alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes Klasa E W212 FL 220 BlueTec (170KM)

Mercedes Klasa E W212 FL 220 BlueTec (170KM)Wyświetleń: 133

Mercedes Klasa E W212 FL 220 BlueTec (170KM)

Okres produkcji: 2013-2016

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2143
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]400
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów7-automat
Prędkość maksymalna227
Przyspieszenie (0-100km/h)8.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.5 L
Wymiana olejuco 25.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 5.5

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

01.05.2015kamilTak

Na tamte czasy najlepszy diesel o pojemnosci 2.2(a dokladniej 2.1) Dal sie pozniej wyprzedzic jednostce 2.2 hondy ale ogolnie rzecz biorac wymiata.


05.04.2017SebaTak

Posiadam Infiniti q50 z tym silnikiem, jednakże trochę przekonstruowanym przez Infiniti. Jest świetny 400Nm robi swoje. Zarówno przy małych i dużych prędkościach spalanie optymalne i dynamika samochodu bardzo dobra. Jedna uwaga to trochę głośny. Póki co jest nowy 25tyś km i zero problemów.


23.06.2018pawelTak

motor ma biturbo i rewelacyjnie sprawuje sie w klasie e mercedesa z 2011 roku.przy 199 tys przytkał się dpf.koszt czyszczenia,wyminy czujnika i diagnozy 1 tyś zl.średnie spalanie 6.1 l/100 ,w górach 8,w mieście 9-10.z wiekim robi sie troche glosny i słabszy,ale na brak mocy trudno narzekać.skrzynia 7 g tronic,biturbo-silnik rzadko dobija do 2000 obrotów.mam jeszcze oryginalny akumulator.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

pawel 12.05.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"dobry silnik-duza moc,male spalanie.tani w utrzymaniu nie liczac filtra powietrza za 100 i paliwa za 200 zl( w serwisie x2) przy 199 tys pdl jalis czujnik przy DPF-ie,jakies plukanie ,wymiana ,calosc 1000 zl.auto mam od nowosciprzebieg 202 tys"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:trwalosc,osiagi(biturbo!),niskie spalanie
Wady:po 200 tys troche za glosny
w212 rok 2011