alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)

Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)Wyświetleń: 9103

Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]85
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,1
Spalanie - trasa [l/100km]4,0
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1052401904.5
1.5 dCi1102401904.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.2

Średnie: 5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 3):
(9)
Trwałość silnika
 8.67/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

Paweł 04.07.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Świetny samochód nowoczesna sylwetka ,komfort na najwyższym poziomie, silnik bardzo elastyczny ,spalanie na bardzo niskim poziomie"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:4.3l/100km

Zalety:spalanie,konfort ,cichy silnik
Wady:cienki lakier łatwo rysujący się
megan 3 2010 107 tyś
Mirek 07.11.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetny samochód nowoczesna sylwetka ,komfort na najwyższym poziomie oraz bezpieczeństwo 5 gwiazdek w teście .Silnik bardzo elastyczny ,spalanie na bardzo niskim poziomie miasto 5.5 l .Barak jakichkolwiek oznak awarii . "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:spalnie, wyposażenie, bardzo elastyczny silnik, pakowny
Wady:wersja kombi bardzo ograniczona widocznosc do tyłu
Megane kombi 2010 r 137 tys
greg 11.05.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"barzdo wygodne auto jak na cztero osobowąrodzine na wypad na wakacje troche bagażnik za mały ale to nie kombi wkoncu . ogólnie polecam wszystkim niedowiarkom bardzo sie zdziwią."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:jak na te ( 86 ) uwazam je jest dosc zrywny, dobrze sie prowadzi ma bardzo dobra klime latem mi szyby zamarzały., wygodne fotele jak na mój wzrost (185) i dość funkcjonalny kokpit, dobre wyposażenie nawet w wersji podstawowej
Wady:Słaba widoczność do tyły bez czujników sie nie obejdzie
megane MK3 2009 /116000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

16.11.2014MarcinTak

"Pierwsze moje dCi było w Megane II kombi w wersji 90KM. Rocznik 2008 które sprzedałem w 2013r. z przebiegiem 260000km. Nie miał żadnych awarii o których się niby dużo pisze. Nie było potrzeby regeneracji turbiny, nie wymieniałem sprzęgła ani dwumasy. Miałem go od nowości. Olej wymieniałem 4 razy do roku co ok. 12000 - 15000km (Castrol Edge chyba 5W30). Paliwo zawsze z shella te normalne (tańsze). Spalanie od 4,5 w trasie do 5,5/100km w mieście. Dynamika taka sobie - nie był powolny ale łapał zadyszki przy większych prędkościach z kompletem pasażerów. Nie posiadał filtra cząstek stałych. Teraz mam Megane III w wersji 110KM. Dynamika znacznie lepsza, zużycie paliwa od 5 do 6,2l/100km w mieście. Przebieg na dzień dzisiejszy to ok.110000km i nic się nie dzieje. Metoda na serwisowanie ta sama: dwa razy częściej wymieniany olej niż zaleca producent i zawsze leję pewne paliwo. W obecnym egzemplarzu jest filtr cząstek stałych. Póki co zaświecił się ze 3 może 4 razy (wypalanie...). Wystarczy kilkanaście kilometrów przejechać z minimalnie większymi obrotami (ok.2000-2200obr/min. tak sugeruje napis na wyświetlaczu), potem gaśnie i jest OK. Mam nadzieję że tak będzie zawsze bo różnie się słyszy. Oba silniki odpalają od pierwszego w każdych warunkach. Odnoszę wrażenie jakby ten mocniejszy był na zimno głośniejszy od tego słabszego. Jak się rozgrzeje to kultura pracy wersji 110KM jest super. Nie jestem znawcą mechaniki ale polecam 1.5dCi. U mnie nic się złego i kosztownego nie dzieje. "


10.09.2013WładekTak

"Silnik bez awarii przebieg 168 tyś ,tylko oleje i filtry ,spalanie miasto max 6.5 L z Klimą bardzo elastyczny można jechać na 4 biegu nawet 30 km/h .Dynamika na dobrym poziomie .Nie słuchajcie że Reno jest złe ja nim jeżdżę już 7 rok i naprawdę zero problemów a silnik chyba najlepszy na rynku "


07.03.2015KRZYSIEKTak

"",,mam renault clio III z silnikiem 1.5 dci 85 KM, 2008 r 135000 km. samochodem jeżdżę od 11 miesięcy i zrobiłem ok 12500 km. spalanie liczone z tankowania to średnio 6.0.( komputer pokazuje 4.6) 90% tego dystansu to małe miasto 25 tyś ludzi. Samochód bardzo fajny, zrywny i bardzo cichy w środku. polecam" "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów