alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A2  1.4 TDI (90KM)

Audi A2 1.4 TDI (90KM)Wyświetleń: 5494

Audi A2  1.4 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1999-2005

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]230
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.2 TDI611401683.1
1.4 TDI751951734.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 3.8

Średnie: 4.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Andrzej 10.02.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"samochód od dwóch lat w moim posiadaniu, bezawaryjny silnik, wymieniłem gumy pod sprężynami siłownik hamulca tył rozrząd wymieniono przy 110000 tyś km,wymieniam olej co 15 000 wraz z filtrami i jestem zadowolony z tego auta polecam."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety: mało pali wygodny przestronne dobrze wyposażone wnętrze dobrze trzyma się drogi.
Wady: twarde zawieszenie słupek ogranicza widoczność przy skręcie w lewo
Audi a2 2005 122000km
Grzegorz 12.02.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"Auto do miasta ,bardzo niskie spalanie ,przebieg 127 tys nigdy nie stanął na drodze .U mnie od 2008 roku osobiście zrobiłem 120 tys wymiany rozrządu już drugi raz ,olej filtry ,hamulce .Silnik nie specjalnie cichy i kultura pracy pozostawia wiele do życzenia .Po za tym brak awarii ,tani w ekspluatacji ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:bardzo niskie spalanie, tanie części, brak awarii
Wady:głośna praca silnika silnik 3-cylindrowy, twarde zawieszenie
Audi A2 2004 rok 227 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

11.01.2016AleksanderTak

Mam polo 2002 1.4 tdi 75 koni, ogolnie jezeli chodzi o bezawaryjnosc to jest na bardzo wysokim poziomie poniewaz robi sie tylko regularny serwis i nic wiec, przy przebiegu prawie 300 tys km auto nie pali grama oleju a jest zalane syntetykiem 5w40 spelniajacym specyfikacje vw z PD. Silnik ogolnie chodzo podobnie do silnika wartburga 2 suwowego miedzy 1800 a 2500 obrotow. Jest w miare dynamicznym silniczkiem i bez problemu osiaga 130 km/h. Jezeli chodzi o spalanie to u mnie srednia wychodzi 7 litrow, ale autem dojezdzam tylko do pracy. Powiem tak, jezeli komus nie przeszkadza dzwiek tego silnika i chce nim jezdzic po miescie to nie ma lepszego silnika, nie ma dpf ani dwumasy a i turbawka jest zwykla bez udziwnien.


22.12.2014KrystekTak

spalanie naprawde imponujace ponizej 5 jak ktos chce mocy to 1.9 130km jak na 70km przyspieszenie naprawde robi wrazenie praca silnika przy przeciaganiu na biegach jak w benzynie na zimnym silniku (zima) troche szarpniecie przy odpalaniu po rozgzaniu jest duzo lepiej wersja 70 km jest duzo cichsza niz 80 km lecz nie cicha ale to w koncu 3 gary kultura pracy silnika wiadomo moglo byc lepiej ucieta wersja silnika 1.9 po za tym wszystko to samo


15.01.2017Janek Tak

Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obniżone zawieszenie Na mieście nie przekracza 4l/100km


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Guest
12.10.2013
-1
suzuki ignis 1.3 ddis=jtd.170000 wymieniałem przepływomierz i padła dwumasa.dwumasę zmieniłem na valeo kit 4p.koszt 2300.po za tym bez awarii.polecam.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.