alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)Wyświetleń: 68625

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 160.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.8

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi10028012.55.8
2.0 TDCi1403209,55.9
2.2 TDCi1754008.76.2

03.06.2015DarekTak

Mam Forda Galaxy z tym silnikiem od 5 lat (samochód z 2006r.). W tej chwili na liczniku jest prawie 200 tys. km. W tym czasie samochód tuningowałem ze 125 do 140 KM. Podczas eksploatacji wymieniałem koło dwumasowe razem ze sprzęgłem, 4 razy vacuum pompę od układu wspomagania hamowania, serwo pompę, przepływomierz powietrza oraz zawór odpowiedzialny za pracę sprężarki. Po kilkukrotnym czyszczeniu EGR w końcu zaślepiłem go co skutkuje większą mocą oraz brakiem czarnego dymu z rury wydechowej podczas przyśpieszania. Defekty vacuum pompy spowodowane były zablokowaniem odmy wskutek czego pompa pracujac bez możliwości oddania nadciśnienia wraz z resztkami oleju zacierała się. Błędna analiza przyczyny defektu kosztowała mnie 4-rokrotną wymianą pompy. Po tuningu, zaślepieniu EGR, przeczyszczeniu układu paliwowego oraz wymianie zaworów i czujników odpowiedzialnych za jego pracę silnik jest bardzo dynamiczny, zniknęła turbodziura, umiarkowanie pali I ogólnie jestem teraz z niego zadowolony chociaż różne naprawy kosztowały mnie około 8 tys. zł.


11.12.2013Wojtek Tak

Bardzo dobry silnik ,zrobiłem nim około 90tys km ,,jestem zadowolony z samego silnika ,jest bez awaryjny ,konstrukcja jego jest już znana od dawana ponieważ był on modernizowany ,więc nie ma problemu z jego ewentualną naprawa lub częściami .Co do jego awaryjności jest znikoma no chyba że ktoś naprawdę nie dba o niego .Nie jest to rakieta uważam że troszkę mało mocy ,trochę głośny ,za to spalanie jest bardzo niskie miasto około 6.5 L to bardzo dobry wyniki auto kombi masa 1500 kg .Maiłem jedną poważną usterkę koło dwumasowe padło przy przebiegu 110tyś km koszt w serwisie 3500 zl i to wszystko co mnie spotkała .Co do tej awarii przy 110 tys przebiegu to mogło się to zdążyć dla tego że większość jazdy w mieście i w korkach czyli 1-2 a auto ciężkie .Normalnie jest to nie możliwe sami w ASO byli zdziwieni .Silnik dla mnie jest ok ,żadnych problemów z turbiną ,wtryskami ,pompą itd .Aha jeszcze jedna ważna rzecz to już jeden z ostatnich silników który nie posiada DPF i to jego atut .


08.10.2014Szliwson Tak

Całe życie jeździłem autami z silnikiem benzynowym. Były to zawsze auta salonowe o mocy powyżej 130 KM. Ostatnim z nich było mondeo 2.0 o mocy 145 KM. Był to najlepszy silnik forda jaki kiedykolwiek montowano. Znakomita dynamika, małe spalanie- ok. 7 l/100 i przyzwoita moc. Jego najlepsza zaleta to nagrzewanie ok 400 m od ruszenia. Obecnie w moim nowym Mondeo pracuje silnik 1.8 TDCI o mocy 125 KM i jest to mój pierwszy silnik diesla. W mojej ocenie jest to silnik, którego nie poleciłbym nikomu w zestawieniu z jakimkolwiek benzynowym silnikiem. Kultura pracy, przyspieszenie daleko w tyle. Najgorsze jest to, że autem nie można jeździć normalnie, tylko trzeba mocno przyspieszać, aby nie zapchać zaworu recyrkulacji spalin EGR, który już dwukrotnie musiałem czyścić. Uważam, że użytkownik ma prawo do jazdy zarówno oszczędnej jak i dynamicznej (choć przez wielu polskich kierowców dynamicznie znaczy szybko wyprzedzać za wszelką cenę aby być o jedno auto dalej "na światłach"..., trzeba ich wysłać na kurs jazdy po Europie, w której każdy jeździ spokojnie i bezpiecznie, co nie znaczy wolno...), ale wracając do tematu. Ogólnie odradzam silniki diesla osobom, które zawze jeździły nowymi i mocnymi benzynami. Nic się do nich nie równa. Ani przyspieszenie, ani moc, ani dźwięk, ani smród ropy... To oczywiście moje zdanie. Celem jednak jest wypowiedź ogólna o silniku. Otóż jest on w zasadzie bezawaryjny (148000 km) absolutnie bezawaryjnej jazdy. Nie lubi jazdy na 6 biegu z prędkością poniżej 130 km/h. Właśnie wtedy po długiej trasie zapycha się EGR. To jedyna usterka, ale z tego co mówią znajomi "dieslowcy" to moja wina bo należy często przyspieszać...??? Moja ogólna ocena to 5-, za silnik w porównaniu z dieslami, i 4 w porównaniu z benzyną cichą, tanią w utrzymaniu i coraz oszczędniejszą... A ogólnie polecam absolutnie bezawaryjnego FORDA


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 130
Średnia (głosów 17):
(8.69)
Trwałość silnika
 9.18/10
Niezawodność auta
 8.41/10
Spalanie ON
 8.53/10
Koszty utrzymania
 8.65/10

Głosy według opinii:

143

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 279

Opinie użytkowników

Titanium Mondeo mk4 14.03.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto kupione przy 170000 km szybko padło koło dwumasowe ale w tym silniku norma, alternator ważne by był oryginalny przy regeneracji musi mieć oryginalny regulator napięcia bo innego pcm nie czyta, mi też wtryski padły i jak narazie porobiony jeździ olej wymieniany co 15 000 km i po za turbo dziura uważam to auto z tym silnikiem na plus i warte polecenia, duzy plus za brak dpf chodzi w 2.0 tdci nie stwarza on dużych problemów ale lepiej i tak go fabrycznie nie mieć. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:Auto w kombi duże i wygodne fajnie wykonany i co ważne dla mnie bezpieczny.
Wady:Turbo dziura w 1.8 tdci jest sporym minusem w aucie tej wagi
2009 / 194000
Kuba 05.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto kupiłem z przebiegiem 105 tyś km i zrobiłem 85 tyś zero problemów, dwumasa odzywa się podczas gaszenia ale już jej czas z awarii - jedna czujnik położenia wałka rozrządu, Rozrząd zmieniony przy 160 tyś (ta sucha połowa). Polecam komfortowe auto i bezawaryjne. Mały mankament to Turbo Dziura do 2000 obr."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Duży, komfortowy i pakowny samochód. Tani w eksploatacji standardowe opony 215/55/16, klocki filtry w rozsądnych cenach. Samochód ma siłę i przyspiesza mimo 125 km daje rade nie to co biedne benzynki którym sprawia problem autostrada albo podjazd pod górę
Wady:brak
MK4/2007/190000
Grzegorz 19.06.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Mondeo kupione w lipcu 2017z bemo motors zaufane używane z przebiegiem 110tys km. 2010r. po pierwszym właścicielu, obecnie na liczniku wybiło 145tys i przez ten czas po za normalnymi częściami eksploatacji(klocki, tarcze, olej filtry) wymieniłem uszczelniacz na wale i tu uwaga- wada fabryczna, oryginalny fabryczny uszczelniacz nie ma sprężynki stad problem cieknącego oleju na wale- jedynym trafionym rozwiązaniem jest kupic zamiennik ze sprężynka- po za tym raz samochód krótko po zatankowaniu pełnego zbiornika miał problemy z odpaleniem i odpalił po długim kręceniu jak sie potem okazało winne było paliwo- najprawdopodobniej rozwodnione wiec uwaga gdzie tankujecie za granica- ja mam nauczkę i tankuje tylko na renomowanych stacjach/ po za tym wszystkim przez te 35tys km zero problemów. Na plus tanie części eksploatacyjne- oryginalne tarcze + klocki to wydatek rzędu 450zl, do vw passata tyle trzeba położyć za niskiej jakości zamienniki."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Tanie części oryginalne, bardzo wysoki komfort prowadzenia, niskie koszty utrzymania, wbrew opini krążącej po internecie uważam ze wysokiej jakości wykończenie wnętrza przynajmniej w wersji titanium
Wady:Trudno dostrzec wady, jedyne czego brakuje to więcej mocy bo 125ps nie powala na kolana
Mondeo/2010/1.8tdci
Wiktor 01.06.2018
Średnia:
(8.00)
Nie
"Wygodne i duże auto. Silnik daje rady, ale osprzęt się sypie. Kupiony 6letni z przebiegiem 217tys km. Obecnie ma 10 lat i przebieg 253tys km. Przy 227tys szarpnęło - wtrysk (wymieniony na używany, cały czas jeżdżę), potem listwa przelewowa zaczęła przepuszczać, następnie padł alternator (zegary gasły), tylne zawieszenie zrobione (cukiery w wahaczach), turbo zregenerowane (już mocne gwizdy), 1,5 później padł sterownik turbiny, auto na lawecie jedyny raz jechało, chłodnica klimatyzacji wymieniona, oraz na koniec w tym roku rurka od intercoolera padła. Teraz radio w naprawie, cd nie czyta. Przez ilość awarii średnio można polecać, jednak nie są one strasznie kosztowne. Za wygodę prowadzenia, ciszę warto polecić, ale chyba z 2,0 tdci."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Duże, wygodne auto. Spalanie ok, choć silnik 2,0 tdci mniej pali. Brak DPFa.
Wady:Słaby osprzęt silnika. Turbo dziura odczuwalna. Plastiki w środku słabe, szybko się rysują
Mondeo mk IV kombi 1,8 tdci 125km 6biegów.
Adam 13.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super auto, bezobsługowe, a już 265000"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Niezawodny
Wady:Brak
1.8 tdci mondeo mk4
<<<1234>>>