alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)

Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)Wyświetleń: 4468

Renault Scenic III 1.5 dCi (105KM)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1303001955.6
2.0dCi1603802056.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5

Średnie: 6.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Marek 27.09.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Auto prawie nowe więc co do awarii to nie miały miejsca .Silni 1.5 dci 105 KM jest wystarczający bardzo dynamiczny ,nieźle się zbiera podczas wyprzedzania i terenach górskich bardzo ładnie ciągnie .Spalanie niestety nie jest takie jak podaje producent średnio 6.2 . Auto bardzo wygodne dużo nowoczesności np .takich jak wyświetlacz który można dostosować wedle swojego uznania -kolor,litery itd .Komfort jazda na najwyższym poziomie i jeszcze jedno bardzo bezpieczne gwiazdek w teście zderzeniowym ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:wygoda podrózowania, bardzo dobra widocznośc, super podłokietnik, dobry silnik
Wady:spalanie troche za duże
Scenic 2010 r 67.tyś KM

Kod antyspamowy
Odśwież

09.09.2017WładysławTak

"Mój 1,5 dci w Meganie II zrobił już u mnie 180tys km, u poprzedniego właściciela 100tys km. Silnik bardzo cichy, przyspieszenie jest fajne szczególnie na wyższych biegach 4, 5 a szczególnie zaskoczyło mnie że bardzo ładnie ciągnie na szóstym biegu od 110km/h do 170, dalej już spalanie mocno idzie w górę i wolniej przyspiesza do tych 195. Olej i filtr oleju (firmy mann) wymieniam co 10-12 tys km, cały czas castrol edge turbo diesel 5W40, jak do tej pory się sprawdza, turbina gwizda od początku, ale to przypadłość nie tylko mojego egzemplarza. Zapobiegawczo wymieniłem panewki korbowodowe łańcuch i pompę oleju przy 240tys km, ale stare nie były podobno jeszcze jakoś mocno zniszczone. Renault dalej montuje ten motor do wielu nowych modeli, Talismanów, GrandSceniców, Megan i innych, więc musi to być już silnik dopracowany, skoro 16 lat go produkują, a to przemawia za tym żeby kiedyś kupić znowu pojazd 1,5 dci. Póki co, mam nadzieję że pochwalę ten motor też przy przebiegu 340tys km."


17.09.2017TomekTak

Silnik miałem w Kangoo II z 2008 roku wersja 106KM z 6-biegową skrzynią bardzo dobry silnik zero problemów i nawet wymiany oleju co 30 tys nic mu nie robiło.Bardzo elastyczny nawet przy 40-50 km/h na piątym biegu zbierał się pięknie to duży atut bo nie trzeba było machać lewarkiem,na trasie rewelacja od 90 szóstka i cisza w kabinie a spalanie od 4.2ldo 5.2l średni to 6.5L .Awaryjność jest mu obca nigdy nie miałem z nim żadnych problemów od samego początku do sprzedaży przy przebiegu 198tys km.Bardzo dobry silnik zero problemów a jazda nim to sama przyjemność.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.