alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi (105KM)

Renault Megane III 1.5 dCi (105KM)Wyświetleń: 5178

Renault Megane III 1.5 dCi (105KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11,2
Spalanie - miasto [l/100km]5,5
Spalanie - trasa [l/100km]4,0
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2008 r
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi852001754.5
1.5 dCi1102401904.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 4.4

Średnie: 5.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(9.06)
Trwałość silnika
 9.25/10
Niezawodność auta
 8.25/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8.75/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Władysław 07.09.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
""Mój 1,5 dci w Meganie II zrobił już u mnie 180tys km, u poprzedniego właściciela 100tys km. Silnik bardzo cichy, przyspieszenie jest fajne szczególnie na wyższych biegach 4, 5 a szczególnie zaskoczyło mnie że bardzo ładnie ciągnie na szóstym biegu od 110km/h do 170, dalej już spalanie mocno idzie w górę i wolniej przyspiesza do tych 195. Olej i filtr oleju (firmy mann) wymieniam co 10-12 tys km, cały czas castrol edge turbo diesel 5W40, jak do tej pory się sprawdza, turbina gwizda od początku, ale to przypadłość nie tylko mojego egzemplarza. Zapobiegawczo wymieniłem panewki korbowodowe łańcuch i pompę oleju przy 240tys km, ale stare nie były podobno jeszcze jakoś mocno zniszczone. Renault dalej montuje ten motor do wielu nowych modeli, Talismanów, GrandSceniców, Megan i innych, więc musi to być już silnik dopracowany, skoro 16 lat go produkują, a to przemawia za tym żeby kiedyś kupić znowu pojazd 1,5 dci. Póki co, mam nadzieję że pochwalę ten motor też przy przebiegu 340tys km." "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:silnik,spalanie,przyspieszenie,trwałość
Wady:?
Megane 2008r .280000km
przemo 04.05.2017
Średnia:
(7.50)
Tak
" Spalanie na trasie 4,7 cykl mieszany 7,4 . Poniżej 2000 obr/min auto nie przyspiesza praktycznie wcale jadąc na 2 biegu. Awaria rozrządu przy 50k sklepane zawory , regeneracja głowicy koszt ok 7tyś ( wiana: gumowa obudowa paska przycierała o pasek rozrządu ) , przy 70k awaria chłodnicy wew. klimy ( nieszczelność) i tu koszt 4tyś za części + 1,5k zł za robociznę. Auto pod sterowne , przy gwałtownym zahamowaniu przód nurkuje z przechyłem i nie wchodzi w zakręt ( nie ominiesz przeszkody ) Drążek zmiany biegów wpada w rezonans z silnikiem ( głośny hałas ) Powyżej prędkości 120 zaczyna hałasować nie do zniesienia przy dłuższej trasie. Wycierające się przyciski radia , klimy itd... Skrzypiące plastiki drzwi. Nierówno odlana szyba przednia na wysokości oczu kierowcy ( w zimie katastrofa , wycieraczka nie zbiera w tym miejscu zabrudzeń przez to nic nie widać ) Przy wymianie żarówki przedniej i tylnej trzeba odkręcić całą lampę. Tylne tarcze zespolone z łożyskami wymiana po 40k i koszt 2k z robocizną. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:jezdzi
Wady:nie przemyślane zastosowanie materiałów , zle zestrojony silnik do tego auta
renault megane III 1.5 dci 105km
PitchBlack 22.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam to auto. Prowadzi się bardzo dobrze, zawieszenie zestrojone komfortowo a jednocześnie dobrze trzyma się na zakrętach. Silnik wystarczający dla tego auta. Dynamiczny a zarazem oszczędny. 6 biegowa skrzynia bardzo pomaga w trasie. Jeśli chodzi o naprawy to tylko eksploatacja. Zawieszenie wymaga częstszych wymian ale to normalne i nie są to drogie sprawy np: końcówki, stabilizatory. Materiały użyte w aucie są lepsze nisz w wcześniejszej generacji ale spasowanie wciąż lekko kuleje. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Zawieszenie, silnik, skrzynia, wygląd.
Wady:Zawieszenie, spasowanie elementów.
Megane III HB 2008r 130000km
Grzesiek 12.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Polecam zdecydowanie ten samochód,bardzo komfortowy,dobrze się go prowadzi we wnętrzu jak na diesla bardzo cicho.Silnik bardzo oszczędny i dynamiczny super zestroiony z 6-biegową skrzynią idealną na trasy,spalanie nawet po niżej 4L a miasto to MAX 6L.Co do awaryjności nie zaliczyłem żadnych przykrych rzeczy .Koszty praktycznie schodzą się do tankowania ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:super wygodny samochód,silnik bardzo dynamiczny oraz ealstyczny,wielki plus za niskie spalanie,duzy bagaznik,bezpieczeństwo
Wady:zła widocznosć do tyłu
Megane 2010r 135tys

Komentarze użytkowników

0 #1 Psky 01.02.2016
Rocznik 2009, 1.5dci, 105km, 90k przebiegu. Spalanie zimą w Warszawie średnio 7,7l, latem 7,4l. Poza miastem 6,5l - normalna jazda 115km/h częste wyprzedzanie, 5,0l - oszczędna jazda 70-90 km/h, autostrada 140km/h 6,8l. Awarie i usterki: 10k na gwarancji- awaria ogrzewania i nawiewu (zimą podczas mrozu), 50k na gwarancji -awaria koła masowego, 60k na gwarancji - awaria zamka tylnych drzwi, 70k -pękła przednia szyba - do wymiany po gwarancji (podobno fabrycznie źle wklejali z dużym naprężeniem). Zalety: jeździ się świetnie, elastyczny i oszczędny silnik z dużym momentem obrotowym (dobry do wyprzedzania). Mocy brakuje tylko przy wyższych prędkościach i przy pełnym obciążeniu. Samochód jest niski i ciężki więc dobrze się trzyma drogi i pewnie pokonuje zakręty, mimo całkiem komfortowego ustawienia zawieszenia. Jest wygodny, dobrze wyposażony, ma niezłe materiały i wykonanie. Ma spory bagażnik z paroma wnękami na trójkąty, apteczki itp.. Ogólnie jestem zadowolony i polecam.

09.09.2017WładysławTak

"Mój 1,5 dci w Meganie II zrobił już u mnie 180tys km, u poprzedniego właściciela 100tys km. Silnik bardzo cichy, przyspieszenie jest fajne szczególnie na wyższych biegach 4, 5 a szczególnie zaskoczyło mnie że bardzo ładnie ciągnie na szóstym biegu od 110km/h do 170, dalej już spalanie mocno idzie w górę i wolniej przyspiesza do tych 195. Olej i filtr oleju (firmy mann) wymieniam co 10-12 tys km, cały czas castrol edge turbo diesel 5W40, jak do tej pory się sprawdza, turbina gwizda od początku, ale to przypadłość nie tylko mojego egzemplarza. Zapobiegawczo wymieniłem panewki korbowodowe łańcuch i pompę oleju przy 240tys km, ale stare nie były podobno jeszcze jakoś mocno zniszczone. Renault dalej montuje ten motor do wielu nowych modeli, Talismanów, GrandSceniców, Megan i innych, więc musi to być już silnik dopracowany, skoro 16 lat go produkują, a to przemawia za tym żeby kiedyś kupić znowu pojazd 1,5 dci. Póki co, mam nadzieję że pochwalę ten motor też przy przebiegu 340tys km."


17.09.2017TomekTak

Silnik miałem w Kangoo II z 2008 roku wersja 106KM z 6-biegową skrzynią bardzo dobry silnik zero problemów i nawet wymiany oleju co 30 tys nic mu nie robiło.Bardzo elastyczny nawet przy 40-50 km/h na piątym biegu zbierał się pięknie to duży atut bo nie trzeba było machać lewarkiem,na trasie rewelacja od 90 szóstka i cisza w kabinie a spalanie od 4.2ldo 5.2l średni to 6.5L .Awaryjność jest mu obca nigdy nie miałem z nim żadnych problemów od samego początku do sprzedaży przy przebiegu 198tys km.Bardzo dobry silnik zero problemów a jazda nim to sama przyjemność.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Psky
01.02.2016
0
Rocznik 2009, 1.5dci, 105km, 90k przebiegu. Spalanie zimą w Warszawie średnio 7,7l, latem 7,4l. Poza miastem 6,5l - normalna jazda 115km/h częste wyprzedzanie, 5,0l - oszczędna jazda 70-90 km/h, autostrada 140km/h 6,8l. Awarie i usterki: 10k na gwarancji- awaria ogrzewania i nawiewu (zimą podczas mrozu), 50k na gwarancji -awaria koła masowego, 60k na gwarancji - awaria zamka tylnych drzwi, 70k -pękła przednia szyba - do wymiany po gwarancji (podobno fabrycznie źle wklejali z dużym naprężeniem). Zalety: jeździ się świetnie, elastyczny i oszczędny silnik z dużym momentem obrotowym (dobry do wyprzedzania). Mocy brakuje tylko przy wyższych prędkościach i przy pełnym obciążeniu. Samochód jest niski i ciężki więc dobrze się trzyma drogi i pewnie pokonuje zakręty, mimo całkiem komfortowego ustawienia zawieszenia. Jest wygodny, dobrze wyposażony, ma niezłe materiały i wykonanie. Ma spory bagażnik z paroma wnękami na trójkąty, apteczki itp.. Ogólnie jestem zadowolony i polecam.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.