Citroen C1 1.4 HDi (54KM) - dane techniczne
alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C1 1.4 HDi (54KM)

Citroen C1 1.4 HDi (54KM)Wyświetleń: 8778

Citroen C1 1.4 HDi (54KM)

Okres produkcji: 2005-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]54
Moment obrotowy [Nm]130
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna154
Przyspieszenie (0-100km/h)15,6
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4,8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.7

Średnie: 5.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

16.08.2015GrzesiekTak

Silnik - ok (bez awaryjny) Zawieszenie - 6/10 Spalanie - Trasa 4; miasto 4,5 (z klimą 4,8; zimą 5); mieszany 4,3 hamulce - bdb przyśpieszenie - dla mnie OK jak na taki mały silnik olej - CASTROL Edge Turbo diesel 5w40 Fully Synthetic; silnik nie bierze oleju( wymieniam co 20000km bez dolewania);


31.03.2018MaciekTak

Auto w rodzinie od 8 lat, kupione z przebiegiem 220 tys km, aktualnie 285 tys. Auto w całości użytkowane w mieście. Spalanie 6 litrów (żona), 5 litrów (ja). Przez ten czas absolutnie żadnej awarii, jedyne awarie to przekaźnik wentylatora nawiewu klimy x2 (jak ktoś wie jak naprawić to koszt zamyka się w 20zł) Innych awarii przez ten okres brak. Auto naprawdę super. To co ważne pomimo swojego wieku póki co ani grama rdzy.


23.10.2015AleksanderTak

Kupiłem z przebiegiem 63 tys w 2004 roku, silnik dynamiczny z pasażerem. Czasem trzeba sięgać do III biegu w trasie. Można go kręcić do 3.5-4 tys bez problemu. Żadnych powaznych awarii jedynie obsługa eksploatacyjna. Wymiana koła osprzętu przy 70 tys i potem przy 140. Napinacz 2 razy do wymiany. Zawieszenie trwałe ale wiadomo - polskie drogi. Końcówki drążków, regeneracja wahaczy, amorki tył i coś tam jeszcze ale to eksploatacja zawieszenia - normalka. Sprzęgło wymiana przy 140 tys. Rozrząd wymiana z pompą przy 177 tys (a żaden silnik poza 1.6 HDI nie ma takiego interwału na pasku), Regeneracja dwóch wtryskiwaczy przy 150 tys. Raz się pzretarł przewód między odmą a kolektorem ale to wina otarcia o blok silnika I oczywiscie wymiana filtrów i oleju okresowo - tylko syntetyk i nie koniecznie total. Poza tym non-stop w użytku i nic się nie dzieje. I zanim zgasimy to uspkajamy turbinę i na zimnym nie piłujemy. Czasem w zimie poniżej -25 stopni potrafi gasnąć podczas jazdy ale to wina paliwa - niby zimowego - poza tym zawsze odpali. Gorąco polecam. Żaden samochód tak mało nie pali. To kompromis.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 3):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Kamil Bobula 21.08.2017
Średnia:
(10.00)
Nie
"Citroen C1 idealny mały miejski samochodzik super się prowadzi ale za cenę nowej takiej c1 można mieć dobrego LEXUSA MAZDE INFINITI BMW BĄDZ wiele innych ale do miasta i na trasę też się dobrze sprawdza ogólnie polecam c1 spoko autko i warta tych pieniędzy :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:c1 idealny miejski samochodzik radio blutooth nawigacja
Wady:nie posiada
citroen c1 comfort 2015 17 000km
Aleksandra 30.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mimo że mały to w środku sporo miejsca choć na dłuższy wyjazd nadaje się dla 2 osób z braku bagażnika. Na trasie pali od 3,2-3,8 w mieście latem 5 - 5,5 zimą nawet do 7l/100 na krótkich trasach zanim silnik się nagrzeje. Duży minus za poziom hałasu na trasie ale cóż wymagać od gołej blachy i trochę plastiku. Duży plus na małe koszty utrzymania, bez awaryjność a nawet jeśli coś już strzeli to koszty naprawy są małe. z względu na małe gabaryty łatwość znalezienia miejsca do zaparkowania co w dużym mieście graniczy w cudem. Jako autko miejskie fantastyczne. Polecam!!! :D "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:lekkość prowadzenia, dość dynamiczny, przestrzeń w środku, widoczność
Wady:poziom hałasu
C1 1.4 HDi 54KM, 2006,89 tyś.
lolo 19.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Choć samochodzik mały to w środku zaskakująco dużo miejsca. Rewelacyjny jeśli chodzi o miejską jazdę z punktu a do punktu b. pracuję w centrum dużego miasta dzięki gabarytom znacznie łatwiej znaleźć miejsce i zaparkować. silnik tylko 1.4 l generuje tylko 54km jednak w trybie miejskim w zupełności wystarczy. Odwdzięcza się niskim spalaniem i małą awaryjnością. trochę można ponarzekać na jego prace, ale nie przesadzajmy. Serwis prosty i tani. Ogólnie polecam wszystkim ceniącym oszczedność i spokój na drodze:)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:przestrzeń, spalanie, tani serwis
Wady:niska kultura, słaba dynamika
C1 1.4 HDi 54KM 130 tyś