alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD (115KM)

Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD (115KM)Wyświetleń: 5750

Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD (115KM)

Okres produkcji: 2002-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]275
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10,7
Spalanie - miasto [l/100km]7,6
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSELENIA WR 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTD1403052096.1
2.4 JTD1753852256.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.6

Średnie: 6.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 6):
(7.83)
Trwałość silnika
 8.17/10
Niezawodność auta
 7.83/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Głosy według opinii:

51

Opinie użytkowników

Rafał 07.07.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"niema co narzekac"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
alfa romeo 156 1.9jtd sportwagon 2003r. 250000 km
adam 04.11.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"290tys km , jak dotąd to dwumasa i sprzęgło reszta wszystko super, spalanie średnio ok 6 litrów , części tanie; rozrząd itp "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:trwałość , tanie częśći , dynamika i spalanie
Wady:głośny
156 jtd sw
Krystian 27.12.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik pracuje idealnie, słucha się nogi , jak na 115 KM jestem bardzo zadowolony przyspieszeniem oraz kulturą pracy , niskie spalanie no i ten piekny dźwięk. Silnik polecam . A jeśli chodzi o resztę to zależy na jaki egzemplarz się trafi.Ale wbrew opini nie jest to tak awaryjny samochód. Jedynie czuły na jakość paliwa . Np. koszt używanego wtryskiwacza Bosch (sprawdzonego) to od 90zł do 150 zł , więc częśći nie są też tak drogie . "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie spalanie, wysoki moment obrotowy, dźwięk silnika
Wady:jak dla mnie brak
Alfa Romeo 156 SW 2002 lift 250000
05.08.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik wystarczająco dynamiczny, ekonomiczny i mało awaryjny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Ekonomia, mało awari, kultura pracy
Wady:Awaria zaworu EGR
156 II 1.9 JTD 2004 215 000
wiktor 01.05.2013
Średnia:
(1.00)
Nie
"Auto tragedja, a silnik najgorszy. Słabe osiagi, głośny, i makabrycznie awaryjny. Omijać szerokim łukiem. Ten samochód to tragedia na kołach, ludzie nigdy wiecej alfy. Tyle kasy co wpakowalem to bym druga kupil!!! Jakość alfy to dno i wodorosty."
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (1/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9l/100km

Zalety:Brak
Wady:Wszystko, a silnik to już jakiaś kpina, pali duzo i nie jezdzi, awaria na awarii awarja pogania.
156/2007/135000
Kris 29.04.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik, szybki, zrywny, mało pali, cicho pracuje"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Wystarczająca moc, nie ma filtra cząstek stałych, nie wysilony, dynamiczny, niskie spalanie
Wady:Nie zauważyłem
Alfa Romeo II SW 1,9 jtd 115 2004r 240 000 km

Komentarze użytkowników

0 #1 ja 13.12.2015
tylko lać i jeździć,ludzie ni słuchajcie głupot o tym aucie ,częsci pod dostatkiem za marne grosze do tego silnik nie zniszczalny

21.03.2013Tak

"ten silnik wystepuje takze w odmianie Twin Turbo np. w Saabie 93 1.9 TTiD 180KM i 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel. Co na to wlasciciele Passtuchow ?"


03.05.2013Tak

"System common rail został opracowany przez Fiata i Fiat jako pierwszy wdrożył ten system do produkcji. Fiat sprzedał licencję na ten system firmie Bosch. Obecnie common rail stosują wszystkie marki od japońskich po francuskie i niemieckie. VW długo lansował swoje rozwiązanie na pompowtryskiwac zach ale w końcu i on uznał wyższość fiatoskiej technologii. Co do silników JTD czy MJTD są to obecnie najlepsze dizle na rynku. Ilość powtarzalnych usterek jest naprawdę znikoma."


11.05.2013Tak

"1,9 150km - w cromie - tip top - przebieg 160 tyś . Średnie spalanie 6,5-6,6 - 50% miasto 50% trasa . Jedyny mankament to brudzący i blokujący sie zawór egr (przy przebiegach od 80 tyś i więcej) i problematyczne kolektory z listwą domykającą - awarie tego ustrojstwa nie powodują zatrzymania samochodu ale "odbierają" siłę przy niskich obrotach . Czysczenie (200-300zł) lub wymiana 500-800zł. Pozatym tip top. Godne polecenia."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

ja
13.12.2015
0
tylko lać i jeździć,ludzie ni słuchajcie głupot o tym aucie ,częsci pod dostatkiem za marne grosze do tego silnik nie zniszczalny

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.