alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna III  2.0 dCi 150KM (M9R)

Renault Laguna III 2.0 dCi 150KM (M9R)Wyświetleń: 46104

Renault Laguna III  2.0 dCi 150KM (M9R)

Okres produkcji: 2007-2015

Wersje nadwozia: liftback kombi coupe

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]6.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 5.9

Średnie: 6.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi13132010,66,0
2.0 dCi1733808.76.7
2.0 dCi1784008.56.7

04.12.2017TimiTak

W tym silniku OLEJ wymieniac co max 15tys nie jak podaje producent co 30tys a panewki wytrzymaja tyle co całe auto. (a to znany problem przy wymianach LL) Oraz nie pałować na zimnym silniku. Łancuch rozrzadu wytrzymuje ok 350tys km. Trwałe wtryski i dwumas chodz drogi (3tys+robota)


11.04.2016Robertoo Tak

"Super silnik, dynamiczny, mało pali w większości jeżdżę po mieście w godzinach szczytu w miarę dynamicznie spalanie mam około 9 litrów/100 km co przy tak dużym aucie ważącym ponad 2 tony i z aerodynamiką ciężarówki jest dobrym wynikiem, udało mi się zejść w mieście do 7 litrów ale to już męczarnia jak dla mnie. Jedyne wady to drogi olej i to że wchodzi jego ponad 7 litrów, póki co jeździ jak nowy oleju nie ubywa pali "od strzała" i oby tak pozostało a panu który narzekał na to że wtryski padły radze się zastanowić nad zmianą stacji bo dobre sprawdzone paliwo to podstawa w każdym dieselu, albo czy aby mu w serwisie nie podmienili wtrysków, bo padające wtryski przy takich przebiegach to rzadkość "


01.06.2014HenrykTak

"Pierwsze była Carisma 2003 z silnikiem 1.9 dci 115 Km przebieg 260 tys obecnie używa żona i poza małymi problemami auto i silnik rewelka . w 2010 roku zostałem szczęśliwym właścicielem Laguny 3 2.0 dci 150 Km w wersi Privilege obecnie przebieg 119 tys. można by dużo pisac o tym silniku w samych superlatywach . Dynamika rewelacja nawet na 6 biegu pięknie ciągnie , spalanie trasa na CHorwacje przy średniej 130 na godzinę z tempomatem 6,5 litra . Kupno tego autka z tym sinikiem to był strzał w dziesiątkę. Następne auto też będzie z silnikem Dci Renault tylko troszke lekko większej mocy . Pozdrawiam ."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 66
Średnia (głosów 10):
(8.15)
Trwałość silnika
 8.7/10
Niezawodność auta
 8.1/10
Spalanie ON
 7.8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

100

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 676

Opinie użytkowników

Jarek 07.11.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super auto Moja druga Laguna "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Sporo
Wady:Mały zbiornik spryskiwacza
Sport touter initiale Paris
Marcin 12.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto jak najbardziej na TAK. Auto zakupiłem z przebiegiem 192 tyś, obecnie przejechałem ok 35tyś km. To co mnie cieszy to to, że poza rzeczami eksploatacyjnymi jak klocki, tarcze, olej filtry(ten wymieniam max co 15 tyś km) i pasek osprzętu z rolkami nic tak naprawdę nie robiłem i żadnych niespodzianek. Tyle co po zakupie i w trakcie tzw. materiały eksploatacyjne, po prostu lubie wiedzieć co mam i robić takie rzeczy. Co do silnika to słyszałem, że i do 700 tyś potrafią dociągnąć od mechanika który je serwisuje. Wiele zależy jak dbamy. Jeśli chodzi o spalanie to najmniej spaliła ok 5,7 ale to każda w nocy bez ruchu gdzie nie trzeba szarpać i mają ok110km/h bardziej realne to ok 6,5 do 7,8 w trasie w zależności od stylu jazdy. Ale jak dla mnie to nie wada biorąc pod uwagę niezawodność. Ponadto silnik ma fajną kulturę pracy, a w środku przy większych prędkościach jest cicho. Z filtrem dpf też bez problemu ale nie ukrywam że z 80% jazdy to trasa. Jedynym małym minusem mogą być plastiki które czasem odezwą się na nierównościach ale tragedii nie ma. Nikt chyba nie brał pod uwagę naszych wertepów które jeszcze się u nas zdarzają. Poza tym komfort jak najbardziej na plus, a jazda autostradą to przyjemność w połączeniu z tym silnikiem i 6 biegowa skrzynią. Taka ciekawostka, że w autach przed face liftingiem nie można podobno uaktualnić nawigacji dla tego wziąłem bez. Auto po face liftingu mają bodaj navi we współpracy z Tom Tom i wejściem na kartę bodaj. Ale to z tego co też się zapoznawałem przed zakupem i warto na to zwrócić uwagę jak komuś na tym gadżecie zależy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:6.7l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Dynamiczny silnik z wysoką kulturą pracy. Bogate wyposażenie wielu aut dostępnych na rynku i konkurencyjna ceny w stosunku do konkurencji z Niemiec. W zamian jak ktoś nie ulegnie mitom o francuskich autach otrzyma naprawdę fajne auto które jest wygodne i
Wady:Jak dla mnie brak, nawet zastanawiam się nad zakupem nowszego po face liftingu.
LAGUNA III 2008r 225tyś km
Rafał 04.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Autko spełnia moje wymagania. Kupiłem je za dobrą cenę - w podobnej mógłbym mieć VW Passata, Audi ,BMW ale starsze o 3 - 4 lata. Laguna nie odbiega od konkurencji komfortem, prowadzeniem oraz eksploatacją. Nieco odstraszać mogą odgłosy dochodzące z deski, słupków - ale można się przyzwyczaić. Silnik 150 KM jest mocny i dynamiczny - bardzo elastyczny, nie ma turbo dziury. Super sprawą jest aluminiowa maska - lekka niczym plastik. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:- niska awaryjność, w środku ogrom przestrzeni, wygoda, dobra elastyczność silnika, aluminiowa maska
Wady:- świerszcze w desce i el. plastikowych, słabe materiały na fotelach,
Laguna III / 2010r / 53.000 km
Jacek 17.01.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Laguna z 2008 160 tys. km, jedyne koszta to wymiana oleju i świec, filtrów i klocków. Silnik pracuje świetnie, bateria jeszcze nie zmieniana. Na dużych mrozach (od -10) wyświetlacz na liczniku lubi się przycinać i tapicerka trzeszczy. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:
Wady:
Laguna III, 2008, 160000km
Patryk 17.10.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"Laguna 3 2010r. 2.0DCI 150 KM grandtour (poszczegulne elementy z wersji GT -zawieszenie , zderzaki oraz środek ) zracji przejachanych kilometrów a ma 250 tys. już padło zawieszenie tylne (amorki) zakupione zostały Kayaby i na razie koszt od kupna . Po zakupie były robione tylko hamulce i podstawowe rzeczy (olej filtry rozrząd i klima ) Posiadam auto od roku i jestem bardzo zadowolony z tego modelu. Nie ukrywam że kiedyś podchodziłem sceptycznie do Francuskich marek lecz sie zmieniły poglądy. Bardzo wygodne auto ,duży komfort prowadzenia . Elastyczny silnik i bezawaryjny puki co . Polecam ."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5-6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:komfort tanie utrzymanie cichy bezawaryjny dynamiczny
Wady:mały bagażnik
Laguna 3 grandtour 2010r 150KM 2.0DCI
<<<12>>>