... jeden mechanik mi powiedział tak ludzie kupują auta za nie duze pieniądze a później zamiast rozrząd wymienić za 1 tyś złotych oryginalny idą na tanie części chińskie podróbki za 350 zl komplet i z tego całe zło. Jak chcesz dobrze jeździć pamiętaj i nie tylko z lagunami Tylko oryginalne lub dobrej jakości zamienniki. a będzie wszystko cacy. :) jeszcze raz polecam."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Niskie spalanie jak na 150km i poj 2.2
Wady:zawieszenie, drążki
Laguna II 2.2 dci 150 km
Artur 25.12.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"Auto wygodne, ciche komfortowe. Silnik okej, jak dbasz tak masz. Tyle opini co użytkowników. Dla mnie super auto. Jedyny mankament to zawieszenie nie jest na nasze drogi. Co przegląd wymiana drążków sworzni..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:komfort, wygodny, super osiągi dobre spalanie jak na 150KM.
Wady:zawieszenie nie na nasze drogi.
Laguna II 2003/ przebieg 207000
Doprowadzony do ruiny 21.01.2014
Średnia:
(4.50)
Nie
"Jak chcesz miec problemy to unikaj tego auta jak ognia .Wady elektroniki to na porządku dziennym ,to kontrolka ciśnienia opon(wywaliłem czujniki ) to panel klimy przestał działać (koszt naprawy 300 zł -elektronik i dzień zepsuty) i wiele różnych świecidełek na desce .Po roku można się przyzwyczaić i jeździć z choinką na desce .Silnik bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem ,dobrze zestrojona skrzynia 6-biegowa ,frajda z jazdy na autostradzie idzie jak burza .Niestety tu się kończą jego atuty ,bardzo dużo drogich awarii ,dwa wtryski ,katalizator ,egr i wiele innych .Najgorsze to to że za każdym razem serwis i kasowanie błędów a to kosztuje po 100 zł .Spalanie takie sobie .Tak naprawdę to nie chce mi się pisać o niej ,rzygam już ty autem ...."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:wygodny, komfortowy, miękkie zawieszenie, dobre wyposażenie, super jazda na autostradzie
Wady:prawie wszystko, silnik i jego podzespoły, wtrsyki, awria pompy, uciążliwe usterki elektroniki, ciągle błędy, drogi serwsi, duzo pali
Laguna Kombi 2004 187 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

14.07.2015MariuszTak

Co do samego silnika to nie mogę powiedzieć póki co nic złego, ale grunt to dobry i pewny serwis. Na to nie można szczędzić a samochód na pewno się odwdzięczy. Spalania w trasie to nawet około 5 litrów / 100km (ok 100km/h). Jedyny minus tego auta z tym silnikiem to słaby układ przeniesienia napędu i zawieszenie nie dostosowane do tego silnika. Robiłem już remont skrzyni i potem mechanizmu różnicowego. Ogółem polecam!


16.03.2014ProboszczTak

Przebieg 256 tyś bez wymiany sprzęgła ,wtrysków ,turbiny i chyba to wystarczy na ocenę .Już różne słyszałem opinię o tym silniku ale chyba pisali i mówili to użytkownicy TDI .Silnik bardzo dynamiczny,oszczędny i mało awaryjny .Ale ludzie o auto trzeba dbać,wymiany,serwis,garażowanie to podstawa .


22.09.2013Premier Nie

bardzo awaryjna jednostka miałem ją w dwóch samochodach renaulta Vel satis oraz Master .To była tragedia przy 140 tyś problemy z wtryskami oraz pompą koszty to jakaś zgroza chyba 6000 tys złotych mnie to kosztowało.W masterze poszły mi panewki ,turbina i egr sprzedałem go jako uszkodzony po kosztach bo nie chciałem narobić sobie straszliwych kosztów .Ja silniki Reno to tylko 2.0 Dci dobry silnik na łańcuchu bez awaryjny .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 19

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.