alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes Klasa E W212 FL 220 BlueTec (170KM)

Mercedes Klasa E W212 FL 220 BlueTec (170KM)Wyświetleń: 487

Mercedes Klasa E W212 FL 220 BlueTec (170KM)

Okres produkcji: 2013-2016

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2143
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]400
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów7-automat
Prędkość maksymalna227
Przyspieszenie (0-100km/h)8.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.5 L
Wymiana olejuco 25.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 5.5

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
200 BlueTec13636010.25.1
250 BlueTec2045007.75.1
350 BlueTec2586206.66.0

09.03.2019E 212 po liftinguTak

Kupiłem nową E220CDI w 2014 roku w wersji 170 km /400Nm. Przez 5 lat przejechałem 80,000 km. miasto/trasa w proporcjach 70/30. Do tej pory po 5 latach z silnikiem nie działo się absolutnie nic. Przeglądy raz do roku w ASO. Olej wymieniany co 10,000 km najpóźniej. Jedyny minus to fakt, że spalanie jest dość spore. W Warszawie w korkach spala 9-10 L. W trasie 6L na autostradzie 7,5-8,0L. Ogólnie polecam. Mamy też następcę - nową klasę E z nowym silnikiem 220CDI ale o pojemności 2,0 i mocy 194 KM z 9 stopniowym automatem. Super jednostka. Przy 180 km/h na 9 biegu ma 1900 ob/min. Cicho i ekonomicznie. Ale bierze ciut olej. Około 1 litra na 8,000 km. Niby nic ale jednak.


27.01.2016Artur Tak

Mam ten silnik w Glk moc wystarczająca bardzo dobrze współpracuje z automatyczną skrzynią i napędem 4 matic . Spalanie 2/3 miasto reszta trasy 8,2 litra


05.09.2018maciejTak

mam 220 cdi 170km w glk. Silnik dynamiczny 400nm i bardzo oszczędny. Skrzynia manualna, felgi 19 a spalanie z 5tys.km to 5,7. Jak na mase i aerodynamike bylem w szoku. 290tys.km i zero poboru oleju. Bezobsługowy silnik


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

pawel 12.05.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"dobry silnik-duza moc,male spalanie.tani w utrzymaniu nie liczac filtra powietrza za 100 i paliwa za 200 zl( w serwisie x2) przy 199 tys pdl jalis czujnik przy DPF-ie,jakies plukanie ,wymiana ,calosc 1000 zl.auto mam od nowosciprzebieg 202 tys"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:trwalosc,osiagi(biturbo!),niskie spalanie
Wady:po 200 tys troche za glosny
w212 rok 2011