alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)Wyświetleń: 22225

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)

Okres produkcji: 2003-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]330
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.9

Trasa: 5.6

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDDi902451776.3
2.0 TDDi1152801937.3

07.12.2013PrzemysławTak

Mondeo 2.0 TDCI 115KM największy plus to spalanie w trasie około 5.5 litra, miasto około 6-7 litrów na auto o takiej masie wynik rewelacyjny. Silnik bardzo elastyczny, całkiem ładnie przyśpiesza na 4 oraz 5 biegu choć wydawać by się mogło, że 115 konni to niewystarczająca ilość nic bardziej mylnego. Silnik współpracuje z 6 biegową skrzynia biegów. U mnie przebieg 180 tyś km i absolutnie żadnych awarii, silnik pracuje równo i cicho, czasem przy większych mrozach początkowo jest nierówna praca,ale mija po kilkunastu minutach. Jednak nie ma mowy o problemach z odpalaniem. W dużej mierze samochód użytkuje w trasie więc również brak jakichkolwiek problemów z DPF, ponadto bezobsługowy mechanizm rozrządu, części zamienne są tanie i łatwo dostępne.


21.01.2017krystianTak

moje mondeo mk3 ma 340000 dolewam olej 2t do paliwa i nic nie robnie .jedynie zamontowałem sprzegiełko na alternatorze i kłopot z kołem pasowym znikł polecam ale w dobrym stanie


06.01.2014Michał Tak

"Pierwszy właściciel od nowości auto z 2004 r przebieg 176 tyś .Więc proszę uważnie czytać ,auto oraz silnik bardzo dobry trzeba tylko dobrze go użytkować ,wymiana oleju co 20 tyś tak jak zaleca serwis 5W30 Formula Forda z beczki w ASO do przebiegu 140 tyś ostatni przegląd olej już zalany 5W40 .Tankuję na dwóch może trzech pewnych stacjach nie licząc dalszych wyjazdów (wtedy Shell lu BP ) .Auto jest na łańcuchu rozrządu więc temat zamknięty .We wcześniejszych modelach do 2003 roku był problem z pompą wtryskową i układem (pompa się złuszczała i opiłki dostawały się do układu wtryskowego ) koszt naprawy to 6000 tys .To już mamy za sobą pompa została poprawiona i nie ma już problemu zasilanie jest Delphi ale to nie ma tragedii bardziej trzeba uważać na auta z przed 2003 r i z dużymi przebiegami .W razie awarii wtryski można zregenerować w kwocie 600-700 zł nowy ponad tysiąc .Silnik jest naprawdę bardzo wytrzymały można na nim zrobić 300-400 tyś KM ,gorzej jest z kołem dwumasowym może paść przy 200 tys .Auto jest godne polecenia ,jak ktoś dba to może bez problemowo przejechać kilka set tyś km bez awarii silnika i podzespołów .Dodam jeszcze że turbina w tym modelu jest praktycznie nie zniszczalna .Jak ktoś trafi na auto z pewnej ręki to brać śmiało "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 40
Średnia (głosów 11):
(9)
Trwałość silnika
 9.45/10
Niezawodność auta
 9.09/10
Spalanie ON
 9.45/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

101

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 134

Opinie użytkowników

Mateusz 06.04.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"posiadam mondziaka od 2006r. 220k km na liczniku, największe naprawy jakie zostały zrobione to oczywiscie kolo dwumasowe (okolo 3 tys zl z robocizna i czesciami) przy okolo 120k km, mniejsze usterki to problem z turbina, oczywiscie w warsztacie diagnoza jedna - turbina do wymiany, okazalo sie ze problem nie tkwie w samej turbinie tylko sterowniku tej turbiny, auto nie mialo mocy a wystarczylo zamienic sterownik zregenerowany"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:mocny silnik, niskie spalanie, wygodny, przestronny, dobra blacha, ruda wyskoczyla po 200k km, bezpieczny, w miare malo awaryjny
Wady:slychac ze to disel, jak cos sie popsuje to juz raczej to powazna usterka, w zime czesto sie buntuje i nie odpala
mondeo/2004/220000km
Bartek 03.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
""Witam samochód użytkuję od roku, jest to bardzo fajne rodzinne komfortowe autko, z silnikiem o którego trzeba dbać nie oczywiście przesadnie, w auto przez ten czas praktycznie nic nie włożyłem poza częściami eksploatacyjnymi (tarcze, klocki, wszystkie płyny/oleje). Auto odwzajemnia się niezawodnością i komfortem w trasie. Polecam jak najbardziej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Dużo miejsca, komfort, wyposażenie
Wady:Słychać że to diesel, kle kle ale i tak jest fajny
Mondeo kombi mk3, 2002r, TDCi 130km 290tys, manual.
Marek 23.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód kupiłem 2 letni z przebiegiem 110 tyś rocznik 05 aktualnie mam 360 tyś oryginalne koło dwumasowe sprzęgło i turbina wydech itp. Spalanie w trasie ok 120 na poziomie 5ł przy 180-190 8,3l miasto 6,3 w Leonie w TDi 130 km spanie przy mniejszym aucie o 2l wyższe. Jak na razie koszty eksploatacji znikome oleje filtry klocki tarcze. W tym roku do wymiany będę miał amortyzatory bo jeden się poci. a"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Trwałość. I niskie spalanie
Wady:Proszę,śniegu w używanych samochodach
2005 360 tyś
Gofi 12.03.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"witam moje zdanie to jest fajne auto tylko czeba dbać a nie tylko jadzic , każdy ma wady i zalety . pozdro "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:dużo miejsca, Komfort, wyposażenie, niskie spalanie, zrywność,
Wady:że wrażliwy na jakość paliwa silnik. ale to nie jest wada tylko takie paliwa są w polsce
mondeo kombi mk3,2003r,TDCi 130km 210tys,manual.
Adrian 21.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Hejka. Mondeo kupiłem w 2013 r. kombi, 2003, 2.0 TDCi 130 KM, 96 kW, sprowadzony z Niemiec w 2010 r. z przebiegiem 172 tys. obecnie 238 tys. i ciągle rośnie. Po ponad trzech latach eksploatacji samochodu, stwierdzam: ŚWIETNY SAMOCHÓD JAK ZA 10 TYS. ZŁOTYCH (2013 r. ), ale należy odpowiednio dbać. Olej Motorcraft 5W30, wymieniany co 15 tys. km. Po trzech latach wymieniłem: turbosprężarka, amortyzatory przód, amortyzatory tył, klocki/tarcze przód i tył, czujnik położenia wałku rozrządu, zamek w tylnej klapie bagażnika, alternator, końcówki drążków kierowniczych, wąż gumowy od intercoolera, akumulator, tłumik tylni i środkowy, łożysko piasty koła przedniego prawego. Wszystkie części nowe, nieużywane. Nie wymieniałem jeszcze wtrysków, poprzedni właściciel to wykonał, były nawet stosowne dokumenty potwierdzające ten fakt. Dotąd nie zaświeciła się kontrolka sprężynki (Informuje ona o uszkodzonych wtryskach). Dwumasa również w porządku. Czy to mało czy to dużo ? Wg mnie ABSOLUTNIE NIE! Są to podzespoły, które w każdym samochodzie się wymienia, więc bez zastanowienia kupiłbym jeszcze raz ten samochód :). Kilka wskazówek: Nie piłować ZIMNEGO silnika, po dłuższej, szybkiej jeździe (pow. 120 km/h), po dotarciu do celu, odczekać minutę albo dwie, przed wyłączeniem silnika, aby turbosprężarka mogła zejść z obrotów i miała odpowiednie smarowanie. Nie ruszać z piskiem opon, tym bardziej na skręconych kołach (niszczą się przeguby oraz dwumasa). Płynnie zmieniać biegi, nie puszczać gwałtownie pedału sprzęgła, oraz nie jeździć na wolnych obrotach, tzn.; nie jechać 40 km/h na piątym biegu a skrzynia jest oczywiście szóstka :). Pozdrawiam, Adrian."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Komfort podróżowania, przestronność wnętrza, wyposażenie, niskie spalanie,
Wady:Wrażliwy na jakość paliwa.
Mondeo MK3, 2003, 238 tys. km. kombi.
<<<123>>>