alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna III  2.0 dCi (150KM)

Renault Laguna III 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 17977

Renault Laguna III  2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2007-2015

Wersje nadwozia: liftback kombi coupe

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]6.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju6.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch-nienaprawialne

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1102401925.2
2.0dCi1303202046.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5.8

Średnie: 6.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 6):
(7.21)
Trwałość silnika
 7.83/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 586

Głosy według opinii:

60

Opinie użytkowników

Patryk 17.10.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"Laguna 3 2010r. 2.0DCI 150 KM grandtour (poszczegulne elementy z wersji GT -zawieszenie , zderzaki oraz środek ) zracji przejachanych kilometrów a ma 250 tys. już padło zawieszenie tylne (amorki) zakupione zostały Kayaby i na razie koszt od kupna . Po zakupie były robione tylko hamulce i podstawowe rzeczy (olej filtry rozrząd i klima ) Posiadam auto od roku i jestem bardzo zadowolony z tego modelu. Nie ukrywam że kiedyś podchodziłem sceptycznie do Francuskich marek lecz sie zmieniły poglądy. Bardzo wygodne auto ,duży komfort prowadzenia . Elastyczny silnik i bezawaryjny puki co . Polecam ."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5-6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:komfort tanie utrzymanie cichy bezawaryjny dynamiczny
Wady:mały bagażnik
Laguna 3 grandtour 2010r 150KM 2.0DCI
Kamil 21.06.2016
Średnia:
(1.50)
Tak
"Mieszkam w dość małym mieście i na niedogrzanym silniku i przy częstym ruszaniu spalanie w lato to ok.8 litrów, w zimę nawet 11!Gdy silnik się już zgorzeje lub wyjedziemy na trasę spalanie w gracach 5.9-6.0l nie jest specjalnie trudne do uzyskania.Wystarczy wpiąć 130 na tempomacie i można rozkoszować się jazdą(ja taki wynik uzyskałem w 4 osoby, więc 2+ bagaż też się uda). Mój "eko rekord" to 4.1l/100km.Nigdy więcej!Posiadam wersję Bose ze szklanym szyberdachem i systemem 4 control, waga samochodu to 1525kg!Jest to na prawdę ciężkie autko!Bez tych bajerów laguna waży 1450kg co z pewnością przekłada się na osiągi i spalanie. 150 koni to przy tym samochodzie złoty środek, daje dobre osiągi a jednocześnie nie "zabija" w mieście. W listopadzie 2016 miną 3 lata jak posiadam Lagune, zrobiłem ok.45 tyś(czerwiec 2016), Auto wygodne, i wydaje się solidne.Póki co byłem zmuszony raz zainwestować 200zł w sprężynę z tyłu gdyż oryginał pękł(musiała być wadliwa, Laguna ma 60 tyś przebiegu). A co ważne, muszę dolać olej(nie wiem ile ale jest prawie minimum, miło iż samochód sam mnie poinformował o niskim stanie oleju), niestety potwierdziło się to iż nowe diesle piją trochę oleju."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:komfort, 4 control, szklany szyberdach,Bose
Wady:spalanie w mieście, mogłoby być więcej miejsca z tyłu, bagażnik mógłby być głębszy
laguna 3/2012/60000km
Niko 10.06.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Jak do tej pory, przy 140 tyś km bezawaryjna :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:wygląd, dynamika, elektronika i wiele innych
Wady:
2008
Kamil 01.04.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"przejechane 240 tys km i jedna awaria wysprzęglika plus wymiana chłodnicy klimatyzacji, poza tym regularnie filtry i olej, kupowałem z mieszanymi uczuciami, teraz jestem mile zaskoczony."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:wygodny, cichy, bezawaryjny
Wady:mało trwałe skórzane obicia foteli, spore spalanie w mieście
Renault Laguna III, 2.0 DCI 2009
Mariusz 25.07.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"laguna III 2.0 DCI 150 KM automat z 2008 roku.Silnik Bajka cichy, elastyczny , wspaniale wchodzący na obroty. Trochę duże spalanie na mieście ale w automacie liczy się komfort a nie ekonomia. w trasie za to bardzo ekonomiczny przy delikatnym traktowaniu pedału gazu spokojnie można zejść poniżej 5,5 l/100KM. Mimo sporego przebiegu silnik działa jak należy bez żadnych problemów."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Silnik: kultura pracy, osiagi, bezawaryjność, dużo miejsca, wyposażenie, wyciszenie
Wady:system nagłośnienia, brak usb, wolne przełanczanie biegów w automacie
Laguna Initiale Paris 2008 235 000
Arek 06.05.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Laguna III z 2008 przebieg jak na razie niewielki bo tylko 60000km, Dotychczas zero jakichkolwiek awarii. Po tragicznej pod względem awaryjności poprzedniczce - Lagunie II Renault wykonało niesamowity skok jakościowy."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:6.3l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:cicha praca silnika, niewielkie spalanie, brak usterek
Wady:słabej jakości ekoskóra służąca do obicia foteli
Laguna III/2008/60000

Kod antyspamowy
Odśwież

12.11.2013ArekTak

Silnik bardzo dynamiczny ,bezawaryjny ,koszty utrzymania w ASO drogie na własną rękę do przeżycia zważywszy na to ze silnik nie sprawia problemów .Dodatkowo jest na łańcuchu rozrządu ,moc 150 kM idealna auto zbiera się super nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet jak jest pełen pokład .Spalanie trochę duże ale auto też nie małe ,miasto 10L trasa 6-6.5 L .Ten silnik to dobry wybór POLECAM


14.02.2015SebastianTak

Megane III 160KM. Półtora roku użytkowania i poza wymianą oleju żadnych innych kosztów. Dynamika bardzo dobra. Spalanie 7/100km.


02.11.2013maxi.bxlTak

silnik 2.0 dCi renault grand espace IV 2007rok, 170 500 km - tylko wymiana plynow i jak do tej pory nic sie nie dzieje. Auto z salonu, serwisowane. Podczas zakupu zalecono mi wymiane oleju czesciej niz 20000 km, choc czasem zdarza sie wymienic w okolicach 30000. Swietna dynamika (rowniez z pelnym obciazeniem) i elastycznosc. Nie ma problemow z dwumasa, nie ma wyciekow oleju.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.