alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna I  2.2 dT (113KM)

Renault Laguna I 2.2 dT (113KM)Wyświetleń: 4875

Renault Laguna I  2.2 dT (113KM)

Okres produkcji: 1994-2001

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2188
Moc [KM]113
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)11,6
Spalanie - miasto [l/100km]8.1
Spalanie - trasa [l/100km]6.3
Spalanie - średnie [l/100km]7.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 10W40
LIlość oleju7.2 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 dTi982001856.0
1.9 dCi1092501826.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 6.5

Średnie: 7.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

T 17.04.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Mam Lagunę z tym motorem od 4 lat. Silnik jak dotąd bezawaryjny (230000 tys. km. Zmieniam tylko olej i filtry co roku. Zaznaczam, że nie robię przy tym dolewek oleju. Zimą pali bez kłopotów. Wystarczająco dynamiczny. W mieście mógłby mniej spalać, zdarza się, że spali ponad 9 litrów. Przy większych prędkościach jest zbyt głośny. Nie boi się gorszego paliwa tak jak nowoczesne diesle. Turbina jak dotąd o.k. Nigdy się nie przegrzewał nawet przy dużych upałach. Dotąd kupiłem tylko nowe świece. Jest to dobry silnik tradycyjnej konstrukcji bez kosztownych udziwnień jak w nowoczesnych dieslach. Ogólnie zalety przeważają zdecydowanie na korzyść. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:bezawaryjność, moc
Wady:spalanie zbyt duże w mieście, hałaśliwy przy większych szybkościach
laguna I 1999, 230 tys. km

Kod antyspamowy
Odśwież

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.