alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford C-MAX Mk1 1.8 TDCi (115KM)

Ford C-MAX Mk1 1.8 TDCi (115KM)Wyświetleń: 8952

Ford C-MAX Mk1 1.8 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4,8
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 5.2

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi902101775.4
1.6 TDCI1092401865.5

08.10.2014SzliwsonTak

Całe życie jeździłem autami z silnikiem benzynowym. Były to zawsze auta salonowe o mocy powyżej 130 KM. Ostatnim z nich było mondeo 2.0 o mocy 145 KM. Był to najlepszy silnik forda jaki kiedykolwiek montowano. Znakomita dynamika, małe spalanie- ok. 7 l/100 i przyzwoita moc. Jego najlepsza zaleta to nagrzewanie ok 400 m od ruszenia. Obecnie w moim nowym Mondeo pracuje silnik 1.8 TDCI o mocy 125 KM i jest to mój pierwszy silnik diesla. W mojej ocenie jest to silnik, którego nie poleciłbym nikomu w zestawieniu z jakimkolwiek benzynowym silnikiem. Kultura pracy, przyspieszenie daleko w tyle. Najgorsze jest to, że autem nie można jeździć normalnie, tylko trzeba mocno przyspieszać, aby nie zapchać zaworu recyrkulacji spalin EGR, który już dwukrotnie musiałem czyścić. Uważam, że użytkownik ma prawo do jazdy zarówno oszczędnej jak i dynamicznej (choć przez wielu polskich kierowców dynamicznie znaczy szybko wyprzedzać za wszelką cenę aby być o jedno auto dalej "na światłach"..., trzeba ich wysłać na kurs jazdy po Europie, w której każdy jeździ spokojnie i bezpiecznie, co nie znaczy wolno...), ale wracając do tematu. Ogólnie odradzam silniki diesla osobom, które zawze jeździły nowymi i mocnymi benzynami. Nic się do nich nie równa. Ani przyspieszenie, ani moc, ani dźwięk, ani smród ropy... To oczywiście moje zdanie. Celem jednak jest wypowiedź ogólna o silniku. Otóż jest on w zasadzie bezawaryjny (148000 km) absolutnie bezawaryjnej jazdy. Nie lubi jazdy na 6 biegu z prędkością poniżej 130 km/h. Właśnie wtedy po długiej trasie zapycha się EGR. To jedyna usterka, ale z tego co mówią znajomi "dieslowcy" to moja wina bo należy często przyspieszać...??? Moja ogólna ocena to 5-, za silnik w porównaniu z dieslami, i 4 w porównaniu z benzyną cichą, tanią w utrzymaniu i coraz oszczędniejszą... A ogólnie polecam absolutnie bezawaryjnego FORDA.


29.05.2018TomaszTak

4 lata 46000 km focus MK1 115 KM 250 newtono metrów silnik rewelacja bezbłędne zawieszenie jedyny minus powyżej 140 głośno ale tak jeździć i tak nie wolno auto z 2002 luty mimo wieku polecam trasa poniżej 5 l/100km Tomasz


23.10.2017PawełTak

Silnik oldskulowy, ale właśnie dlatego go kupiłem, że nie ma filtra DPF. Niestety, nie doczytałem i nabyłem wersję z paskiem w napędzie pompy wtryskowej, co zwiększyło koszty serwisu pozakupowego (nie słyszałem, żeby ktoś łańcuch wymieniał). Silnik głośny w mieście, ale w trasie znacznie cichszy niż benzynowe 5-biegowe z tego okresu. Bardzo długo się nagrzewa w zimie, ale akurat mam auto z grzałką elektryczną, więc jest ciepło w kabinie wcześniej niż w benzynowym. Do 170 km/h jedzie sprawnie. Najgorsza jest jazda w mieście na drugim biegu - wymaga długiego przyzwyczajania się. Auto z tym silnikiem kupiłbym ponownie, ale nie w nadwoziu forda, bo ma zbyt wiele irytujących wad konstrukcyjnych.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 3):
(7.92)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8.67/10
Spalanie ON
 7.33/10
Koszty utrzymania
 7.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Zinbo 23.04.2018
Średnia:
(7.75)
Tak
"Jeżdżę od roku. Jak na razie z poza planowych napraw nie ma. Właśnie jestem w trakcie wymiany sprzęgła z dwumasą i innych pierdół w zaiweszeniu. Auto wygodne, ciche, dobrze się prowadzi. Polecam. Byłem sceptycznie nastawiony do tego typu aut ale jestem zadowolony."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:
Wady:
C-MAX, 2008, 220000
Daniel 28.12.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Jeżdżę nim od 2 lat. Jak do tej pory padło:wspomaganie kierownicy koszt: 2000zł, pływak od paliwa, dwa tylne zaciski hamulcowe, linki od ręcznego z silniczkiem - 1500zł, sterownik od dmuchawy ogrzewania. Z zalet to przede wszystkim przestronność. Dalej nie wiem jak z focusa udało im się zrobić tak duży samochód. Spalanie w trasie ok, nawet bardzo ok, ale raz na jakiś czas muszę postać w korkach i wtedy rośnie nawet do 11 litrów. Generalnie samochodem jeździ się przyjemnie. Stworzony raczej na dłuższe wyjazdy."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:przestronność wnętrza, duży bagażnik, dobra pozycja za kierownicą
Wady:spalanie w mieście, awaryjność podzespołów, trochę tandetne plastiki
Ford C-max 1,8TDCI/2005/200000
Tomek 31.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kupiłem swojego C-Maxa rok temu. Miał już wymienione koło dwumasowe i sprzęgło. Przejechałem nim 15000km. i jak do tej pory wszystko jest ok. Oczywiście trzeba dbać o paliwo, olej, filtry a auto odwdzięczy się przyjemnością z jazdy. Auto przestronne i wygodne. Aż chce się jeździć. Wysoka pozycja za kierownicą ułatwia prowadzenie. Silnik 1,8TDCI oszczędny lecz słyszalny. Dynamika i elastyczność w porządku. Nie ma strachu przy wyprzedzaniu. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Przestronność wnętrza i wygoda podróżowania. Niskie spalanie.
Wady:Dość głośna praca silnika
Ford C-max 1,8TDCI/2007/148000