alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)

Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)Wyświetleń: 46500

Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów-
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.5

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi10028012.55.8
1.8 TDCi12532010.36.5
2.2 TDCi1754008.76.2

10.03.2015GrzegorzTak

Focus mk2 136KM, 170tys. Znakomita jednostka. Elastyczność, dynamika i ekonomia. Po drodze padł w sumie tylko EGR i uszczelka pod wtryskiwaczem. Poza tym żadnych problemów.


26.05.2015WojtekTak

Focus mk3 silnik 2.0 TDCI 136 KM Rocznik 2008 z przebiegiem 187000 km Dobre dynamiczne auto,przyjemność jazdy w trasie. Następny jaki kupię to też Ford,albo Focus od 2011r. albo Mondeo od 2010r. Pożyjemy ,zobaczymy...


29.03.2016KamilTak

Silnik ekonomiczny, z bardzo dobrą dynamiką. Kupiłem Forda S-MAX2006r, 2.O TDCI 140KM. Przy 205.000km wymieniłem sprzęgło-dwumase. Pracuje jak nowy. Jedyne co się przytrafiło to przy wymianie sprzęgła mechanik wymienił simering na zamiennik- po krótki czasie zaczął lekko wyciekać olej- szybka diagnoza i okazało sie, że zamiennik słabej jakosci(Elring) - w związku z tym został kupiony w ASO Forda simering fordowski - teraz wszystko idealnie, zero problemów i wycieków. Z EGR póki co żadnych problemów, DPF-u w moim egzemplarzu na szczęście nie mam. Poza tym żadnych problemów z silnikiem i autem, POLECAM


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 69
Średnia (głosów 13):
(9.54)
Trwałość silnika
 9.85/10
Niezawodność auta
 9.77/10
Spalanie ON
 9.23/10
Koszty utrzymania
 9.31/10

Głosy według opinii:

130

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 204

Opinie użytkowników

rut 18.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"270tys przejechane głownie autostradami,chip na 175KM 400Nm, fabryczny dwumas, turbina, zero problemow z dpf i egr do tej pory, Super auto i jednostka napędowa"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:
Wady:
MKIV 2007r 270tys km
Sebastian 24.10.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Rewelacja"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Same
Wady:
mondeo mk4/2007
Rafał 23.08.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nie dopatrzyłem sie żadnych znaczących wad czy niedogodnień."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:spalanie, dynamika, komfort, przestrzen, wyposażenie
Wady:brak
Piotr 25.01.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Stosunek jakości do ceny jest rewelacyjny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałość, niezawodność
Wady:mógłby być lepiej wykończony
Mondeo/2010
Czesław 20.06.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Auto godne polecenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania.
Wady:
Mondeo 2010
<<<123>>>