alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)Wyświetleń: 61477

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 160.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.8

Średnie: 6.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCi1152701875.3
2.0 TDCi1303202006.6

08.10.2014Szliwson Tak

Całe życie jeździłem autami z silnikiem benzynowym. Były to zawsze auta salonowe o mocy powyżej 130 KM. Ostatnim z nich było mondeo 2.0 o mocy 145 KM. Był to najlepszy silnik forda jaki kiedykolwiek montowano. Znakomita dynamika, małe spalanie- ok. 7 l/100 i przyzwoita moc. Jego najlepsza zaleta to nagrzewanie ok 400 m od ruszenia. Obecnie w moim nowym Mondeo pracuje silnik 1.8 TDCI o mocy 125 KM i jest to mój pierwszy silnik diesla. W mojej ocenie jest to silnik, którego nie poleciłbym nikomu w zestawieniu z jakimkolwiek benzynowym silnikiem. Kultura pracy, przyspieszenie daleko w tyle. Najgorsze jest to, że autem nie można jeździć normalnie, tylko trzeba mocno przyspieszać, aby nie zapchać zaworu recyrkulacji spalin EGR, który już dwukrotnie musiałem czyścić. Uważam, że użytkownik ma prawo do jazdy zarówno oszczędnej jak i dynamicznej (choć przez wielu polskich kierowców dynamicznie znaczy szybko wyprzedzać za wszelką cenę aby być o jedno auto dalej "na światłach"..., trzeba ich wysłać na kurs jazdy po Europie, w której każdy jeździ spokojnie i bezpiecznie, co nie znaczy wolno...), ale wracając do tematu. Ogólnie odradzam silniki diesla osobom, które zawze jeździły nowymi i mocnymi benzynami. Nic się do nich nie równa. Ani przyspieszenie, ani moc, ani dźwięk, ani smród ropy... To oczywiście moje zdanie. Celem jednak jest wypowiedź ogólna o silniku. Otóż jest on w zasadzie bezawaryjny (148000 km) absolutnie bezawaryjnej jazdy. Nie lubi jazdy na 6 biegu z prędkością poniżej 130 km/h. Właśnie wtedy po długiej trasie zapycha się EGR. To jedyna usterka, ale z tego co mówią znajomi "dieslowcy" to moja wina bo należy często przyspieszać...??? Moja ogólna ocena to 5-, za silnik w porównaniu z dieslami, i 4 w porównaniu z benzyną cichą, tanią w utrzymaniu i coraz oszczędniejszą... A ogólnie polecam absolutnie bezawaryjnego FORDA


22.01.2015DonekTak

265tys i zero problemów to o czymś świadczy ,oczywiście wymiana dwumasy przy 180tys ale to standard przy tym silniku,po za tym tankowanie i do przodu,Jestem handlowcem zjeździłem trochę aut z różnymi silnikami ale ten jest naprawdę godny poleceni.Przede wszystkim niema problemów z układem wtryskowym,spalanie bardzo niskie 5.5L (auto Ford Mondeo Kombi) i bez oszczędzania. Awarie koła dwumasowego przy 180tys ale z tym się trzeba liczyć przy tym silniku.


07.07.2018MarcinTak

Auto zakupione w marcu 2017 z przebiegiem 228000- pewnym, udokumentowanym od momenty wyjazdu z salonu (PL). Obecnie ma 245000. W przeciągu prawie półtora roku użytkowania nic mnie nie zaskoczyło, poza usterką alternatora. Wymieniłem tzw. dolny rozrząd ( radzę o nim pamiętać, bo wielu nieobeznanych z fordami mechaników nie wie o nim)- koszt ok. 1500zł, oczywiści robiony poza ASO. Silnik całkiem OK- wystarczająco dynamiczny, trochę głośny, ale za to rewelacyjne niskie spalanie. Największym minusem jest mało wydajna klimatyzacja. Poza tym bardzo wygodne duże auto. Na pochwałę zasługuje komfortowe i trwałe zawieszenie jak również brak filtra cząstek stałych. Poprzedni właściciel wymienił sprzęgło i dwumasę przy ok. 200000 oraz turbinę przy przebiegu ok. 80000. Na chwilę obecną oba elementy nie wykazują oznak zużycia. Jeśli uda się znaleźć jakiś zadbany, z pewnym przebiegiem Mondeo mk4, to szczerze polecam.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 121
Średnia (głosów 15):
(8.65)
Trwałość silnika
 9.07/10
Niezawodność auta
 8.47/10
Spalanie ON
 8.47/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Głosy według opinii:

123

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 275

Opinie użytkowników

Grzegorz 19.06.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Mondeo kupione w lipcu 2017z bemo motors zaufane używane z przebiegiem 110tys km. 2010r. po pierwszym właścicielu, obecnie na liczniku wybiło 145tys i przez ten czas po za normalnymi częściami eksploatacji(klocki, tarcze, olej filtry) wymieniłem uszczelniacz na wale i tu uwaga- wada fabryczna, oryginalny fabryczny uszczelniacz nie ma sprężynki stad problem cieknącego oleju na wale- jedynym trafionym rozwiązaniem jest kupic zamiennik ze sprężynka- po za tym raz samochód krótko po zatankowaniu pełnego zbiornika miał problemy z odpaleniem i odpalił po długim kręceniu jak sie potem okazało winne było paliwo- najprawdopodobniej rozwodnione wiec uwaga gdzie tankujecie za granica- ja mam nauczkę i tankuje tylko na renomowanych stacjach/ po za tym wszystkim przez te 35tys km zero problemów. Na plus tanie części eksploatacyjne- oryginalne tarcze + klocki to wydatek rzędu 450zl, do vw passata tyle trzeba położyć za niskiej jakości zamienniki."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Tanie części oryginalne, bardzo wysoki komfort prowadzenia, niskie koszty utrzymania, wbrew opini krążącej po internecie uważam ze wysokiej jakości wykończenie wnętrza przynajmniej w wersji titanium
Wady:Trudno dostrzec wady, jedyne czego brakuje to więcej mocy bo 125ps nie powala na kolana
Mondeo/2010/1.8tdci
Wiktor 01.06.2018
Średnia:
(8.00)
Nie
"Wygodne i duże auto. Silnik daje rady, ale osprzęt się sypie. Kupiony 6letni z przebiegiem 217tys km. Obecnie ma 10 lat i przebieg 253tys km. Przy 227tys szarpnęło - wtrysk (wymieniony na używany, cały czas jeżdżę), potem listwa przelewowa zaczęła przepuszczać, następnie padł alternator (zegary gasły), tylne zawieszenie zrobione (cukiery w wahaczach), turbo zregenerowane (już mocne gwizdy), 1,5 później padł sterownik turbiny, auto na lawecie jedyny raz jechało, chłodnica klimatyzacji wymieniona, oraz na koniec w tym roku rurka od intercoolera padła. Teraz radio w naprawie, cd nie czyta. Przez ilość awarii średnio można polecać, jednak nie są one strasznie kosztowne. Za wygodę prowadzenia, ciszę warto polecić, ale chyba z 2,0 tdci."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Duże, wygodne auto. Spalanie ok, choć silnik 2,0 tdci mniej pali. Brak DPFa.
Wady:Słaby osprzęt silnika. Turbo dziura odczuwalna. Plastiki w środku słabe, szybko się rysują
Mondeo mk IV kombi 1,8 tdci 125km 6biegów.
Adam 13.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super auto, bezobsługowe, a już 265000"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Niezawodny
Wady:Brak
1.8 tdci mondeo mk4
Janek 03.05.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Jeżdżę Mondkiem 3 lata. Przy 160 tys. Zmieniłem dwumas, który rozsypał się w ciągu 4 dni od pierwszych objawów. Ponadto potrafi nazbierać trochę wody w miejscu koła zapasowego. Kapiąca na plecy woda z tylnej klapy po jej otwarciu (po deszczu) to standard. Silnik pracuje trochę głośno, jak traktor i słychać go wyraźnie w kabinie. Wymiana żarówek z przodu wiąże się z wyjęciem całego reflektora, ale to prosta sprawa. Spalanie: miasto potrafi zeżreć 8,5 w 4 osoby. Trasa to 5,5 przy 100 km/h (4 osoby), przy 120 km/h - 6,5; 160 km/h spala 7,2. Najmnejsze spalanie wyszło mi 4,5 jedna osoba 100km/h autostrada Gdańsk-Łódź. Plusy to mega bagażnik (liftback), dużo miejsca wewnątrz dla każdego, przyzwoite spalanie jak na 125 koni i taką budę, w miarę ładny i ergonomiczny wewnątrz, brak DPF. Tankuję, zmieniam olej i jeżdżę. Ogólnie jestem zadowolony."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wygoda, pakowność, ekonomia, brak DPF
Wady:Głośno w kabinie, padająca dwumasa
Liftback/2009/200000
Adam 30.01.2017
Średnia:
(5.75)
Nie
"Moja opinia jest taka a raczej kilka faktów z eksploatacji auta kupionego z "floty" w 2012 r czterolatka czyli rok prod. 2008 r. z przebiegiem 126 tys. Na początek płyny, filtry, tarcze, klocki - sprawa eksploatacyjna w porzo. Po połowie roku eksploatacji - sprzęgło z dwumasą - zdarza się bo różnie jezdzą ci którym na autach nie zależy. Denerwująca plama oleju w garażu powiększająca swój rozmiar po kazdym parkowaniu, podobno "diesel tak ma" - twierdzenie pseudo ekspertów z forum ale , że sprawa denerwująca więc metodą prób - wymiana uszczelki pod miską - nic nie dała, niepotrzebne koszty. Wreszcie niespodzianka- zerwanie rozrządu (mokrego) na 40 tys lub 2 lata przed zalecaną wymianą. Super niewiele brakuje zeby zwariowac a zostało jeszcze kilka elementów, które mogą zaskoczyć :). Sumując, przez dwa lata eksploatacji, super ford kosztował mnie więcej niż razem wszystkie inne auta które użytkowałem a było ich ok. 10"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przestronny, wygodny, dobrze sie prowadzi w trasie
Wady:eksperymentalny rozrząd-pasek pracuje w oleju, to nie może skończyc sie dobrze
mk4/2008
<<<123>>>