alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford C-MAX Mk1 1.8 TDCi (115KM)

Ford C-MAX Mk1 1.8 TDCi (115KM)Wyświetleń: 10194

Ford C-MAX Mk1 1.8 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4,8
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 5.2

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi9021013.25.4
1.6 TDCi10924011.55.5
2.0 TDCi1403209,65,8

26.11.2015WojtekTak

Foczka ma 3 lata, kupiłem z autokomisu z przebiegiem 170 tys.km. Fakt, że na starcie musiałem w nią zainwestować (nieuczciwy handlarz), - wymieniłem rozrząd z pompą wody, pompa próżniową, przewód intercoolera, przewody ciśnieniowe i brak mocy. Koszt ok 5tys. Po 42tys. zmieniam tylko płyny eksploatacyjne, klocki i tarcze. Cacy śmiga, jest dynamiczny, SILNIK CICHY I BEZAWARYJNY JEŚLI SIĘ O NIEGO DBA,


04.04.2014kamikadzeTak

Bardzo oszczędny silnik,mało awaryjny praktycznie żadnych usterek.Ostatni fabryczny diesle bez DPF uwaga na koło dwumasowe i to wszystko.Spalanie na poziomie 6.5L trochę głośny na wyższych obrotach ,dynamiczny .


14.08.2018RobertTak

Focus MK2 FL, 2008 rocznik, przejechałem w ciągu roku użytkowania 18 tysięcy kilometrów, silnik bardzo elastyczny i dynamiczny, wymieniałem koło dwumasowe w tym miesiącu, kosz z robocizną 1500 zł (SACHS) czyli całkiem nieźle, niestety po tygodniu nawalił alternator i kolejne 400 zł, wcześniej tylko uszczelka pod wtryskiem nie trzymała ale koszt 150 zł nie uderzył mocno w kieszeń. Na chwilę obecną jestem zadowolony ale więcej będę mógł powiedzieć gdy zrobię samochodem ok 50000 km.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 3):
(7.92)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8.67/10
Spalanie ON
 7.33/10
Koszty utrzymania
 7.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Zinbo 23.04.2018
Średnia:
(7.75)
Tak
"Jeżdżę od roku. Jak na razie z poza planowych napraw nie ma. Właśnie jestem w trakcie wymiany sprzęgła z dwumasą i innych pierdół w zaiweszeniu. Auto wygodne, ciche, dobrze się prowadzi. Polecam. Byłem sceptycznie nastawiony do tego typu aut ale jestem zadowolony."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:
Wady:
C-MAX, 2008, 220000
Daniel 28.12.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Jeżdżę nim od 2 lat. Jak do tej pory padło:wspomaganie kierownicy koszt: 2000zł, pływak od paliwa, dwa tylne zaciski hamulcowe, linki od ręcznego z silniczkiem - 1500zł, sterownik od dmuchawy ogrzewania. Z zalet to przede wszystkim przestronność. Dalej nie wiem jak z focusa udało im się zrobić tak duży samochód. Spalanie w trasie ok, nawet bardzo ok, ale raz na jakiś czas muszę postać w korkach i wtedy rośnie nawet do 11 litrów. Generalnie samochodem jeździ się przyjemnie. Stworzony raczej na dłuższe wyjazdy."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:przestronność wnętrza, duży bagażnik, dobra pozycja za kierownicą
Wady:spalanie w mieście, awaryjność podzespołów, trochę tandetne plastiki
Ford C-max 1,8TDCI/2005/200000
Tomek 31.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kupiłem swojego C-Maxa rok temu. Miał już wymienione koło dwumasowe i sprzęgło. Przejechałem nim 15000km. i jak do tej pory wszystko jest ok. Oczywiście trzeba dbać o paliwo, olej, filtry a auto odwdzięczy się przyjemnością z jazdy. Auto przestronne i wygodne. Aż chce się jeździć. Wysoka pozycja za kierownicą ułatwia prowadzenie. Silnik 1,8TDCI oszczędny lecz słyszalny. Dynamika i elastyczność w porządku. Nie ma strachu przy wyprzedzaniu. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Przestronność wnętrza i wygoda podróżowania. Niskie spalanie.
Wady:Dość głośna praca silnika
Ford C-max 1,8TDCI/2007/148000