alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk1 1.8 TD (90KM)

Ford Mondeo Mk1 1.8 TD (90KM)Wyświetleń: 4816

Ford Mondeo Mk1 1.8 TD (90KM)

Okres produkcji: 1993-1996

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]180
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)13,6
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]5.8
Spalanie - średnie [l/100km]6,7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 5.5

Średnie: 6.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(6.17)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 4.67/10
Spalanie ON
 6.67/10
Koszty utrzymania
 4.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Krzych 04.05.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Moj egzemplarz pomimo,ze leciwy to zero korozji. Auto dosc ladne i mega wygodne. Silnik doskonale trawi kazdy rodzaj paliwa. Auto mam dwa lata - zalewam w 80% tankowan Goldem. Zima -25 to nic trudnego, choc silniki te slyna z rzucania palenia zima. Niestepy, wladek z garaźu dobrze w tym aucie rozrzadu nie ustawi i stad pozniejsze kłopoty."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:d.danychl/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:- tani w zakupie, choc trudno trafic zadbane auto. bezawaryjnosc, - niskie spalanie
Wady:- kosmicznie drogie czesci markowe (pomijam uzywki i smietnik z allegro) : sprzeglo LUK ok 1000zl, lozysko kola przod fag/skf pow. 100zl tyl pow 300 i tak prawie wszystko
mondeo mk1, 1995, 280 000
M 24.04.2013
Średnia:
(5.25)
Tak
"Posiadałem mondeo z 96 roku sam przejechałem 200 tys. km. praktycznie jedyne koszty które ponosiłem to wymiana filtrów, oleju i rozrządu, czasem zdarzały się problemy z elektryką w obrębie świec żarowych czy ze złym paliwem i odpaleniem w zimie ale obyło się bez większych napraw samego silnika"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:dobry silnik do jazdy w trasie jak się już rozpędzi to jest w miarę elastyczny bez szarpnięć i gwałtownego przyśpieszenia jak większość nowych diesli wyżyłowanych które na małych obrotach gasną spod świateł ... i są drogie w utrzymaniu...
Wady:troszkę za słaby do jazdy miejskiej, wachacze co rok do wymiany ale to wina naszych dróg...
Mondeo kombi/96/300 km
26.01.2013
Średnia:
(5.00)
Tak
"silnik w miarę ok, turbiny się psują"
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:??l/100km

Spalanie - trasa:??l/100km

Spalanie - średnie:??l/100km

Zalety:tanie części, popularny, nie ma kłopotów z serwisem
Wady:słaby no i te turbiny wątpliwej jakości
polonez ambulans, WV T5, T4, Mercedes Sprinter, Fiat Ducato, Renault Traffic

Kod antyspamowy
Odśwież

26.12.2016Stanisław.Tak

Silnik bezawaryjny,naprawy (o ile są potrzebne) łatwe i niedrogie.Naprawy w większości nie sprawiają kłopotów..Dynamika taka sobie ale tragedii nie ma.Pompa wtryskowa ma tendencję do rozszczelniania się,wtryskiwacze "pancerne" niewrażliwe na jakość paliwa.Paski rozrządu (są dwa!) zalecam wymieniać co 60000 km bo zerwanie oznacza z reguły kasację jednostki.Sporo tanich części używanych.Turbosprężąrka pod warunkiem stosowania dobrego oleju klasy co najmniej 5W40 praktycznie niezniszczalna.


03.06.2014RobertTak

bardzo przyzwoity silnik do dnia dzisiejszego jeżdżę Fordę Fiestą z 2000r i ciężko się doszukać czegoś złego .Zima lato silnik pracuje bardzo dobrze,spalanie niskie,dynamika na dobrym poziomie.Wady to trochę wycieków i głośna praca.części pod dostatkiem .


05.06.2013malizna Tak

Bardzo dobry silnik ,miałem Sierre 92r 1.8 TD 75 KM Escorta 96r 1.8 D 60 KM i Mondeo 97r 1.8 TD 90KM .Przez kilka lat używałem tych aut w różnych warunkach i nie miałem większych problemów .największy problem to były świec żarowe które trzeba było wymieniać często .Auta używałem do małego interesu (kombi )oraz do rodziny na wczasy .Najmniej paliła mi Sierra najwygodniejsze Mondeo.Dobry silnik oczywiście dziś te auta mają dużo przebiegi i mogą być większe awarie ,ale za to jest duża dostępność części .Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 9

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.