alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)

Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)Wyświetleń: 3357

Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1303001955.6
2.0dCi1603802056.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5

Średnie: 6.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Marek 27.09.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Auto prawie nowe więc co do awarii to nie miały miejsca .Silni 1.5 dci 105 KM jest wystarczający bardzo dynamiczny ,nieźle się zbiera podczas wyprzedzania i terenach górskich bardzo ładnie ciągnie .Spalanie niestety nie jest takie jak podaje producent średnio 6.2 . Auto bardzo wygodne dużo nowoczesności np .takich jak wyświetlacz który można dostosować wedle swojego uznania -kolor,litery itd .Komfort jazda na najwyższym poziomie i jeszcze jedno bardzo bezpieczne gwiazdek w teście zderzeniowym ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:wygoda podrózowania, bardzo dobra widocznośc, super podłokietnik, dobry silnik
Wady:spalanie troche za duże
Scenic 2010 r 67.tyś KM

Kod antyspamowy
Odśwież

07.05.2014arekTak

Mam 1,5 dci 101 KM zrobione 288 tyś km i jest ok!! jak dbasz tak masz super jednostka


27.07.2013LeszekTak

Miałem Megane Grandtour 2 z silnikiem 1,5dCi 100 KM w latach 2004-2008, przejechałem 175 tkm, obecnie jeździ tym autem rodzina, ma przebieg 235 tkm i żadnych awarii silnika! Były drobne awarie karty, sprzęgła czy klimy ale zostały b. tanio naprawione. Potem /2008-2012/ miałem Passata 2,0 TDI,170 KM CR. Auto szybsze i również b. oszczędne jednak po 150 tkm padły wtryskiwacze!!! I tak samo były drobne awarie klimy czy el. ręcznego ale auto znacznie ubożej wyposażone... Moja opinia: Renault super, VW niestety zawiódł. A tankowałem oba tak samo na dobrych stacjach i jeździłem dużo po autostradach. Do dziś wspominam Renię z sentymentem i nie dam na nią złego słowa powiedzieć. Do tych co piszą o spalaniu - nie wierzcie komputerowi i danych dot. spalania. Zarówno w Megane jak i Passacie przekłamywał o 0,5 l w dół. Zawsze tankowałem pod korek i tylko tak dawało się sprawdzić rzeczywiste spalanie - trasa ok. 5,5, miasto 6,0. Pozdrawiam kierowców Renault!


11.02.2015RobertTak

To nie jest moje pierwsze auto z DCi. Specjalnie wybrałem bez dwumasy i FAP bo wiem ile kosztuje wymiana! Bardzo oszczędny w eksploatacji i serwisowaniu, Jednak za mała moc nawet do takiego lekkiego auta jak Stepway!. Auto do miasta!!! Nie nadaje się na autostrady!!!! Powyżej 110 bardzo głośny i słaby przy wyprzedzaniu! Jak załącza się agregat od klimy to czuć, że auto "słabnie", zwłaszcza powyżej dwóch osób na pokładzie. Wymaga "myślenia" przy wyprzedzaniu i zmianie pasa ruchu! Ogólnie silnik za głośny zwłaszcza zimny!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.