alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford C-MAX Mk1 1.8 TDCi (115KM)

Ford C-MAX Mk1 1.8 TDCi (115KM)Wyświetleń: 7639

Ford C-MAX Mk1 1.8 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4,8
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi902101775.4
1.6 TDCI1092401865.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5

Średnie: 6.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 2):
(8)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Daniel 28.12.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Jeżdżę nim od 2 lat. Jak do tej pory padło:wspomaganie kierownicy koszt: 2000zł, pływak od paliwa, dwa tylne zaciski hamulcowe, linki od ręcznego z silniczkiem - 1500zł, sterownik od dmuchawy ogrzewania. Z zalet to przede wszystkim przestronność. Dalej nie wiem jak z focusa udało im się zrobić tak duży samochód. Spalanie w trasie ok, nawet bardzo ok, ale raz na jakiś czas muszę postać w korkach i wtedy rośnie nawet do 11 litrów. Generalnie samochodem jeździ się przyjemnie. Stworzony raczej na dłuższe wyjazdy."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:przestronność wnętrza, duży bagażnik, dobra pozycja za kierownicą
Wady:spalanie w mieście, awaryjność podzespołów, trochę tandetne plastiki
Ford C-max 1,8TDCI/2005/200000
Tomek 31.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kupiłem swojego C-Maxa rok temu. Miał już wymienione koło dwumasowe i sprzęgło. Przejechałem nim 15000km. i jak do tej pory wszystko jest ok. Oczywiście trzeba dbać o paliwo, olej, filtry a auto odwdzięczy się przyjemnością z jazdy. Auto przestronne i wygodne. Aż chce się jeździć. Wysoka pozycja za kierownicą ułatwia prowadzenie. Silnik 1,8TDCI oszczędny lecz słyszalny. Dynamika i elastyczność w porządku. Nie ma strachu przy wyprzedzaniu. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Przestronność wnętrza i wygoda podróżowania. Niskie spalanie.
Wady:Dość głośna praca silnika
Ford C-max 1,8TDCI/2007/148000

Kod antyspamowy
Odśwież

21.09.2015BBTak

Jeżdżę tym autem od nowości, silnik chodzi idealnie, równo i cicho, przy wyprzedzaniu rewelacja, ogólnie super


08.10.2014tigTak

Auto kupione w 2011 r. z przebiegiem 130 tyś. Przy 160 tkm wymiana kompletnego sprzęgła i dwumasy oczywiście.180 tys. wymiana rury intercoolera. 200 tkm rozrząd - śmieszna cena oryginał motorcraft z wymianą 300 zł. Raz łożysko w kole przednim i odzywa się powoli sprzęgło na alternatorze. Wgrane indywidualne oprogramowanie silnika tzw. chip tunning, moc 140 KM i 360 Nm. Zapierd. zdrowo i mało pali. Oleje i filtry święte, bezwzględnie na czas. Wdzięczny samochód. Pójdzie 220 km/h i to koniec. Gniecie na każdym biegu. No i trakcja, siedzi na drodze, na większym rondzie idzie po łuku 90 km/h i dopiero zaczyna wypadać. Polecam dynamicznym kierowcom. Przy 200 tkm silnik chodzi idealnie.


28.05.2013sonyTak

Miałem Focusa z 2007 roku z tym silnikiem ,przejechane 178 tys bez większych problemów .Jedna większa awaria to coś z pompą ( zrobili na serwisie na gwarancji ) ale to nie wina Forda lecz naszego paliwa .Jest to silnik starszej generacji modyfikowany przez lata do pełnego Common Raili .Jest o wiele głośniejszy od tych nowszych więcej pali i kultura pracy taka sobie .Pali na pewno więcej od silnika 1.6 TDCI (1.6 TDCI silnik wykonany prz współpracy z koncernem PSA -Peugeot Citroen) .Miałem przyjemność jeździć 1.6 naprawdę super dynamika ,bardzo niskie spalanie .Mój 1.8 TDCI nie miał filtra cząstek stałych i to był jego duży plus ,moc dobra 115 KM dynamika na dobrym poziomie ,spalanie miasto 8.5 L trasa 5.6 L .mało awaryjny mogę polecić ale trzeba uważać na przebiegi .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów