Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM) - dane techniczne
alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)Wyświetleń: 59439

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 160.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.8

Średnie: 6.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCi1152701875.3
2.0 TDCi1303202006.6

11.12.2013Wojtek Tak

Bardzo dobry silnik ,zrobiłem nim około 90tys km ,,jestem zadowolony z samego silnika ,jest bez awaryjny ,konstrukcja jego jest już znana od dawana ponieważ był on modernizowany ,więc nie ma problemu z jego ewentualną naprawa lub częściami .Co do jego awaryjności jest znikoma no chyba że ktoś naprawdę nie dba o niego .Nie jest to rakieta uważam że troszkę mało mocy ,trochę głośny ,za to spalanie jest bardzo niskie miasto około 6.5 L to bardzo dobry wyniki auto kombi masa 1500 kg .Maiłem jedną poważną usterkę koło dwumasowe padło przy przebiegu 110tyś km koszt w serwisie 3500 zl i to wszystko co mnie spotkała .Co do tej awarii przy 110 tys przebiegu to mogło się to zdążyć dla tego że większość jazdy w mieście i w korkach czyli 1-2 a auto ciężkie .Normalnie jest to nie możliwe sami w ASO byli zdziwieni .Silnik dla mnie jest ok ,żadnych problemów z turbiną ,wtryskami ,pompą itd .Aha jeszcze jedna ważna rzecz to już jeden z ostatnich silników który nie posiada DPF i to jego atut .


04.04.2014kamikadzeTak

Bardzo oszczędny silnik,mało awaryjny praktycznie żadnych usterek.Ostatni fabryczny diesle bez DPF uwaga na koło dwumasowe i to wszystko.Spalanie na poziomie 6.5L trochę głośny na wyższych obrotach, dynamiczny.


07.01.2015KarolTak

S-MAX 2007 r przebieg 215tys przy 170tys wymiana koła dwumasowego ,po za tym silnik idealny bardzo mało pali jak na takie gabaryt średnio 6.5L ,dobra dynamika moc wystarczająca .Nie wiem jak palą inne i czy są awaryjne, ale nie wyobrażałem sobie żeby auto przy tak dużym przebiegu nie miało jakiś awarii.Zrobiłem tym autem 135tys i poza dwumasem nic nie było wymieniane .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 119
Średnia (głosów 15):
(8.65)
Trwałość silnika
 9.07/10
Niezawodność auta
 8.47/10
Spalanie ON
 8.47/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Głosy według opinii:

123

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 274

Opinie użytkowników

Grzegorz 19.06.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Mondeo kupione w lipcu 2017z bemo motors zaufane używane z przebiegiem 110tys km. 2010r. po pierwszym właścicielu, obecnie na liczniku wybiło 145tys i przez ten czas po za normalnymi częściami eksploatacji(klocki, tarcze, olej filtry) wymieniłem uszczelniacz na wale i tu uwaga- wada fabryczna, oryginalny fabryczny uszczelniacz nie ma sprężynki stad problem cieknącego oleju na wale- jedynym trafionym rozwiązaniem jest kupic zamiennik ze sprężynka- po za tym raz samochód krótko po zatankowaniu pełnego zbiornika miał problemy z odpaleniem i odpalił po długim kręceniu jak sie potem okazało winne było paliwo- najprawdopodobniej rozwodnione wiec uwaga gdzie tankujecie za granica- ja mam nauczkę i tankuje tylko na renomowanych stacjach/ po za tym wszystkim przez te 35tys km zero problemów. Na plus tanie części eksploatacyjne- oryginalne tarcze + klocki to wydatek rzędu 450zl, do vw passata tyle trzeba położyć za niskiej jakości zamienniki."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Tanie części oryginalne, bardzo wysoki komfort prowadzenia, niskie koszty utrzymania, wbrew opini krążącej po internecie uważam ze wysokiej jakości wykończenie wnętrza przynajmniej w wersji titanium
Wady:Trudno dostrzec wady, jedyne czego brakuje to więcej mocy bo 125ps nie powala na kolana
Mondeo/2010/1.8tdci
Wiktor 01.06.2018
Średnia:
(8.00)
Nie
"Wygodne i duże auto. Silnik daje rady, ale osprzęt się sypie. Kupiony 6letni z przebiegiem 217tys km. Obecnie ma 10 lat i przebieg 253tys km. Przy 227tys szarpnęło - wtrysk (wymieniony na używany, cały czas jeżdżę), potem listwa przelewowa zaczęła przepuszczać, następnie padł alternator (zegary gasły), tylne zawieszenie zrobione (cukiery w wahaczach), turbo zregenerowane (już mocne gwizdy), 1,5 później padł sterownik turbiny, auto na lawecie jedyny raz jechało, chłodnica klimatyzacji wymieniona, oraz na koniec w tym roku rurka od intercoolera padła. Teraz radio w naprawie, cd nie czyta. Przez ilość awarii średnio można polecać, jednak nie są one strasznie kosztowne. Za wygodę prowadzenia, ciszę warto polecić, ale chyba z 2,0 tdci."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Duże, wygodne auto. Spalanie ok, choć silnik 2,0 tdci mniej pali. Brak DPFa.
Wady:Słaby osprzęt silnika. Turbo dziura odczuwalna. Plastiki w środku słabe, szybko się rysują
Mondeo mk IV kombi 1,8 tdci 125km 6biegów.
Adam 13.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super auto, bezobsługowe, a już 265000"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Niezawodny
Wady:Brak
1.8 tdci mondeo mk4
Janek 03.05.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Jeżdżę Mondkiem 3 lata. Przy 160 tys. Zmieniłem dwumas, który rozsypał się w ciągu 4 dni od pierwszych objawów. Ponadto potrafi nazbierać trochę wody w miejscu koła zapasowego. Kapiąca na plecy woda z tylnej klapy po jej otwarciu (po deszczu) to standard. Silnik pracuje trochę głośno, jak traktor i słychać go wyraźnie w kabinie. Wymiana żarówek z przodu wiąże się z wyjęciem całego reflektora, ale to prosta sprawa. Spalanie: miasto potrafi zeżreć 8,5 w 4 osoby. Trasa to 5,5 przy 100 km/h (4 osoby), przy 120 km/h - 6,5; 160 km/h spala 7,2. Najmnejsze spalanie wyszło mi 4,5 jedna osoba 100km/h autostrada Gdańsk-Łódź. Plusy to mega bagażnik (liftback), dużo miejsca wewnątrz dla każdego, przyzwoite spalanie jak na 125 koni i taką budę, w miarę ładny i ergonomiczny wewnątrz, brak DPF. Tankuję, zmieniam olej i jeżdżę. Ogólnie jestem zadowolony."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wygoda, pakowność, ekonomia, brak DPF
Wady:Głośno w kabinie, padająca dwumasa
Liftback/2009/200000
Adam 30.01.2017
Średnia:
(5.75)
Nie
"Moja opinia jest taka a raczej kilka faktów z eksploatacji auta kupionego z "floty" w 2012 r czterolatka czyli rok prod. 2008 r. z przebiegiem 126 tys. Na początek płyny, filtry, tarcze, klocki - sprawa eksploatacyjna w porzo. Po połowie roku eksploatacji - sprzęgło z dwumasą - zdarza się bo różnie jezdzą ci którym na autach nie zależy. Denerwująca plama oleju w garażu powiększająca swój rozmiar po kazdym parkowaniu, podobno "diesel tak ma" - twierdzenie pseudo ekspertów z forum ale , że sprawa denerwująca więc metodą prób - wymiana uszczelki pod miską - nic nie dała, niepotrzebne koszty. Wreszcie niespodzianka- zerwanie rozrządu (mokrego) na 40 tys lub 2 lata przed zalecaną wymianą. Super niewiele brakuje zeby zwariowac a zostało jeszcze kilka elementów, które mogą zaskoczyć :). Sumując, przez dwa lata eksploatacji, super ford kosztował mnie więcej niż razem wszystkie inne auta które użytkowałem a było ich ok. 10"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przestronny, wygodny, dobrze sie prowadzi w trasie
Wady:eksperymentalny rozrząd-pasek pracuje w oleju, to nie może skończyc sie dobrze
mk4/2008
<<<123>>>