alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C1 1.4 HDi (54KM)

Citroen C1 1.4 HDi (54KM)Wyświetleń: 7286

Citroen C1 1.4 HDi (54KM)

Okres produkcji: 2005-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]54
Moment obrotowy [Nm]130
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna154
Przyspieszenie (0-100km/h)15,6
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4,8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.7

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 3):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Kamil Bobula 21.08.2017
Średnia:
(10.00)
Nie
"Citroen C1 idealny mały miejski samochodzik super się prowadzi ale za cenę nowej takiej c1 można mieć dobrego LEXUSA MAZDE INFINITI BMW BĄDZ wiele innych ale do miasta i na trasę też się dobrze sprawdza ogólnie polecam c1 spoko autko i warta tych pieniędzy :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:c1 idealny miejski samochodzik radio blutooth nawigacja
Wady:nie posiada
citroen c1 comfort 2015 17 000km
Aleksandra 30.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mimo że mały to w środku sporo miejsca choć na dłuższy wyjazd nadaje się dla 2 osób z braku bagażnika. Na trasie pali od 3,2-3,8 w mieście latem 5 - 5,5 zimą nawet do 7l/100 na krótkich trasach zanim silnik się nagrzeje. Duży minus za poziom hałasu na trasie ale cóż wymagać od gołej blachy i trochę plastiku. Duży plus na małe koszty utrzymania, bez awaryjność a nawet jeśli coś już strzeli to koszty naprawy są małe. z względu na małe gabaryty łatwość znalezienia miejsca do zaparkowania co w dużym mieście graniczy w cudem. Jako autko miejskie fantastyczne. Polecam!!! :D "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:lekkość prowadzenia, dość dynamiczny, przestrzeń w środku, widoczność
Wady:poziom hałasu
C1 1.4 HDi 54KM, 2006,89 tyś.
lolo 19.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Choć samochodzik mały to w środku zaskakująco dużo miejsca. Rewelacyjny jeśli chodzi o miejską jazdę z punktu a do punktu b. pracuję w centrum dużego miasta dzięki gabarytom znacznie łatwiej znaleźć miejsce i zaparkować. silnik tylko 1.4 l generuje tylko 54km jednak w trybie miejskim w zupełności wystarczy. Odwdzięcza się niskim spalaniem i małą awaryjnością. trochę można ponarzekać na jego prace, ale nie przesadzajmy. Serwis prosty i tani. Ogólnie polecam wszystkim ceniącym oszczedność i spokój na drodze:)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:przestrzeń, spalanie, tani serwis
Wady:niska kultura, słaba dynamika
C1 1.4 HDi 54KM 130 tyś

Komentarze użytkowników

0 #1 Kamil Bobula 21.08.2017
Samochód idealny do miasta jak i na dalekie trasy można też jechać komfortowe polecam model z 2015r :)

07.03.2016MichałTak

Jak dla mnie mistrzostwo świata w kwestii oszczędności. Hybrydy się chowają! Mam taki silnik w C3 z 2003 roku. Kupiłem przy przebiegu 130 000. Samochód robi rocznik 35-40 000 km (prowadzę firmę i często muszę jeździć do klientów). Maksymalne spalanie do tej pory to 4,3 z reguły jest to między 3,8 a 4,1. Auto nie ma kompa więc zawsze tankuje pod korek i zeruje licznik km. Paliwo leje z wyższej półki. I tak się opłaca Z silnikiem nic złego się nie dzieje bo nie ma co. Nie ma dwumasu, fap, turbo jest najprostsze jakie może być. Jedyny minus to mogła by byś lepsze dynamika ale jak na 68 kucy i tak nie jest źle.


12.12.2013marekTak

Bardzo niskie spalanie, przeciętna kultura i jednak 70 Km to za mała moc, zdecydowanie wybrałbym mocniejszą wersję.


03.05.2017RobertTak

Silnik rewelacja.Samochód miał wylądować na szrocie ale ze względu na swoją nie zniszczalność jest katowany dalej 5000 km miesięcznie.Zakupiłem go z przebiegiem 100kkm zrobiłem 275kkm w tym czasie padł rozrusznik i kilka razy łożyska przód i kilka belek.Jeszcze zamontuję intercooler i dodam że próbowałem wymienić rozrząd po około 350kkm ale było zimno i nowy pasek wyglądał dużo gorzej od oryginału i stwierdziłem że nie warto.Spalanie zależy od temperatury zima trasa 4,3 lato trasa 6


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Kamil Bobula
21.08.2017
0
Samochód idealny do miasta jak i na dalekie trasy można też jechać komfortowe polecam model z 2015r :)

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.