alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C1 1.4 HDi (54KM)

Citroen C1 1.4 HDi (54KM)Wyświetleń: 5700

Citroen C1 1.4 HDi (54KM)

Okres produkcji: 2005-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]54
Moment obrotowy [Nm]130
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna154
Przyspieszenie (0-100km/h)15,6
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4,8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4

Średnie: 4.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Aleksandra 30.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mimo że mały to w środku sporo miejsca choć na dłuższy wyjazd nadaje się dla 2 osób z braku bagażnika. Na trasie pali od 3,2-3,8 w mieście latem 5 - 5,5 zimą nawet do 7l/100 na krótkich trasach zanim silnik się nagrzeje. Duży minus za poziom hałasu na trasie ale cóż wymagać od gołej blachy i trochę plastiku. Duży plus na małe koszty utrzymania, bez awaryjność a nawet jeśli coś już strzeli to koszty naprawy są małe. z względu na małe gabaryty łatwość znalezienia miejsca do zaparkowania co w dużym mieście graniczy w cudem. Jako autko miejskie fantastyczne. Polecam!!! :D "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:lekkość prowadzenia, dość dynamiczny, przestrzeń w środku, widoczność
Wady:poziom hałasu
C1 1.4 HDi 54KM, 2006,89 tyś.
lolo 19.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Choć samochodzik mały to w środku zaskakująco dużo miejsca. Rewelacyjny jeśli chodzi o miejską jazdę z punktu a do punktu b. pracuję w centrum dużego miasta dzięki gabarytom znacznie łatwiej znaleźć miejsce i zaparkować. silnik tylko 1.4 l generuje tylko 54km jednak w trybie miejskim w zupełności wystarczy. Odwdzięcza się niskim spalaniem i małą awaryjnością. trochę można ponarzekać na jego prace, ale nie przesadzajmy. Serwis prosty i tani. Ogólnie polecam wszystkim ceniącym oszczedność i spokój na drodze:)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:przestrzeń, spalanie, tani serwis
Wady:niska kultura, słaba dynamika
C1 1.4 HDi 54KM 130 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

19.11.2013loloTak

silnik tylko 1.4 l generuje tylko 54km jednak w trybie miejskim w zupełności wystarczy. Odwdzięcza się niskim spalaniem i małą awaryjnością. trochę można ponarzekać na jego prace, ale nie przesadzajmy. Serwis prosty i tani. Ogólnie polecam


25.06.2014ArekTak

bezawaryjny 103 tys, przejechane odpalał bez problemu przy -33C STOPNIACH bardzo oszczędny przy predkościach AUTOSTRADOWYCH 130-140KM Z WŁĄCZONĄ KLIMATYZACJĄ PALIŁ MI 5.0 LITRÓW NA 100 a jazda mieszana 4,5 l na 100 z włączoną klimą, bez włączonej klimy w jężdzie mieszanej pali 4,3 l na sto. Minus to dynamika ,ale przy takiej pojemności i takim spalaniu trzeba się z tym pogodzić.


24.11.2013mirekTak

Citroen Nemo 1.4 HDI 75 KM silnik o przecietnej dynamice w miescie sie sprawdza jednak a trasie juz nie za malo mocy problemy z wyprzedzaniem powyzej 120 km nieprzyjemna paca slyszalana wewnatrz pojazdu. Spalanie wyzsze niz deklaruje producent. poki co bezawaryjny


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.