Popularne na rynku

Renault Megane II 1.9 dCi 120KM (F9Q 800)

33832

Dane techniczne

Renault Megane II 1.9 dCi 120KM (F9Q 800)
Pojemność [cm3] 1870
Moc [KM] 120
Moment obrotowy [Nm] 270
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 196
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 10,5

Lata produkcji: 2002-2006

Nadwozie: hatchback sedan kombi cabrio

Segment: C (kompaktowe)

Spalanie

Miasto 6.8L

Średnie 5.9L

Trasa 5.3L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Elf 5W40
Ilość oleju 4.8
Wymiana oleju 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Brak
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Elektromagnetyczne Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.5 dCi 82KM 9.6 3 0 4.3 l/100km
1.5 dCi 101KM 9.6 2 0 5.1 l/100km
1.9 dCi 90KM 1.3 1 0 5.4 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (6.9)
Trwałość silnika 6.6/10
Niezawodność auta 6.7/10
Spalanie ON 8.1/10
Koszty utrzymania 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 4

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 8.0L

Średnie 6.3L

Trasa 5.2L

Najbardziej awaryjna część

63%
7%
7%
3%
0%
0%
7%
0%
13%
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

07.08.2021 Megane/II 2005/262000
Średnia ocena: (7.0)
Trwałość silnika 5.0/10
Niezawodność auta 6.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.0L

Średnie 6.0L

Trasa 4.7L

Opinia: Auto kupiłem z przebiegiem 200 000km. Po około 35 000km obróciła się panewka. Nowy silnik, turbo do regeneracji (źle założona podkładka, która się wypaliła i uszkodziła wirnik, wina mechanika, który ją zakładał) i kilka innych "drobiazgów", z robotą koszt 5100zł.. Niedawno wymieniłem jednego wtryska, dałem
Zalety: Bardzo wygodne, komfortowa jazda, zwinne, stosunkowo niewielkie spalanie
Wady: Awaryjny silnik, problemy z elektroniką
Odradzam
01.06.2021 Megane II CC 1,9 dCi 120 KM 2005 / 200 tys. km
Średnia ocena: (10.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 6.0L

Trasa 5.5L

Opinia: Samochód mam od 12 lat od przebiegu 50 tys. km. Teraz ma prawie 200 tys. km. Jeżeli to jest jeden z najbardziej awaryjnych diesli Renault, to ja nie mam więcej pytań... Przez 12 lat w aucie nie miałem żadnej większej usterki, tym bardziej przy silniku.
Zalety: niezawodność, ponadczasowy design, bezawaryjność
Polecam
20.01.2019 Megane II 2005 / 153 tys
Średnia ocena: (3.3)
Trwałość silnika 4.0/10
Niezawodność auta 2.0/10
Spalanie ON 6.0/10
Koszty utrzymania 1.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 9.0L

Średnie 7.0L

Trasa 5.5L

Opinia: Bardzo wygodne i zwinne auto, specyficzny wygląd - z plusów to wszystko. Przy oryginalnym przebiegu 153 tys zaczęła się męczarnia. Najpierw turbo padło ( Ok, da radę zrozumieć ), zaraz po tym dwumasa, wtryski, odma zapchana No i poskutkowało to generalnym remontem silnika. Nie wspominam
Zalety: Komfort podróżowania dla 2 osob, bardzo zwrotny, apetyt na paliwo w normie. O dziwno bardzo dobre przyspieszenie
Wady: Przy 150 tys najlepiej myśleć o sprzedaży, bo koszta napraw mogą zrujnować człowieka...
Odradzam
27.12.2014 Sikor megane II kombi/ 2004 / 270 000
Średnia ocena: (7.0)
Trwałość silnika 6.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 6.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 10.0L

Średnie 6.8L

Trasa 5.5L

Opinia: Przy 250 000 obrócona panewka... olej wymieniałem co 28-29 tys. km (wg zaleceń producenta) - i to był błąd. Naprawa poza ASO kosztowała 4,2 tys. zł. Przejechałem megi 90 000 km i innych, niż ww. awarii silnika nie doświadczyłem... ale już szykuję się na turbo :-)
Zalety: kultura pracy
Wady: nietrwały silnik
Odradzam
27.09.2014 Grzegorz combi/2005/230tyś
Średnia ocena: (7.5)
Trwałość silnika 7.0/10
Niezawodność auta 7.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 10.0L

Średnie 6.5L

Trasa 5.5L

Opinia: Co do spalania, to mam ciężką nogę, ale nie przekraczam 3,5 tyś. obrotów. W mieście w korkach to połknie 10, ale jak kiedyś jechałem pustą drogą 200 km, to wyszło mi 4,9 l/100 km.I to był jedyny raz. Uczciwie miasto 10 km i 30 km
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

63%
7%
7%
3%
0%
0%
7%
0%
13%
Suma głosów: 30