alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 2.0 dCi 160KM (M9R)

Renault Megane III 2.0 dCi 160KM (M9R)Wyświetleń: 439

Renault Megane III 2.0 dCi 160KM (M9R)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]160
Moment obrotowy [Nm]380
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna215
Przyspieszenie (0-100km/h)8.7
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf Full-Tech FE 5W30
LIlość oleju7.4
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.2

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi11024012,14,4
1.9 dCi1303009,55,1
1.5 dCi8620012,94,5

14.02.2015SebastianTak

"Megane III 160KM. Półtora roku użytkowania i poza wymianą oleju żadnych innych kosztów. Dynamika bardzo dobra. Spalanie 7/100km."


20.02.2017AndrzejTak

"Rewelacyjny silnik, cichy a jednocześnie niezwykle dynamiczny, z czego z ochotą korzystam. Jedynym problemem jest to, by nie zerwać przyczepności przy ruszaniu na mokrej nawierzchni. Jazda nim dzięki jako takiej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu-380/2000, to wielka frajda, a wyprzedzanie przychodzi mu z dużą łatwością. Jest przy tym wyjątkowo elastyczny. "


26.09.2017KrzysztofTak

Megane III coupe automat, przebieg 120 tys, spalanie miasto 8l, trasa 7l. Regularnie serwisowane, od nowości wymiana oleju na elf 5W30 co 20 tys a nie tak jak zaleca Renault co 30 tys. Żadnych problemów z silnikiem zaczipowanym na 190 KM. Łańcuch rozrządu, brak dwumasy, turbina chłodzona cieczą, bezpośredni wtrysk boscha, świetna kultura pracy, do tego bezawaryjny a zarazem długowieczny. (sąsiad ma Lagunę III z tym silnikiem z przebiegiem 540 tys km) . Bardzo dynamiczny i oszczędny. Czego chcieć więcej. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Maniek 29.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Rewelacyjne auta szybkie,mocne o świetnych walorach jezdnych,mogę stwierdzić że w swojej klasie z tym silnikiem nr 1.Silnik świetny bardzo elastyczny lekkie dodanie gazu i auto zbiera się natychmiast,przy wyprzedzaniu po przyciśnięciu czuć moc.Przebieg na dzień dzisiejszy 190 tys i nie odnotowałem żadnych awarii jedynie opony drogie bo felgi 17 i niski profil."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:auto szybkie dobrze się trzyma drogi,totalnie bezawaryjne,części w bardzo przystępnych pieniądzach.Co do spalania jest niskie nawet jak się ciśnie mocno to wychodzi 7l,plus rozrząd na łańcuchu
Wady:ceny opon
Coupe 2009 r 190tys