alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Thalia II 1.5 dCi (68KM)

Renault Thalia II 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 2330

Renault Thalia II 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)16,5
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi701601605.2
1.5 dCi852001774.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 5.6

Średnie: 4.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

tata 11.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Od nowości w naszym domu,po za przeglądami żadnych wymian ani usterek nie było.Silnik super oszczędny,elastyczny i żwawy dobrze przyspiesza nie ma z nim problemów.Spalanie bardzo niskie na trasie schodzi do poziomu nawet 3.5L w mieście maksymalnie to 5.5L ale średnio 4.6.Samochód wygodny,fajny w prowadzeniu,zawieszenie trwałe i miękkie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:bezawaryjny,dynamiczny,niskie spalanie,wygodne,bardzo niski koszt utrzymania.
Wady:szkoda że nie ma wersji kombi
Thalia 2009r 125tys

Kod antyspamowy
Odśwież

03.11.2017ArekTak

Najlepszy silnik jaki posiadałem, głównie punkty za ergonomię i dynamikę. Idealnie dopasowany do gabarytów Renault Thalia. Samochód jest lekki, więc 68KM jest w zupełności wystarczające aby bez problemów osiągać dość dużą prędkość. Żadnych problemów ze startem nawet w mrozy -15 stopni C. Charakterystyczny dźwięk tego diesla zawsze miarowy i niezbyt głośny. Największym atutem jednak to spalanie bo na trasie osiąga ok 4l /100 km co powoduje, że koszty jazdy są znikome. Polecam!


05.08.2016ElżbietaTak

"Samochód użytkuję od roku, do tej pory jedyny problem to notorycznie przepalające się żarówki świateł postojowych. Poza tym same pozytywy, niskie spalanie, na trasie spokojnie ok 4 litrów można zejść, w mieście nieco ponad 5 litrów ON/100km. Silnik nie sprawia żadnych problemów. Trudno ocenić trwałość poniżej 100 tys. km. Dużym plusem jest brak kłopotliwego osprzętu: dwumasowego koła i filtra DPF. Silnik nie nadaje się do dynamicznej jazdy. Coś za coś ale ja polecam. "


14.04.2016sebastianTak

"witam bardzo polecam ten silnik ponieważ mam clio III 2008r 1.5dci 68km z przebiegiem 255 tys i jest super :D"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.