alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)

Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)Wyświetleń: 5778

Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]85
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,1
Spalanie - trasa [l/100km]4,0
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1052401904.5
1.5 dCi1102401904.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.4

Średnie: 5.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.13)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Mirek 07.11.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetny samochód nowoczesna sylwetka ,komfort na najwyższym poziomie oraz bezpieczeństwo 5 gwiazdek w teście .Silnik bardzo elastyczny ,spalanie na bardzo niskim poziomie miasto 5.5 l .Barak jakichkolwiek oznak awarii . "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:spalnie, wyposażenie, bardzo elastyczny silnik, pakowny
Wady:wersja kombi bardzo ograniczona widocznosc do tyłu
Megane kombi 2010 r 137 tys
greg 11.05.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"barzdo wygodne auto jak na cztero osobowąrodzine na wypad na wakacje troche bagażnik za mały ale to nie kombi wkoncu . ogólnie polecam wszystkim niedowiarkom bardzo sie zdziwią."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:jak na te ( 86 ) uwazam je jest dosc zrywny, dobrze sie prowadzi ma bardzo dobra klime latem mi szyby zamarzały., wygodne fotele jak na mój wzrost (185) i dość funkcjonalny kokpit, dobre wyposażenie nawet w wersji podstawowej
Wady:Słaba widoczność do tyły bez czujników sie nie obejdzie
megane MK3 2009 /116000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

27.03.2014ManiekTak

Jeżdżę tym autkiem czwarty rok przejeżdżając dotychczas 214000km i nie miałem żadnych nieprzyjemności w jego eksploatacji. Olej wymiana co 15000km - nie wierzcie w to co zapewnia producent. 30000km to chyba farsa - każdy mechanik to powie o turbodoładowanych silnikach. Paliwo tylko na markowych stacjach. Spalanie jest wyższe od zapewnień producenta. Rzeczywistość to 4,8 do 5,2 na autostradach, natomiast miasto 6l/100km. Mam skrzynię sześciobiegową i klimatronik dwustrefowy. Gdyby go wyłączyć może by było mniejsze. Nie próbowałem. Dynamika OK. Silnik ten nie nadaje się do wyścigów ale spokojnie ruszając ze świateł można prawie wszystkich zostawić w tyle. Jak dbać o dwumas? Nie ruszać za każdym razem z piskiem... Jednym słowem - całkiem dobre auto no i silnik. To już mój trzeci diesel. Drugi dCi, wcześniej TDCI i nigdy nie miałem poważnych i kosztownych napraw przy przebiegach rocznych ok.50000km. W silnikach diesla jest taka podobno zasada - jak dbasz tak masz.


16.11.2014MarcinTak

Pierwsze moje dCi było w Megane II kombi w wersji 90KM. Rocznik 2008 które sprzedałem w 2013r. z przebiegiem 260000km. Nie miał żadnych awarii o których się niby dużo pisze. Nie było potrzeby regeneracji turbiny, nie wymieniałem sprzęgła ani dwumasy. Miałem go od nowości. Olej wymieniałem 4 razy do roku co ok. 12000 - 15000km (Castrol Edge chyba 5W30). Paliwo zawsze z shella te normalne (tańsze). Spalanie od 4,5 w trasie do 5,5/100km w mieście. Dynamika taka sobie - nie był powolny ale łapał zadyszki przy większych prędkościach z kompletem pasażerów. Nie posiadał filtra cząstek stałych. Teraz mam Megane III w wersji 110KM. Dynamika znacznie lepsza, zużycie paliwa od 5 do 6,2l/100km w mieście. Przebieg na dzień dzisiejszy to ok.110000km i nic się nie dzieje. Metoda na serwisowanie ta sama: dwa razy częściej wymieniany olej niż zaleca producent i zawsze leję pewne paliwo. W obecnym egzemplarzu jest filtr cząstek stałych. Póki co zaświecił się ze 3 może 4 razy (wypalanie...). Wystarczy kilkanaście kilometrów przejechać z minimalnie większymi obrotami (ok.2000-2200obr/min. tak sugeruje napis na wyświetlaczu), potem gaśnie i jest OK. Mam nadzieję że tak będzie zawsze bo różnie się słyszy. Oba silniki odpalają od pierwszego w każdych warunkach. Odnoszę wrażenie jakby ten mocniejszy był na zimno głośniejszy od tego słabszego. Jak się rozgrzeje to kultura pracy wersji 110KM jest super. Nie jestem znawcą mechaniki ale polecam 1.5dCi. U mnie nic się złego i kosztownego nie dzieje.


01.06.2014Tak

Napiszę i ja coś od siebie, otóż u mnie to jest tak. Jeżdżę od 4 lat Ranault Megane II ph I 2005 rok 1.5 dci 101 KM, kupiłem ją to miała 120000 km przebiegu autentyczne potwierdzone itp. w tej chwili ma 167000 km i wszystko, ale to wszystko pracuje jak należy, ale olej silnikowy i filtr paliwa wymieniam co 10000 km lub co rok, olej leje Castrol EDGE 5W-40 i filtr paliwa kupuje oryginał DELPHI i myślę, że wystarczy tego pilnować trzeba dbać o dobre smarowanie ile się słyszy o tych obracających się panewkach nie ważne,że producent mówi, że olej wymieniać co 30000 km wy wymieniajcie co 10000 km i nie będzie problemów to samo z filtrem paliwa syf z baku, parafina z ropy w zimę i opiłki od pompy paliwa w 70% przypadków (wada fabryczna). Przebieg jeśli jest faktyczny i się odpowiednio serwisuje to nic się nie powinno dziać. Jeszcze jedno bardzo ważne nie kupujcie najtańszych filtrów oleju, polecam firmę MANN lub PURFLUX (z oryginału na pierwszy montaż), FILTRON zawsze wygląda jakby co go wyssało z nie wiadomo jaką siłą :/ Powietrza i kabinowy może być FILTRONA, ale oleju i paliwa najlepiej oryginalne lub MANN-a niemieckie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.