alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)

Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)Wyświetleń: 52398

Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów-
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.5

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi10028012.55.8
1.8 TDCi12532010.36.5
2.2 TDCi1754008.76.2

17.06.2013JanuszTak

Silnik 2.0 HDI(TDCI) o pojemności 1997 cm3 to konstrukcja wyłącznie francuska. Pierwsze samochody z tym silnikiem to Peugeoty. Został wprowadzony do oferty grupy PSA( Peugeot, Citroen) w 1998 r. Firma Ford dopiero za kilka lat po premierze tego silnika zaczęła je montować w swoich samochodach. Bardzo nieudane fordoskie silniki 2.0 TDCI o pojemności 1998 cm3 sprawiły, że Ford nawiązał współpracę z grupą PSA(Peugeot, Citroen) i zaczął montować francuskie motory 2.0 HDI dając jedynie swój znaczek TDCI.


19.02.2019C-max 2007-2010Tak

Bardzo dobry silnik.230 tys km przejechane i wszystko w oryginale.Do tej pory tylko filtry,oleje i klasyczne eksploatacyjne czynności.Osprzęt-turbina w idealnej kondycji.Sprzęgło i koło dwumasowe nie ruszane.Wtryskiwacze Siemens pracują idealnie.Nie żałuję mu wymian oleju -robię to regularnie co 10tys km.Zawsze wymieniam również filtr(wkład)paliwa.Staram się od lat tankować paliwo bez bio-dodatków.Autko z tym silnikiem jest dynamiczne i naprawdę szybkie.Fabrycznie nie posiada DPF.Z EGR nie było najmniejszych problemów.Polecam i nie ulegam "trendom" benzynowym.Przyglądam się nowej chyba udanej generacji silników BlueHDI.Kiedy przyjdzie czas na zmianę wybiorę auto kontynuatora dobrej tradycji.2,0 BlueHDI.Opinie o nich są świetne.Spalanie 7 l/100 km miasto i ok 6l/100 spokojna jazda w trasie.Polecam.


10.05.2015teoTak

Focus mk2 , silnik 2,0 tdci 136KM posiadam pojazd od 2007 roku od nowości zrobilem nim 463 000 km jedyny problem który wystapil to wymiana dwumasy po 300tys. oczywiscie poleciały jakies łozyska w kole, wtryski nie ruszone oryginalne amortyzatory. auto jezdzone w trasach. Sredni roczny przebieg 60 tys.Polecam ten silnik nastepny także bedzie ford


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 77
Średnia (głosów 13):
(9.54)
Trwałość silnika
 9.85/10
Niezawodność auta
 9.77/10
Spalanie ON
 9.23/10
Koszty utrzymania
 9.31/10

Głosy według opinii:

130

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 212

Opinie użytkowników

rut 18.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"270tys przejechane głownie autostradami,chip na 175KM 400Nm, fabryczny dwumas, turbina, zero problemow z dpf i egr do tej pory, Super auto i jednostka napędowa"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:
Wady:
MKIV 2007r 270tys km
Sebastian 24.10.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Rewelacja"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Same
Wady:
mondeo mk4/2007
Rafał 23.08.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nie dopatrzyłem sie żadnych znaczących wad czy niedogodnień."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:spalanie, dynamika, komfort, przestrzen, wyposażenie
Wady:brak
Piotr 25.01.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Stosunek jakości do ceny jest rewelacyjny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałość, niezawodność
Wady:mógłby być lepiej wykończony
Mondeo/2010
Czesław 20.06.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Auto godne polecenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania.
Wady:
Mondeo 2010
<<<123>>>