alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Alfa Romeo 146 1.9 TD (90KM)

Alfa Romeo 146 1.9 TD (90KM)Wyświetleń: 2267

Alfa Romeo 146 1.9 TD (90KM)

Okres produkcji: 1995-2001

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1929
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]186
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna178
Przyspieszenie (0-100km/h)11,0
Spalanie - miasto [l/100km]8,8
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6,8

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5.0 L
Wymiana olejuco.10.000 km
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski pompa Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTD1052551855.7
-----

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Głosy według opinii:

00

Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

17.11.2013Marek Tak

Dobry Diesel ,stara konstrukcja ale bardzo udana ,nie przysparza wiekszych problemów .mankamentem są wycieki ,pocenie się przy uszczelkach ,utrata oleju ,ale za to brak awarii ,silnik ma przejechane 327 tys km sam zrobiłem nim około 150 tys ,wymiany rozrządu ,pasków ,alternatora ,jednego wtrysku świec żarowych ale to normalka .Uważam że dobry silnik pali w zimie ,nie jest dynamiczny taki do jazdy do pracy sklepu .Spalanie 7 L


20.08.2014KarolTak

Autem przejechałem 90 tys km (ale wczesniej mial przejechane 170 tys wiec łącznie silnik ma przejechane 260 tys). Jedyną usterką był czujnik położenia wału. Koszt naprawy (nowy czujnik + wymiana) 120 zł. Po za tym kompletnie bez awaryjny. Silnik oszczędny i dynamiczny. Ceny eksploatacji niższe niż przy 1.9 TDI. Przykłądem może być kosz wymiany rozrzadu w JTD okolo 600-700 zl a w TDI 900-1000. Naprawde silnik godny polecenia


08.01.2014BogdanTak

Miałem ten silnik w Fiacie Marea. Silnik bardzo prosty i kompletnie bezawaryjny. Wymieniałem jedynie świece żarowe i uszczelkę pod osłoną klawiatury, śmiesznie małe koszty. W silniku są montowane proste pompy Boscha. Silnik godny polecenia, przejechałem 150 tyś. km bez najmniejszej awarii.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.