alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes Klasa E W212 FL 220 BlueTec (170KM)

Mercedes Klasa E W212 FL 220 BlueTec (170KM)Wyświetleń: 66

Mercedes Klasa E W212 FL 220 BlueTec (170KM)

Okres produkcji: 2013-2016

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2143
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]400
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów7-automat
Prędkość maksymalna227
Przyspieszenie (0-100km/h)8.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.5 L
Wymiana olejuco 25.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 5.5

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

27.01.2016Artur Tak

Mam ten silnik w Glk moc wystarczająca bardzo dobrze współpracuje z automatyczną skrzynią i napędem 4 matic . Spalanie 2/3 miasto reszta trasy 8,2 litra


17.01.2015GrzegorzTak

Jak szanujesz jednostke to pojedzisz. moja mam 320 000 km.


25.05.2013kazelotTak

zapomnieliście o vanach??? MB Vito 2,2 cdi 110kM. Silnik rewelacja . Po przebiegu 520 tyś. km pracował jak pszczółka. Byłem drugim właścicielem auto było do 350 tyś. km serwisowane w ASO. DO końca "służby" u mnie pracował bez zastrzeżeń. Jako ciekawostkę podam, że miał oryginalne wszystkie flaki pod maską (wtryski, turbo, sprzęgło). Gdyby nie "biodegradacja" nadwozia pracowałby u mnie dalej


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

pawel 12.05.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"dobry silnik-duza moc,male spalanie.tani w utrzymaniu nie liczac filtra powietrza za 100 i paliwa za 200 zl( w serwisie x2) przy 199 tys pdl jalis czujnik przy DPF-ie,jakies plukanie ,wymiana ,calosc 1000 zl.auto mam od nowosciprzebieg 202 tys"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:trwalosc,osiagi(biturbo!),niskie spalanie
Wady:po 200 tys troche za glosny
w212 rok 2011