alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)

Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)Wyświetleń: 8333

Renault Megane III 1.5 dCi (85KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]85
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,1
Spalanie - trasa [l/100km]4,0
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1052401904.5
1.5 dCi1102401904.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.2

Średnie: 5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(9)
Trwałość silnika
 8.67/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Paweł 04.07.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Świetny samochód nowoczesna sylwetka ,komfort na najwyższym poziomie, silnik bardzo elastyczny ,spalanie na bardzo niskim poziomie"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:4.3l/100km

Zalety:spalanie,konfort ,cichy silnik
Wady:cienki lakier łatwo rysujący się
megan 3 2010 107 tyś
Mirek 07.11.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetny samochód nowoczesna sylwetka ,komfort na najwyższym poziomie oraz bezpieczeństwo 5 gwiazdek w teście .Silnik bardzo elastyczny ,spalanie na bardzo niskim poziomie miasto 5.5 l .Barak jakichkolwiek oznak awarii . "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:spalnie, wyposażenie, bardzo elastyczny silnik, pakowny
Wady:wersja kombi bardzo ograniczona widocznosc do tyłu
Megane kombi 2010 r 137 tys
greg 11.05.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"barzdo wygodne auto jak na cztero osobowąrodzine na wypad na wakacje troche bagażnik za mały ale to nie kombi wkoncu . ogólnie polecam wszystkim niedowiarkom bardzo sie zdziwią."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:jak na te ( 86 ) uwazam je jest dosc zrywny, dobrze sie prowadzi ma bardzo dobra klime latem mi szyby zamarzały., wygodne fotele jak na mój wzrost (185) i dość funkcjonalny kokpit, dobre wyposażenie nawet w wersji podstawowej
Wady:Słaba widoczność do tyły bez czujników sie nie obejdzie
megane MK3 2009 /116000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

08.09.2017RobertTak

"Silnik (samochód z tym silnikiem) nie należy do demonów prędkości, ale za to jest bezawaryjny. Brak filtra cząstek stałych, brak koła dwumasowego i turbina ze stałą geometrią to jego plusy. Wymieniam olej co 10000km, tankuję na sprawdzonych stacjach. Nie mam z silnikiem najmniejszych problemów."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.