alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Vel Satis 2.0 dCi (150KM)

Renault Vel Satis 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 3127

Renault Vel Satis 2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2002-2009

Wersje nadwozia: liftback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7,3
Spalanie - trasa [l/100km]6,4
Spalanie - średnie [l/100km]7,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju6.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 dCi1153201827.1
2.2 dCi1503202008.3

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Głosy według opinii:

00

Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

11.05.2014Marek Tak

2.0dci 130KM 246 tyś bez żadnej ingerencji w silnik oraz jego osprzęt.To mówi samo za się ,mam go w Lagunie III 2009r od nowości,nie oszczędzam auta dużo jeżdżę zawodowo i nigdy nie maiłem tak komfortowego auta i do tego bezawaryjnego !!!. Silnik rewelacja dynamiczny,mocny zbiera się na każdym biegu i spalanie średnio 6.5l bez jazdy emeryta tylko 140km/h.


03.09.2017MarekTak

Polecam wszystkim . Posiadam 2,0 dci 150 KM w lagunie III jestem bardzo zadowolony najbardziej zaskoczony jestem dynamika tego silnika. 6- biegowa skrzynia nie do zatrzymania. Jestem użytkownikiem na długich trasa do 200 Km ale zdarza mi się podróżować na krótkich odcinkach 8-9 Km. Moja wersja posiada filtr cząstek stałych FAP jest on bez problemowy. Wypala sie na bieżąco. Jednak prawdą jest ze nie ma co się bać samochodów francuski z filtrem cząstek stałych . Polecam wszystkim śmiało model samochodu jak i silnik . A na pewno nie będziecie żałować !!!


31.12.2015TomekTak

2.0 dCI 150 km bez fap - doświadczenie z dwu aut: Laguna 3 2008r - przebieg 120k km, 70% miasto 30% trasa, wymiana oleju co 30 k km spalanie 6,7 l/100km. Zero jakichkolwiek problemów z silnikiem i osprzętem. Laguna 2 Grandtorur 2006r - przebieg 210k km 30% miasto 70% trasa, wymiana oleju co 20 k km spalanie 6,0 l/100 km. Problemy: przy 110 k km nieszczelny wysprzęglik hydrauliczny - wymiana wraz z kompletem tzn. sprzęgłem i dwumasą (sprzęgło ok, dwumas z wyczuwalnym luzem więc wymiana na moją prośbę - dodam iż usterka problem był wyczuwalny już w dniu zakupu tyle dla pewności został "dojeżdżony"). Koszt naprawy w roku 2012 części+robocizna 3400zł. Co do przyczyny usterki to powiem tylko że auto kupione jako poflotowe 3 letnie z przebiegiem 96k km - użytkowane przez kobietę, głównie w ruchu miejskim... Co do silnika to przy płynnej jeździe 5,0 l na trasie nie jest dużym problemem. Dynamika bardzo dobra, kultura pracy również. W trójce soft sterujący pracą silnika jest inny, auto zimne do 2 k obr./min. jest lekko zmulone po osiągnieciu temperatury jest już znacznie przyjemniej. Dwójka z tym samym silnikiem ciągnie równo od zera bez względu na to czy jest zimna czy nie. Moc rozwija płynnie i w trakcie ruszania i w trakcie wyprzedzania. Ten silnik potrafi nieźle zdziwić teoretycznie bardziej "porządne" pojazdy. Jako uwagę dodam że w L II silnik jest nisko osadzony (dobre przy dużych prędkościach) i jak ktoś jeździ po wertepach bez głowy lub najeżdża przodem na wysokie krawężniki to udeżając miską olejową o przeszkodę dobije ją do smoka magistrali olejowej i zatrze zdrowy silnik. Przypadek z forum RLKP.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.