alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna III  2.0 dCi (150KM)

Renault Laguna III 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 40308

Renault Laguna III  2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2007-2015

Wersje nadwozia: liftback kombi coupe

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]6.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 5.9

Średnie: 6.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi13132010,66,0
2.0 dCi1733808.76.7
2.0 dCi1784008.56.7

28.01.2017ArturTak

"Posiadam Scenica II z roku 2007 kupiony w Holandi z przebiegiem 178 tyś. Obecny przebieg w Polsce to 290 000 i wszystko super.Silnik wyjatkowo dobry i bezobslugowy olej 5w40 elf wymieniam co 15 tys. spalanie ok 7-7,5/100 km. Dużo jeżdżę w trasy po kraju prędkość 120-150 km/h Nie ma co nazekac na spalanie to 7 osobowe auto i bardzo wygodne. "


02.05.2016AndrzejTak

""Zdecydowanie polecam. Najlepszy diesel jaki miałem do tej pory. Warunek to dobrej jakości paliwo oraz wymiana oleju co 10-15 tys. km. " Zapomniałem o "gwiazdkach" :) oraz fakcie że silnik w moim aucie nie ma DPF, koło dwumasowe póki co daje radę ale silnik nie był jakoś katowany, sądzę, że 300 tys. km spokojnie dociągnie. EGR też jeszcze oryginalny. Śmiało polecam niezdecydowanym. "


12.11.2013ArekTak

"Silnik bardzo dynamiczny ,bezawaryjny ,koszty utrzymania w ASO drogie na własną rękę do przeżycia zważywszy na to ze silnik nie sprawia problemów .Dodatkowo jest na łańcuchu rozrządu ,moc 150 kM idealna auto zbiera się super nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet jak jest pełen pokład .Spalanie trochę duże ale auto też nie małe ,miasto 10L trasa 6-6.5 L .Ten silnik to dobry wybór POLECAM "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 54
Średnia (głosów 10):
(8.15)
Trwałość silnika
 8.7/10
Niezawodność auta
 8.1/10
Spalanie ON
 7.8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

100

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 666

Opinie użytkowników

Jarek 07.11.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super auto Moja druga Laguna "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Sporo
Wady:Mały zbiornik spryskiwacza
Sport touter initiale Paris
Marcin 12.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto jak najbardziej na TAK. Auto zakupiłem z przebiegiem 192 tyś, obecnie przejechałem ok 35tyś km. To co mnie cieszy to to, że poza rzeczami eksploatacyjnymi jak klocki, tarcze, olej filtry(ten wymieniam max co 15 tyś km) i pasek osprzętu z rolkami nic tak naprawdę nie robiłem i żadnych niespodzianek. Tyle co po zakupie i w trakcie tzw. materiały eksploatacyjne, po prostu lubie wiedzieć co mam i robić takie rzeczy. Co do silnika to słyszałem, że i do 700 tyś potrafią dociągnąć od mechanika który je serwisuje. Wiele zależy jak dbamy. Jeśli chodzi o spalanie to najmniej spaliła ok 5,7 ale to każda w nocy bez ruchu gdzie nie trzeba szarpać i mają ok110km/h bardziej realne to ok 6,5 do 7,8 w trasie w zależności od stylu jazdy. Ale jak dla mnie to nie wada biorąc pod uwagę niezawodność. Ponadto silnik ma fajną kulturę pracy, a w środku przy większych prędkościach jest cicho. Z filtrem dpf też bez problemu ale nie ukrywam że z 80% jazdy to trasa. Jedynym małym minusem mogą być plastiki które czasem odezwą się na nierównościach ale tragedii nie ma. Nikt chyba nie brał pod uwagę naszych wertepów które jeszcze się u nas zdarzają. Poza tym komfort jak najbardziej na plus, a jazda autostradą to przyjemność w połączeniu z tym silnikiem i 6 biegowa skrzynią. Taka ciekawostka, że w autach przed face liftingiem nie można podobno uaktualnić nawigacji dla tego wziąłem bez. Auto po face liftingu mają bodaj navi we współpracy z Tom Tom i wejściem na kartę bodaj. Ale to z tego co też się zapoznawałem przed zakupem i warto na to zwrócić uwagę jak komuś na tym gadżecie zależy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:6.7l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Dynamiczny silnik z wysoką kulturą pracy. Bogate wyposażenie wielu aut dostępnych na rynku i konkurencyjna ceny w stosunku do konkurencji z Niemiec. W zamian jak ktoś nie ulegnie mitom o francuskich autach otrzyma naprawdę fajne auto które jest wygodne i
Wady:Jak dla mnie brak, nawet zastanawiam się nad zakupem nowszego po face liftingu.
LAGUNA III 2008r 225tyś km
Rafał 04.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Autko spełnia moje wymagania. Kupiłem je za dobrą cenę - w podobnej mógłbym mieć VW Passata, Audi ,BMW ale starsze o 3 - 4 lata. Laguna nie odbiega od konkurencji komfortem, prowadzeniem oraz eksploatacją. Nieco odstraszać mogą odgłosy dochodzące z deski, słupków - ale można się przyzwyczaić. Silnik 150 KM jest mocny i dynamiczny - bardzo elastyczny, nie ma turbo dziury. Super sprawą jest aluminiowa maska - lekka niczym plastik. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:- niska awaryjność, w środku ogrom przestrzeni, wygoda, dobra elastyczność silnika, aluminiowa maska
Wady:- świerszcze w desce i el. plastikowych, słabe materiały na fotelach,
Laguna III / 2010r / 53.000 km
Jacek 17.01.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Laguna z 2008 160 tys. km, jedyne koszta to wymiana oleju i świec, filtrów i klocków. Silnik pracuje świetnie, bateria jeszcze nie zmieniana. Na dużych mrozach (od -10) wyświetlacz na liczniku lubi się przycinać i tapicerka trzeszczy. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:
Wady:
Laguna III, 2008, 160000km
Patryk 17.10.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"Laguna 3 2010r. 2.0DCI 150 KM grandtour (poszczegulne elementy z wersji GT -zawieszenie , zderzaki oraz środek ) zracji przejachanych kilometrów a ma 250 tys. już padło zawieszenie tylne (amorki) zakupione zostały Kayaby i na razie koszt od kupna . Po zakupie były robione tylko hamulce i podstawowe rzeczy (olej filtry rozrząd i klima ) Posiadam auto od roku i jestem bardzo zadowolony z tego modelu. Nie ukrywam że kiedyś podchodziłem sceptycznie do Francuskich marek lecz sie zmieniły poglądy. Bardzo wygodne auto ,duży komfort prowadzenia . Elastyczny silnik i bezawaryjny puki co . Polecam ."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5-6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:komfort tanie utrzymanie cichy bezawaryjny dynamiczny
Wady:mały bagażnik
Laguna 3 grandtour 2010r 150KM 2.0DCI
<<<12>>>