alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)

Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)Wyświetleń: 3624

Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1303001955.6
2.0dCi1603802056.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5

Średnie: 6.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Marek 27.09.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Auto prawie nowe więc co do awarii to nie miały miejsca .Silni 1.5 dci 105 KM jest wystarczający bardzo dynamiczny ,nieźle się zbiera podczas wyprzedzania i terenach górskich bardzo ładnie ciągnie .Spalanie niestety nie jest takie jak podaje producent średnio 6.2 . Auto bardzo wygodne dużo nowoczesności np .takich jak wyświetlacz który można dostosować wedle swojego uznania -kolor,litery itd .Komfort jazda na najwyższym poziomie i jeszcze jedno bardzo bezpieczne gwiazdek w teście zderzeniowym ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:wygoda podrózowania, bardzo dobra widocznośc, super podłokietnik, dobry silnik
Wady:spalanie troche za duże
Scenic 2010 r 67.tyś KM

Kod antyspamowy
Odśwież

01.02.2014SZOK Nie

Uwaga !!! Grand Scenic 2004 1.5 dci 185 tyś złuszczyła się pompa wtryskowa opiłki poszły na cały układ wtryskowy auto stanęło i koniec jazdy .Hol do mechanika chwila prawdy i SZOK!!! 6000 tys złotych naprawa ,wymiana baku z pompą ,regeneracja pompy wtryskowej ,regeneracja wtrysków i czyszczenie przewodów .Rok wcześniej padła turbina koszt 2500 zł .To jest wada tego silnika do 2005 roku .Czyli kup płać a potem PŁACZ !!!


29.09.2013MariuszTak

Laguna Kombi 1.5 DCI 110 kM bardzo dobry silnik ,żadnych problemów 132 tys nigdy mnie nie zawiódł .Skrzynia 6-tak bardzo dobra na trasy ,bardzo niskie spalanie nawet można zejść do poziomu 4.5 L przy pełnym bagażu .Co ważne niech was nie zwiedzie te 1.5 pojemności bardzo dobrze ciągnie ,wyprzedza ,jest również elastyczny co pozwala na bezproblemową jazdę po mieście nie zmieniając często biegów .Średnio spala 6.2 L.Silnik godny polecenia


28.07.2013ZenekTak

Nigdy nie miałem żadnej usterki związanej z silnikiem oraz jego osprzętem .Jak czytam te bzdury o Reno i silnikach 1.5 dci to mi się płakać chce .Wymieniam olej systematycznie ,filtry i co ważne FILTR PALIWA !!! ( wymiana była zalecana na początku co 30 tyś ale potem zmieniono na chyba 20 tyś ,ja zmieniam co 10-15 tyś ) tankuję zawsze do pełna i nie jeżdżę do rezerwy żeby nie pociągnęło tgz syfu .Spalanie jak na tak duży samochód jest rewelacyjne miasto 7.5 l trasa nawet poniżej 5 l średnio 6.5 L.Nie słuchajcie bzdur o tym silniku ,super oszczędny i bezawaryjny silnik .Polecam "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.