alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)Wyświetleń: 72391

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 160.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.8

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCI11527011,45,3
2.0 TDCi1403209,55.9
2.2 TDCi1754008.76.2

22.01.2015DonekTak

265tys i zero problemów to o czymś świadczy ,oczywiście wymiana dwumasy przy 180tys ale to standard przy tym silniku,po za tym tankowanie i do przodu,Jestem handlowcem zjeździłem trochę aut z różnymi silnikami ale ten jest naprawdę godny poleceni.Przede wszystkim niema problemów z układem wtryskowym,spalanie bardzo niskie 5.5L (auto Ford Mondeo Kombi) i bez oszczędzania. Awarie koła dwumasowego przy 180tys ale z tym się trzeba liczyć przy tym silniku.


09.05.2017BaszkoTak

autem jeżdżę tylko w trasy ale 75% tej trasy to tereny zabudowane gdzie średnią z ostatnich 30000 kilometrów mam 53km/h (wg wskazań z aplikacji yanosik). Spalanie na tych trasach średnio wychodzi 6,1l/100km. Podczas wyjazdu w góry gdzie zrobiłem ok 800km przy czterech osobach i bagażach spalanie wyniosło 5,6l/100km ale nie przekraczałem 110km/h. Posiadam skrzynie 6cio biegową i to też ma spory wpływ na niskie spalanie. Jak dla mnie stosunek spalania do mocy a w szczególności momentu to rewelacja, pod tym względem silnik mogę śmiało polecić. Przy 200000km wymieniałem kompletny rozrząd w tym drugi pasek mokry (koszt tego paska to 650 zł), pompa wody, rolki, napinacze wszystkie niezbędne uszczelki i wymiana poza ASO kosztowała ... 2300 zł. Mokry pasek wg zaleceń forda wymienia się co 200000 km (zerwanie powoduję poważe uszkodzenie silnika), a ten normalny co 60000 km. Jak dla mnie tutaj koszty są dosyć znaczące. Jeszcze nie miałem okazji wymieniać ale koło dwumasowe ponoć wytrzymuje tylko 120000 km, koszt w ASO ponad 2500zł wraz ze sprzęgłem. Duży plus za brak DPF. Kultura pracy słaba, w zimie silnik przenosi duże drgania na auto, długo się nagrzewa, optymalna temperatura dopiero po ok 15 km, czyli silnik w zimie do miasta na krótkie trasy się nie sprawdzi, po prostu go zniszczymy. Jeśli chodzi o pozostałą eksploatację to z silnikiem nic się nie dzieje, osprzęt bez zarzutu, tani serwis w ASO jeśli chodzi o wymianę oleju i filtrów (w obecnym momencie nie przekracza 280zł). Reasumując z silnika jestem bardzo zadowolony, mimo dość drogich wymian rozrządu i dwumasu. Niskie spalanie, bezproblemowa jazda oraz podstawowy niedrogi serwis w ASO sprawiają że polecam ten silnik.


03.06.2015DarekTak

Mam Forda Galaxy z tym silnikiem od 5 lat (samochód z 2006r.). W tej chwili na liczniku jest prawie 200 tys. km. W tym czasie samochód tuningowałem ze 125 do 140 KM. Podczas eksploatacji wymieniałem koło dwumasowe razem ze sprzęgłem, 4 razy vacuum pompę od układu wspomagania hamowania, serwo pompę, przepływomierz powietrza oraz zawór odpowiedzialny za pracę sprężarki. Po kilkukrotnym czyszczeniu EGR w końcu zaślepiłem go co skutkuje większą mocą oraz brakiem czarnego dymu z rury wydechowej podczas przyśpieszania. Defekty vacuum pompy spowodowane były zablokowaniem odmy wskutek czego pompa pracujac bez możliwości oddania nadciśnienia wraz z resztkami oleju zacierała się. Błędna analiza przyczyny defektu kosztowała mnie 4-rokrotną wymianą pompy. Po tuningu, zaślepieniu EGR, przeczyszczeniu układu paliwowego oraz wymianie zaworów i czujników odpowiedzialnych za jego pracę silnik jest bardzo dynamiczny, zniknęła turbodziura, umiarkowanie pali I ogólnie jestem teraz z niego zadowolony chociaż różne naprawy kosztowały mnie około 8 tys. zł.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 135
Średnia (głosów 17):
(8.69)
Trwałość silnika
 9.18/10
Niezawodność auta
 8.41/10
Spalanie ON
 8.53/10
Koszty utrzymania
 8.65/10

Głosy według opinii:

143

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 282

Opinie użytkowników

Titanium Mondeo mk4 14.03.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto kupione przy 170000 km szybko padło koło dwumasowe ale w tym silniku norma, alternator ważne by był oryginalny przy regeneracji musi mieć oryginalny regulator napięcia bo innego pcm nie czyta, mi też wtryski padły i jak narazie porobiony jeździ olej wymieniany co 15 000 km i po za turbo dziura uważam to auto z tym silnikiem na plus i warte polecenia, duzy plus za brak dpf chodzi w 2.0 tdci nie stwarza on dużych problemów ale lepiej i tak go fabrycznie nie mieć. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:Auto w kombi duże i wygodne fajnie wykonany i co ważne dla mnie bezpieczny.
Wady:Turbo dziura w 1.8 tdci jest sporym minusem w aucie tej wagi
2009 / 194000
Kuba 05.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto kupiłem z przebiegiem 105 tyś km i zrobiłem 85 tyś zero problemów, dwumasa odzywa się podczas gaszenia ale już jej czas z awarii - jedna czujnik położenia wałka rozrządu, Rozrząd zmieniony przy 160 tyś (ta sucha połowa). Polecam komfortowe auto i bezawaryjne. Mały mankament to Turbo Dziura do 2000 obr."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Duży, komfortowy i pakowny samochód. Tani w eksploatacji standardowe opony 215/55/16, klocki filtry w rozsądnych cenach. Samochód ma siłę i przyspiesza mimo 125 km daje rade nie to co biedne benzynki którym sprawia problem autostrada albo podjazd pod górę
Wady:brak
MK4/2007/190000
Grzegorz 19.06.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Mondeo kupione w lipcu 2017z bemo motors zaufane używane z przebiegiem 110tys km. 2010r. po pierwszym właścicielu, obecnie na liczniku wybiło 145tys i przez ten czas po za normalnymi częściami eksploatacji(klocki, tarcze, olej filtry) wymieniłem uszczelniacz na wale i tu uwaga- wada fabryczna, oryginalny fabryczny uszczelniacz nie ma sprężynki stad problem cieknącego oleju na wale- jedynym trafionym rozwiązaniem jest kupic zamiennik ze sprężynka- po za tym raz samochód krótko po zatankowaniu pełnego zbiornika miał problemy z odpaleniem i odpalił po długim kręceniu jak sie potem okazało winne było paliwo- najprawdopodobniej rozwodnione wiec uwaga gdzie tankujecie za granica- ja mam nauczkę i tankuje tylko na renomowanych stacjach/ po za tym wszystkim przez te 35tys km zero problemów. Na plus tanie części eksploatacyjne- oryginalne tarcze + klocki to wydatek rzędu 450zl, do vw passata tyle trzeba położyć za niskiej jakości zamienniki."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Tanie części oryginalne, bardzo wysoki komfort prowadzenia, niskie koszty utrzymania, wbrew opini krążącej po internecie uważam ze wysokiej jakości wykończenie wnętrza przynajmniej w wersji titanium
Wady:Trudno dostrzec wady, jedyne czego brakuje to więcej mocy bo 125ps nie powala na kolana
Mondeo/2010/1.8tdci
Wiktor 01.06.2018
Średnia:
(8.00)
Nie
"Wygodne i duże auto. Silnik daje rady, ale osprzęt się sypie. Kupiony 6letni z przebiegiem 217tys km. Obecnie ma 10 lat i przebieg 253tys km. Przy 227tys szarpnęło - wtrysk (wymieniony na używany, cały czas jeżdżę), potem listwa przelewowa zaczęła przepuszczać, następnie padł alternator (zegary gasły), tylne zawieszenie zrobione (cukiery w wahaczach), turbo zregenerowane (już mocne gwizdy), 1,5 później padł sterownik turbiny, auto na lawecie jedyny raz jechało, chłodnica klimatyzacji wymieniona, oraz na koniec w tym roku rurka od intercoolera padła. Teraz radio w naprawie, cd nie czyta. Przez ilość awarii średnio można polecać, jednak nie są one strasznie kosztowne. Za wygodę prowadzenia, ciszę warto polecić, ale chyba z 2,0 tdci."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Duże, wygodne auto. Spalanie ok, choć silnik 2,0 tdci mniej pali. Brak DPFa.
Wady:Słaby osprzęt silnika. Turbo dziura odczuwalna. Plastiki w środku słabe, szybko się rysują
Mondeo mk IV kombi 1,8 tdci 125km 6biegów.
Adam 13.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super auto, bezobsługowe, a już 265000"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Niezawodny
Wady:Brak
1.8 tdci mondeo mk4
<<<1234>>>