alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna III  2.0 dCi (150KM)

Renault Laguna III 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 19097

Renault Laguna III  2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2007-2015

Wersje nadwozia: liftback kombi coupe

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]6.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju6.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch-nienaprawialne

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1102401925.2
2.0dCi1303202046.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5.8

Średnie: 6.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 7):
(7.43)
Trwałość silnika
 8.14/10
Niezawodność auta
 7.29/10
Spalanie ON
 7.14/10
Koszty utrzymania
 7.14/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 623

Głosy według opinii:

70

Opinie użytkowników

Jacek 17.01.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Laguna z 2008 160 tys. km, jedyne koszta to wymiana oleju i świec, filtrów i klocków. Silnik pracuje świetnie, bateria jeszcze nie zmieniana. Na dużych mrozach (od -10) wyświetlacz na liczniku lubi się przycinać i tapicerka trzeszczy. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:
Wady:
Laguna III, 2008, 160000km
Patryk 17.10.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"Laguna 3 2010r. 2.0DCI 150 KM grandtour (poszczegulne elementy z wersji GT -zawieszenie , zderzaki oraz środek ) zracji przejachanych kilometrów a ma 250 tys. już padło zawieszenie tylne (amorki) zakupione zostały Kayaby i na razie koszt od kupna . Po zakupie były robione tylko hamulce i podstawowe rzeczy (olej filtry rozrząd i klima ) Posiadam auto od roku i jestem bardzo zadowolony z tego modelu. Nie ukrywam że kiedyś podchodziłem sceptycznie do Francuskich marek lecz sie zmieniły poglądy. Bardzo wygodne auto ,duży komfort prowadzenia . Elastyczny silnik i bezawaryjny puki co . Polecam ."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5-6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:komfort tanie utrzymanie cichy bezawaryjny dynamiczny
Wady:mały bagażnik
Laguna 3 grandtour 2010r 150KM 2.0DCI
Kamil 21.06.2016
Średnia:
(1.50)
Tak
"Mieszkam w dość małym mieście i na niedogrzanym silniku i przy częstym ruszaniu spalanie w lato to ok.8 litrów, w zimę nawet 11!Gdy silnik się już zgorzeje lub wyjedziemy na trasę spalanie w gracach 5.9-6.0l nie jest specjalnie trudne do uzyskania.Wystarczy wpiąć 130 na tempomacie i można rozkoszować się jazdą(ja taki wynik uzyskałem w 4 osoby, więc 2+ bagaż też się uda). Mój "eko rekord" to 4.1l/100km.Nigdy więcej!Posiadam wersję Bose ze szklanym szyberdachem i systemem 4 control, waga samochodu to 1525kg!Jest to na prawdę ciężkie autko!Bez tych bajerów laguna waży 1450kg co z pewnością przekłada się na osiągi i spalanie. 150 koni to przy tym samochodzie złoty środek, daje dobre osiągi a jednocześnie nie "zabija" w mieście. W listopadzie 2016 miną 3 lata jak posiadam Lagune, zrobiłem ok.45 tyś(czerwiec 2016), Auto wygodne, i wydaje się solidne.Póki co byłem zmuszony raz zainwestować 200zł w sprężynę z tyłu gdyż oryginał pękł(musiała być wadliwa, Laguna ma 60 tyś przebiegu). A co ważne, muszę dolać olej(nie wiem ile ale jest prawie minimum, miło iż samochód sam mnie poinformował o niskim stanie oleju), niestety potwierdziło się to iż nowe diesle piją trochę oleju."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:komfort, 4 control, szklany szyberdach,Bose
Wady:spalanie w mieście, mogłoby być więcej miejsca z tyłu, bagażnik mógłby być głębszy
laguna 3/2012/60000km
Niko 10.06.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Jak do tej pory, przy 140 tyś km bezawaryjna :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:wygląd, dynamika, elektronika i wiele innych
Wady:
2008
Kamil 01.04.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"przejechane 240 tys km i jedna awaria wysprzęglika plus wymiana chłodnicy klimatyzacji, poza tym regularnie filtry i olej, kupowałem z mieszanymi uczuciami, teraz jestem mile zaskoczony."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:wygodny, cichy, bezawaryjny
Wady:mało trwałe skórzane obicia foteli, spore spalanie w mieście
Renault Laguna III, 2.0 DCI 2009
Mariusz 25.07.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"laguna III 2.0 DCI 150 KM automat z 2008 roku.Silnik Bajka cichy, elastyczny , wspaniale wchodzący na obroty. Trochę duże spalanie na mieście ale w automacie liczy się komfort a nie ekonomia. w trasie za to bardzo ekonomiczny przy delikatnym traktowaniu pedału gazu spokojnie można zejść poniżej 5,5 l/100KM. Mimo sporego przebiegu silnik działa jak należy bez żadnych problemów."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Silnik: kultura pracy, osiagi, bezawaryjność, dużo miejsca, wyposażenie, wyciszenie
Wady:system nagłośnienia, brak usb, wolne przełanczanie biegów w automacie
Laguna Initiale Paris 2008 235 000
Arek 06.05.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Laguna III z 2008 przebieg jak na razie niewielki bo tylko 60000km, Dotychczas zero jakichkolwiek awarii. Po tragicznej pod względem awaryjności poprzedniczce - Lagunie II Renault wykonało niesamowity skok jakościowy."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:6.3l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:cicha praca silnika, niewielkie spalanie, brak usterek
Wady:słabej jakości ekoskóra służąca do obicia foteli
Laguna III/2008/60000

Komentarze użytkowników

0 #1 Kris 04.02.2017
samochód ma przejechane 105k kupiłem go jak miał 45k do tej pory z usterek które posiadał to : pęknięta sprężyna tylnego zawieszenia, wyciek przy turbinie oleju (niewielki), reszta to typowa eksploatacja- olej z uwagi na to że samochód jeździ po mieście wymieniany co 15k lub co rok. Rocznik 2011 105k - jeżeli będzie sprawował się dalej tak jak teraz trzymam go do 270k.

31.12.2015TomekTak

2.0 dCI 150 km bez fap - doświadczenie z dwu aut: Laguna 3 2008r - przebieg 120k km, 70% miasto 30% trasa, wymiana oleju co 30 k km spalanie 6,7 l/100km. Zero jakichkolwiek problemów z silnikiem i osprzętem. Laguna 2 Grandtorur 2006r - przebieg 210k km 30% miasto 70% trasa, wymiana oleju co 20 k km spalanie 6,0 l/100 km. Problemy: przy 110 k km nieszczelny wysprzęglik hydrauliczny - wymiana wraz z kompletem tzn. sprzęgłem i dwumasą (sprzęgło ok, dwumas z wyczuwalnym luzem więc wymiana na moją prośbę - dodam iż usterka problem był wyczuwalny już w dniu zakupu tyle dla pewności został "dojeżdżony"). Koszt naprawy w roku 2012 części+robocizna 3400zł. Co do przyczyny usterki to powiem tylko że auto kupione jako poflotowe 3 letnie z przebiegiem 96k km - użytkowane przez kobietę, głównie w ruchu miejskim... Co do silnika to przy płynnej jeździe 5,0 l na trasie nie jest dużym problemem. Dynamika bardzo dobra, kultura pracy również. W trójce soft sterujący pracą silnika jest inny, auto zimne do 2 k obr./min. jest lekko zmulone po osiągnieciu temperatury jest już znacznie przyjemniej. Dwójka z tym samym silnikiem ciągnie równo od zera bez względu na to czy jest zimna czy nie. Moc rozwija płynnie i w trakcie ruszania i w trakcie wyprzedzania. Ten silnik potrafi nieźle zdziwić teoretycznie bardziej "porządne" pojazdy. Jako uwagę dodam że w L II silnik jest nisko osadzony (dobre przy dużych prędkościach) i jak ktoś jeździ po wertepach bez głowy lub najeżdża przodem na wysokie krawężniki to udeżając miską olejową o przeszkodę dobije ją do smoka magistrali olejowej i zatrze zdrowy silnik. Przypadek z forum RLKP.


21.08.2014RobertTak

Poprzednio miałem Megane z silnikiem 1.9 dCi 102KM, bywało z nim różnie, obecnie Megane II FL 2.0 dCi 150KM, jest po prostu super, zero problemów, wysoka kultura pracy, niskie spalanie jak na taka moc 4,9l/100km w trasie, w mieście do 6,5. Żadnych problemów z FAP, trzeba tylko odpowiednio dbać o ten silnik i będzie służył długo.


15.08.2014Janusz (St. Wola)Tak

Bez wątpienia najlepszy silnik dCi od Renault. Brak DPF, łańcuch zamiast paska rozrządu. Warto dbać i nie żałować kasy na olej i porządne filtry oraz paliwo. Polecam z czystym sumieniem i na pewno nikt nie będzie żałował. Spalanie na trasie w graniach 6-7 litrów przy dość ciężkiej nodze i włączonej non stop klimatyzacji. Silnik dynamiczny, 6 biegowa skrzynia oraz bogate wyposażenie wnętrza, czego chcieć więcej. Nie warto przepłacać za niemca czy japończyka, tym bardziej, za znaczek na masce. Renault dCi - Polecam!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Kris
04.02.2017
0
samochód ma przejechane 105k kupiłem go jak miał 45k do tej pory z usterek które posiadał to : pęknięta sprężyna tylnego zawieszenia, wyciek przy turbinie oleju (niewielki), reszta to typowa eksploatacja- olej z uwagi na to że samochód jeździ po mieście wymieniany co 15k lub co rok. Rocznik 2011 105k - jeżeli będzie sprawował się dalej tak jak teraz trzymam go do 270k.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 24

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.