alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Scorpio Mk2 2.5 TD (125KM)

Ford Scorpio Mk2 2.5 TD (125KM)Wyświetleń: 2529

Ford Scorpio Mk2 2.5 TD (125KM)

Okres produkcji: 1994-1998

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2500
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]293
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna198
Przyspieszenie (0-100km/h)11,3
Spalanie - miasto [l/100km]-
Spalanie - trasa [l/100km]-
Spalanie - średnie [l/100km]-

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju-
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10.5

Trasa: 6

Średnie: 7.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.5 TD11516712.88

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 1):
(2.5)
Trwałość silnika
 3/10
Niezawodność auta
 1/10
Spalanie ON
 5/10
Koszty utrzymania
 1/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Tomek 13.12.2013
Średnia:
(2.50)
Tak
"Niestety auto porażka głównie chodzi o silnik totalny nie wypał . Auto od początku budziło kontrowersje pod względem wyglądu ,dlatego zdecydowałem się na zakup ,wtedy nikt nie wiedział o częstych awariach silnika .Niestety większość czasu spędziłem u mechanika plus duże koszty naprawy rzędu kilku tysięcy złotych .Nie pamiętam dokładnie co to było ( wtryski ,panewki ,turbina poszła do regeneracji i wiele drobnych uszkodzeń ,wycieki ).Auto miałem zakupione w 2001 r z przebiegiem, 157 tys rocznik 1999 . Auto bardzo komfortowe super wyposażenie ,szyberdach ,klimatronic ,podgrzewane fotele,szyby ,lusterka ,prawdziwy welur to auto biło uwczesne BMW Mercedesy i Audi na głowę .Tak moja historia auta "
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.6l/100km

Zalety:komfort, wyposażenie, wygląd
Wady:silnik, podzespoły, trudnosć w naprawie, duże koszty
Scorpio II 1999 r 157 tys