alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)

Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)Wyświetleń: 5357

Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1303001955.6
2.0dCi1603802056.6

18.05.2013Tak

"Mam 1.5dCi o mocy 106KM w Renault Megane Grandtour III z 2010r. Zaskoczony jestem bardzo dobrą dynamiką tego silnika w nie małym aucie. Przesiadłem się z Astry II Kombi z silnikiem 1.6 benzynowym 101KM który totalnie umywa się w porównaniu z dCi. 1.5dCi jest bardzo dynamicznym, cichym i elastycznym silnikiem (przekładnia manualna 6-cio biegowa). Pali o litr więcej niż piszą katalogi - u mnie normalna jazda w warunkach mieszanych z załączoną cały czas automatyczną klimatyzacją oscyluje pomiędzy 5,8 a 6,2 litra na 100km. Przebieg narazie to zaledwie 50 kilka tysięcy także nie mogę bardzo się wypowiadać co do obracających się panewek, turbo czy commonrail. Na razie zero problemów i 100% zadowolenia z użytkowania tego silnika. Pilnuję wymiany oleju i nie świruję na zimnym silniku i staram się nie gasić rozkręconej do granic możliwości turbiny od razu po zaparkowaniu. Oby tak dalej..."


27.03.2014ManiekTak

"Jeżdżę tym autkiem czwarty rok przejeżdżając dotychczas 214000km i nie miałem żadnych nieprzyjemności w jego eksploatacji. Olej wymiana co 15000km - nie wierzcie w to co zapewnia producent. 30000km to chyba farsa - każdy mechanik to powie o turbodoładowanych silnikach. Paliwo tylko na markowych stacjach. Spalanie jest wyższe od zapewnień producenta. Rzeczywistość to 4,8 do 5,2 na autostradach, natomiast miasto 6l/100km. Mam skrzynię sześciobiegową i klimatronik dwustrefowy. Gdyby go wyłączyć może by było mniejsze. Nie próbowałem. Dynamika OK. Silnik ten nie nadaje się do wyścigów ale spokojnie ruszając ze świateł można prawie wszystkich zostawić w tyle. Jak dbać o dwumas? Nie ruszać za każdym razem z piskiem... Jednym słowem - całkiem dobre auto no i silnik. To już mój trzeci diesel. Drugi dCi, wcześniej TDCI i nigdy nie miałem poważnych i kosztownych napraw przy przebiegach rocznych ok.50000km. W silnikach diesla jest taka podobno zasada - jak dbasz tak masz."


10.02.2014SlawoTak

"MII przejechałem bezawaryjnie 150tyś.km, świetny silnik - dynamiczny i oszczędny. Auto było codziennie użytkowane w dojazdach do pracy, a w weekendy i wakacje długie trasy. Nigdy nie było żadnych problemów, rekord to odpalenie od pierwszego przy -28 stopniach. Z auta i silnika byłem tak zadowolony, że obecnie użytkuję 1.5 110 w Megane III :)"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Marek 27.09.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Auto prawie nowe więc co do awarii to nie miały miejsca .Silni 1.5 dci 105 KM jest wystarczający bardzo dynamiczny ,nieźle się zbiera podczas wyprzedzania i terenach górskich bardzo ładnie ciągnie .Spalanie niestety nie jest takie jak podaje producent średnio 6.2 . Auto bardzo wygodne dużo nowoczesności np .takich jak wyświetlacz który można dostosować wedle swojego uznania -kolor,litery itd .Komfort jazda na najwyższym poziomie i jeszcze jedno bardzo bezpieczne gwiazdek w teście zderzeniowym ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:wygoda podrózowania, bardzo dobra widocznośc, super podłokietnik, dobry silnik
Wady:spalanie troche za duże
Scenic 2010 r 67.tyś KM