alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Thalia II 1.5 dCi (68KM)

Renault Thalia II 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 1996

Renault Thalia II 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)16,5
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi701601605.2
1.5 dCi852001774.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 5.6

Średnie: 4.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

tata 11.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Od nowości w naszym domu,po za przeglądami żadnych wymian ani usterek nie było.Silnik super oszczędny,elastyczny i żwawy dobrze przyspiesza nie ma z nim problemów.Spalanie bardzo niskie na trasie schodzi do poziomu nawet 3.5L w mieście maksymalnie to 5.5L ale średnio 4.6.Samochód wygodny,fajny w prowadzeniu,zawieszenie trwałe i miękkie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:bezawaryjny,dynamiczny,niskie spalanie,wygodne,bardzo niski koszt utrzymania.
Wady:szkoda że nie ma wersji kombi
Thalia 2009r 125tys

Kod antyspamowy
Odśwież

03.11.2017ArekTak

Najlepszy silnik jaki posiadałem, głównie punkty za ergonomię i dynamikę. Idealnie dopasowany do gabarytów Renault Thalia. Samochód jest lekki, więc 68KM jest w zupełności wystarczające aby bez problemów osiągać dość dużą prędkość. Żadnych problemów ze startem nawet w mrozy -15 stopni C. Charakterystyczny dźwięk tego diesla zawsze miarowy i niezbyt głośny. Największym atutem jednak to spalanie bo na trasie osiąga ok 4l /100 km co powoduje, że koszty jazdy są znikome. Polecam!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów