alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Superb II FL 2.0 TDI CR 140KM (CFFB/CLJA)

Skoda Superb II FL 2.0 TDI CR 140KM (CFFB/CLJA)Wyświetleń: 484

Skoda Superb II FL 2.0 TDI CR 140KM (CFFB/CLJA)

Okres produkcji: 2013-2015

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna211
Przyspieszenie (0-100km/h)10
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8-4.3 L
Wymiana olejuco 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 4.9

Średnie: 7.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI10525012.24.5
2.0 TDI1703508.64.6

01.03.2015piotrTak

"Auto z przebiegiem 240000 zero problemow dynamiczne, spalanie w normie okolo 8 litrow miasto okolo 5.5 na trasie tempomat predkosc 120km/h .polecam warte polecenia swietnie trzyma sie drogi kompromis auta sportowego z komfortem felgi 18 cali i profil 40 .przy tym przebiegu brak problemow z dwumasa,zawieszenie orginalne auto z 2009 roku .przebieg orginalny a nie zmniejszany o polowe a pozniej zdziwienie ze auto ma na liczniku niecale 200k na kolach 500k i sie psuje dziekuje."


09.12.2017HubertTak

"Jetta 5 2,0 TDI BKD z pompowtryskami bez słynnego wałka napędu pompy oleju. Do 240 tys km bez żadnych awarii. Użytkowana od 77 tys km i zakupiona z tymże pewnym na 100 % przebiegiem. Przy przebiegu 240 tys km dopiero pierwsze awarie. Czujnik położenia wału korbowego, lekko przycinające się sterowanie zmienną geometrią. Dwie spalone świece żarowe. Koszt naprawy 600 zł z częściami i robocizną. 100 % polecam tylko nie rzęcha z połową tego co faktycznie na liczniku. Pewne i zadbane auto to prawdziwy wół roboczy. Nie sprawiający najmniejszych problemów. Auto dość małe i lekkie auto ciągnie dobrze jak na tę moc."


22.10.2013PawełNie

"VW Passat 2.0TDI/140KM 2008 r to porażka ,auto zakupiłem w 2011 roku od tego czasu już dwa razy wróciłem na lawecie .Normalnie boje się gdzieś dalej wybierać .Nie powiem silnik dynamiczny ,nawet oszczędny .Miałem awarię pompy wtryskowej ,dwa wtryski do wymiany ,elektronika ciągle szwankująca .Koszty nie małe łacznie do kupy z lawetami około 4 tyś "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Adam 08.11.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Jeżdżę osobiście w Warszawie Skodzianą na taxi. Uważam że rewelka elastyczny silnik , moja jest niezawodna kupiłem gdy miała 150000 zrobiła 100000 przez 16 miesięcy. Miałem jedną niemałą przygodę że skrzynią. Docisk sprzęgła zurzył się i uszkodził obudowę sprzęgła skrzyni biegów. Obudowa zrobiona jest z aluminium magnezium o czym wie mało ludzi. Jeśli przytrafi się taka sytuacja to tylko fachowiec jest w stanie to zrobić. Jeśli partacz to gwarantuje że skrzynia będzie miała wyciek i będziesz ją zajmował 3 razy. Ale nie ma bólu regenerowane skrzynie są po 3,500 dostępne . Zalewasz ją nowiutkim olejem i cieszysz się nadal swoją skodą superb :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.3l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:Miejsca dla pasażerów mega dużo. Bagażnik ogromny. Kokpit elegancko zaprojektowany w VW elastyczny silnik. 140 koni zupełnie wystarcza dla 5 osób.
Wady:Podobno bywa że właśnie w tych modelach są problemy ze skrzynią tak jak napisałem w opinii. Natomiast nie musi się tak stać.
Superb 2/2012/250000