alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 2.0 dCi (160KM)

Renault Megane III 2.0 dCi (160KM)Wyświetleń: 234

Renault Megane III 2.0 dCi (160KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]160
Moment obrotowy [Nm]380
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna215
Przyspieszenie (0-100km/h)8.7
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf Full-Tech FE 5W30
LIlość oleju7.4
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.2

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi11024012,14,4
1.5 dCi8620012,94,5
1.5 dCi9020012.54.5

14.02.2015SebastianTak

"Megane III 160KM. Półtora roku użytkowania i poza wymianą oleju żadnych innych kosztów. Dynamika bardzo dobra. Spalanie 7/100km."


26.09.2017KrzysztofTak

Megane III coupe automat, przebieg 120 tys, spalanie miasto 8l, trasa 7l. Regularnie serwisowane, od nowości wymiana oleju na elf 5W30 co 20 tys a nie tak jak zaleca Renault co 30 tys. Żadnych problemów z silnikiem zaczipowanym na 190 KM. Łańcuch rozrządu, brak dwumasy, turbina chłodzona cieczą, bezpośredni wtrysk boscha, świetna kultura pracy, do tego bezawaryjny a zarazem długowieczny. (sąsiad ma Lagunę III z tym silnikiem z przebiegiem 540 tys km) . Bardzo dynamiczny i oszczędny. Czego chcieć więcej. "


20.02.2017AndrzejTak

"Rewelacyjny silnik, cichy a jednocześnie niezwykle dynamiczny, z czego z ochotą korzystam. Jedynym problemem jest to, by nie zerwać przyczepności przy ruszaniu na mokrej nawierzchni. Jazda nim dzięki jako takiej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu-380/2000, to wielka frajda, a wyprzedzanie przychodzi mu z dużą łatwością. Jest przy tym wyjątkowo elastyczny. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Maniek 29.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Rewelacyjne auta szybkie,mocne o świetnych walorach jezdnych,mogę stwierdzić że w swojej klasie z tym silnikiem nr 1.Silnik świetny bardzo elastyczny lekkie dodanie gazu i auto zbiera się natychmiast,przy wyprzedzaniu po przyciśnięciu czuć moc.Przebieg na dzień dzisiejszy 190 tys i nie odnotowałem żadnych awarii jedynie opony drogie bo felgi 17 i niski profil."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:auto szybkie dobrze się trzyma drogi,totalnie bezawaryjne,części w bardzo przystępnych pieniądzach.Co do spalania jest niskie nawet jak się ciśnie mocno to wychodzi 7l,plus rozrząd na łańcuchu
Wady:ceny opon
Coupe 2009 r 190tys