alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)Wyświetleń: 41852

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 200.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCi1152701875.3
2.0 TDCi1303202006.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.8

Średnie: 6.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 13):
(8.65)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8.54/10
Spalanie ON
 8.54/10
Koszty utrzymania
 8.54/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 250

Głosy według opinii:

112

Opinie użytkowników

Adam 13.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super auto, bezobsługowe, a już 265000"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Niezawodny
Wady:Brak
1.8 tdci mondeo mk4
Janek 03.05.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Jeżdżę Mondkiem 3 lata. Przy 160 tys. Zmieniłem dwumas, który rozsypał się w ciągu 4 dni od pierwszych objawów. Ponadto potrafi nazbierać trochę wody w miejscu koła zapasowego. Kapiąca na plecy woda z tylnej klapy po jej otwarciu (po deszczu) to standard. Silnik pracuje trochę głośno, jak traktor i słychać go wyraźnie w kabinie. Wymiana żarówek z przodu wiąże się z wyjęciem całego reflektora, ale to prosta sprawa. Spalanie: miasto potrafi zeżreć 8,5 w 4 osoby. Trasa to 5,5 przy 100 km/h (4 osoby), przy 120 km/h - 6,5; 160 km/h spala 7,2. Najmnejsze spalanie wyszło mi 4,5 jedna osoba 100km/h autostrada Gdańsk-Łódź. Plusy to mega bagażnik (liftback), dużo miejsca wewnątrz dla każdego, przyzwoite spalanie jak na 125 koni i taką budę, w miarę ładny i ergonomiczny wewnątrz, brak DPF. Tankuję, zmieniam olej i jeżdżę. Ogólnie jestem zadowolony."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wygoda, pakowność, ekonomia, brak DPF
Wady:Głośno w kabinie, padająca dwumasa
Liftback/2009/200000
Adam 30.01.2017
Średnia:
(5.75)
Nie
"Moja opinia jest taka a raczej kilka faktów z eksploatacji auta kupionego z "floty" w 2012 r czterolatka czyli rok prod. 2008 r. z przebiegiem 126 tys. Na początek płyny, filtry, tarcze, klocki - sprawa eksploatacyjna w porzo. Po połowie roku eksploatacji - sprzęgło z dwumasą - zdarza się bo różnie jezdzą ci którym na autach nie zależy. Denerwująca plama oleju w garażu powiększająca swój rozmiar po kazdym parkowaniu, podobno "diesel tak ma" - twierdzenie pseudo ekspertów z forum ale , że sprawa denerwująca więc metodą prób - wymiana uszczelki pod miską - nic nie dała, niepotrzebne koszty. Wreszcie niespodzianka- zerwanie rozrządu (mokrego) na 40 tys lub 2 lata przed zalecaną wymianą. Super niewiele brakuje zeby zwariowac a zostało jeszcze kilka elementów, które mogą zaskoczyć :). Sumując, przez dwa lata eksploatacji, super ford kosztował mnie więcej niż razem wszystkie inne auta które użytkowałem a było ich ok. 10"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przestronny, wygodny, dobrze sie prowadzi w trasie
Wady:eksperymentalny rozrząd-pasek pracuje w oleju, to nie może skończyc sie dobrze
mk4/2008
AS 30.09.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Wtryski potrafią zacząć padać po 70-80 tys km. Charakterystyczny objaw początkowego stadium to nagłe szarpnięcie w trakcie jazdy. U mnie to denerwujące sporadyczne szarpanie trwało ponad dwa lata (nikt nie potrafił zdiagnozować przyczyny) po czym w końcu wyskoczył błąd wtrysku. Jeden wtrysk padł na amen i został zregenerowany przy przebiegu 220 tys km, drugi przy przebiegu 280 tys km. Tanio nie było bo to wtryski piezoelektryczne Siemensa. Tłumik wymieniony w 6 roku eksploatacji (przebieg około 250 tys). Przy 180 tys wymieniony rozrząd i dwumasa - to już bardziej profilaktycznie niż z powodu awarii. Koszt części rozrządu wysoki (szczególnie kaseta z mokrym paskiem), zwłaszcza jak się chce zrobić to na oryginałach - dwa lata temu kosztowało to ponad 2 tys zł + robocizna, teraz może staniało? Którejś zimy auto rano nie odpaliło bo dwie świece żarowe przestały grzać - na szczęście koszty wymiany znikome. Radio słabiutkie, a głośniki to szajs totalny. Fotele marnej jakości. Mimo to uważam że plusy przeważają nad minusami - auto duże, oprócz wtrysków raczej mało awaryjne, spalanie na poziomie 6,5l to naprawdę niezły wynik. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Komfort, spalanie, zawieszenie
Wady:Padające wtryski Siemensa - niestety drogie w regeneracji; padające dwumasy; kiepskie głośniki;
Mondeo/2009/295000
Rysiek 21.03.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"wymieniłem sprzęgło i regulator napięcia po 160000km reszta jest ok ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:komfort jazdy , spalanie
Wady:sprzęgło
Ghia 1.8tdci 125KM 2007/8
Wojtek 02.12.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Serdecznie polecam, auto kupilem z przebiegiem 142 tysiecy kilometrow. Polski salon, pelna historia. obecnie przejechalem prawie 8 tysiecy od zakupu (czerwiec 2015), spalanie w miescie W-wa na poziomie 7.6L/100, trasa 6,2 do 6,5L. duze pojemne auto, w miare dynamiczne jak na tą mase i moc."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Gabaryty, pakownosc, koszty utrzymania (poza rozrzadem), spalanie, brak DPF'a, grzana przednia szyba,
Wady:Nieco plastikowo, kosztowna wymiana rozrzadu (mokry pasek napędu pompy), w miescie stojac w korkach dlugo sie rozgrzewa, brak cup holdera w tylnym podlokietniku, slaba jakos glosnikow i radia w podstawoej wersji wyposazenia
MK4/2008/150 tys km
Rafał 16.10.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"215tys km i z silnikiem nic się nie dzieje, przy 205 tys wymiana koła dwumasowego i tyle. Najbardziej niezawodne auto jakie miałem...No i spalanie 6-6,5 l na 100km w samochodzie wielkości mondeo..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Zawieszenie nastawione na pewne prowadzenie, super silnik z kopem, i dużo przestrzeni w środku
Wady:Materiały na desce rozdzielczej mogły by być lepszej jakości...
mondeo MK4 /215tys km
Bartek 10.02.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
"Bardzo rozsądne auto w tym zakresie cenowym. Auta przważnie poflotowe, ale z historią. Kupiłem auto z przebiegiem pond 238tkm i sprawowało się super. Problem jaki zaobserwowałem to trundości z odpaleniem w zimne poranki - zdiagnozowano wtryski, ale bez 100% pewności. Po mieście potrafi wypić nawet 8,5-9litrów,za to na trasie bardzo oszczędnie. Kultura pracy silnika może ciut mniej atrakcyjna niż w 2.0 ale do momentu kiedy jeźdźi bez awarii, mało pali to mało mnie to interesuje. Auto faktycznie ogromne, warto poszukać z czujnikami parkowania. Bardzo wygodne. W przypadku problemów potrafi być kosztowny. 1.8TDCI 125KM 320Nm to silnik na pasku rozrządu oraz pasku napędu pompy (jest jeszcze inny na łańcuchu). Koszt wymiany kompletu to min. 2000zł. Niestety czuć że to auto jednak niższej klasy niż VW czy Audi a nawet Skoda i Seat. Na plus, że auto jeszcze ma hydrauliczne wspomaganie co zmnijesza koszta ew. naprawy."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:duży moment obrotowy, w trasie oszczędny, wygodny, stosunkowo tani w zakupie, hydrauliczne wspomaganie
Wady:kosztowny rozrząd (mokry pasek napędu pompy), dające się we znaki wtryski po 250tkm,
MK4/2010/240tkm
jacek 14.11.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"przebieg 175 kkm,przejechałem 50kkm,padła dwumasa po 170kkm za 3kpln, poza tym nieproblematyczny"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:duży, komfortowy, dobre prowadzenie i hamulce, silnik lepiej ciągnie niż wynika ze specyfikacji:)
Wady:mało trwałe koło dwumasowe, liche radio, umiarkowanie wyciszony
mondeo/2007/175000
Jakub 11.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Autko z 2007r przebieg 163000, jedyne koszty to części i płyny eksploatacyjne, jaz za tą cenę to mondeo są dość dobrze wyposażone. polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.9l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:niezawodny silnik, komfort, wyposażenie
Wady:rozmiary, głośny
mk4/2007/163000
<<<12>>>

Komentarze użytkowników

+1 #1 kula 08.12.2015
jak by nie koło dwumasowe to można powiedziec że auto idealne i bezawaryjne,nie stety ten silnik jest przekombinowany i dlatego duże przeciążenia dają popalić sprzęgłu.

09.05.2017BaszkoTak

autem jeżdżę tylko w trasy ale 75% tej trasy to tereny zabudowane gdzie średnią z ostatnich 30000 kilometrów mam 53km/h (wg wskazań z aplikacji yanosik). Spalanie na tych trasach średnio wychodzi 6,1l/100km. Podczas wyjazdu w góry gdzie zrobiłem ok 800km przy czterech osobach i bagażach spalanie wyniosło 5,6l/100km ale nie przekraczałem 110km/h. Posiadam skrzynie 6cio biegową i to też ma spory wpływ na niskie spalanie. Jak dla mnie stosunek spalania do mocy a w szczególności momentu to rewelacja, pod tym względem silnik mogę śmiało polecić. Przy 200000km wymieniałem kompletny rozrząd w tym drugi pasek mokry (koszt tego paska to 650 zł), pompa wody, rolki, napinacze wszystkie niezbędne uszczelki i wymiana poza ASO kosztowała ... 2300 zł. Mokry pasek wg zaleceń forda wymienia się co 200000 km (zerwanie powoduję poważe uszkodzenie silnika), a ten normalny co 60000 km. Jak dla mnie tutaj koszty są dosyć znaczące. Jeszcze nie miałem okazji wymieniać ale koło dwumasowe ponoć wytrzymuje tylko 120000 km, koszt w ASO ponad 2500zł wraz ze sprzęgłem. Duży plus za brak DPF. Kultura pracy słaba, w zimie silnik przenosi duże drgania na auto, długo się nagrzewa, optymalna temperatura dopiero po ok 15 km, czyli silnik w zimie do miasta na krótkie trasy się nie sprawdzi, po prostu go zniszczymy. Jeśli chodzi o pozostałą eksploatację to z silnikiem nic się nie dzieje, osprzęt bez zarzutu, tani serwis w ASO jeśli chodzi o wymianę oleju i filtrów (w obecnym momencie nie przekracza 280zł). Reasumując z silnika jestem bardzo zadowolony, mimo dość drogich wymian rozrządu i dwumasu. Niskie spalanie, bezproblemowa jazda oraz podstawowy niedrogi serwis w ASO sprawiają że polecam ten silnik.


08.10.2014Szliwson Tak

Całe życie jeździłem autami z silnikiem benzynowym. Były to zawsze auta salonowe o mocy powyżej 130 KM. Ostatnim z nich było mondeo 2.0 o mocy 145 KM. Był to najlepszy silnik forda jaki kiedykolwiek montowano. Znakomita dynamika, małe spalanie- ok. 7 l/100 i przyzwoita moc. Jego najlepsza zaleta to nagrzewanie ok 400 m od ruszenia. Obecnie w moim nowym Mondeo pracuje silnik 1.8 TDCI o mocy 125 KM i jest to mój pierwszy silnik diesla. W mojej ocenie jest to silnik, którego nie poleciłbym nikomu w zestawieniu z jakimkolwiek benzynowym silnikiem. Kultura pracy, przyspieszenie daleko w tyle. Najgorsze jest to, że autem nie można jeździć normalnie, tylko trzeba mocno przyspieszać, aby nie zapchać zaworu recyrkulacji spalin EGR, który już dwukrotnie musiałem czyścić. Uważam, że użytkownik ma prawo do jazdy zarówno oszczędnej jak i dynamicznej (choć przez wielu polskich kierowców dynamicznie znaczy szybko wyprzedzać za wszelką cenę aby być o jedno auto dalej "na światłach"..., trzeba ich wysłać na kurs jazdy po Europie, w której każdy jeździ spokojnie i bezpiecznie, co nie znaczy wolno...), ale wracając do tematu. Ogólnie odradzam silniki diesla osobom, które zawze jeździły nowymi i mocnymi benzynami. Nic się do nich nie równa. Ani przyspieszenie, ani moc, ani dźwięk, ani smród ropy... To oczywiście moje zdanie. Celem jednak jest wypowiedź ogólna o silniku. Otóż jest on w zasadzie bezawaryjny (148000 km) absolutnie bezawaryjnej jazdy. Nie lubi jazdy na 6 biegu z prędkością poniżej 130 km/h. Właśnie wtedy po długiej trasie zapycha się EGR. To jedyna usterka, ale z tego co mówią znajomi "dieslowcy" to moja wina bo należy często przyspieszać...??? Moja ogólna ocena to 5-, za silnik w porównaniu z dieslami, i 4 w porównaniu z benzyną cichą, tanią w utrzymaniu i coraz oszczędniejszą... A ogólnie polecam absolutnie bezawaryjnego FORDA


07.01.2015KarolTak

S-MAX 2007 r przebieg 215tys przy 170tys wymiana koła dwumasowego ,po za tym silnik idealny bardzo mało pali jak na takie gabaryt średnio 6.5L ,dobra dynamika moc wystarczająca .Nie wiem jak palą inne i czy są awaryjne, ale nie wyobrażałem sobie żeby auto przy tak dużym przebiegu nie miało jakiś awarii.Zrobiłem tym autem 135tys i poza dwumasem nic nie było wymieniane .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

kula
08.12.2015
+1
jak by nie koło dwumasowe to można powiedziec że auto idealne i bezawaryjne,niestety ten silnik jest przekombinowany i dlatego duże przeciążenia dają popalić sprzęgłu.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 101

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów