alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk1 1.8 TD (90KM)

Ford Mondeo Mk1 1.8 TD (90KM)Wyświetleń: 3910

Ford Mondeo Mk1 1.8 TD (90KM)

Okres produkcji: 1993-1996

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]180
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)13,6
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]5.8
Spalanie - średnie [l/100km]6,7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 3

Trasa: 3.7

Średnie: 4.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(6.17)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 4.67/10
Spalanie ON
 6.67/10
Koszty utrzymania
 4.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Krzych 04.05.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Moj egzemplarz pomimo,ze leciwy to zero korozji. Auto dosc ladne i mega wygodne. Silnik doskonale trawi kazdy rodzaj paliwa. Auto mam dwa lata - zalewam w 80% tankowan Goldem. Zima -25 to nic trudnego, choc silniki te slyna z rzucania palenia zima. Niestepy, wladek z garaźu dobrze w tym aucie rozrzadu nie ustawi i stad pozniejsze kłopoty."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:d.danychl/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:- tani w zakupie, choc trudno trafic zadbane auto. bezawaryjnosc, - niskie spalanie
Wady:- kosmicznie drogie czesci markowe (pomijam uzywki i smietnik z allegro) : sprzeglo LUK ok 1000zl, lozysko kola przod fag/skf pow. 100zl tyl pow 300 i tak prawie wszystko
mondeo mk1, 1995, 280 000
M 24.04.2013
Średnia:
(5.25)
Tak
"Posiadałem mondeo z 96 roku sam przejechałem 200 tys. km. praktycznie jedyne koszty które ponosiłem to wymiana filtrów, oleju i rozrządu, czasem zdarzały się problemy z elektryką w obrębie świec żarowych czy ze złym paliwem i odpaleniem w zimie ale obyło się bez większych napraw samego silnika"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:dobry silnik do jazdy w trasie jak się już rozpędzi to jest w miarę elastyczny bez szarpnięć i gwałtownego przyśpieszenia jak większość nowych diesli wyżyłowanych które na małych obrotach gasną spod świateł ... i są drogie w utrzymaniu...
Wady:troszkę za słaby do jazdy miejskiej, wachacze co rok do wymiany ale to wina naszych dróg...
Mondeo kombi/96/300 km
26.01.2013
Średnia:
(5.00)
Tak
"silnik w miarę ok, turbiny się psują"
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:??l/100km

Spalanie - trasa:??l/100km

Spalanie - średnie:??l/100km

Zalety:tanie części, popularny, nie ma kłopotów z serwisem
Wady:słaby no i te turbiny wątpliwej jakości
polonez ambulans, WV T5, T4, Mercedes Sprinter, Fiat Ducato, Renault Traffic

Kod antyspamowy
Odśwież

19.10.2014DanielTak

Bardzo dobry silnik.Miałem escorta kombi 90KM.Dobiłem nim do 360tys. km, wymieniłem tarczę sprzęgła i świece żarowe a sprzedałem tylko dlatego ,że podłoga zgniła.


24.06.2013MałyTak

Stary dobry silnik ,przejechałem na nim ponad 100 tys ,zero problemów ,wymieniałem tylko świece żarowe (polecam firmowe dłużej wytrzymują te za parenaście złotych to szkoda sobie robić nadziei) Co do silnika niema jakiś strasznych osiągów ale za to mało pali i części (podzespoły ) jest dużo i przystępne ceny .Ja moim Escortem zrobiłem chyba całą europę całą Polskę kilka razy ,wczasy i budowę .Dobry stary Diesel juz takich nie robią .Polecam ,nie ma większych problemów .


26.12.2016Stanisław.Tak

Silnik bezawaryjny,naprawy (o ile są potrzebne) łatwe i niedrogie.Naprawy w większości nie sprawiają kłopotów..Dynamika taka sobie ale tragedii nie ma.Pompa wtryskowa ma tendencję do rozszczelniania się,wtryskiwacze "pancerne" niewrażliwe na jakość paliwa.Paski rozrządu (są dwa!) zalecam wymieniać co 60000 km bo zerwanie oznacza z reguły kasację jednostki.Sporo tanich części używanych.Turbosprężąrka pod warunkiem stosowania dobrego oleju klasy co najmniej 5W40 praktycznie niezniszczalna.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów