alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C1 1.4 HDi (54KM)

Citroen C1 1.4 HDi (54KM)Wyświetleń: 5395

Citroen C1 1.4 HDi (54KM)

Okres produkcji: 2005-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]54
Moment obrotowy [Nm]130
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna154
Przyspieszenie (0-100km/h)15,6
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4,8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4

Średnie: 4.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Aleksandra 30.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mimo że mały to w środku sporo miejsca choć na dłuższy wyjazd nadaje się dla 2 osób z braku bagażnika. Na trasie pali od 3,2-3,8 w mieście latem 5 - 5,5 zimą nawet do 7l/100 na krótkich trasach zanim silnik się nagrzeje. Duży minus za poziom hałasu na trasie ale cóż wymagać od gołej blachy i trochę plastiku. Duży plus na małe koszty utrzymania, bez awaryjność a nawet jeśli coś już strzeli to koszty naprawy są małe. z względu na małe gabaryty łatwość znalezienia miejsca do zaparkowania co w dużym mieście graniczy w cudem. Jako autko miejskie fantastyczne. Polecam!!! :D "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:lekkość prowadzenia, dość dynamiczny, przestrzeń w środku, widoczność
Wady:poziom hałasu
C1 1.4 HDi 54KM, 2006,89 tyś.
lolo 19.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Choć samochodzik mały to w środku zaskakująco dużo miejsca. Rewelacyjny jeśli chodzi o miejską jazdę z punktu a do punktu b. pracuję w centrum dużego miasta dzięki gabarytom znacznie łatwiej znaleźć miejsce i zaparkować. silnik tylko 1.4 l generuje tylko 54km jednak w trybie miejskim w zupełności wystarczy. Odwdzięcza się niskim spalaniem i małą awaryjnością. trochę można ponarzekać na jego prace, ale nie przesadzajmy. Serwis prosty i tani. Ogólnie polecam wszystkim ceniącym oszczedność i spokój na drodze:)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:przestrzeń, spalanie, tani serwis
Wady:niska kultura, słaba dynamika
C1 1.4 HDi 54KM 130 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

22.09.2013AlbinTak

Peugeot 207 kompletnie bezawaryjny silnik ,niskie spalanie ,dobra dynamika ,przejechane ponad 120 tys wymiana tylko olejów ,filtrów i opon i to wszystko .


16.08.2015GrzesiekTak

Silnik - ok (bez awaryjny) Zawieszenie - 6/10 Spalanie - Trasa 4; miasto 4,5 (z klimą 4,8; zimą 5); mieszany 4,3 hamulce - bdb przyśpieszenie - dla mnie OK jak na taki mały silnik olej - CASTROL Edge Turbo diesel 5w40 Fully Synthetic; silnik nie bierze oleju( wymieniam co 20000km bez dolewania);


13.09.2013arturTak

Zero usterek, nie bierze oleju, jednak jest to turbo i jedzie nie gorzej niż większe auta w większymi silnikami


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.