alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)

Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)Wyświetleń: 6420

Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]85
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,1
Spalanie - trasa [l/100km]4,0
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1052401904.5
1.5 dCi1102401904.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.4

Średnie: 5.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.13)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Mirek 07.11.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetny samochód nowoczesna sylwetka ,komfort na najwyższym poziomie oraz bezpieczeństwo 5 gwiazdek w teście .Silnik bardzo elastyczny ,spalanie na bardzo niskim poziomie miasto 5.5 l .Barak jakichkolwiek oznak awarii . "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:spalnie, wyposażenie, bardzo elastyczny silnik, pakowny
Wady:wersja kombi bardzo ograniczona widocznosc do tyłu
Megane kombi 2010 r 137 tys
greg 11.05.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"barzdo wygodne auto jak na cztero osobowąrodzine na wypad na wakacje troche bagażnik za mały ale to nie kombi wkoncu . ogólnie polecam wszystkim niedowiarkom bardzo sie zdziwią."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:jak na te ( 86 ) uwazam je jest dosc zrywny, dobrze sie prowadzi ma bardzo dobra klime latem mi szyby zamarzały., wygodne fotele jak na mój wzrost (185) i dość funkcjonalny kokpit, dobre wyposażenie nawet w wersji podstawowej
Wady:Słaba widoczność do tyły bez czujników sie nie obejdzie
megane MK3 2009 /116000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

20.05.2016RobertTak

Silnik (samochód z tym silnikiem) nie należy do demonów prędkości, ale za to jest bezawaryjny. Brak filtra cząstek stałych, brak koła dwumasowego i turbina ze stałą geometrią to jego plusy. Wymieniam olej co 10000km, tankuję na sprawdzonych stacjach. Nie mam z silnikiem najmniejszych problemów.


02.05.2015PiotrTak

Mam megane II 2008 rok 106KM, zrobiłem 80 tys km w dwa lata nie oszczędzając go, autostrada przez Niemcy na tempomacie 150km/h, przy wyprzedzaniu spokojnie ciągnie do 170, powyżej też można ale już trzeba czasu i czuć że się powoli zbiera do tej prędkości maksymalnej 185 (na tempomacie dało radę do 200 pogonić z górki ale nie praktykuję) Spalanie jadąc oszędnie po mieście jest nawet poniżej 5l, na autostradzie poniżej 110 - nawet poniżej 4 litrów jak sam jadę, na 6 biegu 130 - 5 litrów, 150 - 5.6 (na 6 biegu 3tys obrotów) 170 - 7.8l (3200 obrotów) Wymieniam olej co 12tys castrol edge turbo diesel 5w40, zawsze kupuję litr więcej na dolewki, odkąd go mam bierze ok 0,5- 0,8 litra na 12 tys. Jeżdże nie mniej niż 2000 obrotów, jak jezdziłem z mniejszymi to kopcił mocno przy przyspieszaniu. Paliwo shell zwykły diesel. Co się popsuło: odpływ skraplanej wody z klimy (leciało do środka, czyszczenie 30zł) uszczelka klimatyzacji przy chłodnicy (200zł z naprawą i nabiciem) namiętnie przepala się któraś żarówka przednia co kilka miesięcy. Poza tym... nie psuje się nic. Czasem opuszczaąc szybę keirowcy trzeba kilka razy poklikać żeby ją zaprosić na swoje miejsce, ale zawsze wraca. Niewielki wyciek przy skrzyni biegów jasnego oleju, ale nie kapie, osłona zawsze czysta. Filtry, jak radzą ludzie, kupuję Mann, paliwowy ponad stówę droższy od filtrona, olejowy i powietrza coś ok 20zł droższe. Jeździ się tym autem przyjemnie. Delikatnie zanim się nagrzeje, po nagrzaniu ładnie ciągnie do przodu nawet na 6 biegu.


21.04.2015Slepy66Tak

Jestem pierwszym właścicielem pojazdu i mam skale porównawczą do Hondy tez prosto z salonu.W mojej ocenie Megane2 górą spalanie, jazda, blacharka, service jak do tej pory OK!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.