alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)Wyświetleń: 38036

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 200.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCi1152701875.3
2.0 TDCi1303202006.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.8

Średnie: 6.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 12):
(8.54)
Trwałość silnika
 8.92/10
Niezawodność auta
 8.42/10
Spalanie ON
 8.42/10
Koszty utrzymania
 8.42/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 241

Głosy według opinii:

102

Opinie użytkowników

Janek 03.05.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Jeżdżę Mondkiem 3 lata. Przy 160 tys. Zmieniłem dwumas, który rozsypał się w ciągu 4 dni od pierwszych objawów. Ponadto potrafi nazbierać trochę wody w miejscu koła zapasowego. Kapiąca na plecy woda z tylnej klapy po jej otwarciu (po deszczu) to standard. Silnik pracuje trochę głośno, jak traktor i słychać go wyraźnie w kabinie. Wymiana żarówek z przodu wiąże się z wyjęciem całego reflektora, ale to prosta sprawa. Spalanie: miasto potrafi zeżreć 8,5 w 4 osoby. Trasa to 5,5 przy 100 km/h (4 osoby), przy 120 km/h - 6,5; 160 km/h spala 7,2. Najmnejsze spalanie wyszło mi 4,5 jedna osoba 100km/h autostrada Gdańsk-Łódź. Plusy to mega bagażnik (liftback), dużo miejsca wewnątrz dla każdego, przyzwoite spalanie jak na 125 koni i taką budę, w miarę ładny i ergonomiczny wewnątrz, brak DPF. Tankuję, zmieniam olej i jeżdżę. Ogólnie jestem zadowolony."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wygoda, pakowność, ekonomia, brak DPF
Wady:Głośno w kabinie, padająca dwumasa
Liftback/2009/200000
Adam 30.01.2017
Średnia:
(5.75)
Nie
"Moja opinia jest taka a raczej kilka faktów z eksploatacji auta kupionego z "floty" w 2012 r czterolatka czyli rok prod. 2008 r. z przebiegiem 126 tys. Na początek płyny, filtry, tarcze, klocki - sprawa eksploatacyjna w porzo. Po połowie roku eksploatacji - sprzęgło z dwumasą - zdarza się bo różnie jezdzą ci którym na autach nie zależy. Denerwująca plama oleju w garażu powiększająca swój rozmiar po kazdym parkowaniu, podobno "diesel tak ma" - twierdzenie pseudo ekspertów z forum ale , że sprawa denerwująca więc metodą prób - wymiana uszczelki pod miską - nic nie dała, niepotrzebne koszty. Wreszcie niespodzianka- zerwanie rozrządu (mokrego) na 40 tys lub 2 lata przed zalecaną wymianą. Super niewiele brakuje zeby zwariowac a zostało jeszcze kilka elementów, które mogą zaskoczyć :). Sumując, przez dwa lata eksploatacji, super ford kosztował mnie więcej niż razem wszystkie inne auta które użytkowałem a było ich ok. 10"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przestronny, wygodny, dobrze sie prowadzi w trasie
Wady:eksperymentalny rozrząd-pasek pracuje w oleju, to nie może skończyc sie dobrze
mk4/2008
AS 30.09.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Wtryski potrafią zacząć padać po 70-80 tys km. Charakterystyczny objaw początkowego stadium to nagłe szarpnięcie w trakcie jazdy. U mnie to denerwujące sporadyczne szarpanie trwało ponad dwa lata (nikt nie potrafił zdiagnozować przyczyny) po czym w końcu wyskoczył błąd wtrysku. Jeden wtrysk padł na amen i został zregenerowany przy przebiegu 220 tys km, drugi przy przebiegu 280 tys km. Tanio nie było bo to wtryski piezoelektryczne Siemensa. Tłumik wymieniony w 6 roku eksploatacji (przebieg około 250 tys). Przy 180 tys wymieniony rozrząd i dwumasa - to już bardziej profilaktycznie niż z powodu awarii. Koszt części rozrządu wysoki (szczególnie kaseta z mokrym paskiem), zwłaszcza jak się chce zrobić to na oryginałach - dwa lata temu kosztowało to ponad 2 tys zł + robocizna, teraz może staniało? Którejś zimy auto rano nie odpaliło bo dwie świece żarowe przestały grzać - na szczęście koszty wymiany znikome. Radio słabiutkie, a głośniki to szajs totalny. Fotele marnej jakości. Mimo to uważam że plusy przeważają nad minusami - auto duże, oprócz wtrysków raczej mało awaryjne, spalanie na poziomie 6,5l to naprawdę niezły wynik. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Komfort, spalanie, zawieszenie
Wady:Padające wtryski Siemensa - niestety drogie w regeneracji; padające dwumasy; kiepskie głośniki;
Mondeo/2009/295000
Rysiek 21.03.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"wymieniłem sprzęgło i regulator napięcia po 160000km reszta jest ok ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:komfort jazdy , spalanie
Wady:sprzęgło
Ghia 1.8tdci 125KM 2007/8
Wojtek 02.12.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Serdecznie polecam, auto kupilem z przebiegiem 142 tysiecy kilometrow. Polski salon, pelna historia. obecnie przejechalem prawie 8 tysiecy od zakupu (czerwiec 2015), spalanie w miescie W-wa na poziomie 7.6L/100, trasa 6,2 do 6,5L. duze pojemne auto, w miare dynamiczne jak na tą mase i moc."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Gabaryty, pakownosc, koszty utrzymania (poza rozrzadem), spalanie, brak DPF'a, grzana przednia szyba,
Wady:Nieco plastikowo, kosztowna wymiana rozrzadu (mokry pasek napędu pompy), w miescie stojac w korkach dlugo sie rozgrzewa, brak cup holdera w tylnym podlokietniku, slaba jakos glosnikow i radia w podstawoej wersji wyposazenia
MK4/2008/150 tys km
Rafał 16.10.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"215tys km i z silnikiem nic się nie dzieje, przy 205 tys wymiana koła dwumasowego i tyle. Najbardziej niezawodne auto jakie miałem...No i spalanie 6-6,5 l na 100km w samochodzie wielkości mondeo..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Zawieszenie nastawione na pewne prowadzenie, super silnik z kopem, i dużo przestrzeni w środku
Wady:Materiały na desce rozdzielczej mogły by być lepszej jakości...
mondeo MK4 /215tys km
Bartek 10.02.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
"Bardzo rozsądne auto w tym zakresie cenowym. Auta przważnie poflotowe, ale z historią. Kupiłem auto z przebiegiem pond 238tkm i sprawowało się super. Problem jaki zaobserwowałem to trundości z odpaleniem w zimne poranki - zdiagnozowano wtryski, ale bez 100% pewności. Po mieście potrafi wypić nawet 8,5-9litrów,za to na trasie bardzo oszczędnie. Kultura pracy silnika może ciut mniej atrakcyjna niż w 2.0 ale do momentu kiedy jeźdźi bez awarii, mało pali to mało mnie to interesuje. Auto faktycznie ogromne, warto poszukać z czujnikami parkowania. Bardzo wygodne. W przypadku problemów potrafi być kosztowny. 1.8TDCI 125KM 320Nm to silnik na pasku rozrządu oraz pasku napędu pompy (jest jeszcze inny na łańcuchu). Koszt wymiany kompletu to min. 2000zł. Niestety czuć że to auto jednak niższej klasy niż VW czy Audi a nawet Skoda i Seat. Na plus, że auto jeszcze ma hydrauliczne wspomaganie co zmnijesza koszta ew. naprawy."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:duży moment obrotowy, w trasie oszczędny, wygodny, stosunkowo tani w zakupie, hydrauliczne wspomaganie
Wady:kosztowny rozrząd (mokry pasek napędu pompy), dające się we znaki wtryski po 250tkm,
MK4/2010/240tkm
jacek 14.11.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"przebieg 175 kkm,przejechałem 50kkm,padła dwumasa po 170kkm za 3kpln, poza tym nieproblematyczny"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:duży, komfortowy, dobre prowadzenie i hamulce, silnik lepiej ciągnie niż wynika ze specyfikacji:)
Wady:mało trwałe koło dwumasowe, liche radio, umiarkowanie wyciszony
mondeo/2007/175000
Jakub 11.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Autko z 2007r przebieg 163000, jedyne koszty to części i płyny eksploatacyjne, jaz za tą cenę to mondeo są dość dobrze wyposażone. polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.9l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:niezawodny silnik, komfort, wyposażenie
Wady:rozmiary, głośny
mk4/2007/163000
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 28.02.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"stary , mało elastyczny i głośny motor , szczególnie w porównaniu do 2.0 tdi bkp , ale nie jest to aż tak bardzo upierdliwe . Dopracowany silnik ( to co mogli to zrobili inż Forda ) Jedyna wada to padająca dwumasa . Ja mam od nowości i zrobone 85 tys na razie ideał. Żadnych problemów "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Stara prosta niewysilona konstrukcja, trwała ., Oszczędna !
Wady:Głośniejszy od innych, Mniejsza elastyczność
mk4 2010 85 tys
<<<12>>>

Komentarze użytkowników

+1 #1 kula 08.12.2015
jak by nie koło dwumasowe to można powiedziec że auto idealne i bezawaryjne,nie stety ten silnik jest przekombinowany i dlatego duże przeciążenia dają popalić sprzęgłu.

08.10.2014Szliwson Tak

Całe życie jeździłem autami z silnikiem benzynowym. Były to zawsze auta salonowe o mocy powyżej 130 KM. Ostatnim z nich było mondeo 2.0 o mocy 145 KM. Był to najlepszy silnik forda jaki kiedykolwiek montowano. Znakomita dynamika, małe spalanie- ok. 7 l/100 i przyzwoita moc. Jego najlepsza zaleta to nagrzewanie ok 400 m od ruszenia. Obecnie w moim nowym Mondeo pracuje silnik 1.8 TDCI o mocy 125 KM i jest to mój pierwszy silnik diesla. W mojej ocenie jest to silnik, którego nie poleciłbym nikomu w zestawieniu z jakimkolwiek benzynowym silnikiem. Kultura pracy, przyspieszenie daleko w tyle. Najgorsze jest to, że autem nie można jeździć normalnie, tylko trzeba mocno przyspieszać, aby nie zapchać zaworu recyrkulacji spalin EGR, który już dwukrotnie musiałem czyścić. Uważam, że użytkownik ma prawo do jazdy zarówno oszczędnej jak i dynamicznej (choć przez wielu polskich kierowców dynamicznie znaczy szybko wyprzedzać za wszelką cenę aby być o jedno auto dalej "na światłach"..., trzeba ich wysłać na kurs jazdy po Europie, w której każdy jeździ spokojnie i bezpiecznie, co nie znaczy wolno...), ale wracając do tematu. Ogólnie odradzam silniki diesla osobom, które zawze jeździły nowymi i mocnymi benzynami. Nic się do nich nie równa. Ani przyspieszenie, ani moc, ani dźwięk, ani smród ropy... To oczywiście moje zdanie. Celem jednak jest wypowiedź ogólna o silniku. Otóż jest on w zasadzie bezawaryjny (148000 km) absolutnie bezawaryjnej jazdy. Nie lubi jazdy na 6 biegu z prędkością poniżej 130 km/h. Właśnie wtedy po długiej trasie zapycha się EGR. To jedyna usterka, ale z tego co mówią znajomi "dieslowcy" to moja wina bo należy często przyspieszać...??? Moja ogólna ocena to 5-, za silnik w porównaniu z dieslami, i 4 w porównaniu z benzyną cichą, tanią w utrzymaniu i coraz oszczędniejszą... A ogólnie polecam absolutnie bezawaryjnego FORDA


04.04.2014kamikadzeTak

Bardzo oszczędny silnik,mało awaryjny praktycznie żadnych usterek.Ostatni fabryczny diesle bez DPF uwaga na koło dwumasowe i to wszystko.Spalanie na poziomie 6.5L trochę głośny na wyższych obrotach, dynamiczny.


11.12.2013Wojtek Tak

Bardzo dobry silnik ,zrobiłem nim około 90tys km ,,jestem zadowolony z samego silnika ,jest bez awaryjny ,konstrukcja jego jest już znana od dawana ponieważ był on modernizowany ,więc nie ma problemu z jego ewentualną naprawa lub częściami .Co do jego awaryjności jest znikoma no chyba że ktoś naprawdę nie dba o niego .Nie jest to rakieta uważam że troszkę mało mocy ,trochę głośny ,za to spalanie jest bardzo niskie miasto około 6.5 L to bardzo dobry wyniki auto kombi masa 1500 kg .Maiłem jedną poważną usterkę koło dwumasowe padło przy przebiegu 110tyś km koszt w serwisie 3500 zl i to wszystko co mnie spotkała .Co do tej awarii przy 110 tys przebiegu to mogło się to zdążyć dla tego że większość jazdy w mieście i w korkach czyli 1-2 a auto ciężkie .Normalnie jest to nie możliwe sami w ASO byli zdziwieni .Silnik dla mnie jest ok ,żadnych problemów z turbiną ,wtryskami ,pompą itd .Aha jeszcze jedna ważna rzecz to już jeden z ostatnich silników który nie posiada DPF i to jego atut .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

kula
08.12.2015
+1
jak by nie koło dwumasowe to można powiedziec że auto idealne i bezawaryjne,niestety ten silnik jest przekombinowany i dlatego duże przeciążenia dają popalić sprzęgłu.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 92

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.