alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)

Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)Wyświetleń: 3211

Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1303001955.6
2.0dCi1603802056.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5

Średnie: 6.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Marek 27.09.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Auto prawie nowe więc co do awarii to nie miały miejsca .Silni 1.5 dci 105 KM jest wystarczający bardzo dynamiczny ,nieźle się zbiera podczas wyprzedzania i terenach górskich bardzo ładnie ciągnie .Spalanie niestety nie jest takie jak podaje producent średnio 6.2 . Auto bardzo wygodne dużo nowoczesności np .takich jak wyświetlacz który można dostosować wedle swojego uznania -kolor,litery itd .Komfort jazda na najwyższym poziomie i jeszcze jedno bardzo bezpieczne gwiazdek w teście zderzeniowym ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:wygoda podrózowania, bardzo dobra widocznośc, super podłokietnik, dobry silnik
Wady:spalanie troche za duże
Scenic 2010 r 67.tyś KM

Kod antyspamowy
Odśwież

27.08.2013BernardTak

Mam służbową Megankę II Kombi z 1.5dCi 100KM. Jestem jego jedynym użytkownikiem. Od początku 2009 roku śmigło 200 tysięcy kilometrów. Żadnych problemów. Auto regularnie serwisowane, żaden przegląd nie był przeciągnięty w czasie. Olej taki jak zaleca producent. Mimo iż nie jest to moje auto a firmy dbam o prawidłową eksploatację. Dużo jeżdżę i nie chcę żeby gdzieś mi "stanął". Paliwo tylko z dużych stacji markowych. Dynamika jest w porządku - zawsze chciałoby się mieć coś mocniejszego ale z drugiej strony po co? Na te nasze korki nawet na autostradach... Spalanie (głównie w trasie) pomiędzy 4,5 a 5 litrów na 100km. Silnik rewelacja. Przez te 200000km 3 razy wymienione tarcze hamulcowe, łączniki stabilizatorów raz prawy i lewy, kilka razy żarówki w przednich reflektorach (nie mam dziennych). A poza tym nic. Teraz słychać któryś wahacz że ma dość. Muszę się tym zainteresować bo coraz bardziej coś stuka. Mam nadzieję że następne auto też dostanę francuskie. Jeszcze rok. Dobije do 250 tysięcy kilometrów a póżniej pójdzie na komis gdzie ktoś go kupi pięcioletniego z przebiegiem 120000km :-(


15.05.2014Reno DCITak

Nie wiem skąd tyle złych opinii o tym silniku ? Podejrzewam że auta przyjechały z Niemiec z przebiegami 300 tyś albo ktoś oszczędza na serwisie.Miałem trzy renówki z tym silnikiem Kangoo I i Kangoo II oraz Megane i przebiegi od 220 tys do 245 tyś nigdy nic mi się nie działo.Serwis co 20 tyś regularnie,silniki bardzo dobre mało awaryjne,niskie spalanie i bardzo dobra elastyczność .


25.10.2013SławomirTak

Zrobiłem od nowości ponad 80 tys km jestem pozytywnie zaskoczony elastycznością i zuzyciem paliwa. Średnie zużycie ok 5l - 5,5l. Silnik robi się słaby powyżej 110 km/h. Regularna wymiana oleju i filtra. Na początku co 20 tys km teraz co 10 tys km. Bezawaryjny. Warty polecenia.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.