alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A2  1.4 TDI (90KM)

Audi A2 1.4 TDI (90KM)Wyświetleń: 6363

Audi A2  1.4 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1999-2005

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]230
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrola edge 5w40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 3.8

Średnie: 4.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.2 TDI611401683.1
1.4 TDI751951734.3

27.05.2015TomaszTak

jeżdżę ibizą 1.4 tdi od 5 lat , w ciągu tego czasu wymieniłem świece żarowe i regularnie zmienialem olej to wszystko , dynamika silnika nie powala ale jesli chodzi o wyprzedzanie na trasie nie ma sie czego wstydzić , ładnie sie zbiera. Zużycie paliwa 4,7 l i to w cyklu mieszanym, poza tym silnik praktycznie nie bierze oleju. Fakt kultura pracy dosyć niska ale mi sie podoba, to specyficzny silnik albo to polubisz albo nie:) przebieg 200 tyś km zero awarii.


18.09.2017GrzegorzTak

Mimo średnich opinii zaryzykowałem i nie żałuje, Fabia 1.4 TDI combi 70KM kultura faktycznie niezbyt przyjemna, odczuwalna turbo dziura i na autostradzie się męczy ale mimo przebiegu 218tys po prawie trzech latach użytkowania stwierdzam że idealne autko z tym silnikiem na miasto i wakacyjny wypad. Bardzo oszczędny na trasie zszedłem do 4l/100km a w miescie średnio 5,5l/100km Na autostradzie pow 120km/h już go niestety brakuje a skrzynia biegów dostosowana raczej do miasta. Olej od wymiany do wymiany bez dolewek. Co do kosztów to póki co tylko eksploatacja (olej, rozrząd, filtry), Jedyne co to dbam o filtry, profilaktycznie przy wymianie oleju (co rok lub 15tys) filtr powietrza i co dwa lata filtr paliwa, jest to parę złotych a mniej zmartwień. Podsumowując jeśli ktoś jeździ spokojnie i dba o eksploatacyjne części to ten silnik na pewno się odwdzięczy.


24.05.2013DaroTak

Witam... Posiadam ten silnik w Audi A2 org. o mocy 75 kucy po zwiekszeniu mocy 96 kucykow i moment obrotowy 276 nm , swietne do tuningu , przejechalem 100 tys, na dzien dzisiejszy 312 tys , od zmiany do zmiany nie dolewam oleju , spalanie srednie w miescie do 4.5 literka i jeszcze jedno niesamowita dynamika , pomaga w tym oczywiscie nadwozie tego modelu ....aluminium.....


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Andrzej 10.02.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"samochód od dwóch lat w moim posiadaniu, bezawaryjny silnik, wymieniłem gumy pod sprężynami siłownik hamulca tył rozrząd wymieniono przy 110000 tyś km,wymieniam olej co 15 000 wraz z filtrami i jestem zadowolony z tego auta polecam."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety: mało pali wygodny przestronne dobrze wyposażone wnętrze dobrze trzyma się drogi.
Wady: twarde zawieszenie słupek ogranicza widoczność przy skręcie w lewo
Audi a2 2005 122000km
Grzegorz 12.02.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"Auto do miasta ,bardzo niskie spalanie ,przebieg 127 tys nigdy nie stanął na drodze .U mnie od 2008 roku osobiście zrobiłem 120 tys wymiany rozrządu już drugi raz ,olej filtry ,hamulce .Silnik nie specjalnie cichy i kultura pracy pozostawia wiele do życzenia .Po za tym brak awarii ,tani w ekspluatacji ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:bardzo niskie spalanie, tanie części, brak awarii
Wady:głośna praca silnika silnik 3-cylindrowy, twarde zawieszenie
Audi A2 2004 rok 227 tyś