alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B8 1.6 TDI SCR 120KM (DCXA)

Volkswagen Passat B8 1.6 TDI SCR 120KM (DCXA)Wyświetleń: 4334

Volkswagen Passat B8 1.6 TDI SCR 120KM (DCXA)

Okres produkcji: od 2014

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna204
Przyspieszenie (0-100km/h)11
Spalanie - miasto [l/100km]4.9
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol EDGE 5W30
LIlość oleju4.7 L
Wymiana oleju30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduPasek, po 210.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.2

Trasa: 4.8

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI15034094.2
2.0 TDI1904008.14.4
2.0 TDI2405006.15.3

23.01.2019B8Tak

Bardzo fajny silnik do passata b8, do jazdy wkolo komina i na trasie, nie jest za slaby, nie jest za mocny jest akurat, da sie autem normalnie wyprzedzac bez przeciagania na obrotach, ja jestem zadowolony. średnie spalanie jakie notuje od dluzszego czasu 50/50 miasto/trasa to 5.5 litra. przy jezdzie na trasie do 110km/h silnik spala około 4 litrow ropy.przy jezdzie autostradą 160-180km/h 6-6.5 litra.


04.09.2018WojciechNie

Jak do miasta to silnik słaby, wydaje dziwne odgłosy i jest zbyt słaby. Więcej wad niż zalet, kosmiczne kwoty przeglądów, problematyczny DPF i katastrofalny przycisk STAR/STOP, działa za 10siątym razem. Jak za te pieniądze lepsza będzie benzyna.


10.10.2018kubaTak

Silnik bardzo oszczędny ma dobrą kulturę pracy i jest dosyć cichy


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 6):
(5.63)
Trwałość silnika
 5.17/10
Niezawodność auta
 5.67/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 4.67/10

Głosy według opinii:

24

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Passat/b8 20.04.2019
Średnia:
(2.75)
Nie
"Nie ma czym jechać, spore spalanie w mieście, za dużo awaryjnych podjednostek (DPF,Egr,dwumas,wtryski)"
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.9l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Spalanie w trasie
Wady:Brak mocy, krotka żywotność silnika, bardzo wysokie koszty serwisu
2015/177tys
Tomasz 08.11.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Silnik oszczędny i trwały. Samochód ma przejechane 200 000 i jedną awarię na koncie . Przy przebiegu 15 000 wymiana sterownika hamulca elektrycznego - postojowego. Silnik wystarczający do normalnej jazdy, dynamika nie powala ale też auto przez ten motor nie jest zawalidrogą. Skrzynia ma "krótką" jedynkę- to dla mnie wada. Ogólnie rozczarowania nie ma."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Ekonomia, trwałość. Popularność i w miarę prosta budowa silnika przekłada się na dostępność części. Silnik znany jest mechanikom i naprawy nie sprawiają szczególnej specjalistycznej wiedzy.
Wady:Dla ludzi oczekujących od auta bardzo dobrych osiągów silnik może okazać się niewystarczający.
vw passat 2015
Mariusz 09.09.2018
Średnia:
(3.50)
Nie
"Silnik do Golfa, na pewno nie do Passata, mała moc, słabe przyspieszenie, problematyczny DPF podczas poruszania się po mieście, dziwne klekotanie jakby nie miał siły jechać i przede wszystkim rozrusznik po 50 tyś na śmietnik. Uważam że samochód za grubo ponad 100 tyś można wybrać coś lepszego, a przede wszystkim benzynę lub hybryde."
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.7l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:7.6l/100km

Zalety:Spalanie, jak na gabaryty auta to jest ok.
Wady:Problemy z elektroniką, DPF- największe zło na rynku(podczas jazdy po mieście), brak mocy, głośny silnik w kabinie
PassatB8/2017/65000
Michał 03.09.2018
Średnia:
(3.75)
Nie
"jedźcie w trasy i lubicie ekologiczną jazdę ten silnik jest świetny, chociaż bardzo słaby, jeżeli jedźcie po mieście broń Boże kupować ten silnik. spod świateł będziecie ostatni, problem z DPF, problem z rozrusznikiem i odpalaniem bez kluczyka na przycisk. jak na samochód z Niemiec za takie pieniądze to jedyną zaletą jest jego wygląd i i wymiary wnętrza, niestety nic więcej, ale każdy kupuje co chce."
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (2/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.3l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:tylko i wyłącznie spalanie, niestety nic więcej
Wady:przy małym przebiegu niecałych 50 tyś padł rozrusznik, przycisk start Stop od drugiego przeglądu czyli od 40 tyś działa jak chce, wymieniony DPF przy 62 tyś. Samochód kupiłem po pierwszy właścicielu przy przebiegu 33,5 tyś i od 40 paru tysięcy miesiąc w m
PassatB8/2015/91tyś
Piotr 03.09.2018
Średnia:
(5.00)
Nie
"Samochód, owszem, ładny i dobrze spasowany, ale jeżeli chodzi o mechanikę pojazdu to jest więcej słabej i problematycznej elektroniki niż prawdziwej i niezawodnej motoryzacji. Niestety posłuchałem się i poszedłem w diesla z DPF-em, (drogi w utrzymaniu i często problemy z elektroniką) Zamieniłbym na wolnossącą benzynę, niestety kupiłem samochód oczami a nie faktami. "
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:jedyna zaleta to spalanie
Wady:serwis w ASO na poziomie 1400 zł, wymiana rozrządu po 94 tyś(niestety rozrząd na pasku). podczas jazdy po mieście problematyczny może okazać się DPF, wymiana to około 3,5 tyś. za słaby silnik do takiego samochodu i wydaje z siebie bardzo dziwne odgłosy na
PassatB8/2016
<<<12>>>