alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)Wyświetleń: 18193

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)

Okres produkcji: 2003-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]330
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDDi902451776.3
2.0 TDDi1152801937.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.6

Średnie: 6.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 10):
(8.98)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.2/10
Spalanie ON
 9.4/10
Koszty utrzymania
 7.9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 131

Głosy według opinii:

91

Opinie użytkowników

Bartek 03.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
""Witam samochód użytkuję od roku, jest to bardzo fajne rodzinne komfortowe autko, z silnikiem o którego trzeba dbać nie oczywiście przesadnie, w auto przez ten czas praktycznie nic nie włożyłem poza częściami eksploatacyjnymi (tarcze, klocki, wszystkie płyny/oleje). Auto odwzajemnia się niezawodnością i komfortem w trasie. Polecam jak najbardziej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Dużo miejsca, komfort, wyposażenie
Wady:Słychać że to diesel, kle kle ale i tak jest fajny
Mondeo kombi mk3, 2002r, TDCi 130km 290tys, manual.
Marek 23.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód kupiłem 2 letni z przebiegiem 110 tyś rocznik 05 aktualnie mam 360 tyś oryginalne koło dwumasowe sprzęgło i turbina wydech itp. Spalanie w trasie ok 120 na poziomie 5ł przy 180-190 8,3l miasto 6,3 w Leonie w TDi 130 km spanie przy mniejszym aucie o 2l wyższe. Jak na razie koszty eksploatacji znikome oleje filtry klocki tarcze. W tym roku do wymiany będę miał amortyzatory bo jeden się poci. a"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Trwałość. I niskie spalanie
Wady:Proszę,śniegu w używanych samochodach
2005 360 tyś
Gofi 12.03.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"witam moje zdanie to jest fajne auto tylko czeba dbać a nie tylko jadzic , każdy ma wady i zalety . pozdro "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:dużo miejsca, Komfort, wyposażenie, niskie spalanie, zrywność,
Wady:że wrażliwy na jakość paliwa silnik. ale to nie jest wada tylko takie paliwa są w polsce
mondeo kombi mk3,2003r,TDCi 130km 210tys,manual.
Adrian 21.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Hejka. Mondeo kupiłem w 2013 r. kombi, 2003, 2.0 TDCi 130 KM, 96 kW, sprowadzony z Niemiec w 2010 r. z przebiegiem 172 tys. obecnie 238 tys. i ciągle rośnie. Po ponad trzech latach eksploatacji samochodu, stwierdzam: ŚWIETNY SAMOCHÓD JAK ZA 10 TYS. ZŁOTYCH (2013 r. ), ale należy odpowiednio dbać. Olej Motorcraft 5W30, wymieniany co 15 tys. km. Po trzech latach wymieniłem: turbosprężarka, amortyzatory przód, amortyzatory tył, klocki/tarcze przód i tył, czujnik położenia wałku rozrządu, zamek w tylnej klapie bagażnika, alternator, końcówki drążków kierowniczych, wąż gumowy od intercoolera, akumulator, tłumik tylni i środkowy, łożysko piasty koła przedniego prawego. Wszystkie części nowe, nieużywane. Nie wymieniałem jeszcze wtrysków, poprzedni właściciel to wykonał, były nawet stosowne dokumenty potwierdzające ten fakt. Dotąd nie zaświeciła się kontrolka sprężynki (Informuje ona o uszkodzonych wtryskach). Dwumasa również w porządku. Czy to mało czy to dużo ? Wg mnie ABSOLUTNIE NIE! Są to podzespoły, które w każdym samochodzie się wymienia, więc bez zastanowienia kupiłbym jeszcze raz ten samochód :). Kilka wskazówek: Nie piłować ZIMNEGO silnika, po dłuższej, szybkiej jeździe (pow. 120 km/h), po dotarciu do celu, odczekać minutę albo dwie, przed wyłączeniem silnika, aby turbosprężarka mogła zejść z obrotów i miała odpowiednie smarowanie. Nie ruszać z piskiem opon, tym bardziej na skręconych kołach (niszczą się przeguby oraz dwumasa). Płynnie zmieniać biegi, nie puszczać gwałtownie pedału sprzęgła, oraz nie jeździć na wolnych obrotach, tzn.; nie jechać 40 km/h na piątym biegu a skrzynia jest oczywiście szóstka :). Pozdrawiam, Adrian."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Komfort podróżowania, przestronność wnętrza, wyposażenie, niskie spalanie,
Wady:Wrażliwy na jakość paliwa.
Mondeo MK3, 2003, 238 tys. km. kombi.
Dawid 12.09.2015
Średnia:
(4.75)
Nie
"W rodzinie były 2 mondziaki ,jeden od nowości z manualną skrzynią sedan, drugi z automatem -czego nie polecam, zbyt mocno kręci się ten mały silnik na obrotach. Silnik stosowane w jaguarze też niewypał. Wrażliwe wtryski na jakość diesla. Jakość plastików i skór też ma trochę do życzenia. Generalnie fajne auto jak na aktualną cenę . Dość dużo miejsca z tyłu i przodu. Pakowny bagażnik. Wtryski drogie w regeneracji, elektryka czasem ma focha."
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6.6l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:wyposażenie, zrywność jak na diesla, dużo miejsca
Wady:wrażliwy na jakość paliwa silnik / słychać ,że jedzie ford diesel
mondeo/ 2006/ 2.0 manual oraz automat
kwiciol 21.07.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"Jednym zdaniem swietny samochod jak jest sprawny a jezdzilem juz wieloma duzo niby wyzszej klasy,swietne prowadzenie dynamika silnika az sie nie chce wierzyc ze to tylko 130 ps,spalanie w duzym miescie srednie 6l/100 i co tu duzo wiecej mowic ,polecam i tyle tylko lac paliwo super i czyscicilee ijak narazie 0 problema "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:silnik, prowadzenie, pojemnosc, audi w ghia po prostu super
Wady:z wyglaudu taki o, te wszystkie swaitelka jak sa drzwi otwarte swieca i sie nie da wylaczyc, komputer jak liczy spalanie to hij wi o co mu chodzi, rury do turba
tdci 130 ps 2005
Michał 06.01.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"Pierwszy właściciel od nowości auto z 2004 r przebieg 176 tyś .Więc proszę uważnie czytać ,auto oraz silnik bardzo dobry trzeba tylko dobrze go użytkować ,wymiana oleju co 20 tyś tak jak zaleca serwis 5W30 Formula Forda z beczki w ASO do przebiegu 140 tyś ostatni przegląd olej już zalany 5W40 .Tankuję na dwóch może trzech pewnych stacjach nie licząc dalszych wyjazdów (wtedy Shell lu BP ) .Auto jest na łańcuchu rozrządu więc temat zamknięty .We wcześniejszych modelach do 2003 roku był problem z pompą wtryskową i układem (pompa się złuszczała i opiłki dostawały się do układu wtryskowego ) koszt naprawy to 6000 tys .To już mamy za sobą pompa została poprawiona i nie ma już problemu zasilanie jest Delphi ale to nie ma tragedii bardziej trzeba uważać na auta z przed 2003 r i z dużymi przebiegami .W razie awarii wtryski można zregenerować w kwocie 600-700 zł nowy ponad tysiąc .Silnik jest naprawdę bardzo wytrzymały można na nim zrobić 300-400 tyś KM ,gorzej jest z kołem dwumasowym może paść przy 200 tys .Auto jest godne polecenia ,jak ktoś dba to może bez problemowo przejechać kilka set tyś km bez awarii silnika i podzespołów .Dodam jeszcze że turbina w tym modelu jest praktycznie nie zniszczalna .Jak ktoś trafi na auto z pewnej ręki to brać śmiało "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:dobry trwały silnik, dobre trwałe zawieszenie, dobre wyposażenie, brak uciążliwych awarii
Wady:uwaga na koło dwumasowe przy przebiegach około 200 tyś, słaba blacha, duże spalanie w mieście
Mondeo Kombi 2004/5 r 176 tyś
Grzegorz 17.11.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Auto mam od ponad sześciu lat, rocznik 2004. Zrobiłem nim 200 tys.km(do pracy 70 km w obie strony). Poważną awarię miałem jeden raz, zatarły się dwa wtryski. Regenerowałem wszystkie cztery, koszt po 500 zł sztuka, plus robocizna w innym warsztacie 200 zł. Serwisuję solidnie i systematycznie co 10-12 tys km - bo tak chcę. Auto nigdy mi nie odmówiło posłuszeństwa, nawet podczas tej awarii wtrysków, mogłem dojechać do celu (te 350 km na urlop), tak do 120 km/godz. W tek chwili, mam około 40 tys, przeznaczone na jakiej nowsze auto i od miesiąca nie mogę się na nic zdecydować. Ten za mały, tamten za słaby, tego nie chcę, inny za drogi, a tamtych nie lubię :) itd.... Coraz częściej myślę, czy aby nie zostać jeszcze jakiś czas z moim MK3, choć wolałbym coś mniejszego gabarytowo, 90% czasu jeżdżę sam. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Świetna elastyczność, małe spalanie, zapas mocy, Niezawodność
Wady:Średnia kultura pracy
Mondeo MK3 2004 rok 130KM 2,0 Tdci kombi
Piotr 12.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Spalanie super. Przy spokojnej jezdzie nie problem 5l, z czestym wyprzedzaniem + expresowki 6l. w miescie w lato to max 7,5. Zima po miescie tak max do 8,5. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dynamika, Elastycznosc, cichy w trasie
Wady:glosny zima przy rozruchu no ale to diesel. po kilku km o wiele ciszej.
MK3/2003/270tkm
Sławek 17.05.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Bardzo dobry silnik.Posiadam samochód od nowości 2006.Przebieg 174000 km.Wymieniałem pękniętą rure EGR,pasek osprzętu i napinacz. Reszta bez awaryjnie.Regularnie serwisowane."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Elastyczny, małe spalanie około 6l/100
Wady:osprzęt
mondeo kombi 2.0 Tdci 130 km/2006/174000

Komentarze użytkowników

+1 #1 piotor 01.11.2016
to mój 3 fordeo... nijak nie mam powodów do narzekań. wszystko działa , serwisu nie odwiedzam , jak tylko do wymiany oleju i corocznej rejestracji ... wygoda i parametry jazdy są rewelacyjne. bardzo lubimy zwłaszcza długie jazdy , choć i w mieście jest wszystko ok. zauważyłem lekkie niedomogi w strerowniku klimy. jedynie czego mi brak to czujników cofania i komputera ze wskazaniem bieżącego spalania.

16.06.2013JacekTak

Silnik 2.0 TDCI o pojemności 1997 cm3 to silnik koncernu PSA (Peugeot, Citroen). Natomiast silnik 2.0 TDCI o pojemności 1998 cm3 to fordoski bardzo nieudany dizel. Koncern PSA silnik 2.0 HDI wprowadził do swojej oferty w 1998 roku a więc dużo wcześniej zanim Ford nawiązał współpracę z Koncernem PSA. Także pisanie, że silnik 2.0 HDI(TDCI) to wspólna konstrukcja PSA i Forda jest czystą manipulacją.


23.03.2017RomanTak

Wkradł się błąd. Rocznik 2007 oczywiście.


09.06.2013JanuszTak

Silnik 2.0 TDCi konstrukcji Forda to bardzo awaryjna jednostka. Ford nawiązał współpracę z Peugeotem i zaczął montować silniki 2.0 HDI Peugeota. Do tego silnika dał jedynie swój znaczek TDCi. Pisanie, że Ford brał udział przy konstruowaniu tego silnika jest po prostu kłamstwem. Fordoski silnik 2.0 TDCi został uznany za najgorszy silnik diesla obok 2.0 TDI od VW i 2,5 TDI od Audi. W niemieckiej gazecie w wydaniu polskim "Auto Moto 12/2012" można poczytać o najgorszych i najlepszych silnikach diesla.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

piotor
01.11.2016
+1
to mój 3 fordeo... nijak nie mam powodów do narzekań. wszystko działa , serwisu nie odwiedzam , jak tylko do wymiany oleju i corocznej rejestracji ... wygoda i parametry jazdy są rewelacyjne. bardzo lubimy zwłaszcza długie jazdy , choć i w mieście jest wszystko ok. zauważyłem lekkie niedomogi w strerowniku klimy. jedynie czego mi brak to czujników cofania i komputera ze wskazaniem bieżącego spalania.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 37

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.