alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD (115KM)

Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD (115KM)Wyświetleń: 5069

Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD (115KM)

Okres produkcji: 2002-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]275
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10,7
Spalanie - miasto [l/100km]7,6
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSELENIA WR 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTD1403052096.1
2.4 JTD1753852256.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.6

Średnie: 6.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 6):
(7.83)
Trwałość silnika
 8.17/10
Niezawodność auta
 7.83/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Głosy według opinii:

51

Opinie użytkowników

Rafał 07.07.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"niema co narzekac"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
alfa romeo 156 1.9jtd sportwagon 2003r. 250000 km
adam 04.11.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"290tys km , jak dotąd to dwumasa i sprzęgło reszta wszystko super, spalanie średnio ok 6 litrów , części tanie; rozrząd itp "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:trwałość , tanie częśći , dynamika i spalanie
Wady:głośny
156 jtd sw
Krystian 27.12.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik pracuje idealnie, słucha się nogi , jak na 115 KM jestem bardzo zadowolony przyspieszeniem oraz kulturą pracy , niskie spalanie no i ten piekny dźwięk. Silnik polecam . A jeśli chodzi o resztę to zależy na jaki egzemplarz się trafi.Ale wbrew opini nie jest to tak awaryjny samochód. Jedynie czuły na jakość paliwa . Np. koszt używanego wtryskiwacza Bosch (sprawdzonego) to od 90zł do 150 zł , więc częśći nie są też tak drogie . "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie spalanie, wysoki moment obrotowy, dźwięk silnika
Wady:jak dla mnie brak
Alfa Romeo 156 SW 2002 lift 250000
05.08.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik wystarczająco dynamiczny, ekonomiczny i mało awaryjny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Ekonomia, mało awari, kultura pracy
Wady:Awaria zaworu EGR
156 II 1.9 JTD 2004 215 000
wiktor 01.05.2013
Średnia:
(1.00)
Nie
"Auto tragedja, a silnik najgorszy. Słabe osiagi, głośny, i makabrycznie awaryjny. Omijać szerokim łukiem. Ten samochód to tragedia na kołach, ludzie nigdy wiecej alfy. Tyle kasy co wpakowalem to bym druga kupil!!! Jakość alfy to dno i wodorosty."
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (1/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9l/100km

Zalety:Brak
Wady:Wszystko, a silnik to już jakiaś kpina, pali duzo i nie jezdzi, awaria na awarii awarja pogania.
156/2007/135000
Kris 29.04.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik, szybki, zrywny, mało pali, cicho pracuje"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Wystarczająca moc, nie ma filtra cząstek stałych, nie wysilony, dynamiczny, niskie spalanie
Wady:Nie zauważyłem
Alfa Romeo II SW 1,9 jtd 115 2004r 240 000 km

Komentarze użytkowników

0 #1 ja 13.12.2015
tylko lać i jeździć,ludzie ni słuchajcie głupot o tym aucie ,częsci pod dostatkiem za marne grosze do tego silnik nie zniszczalny

25.01.2013Tak

"Chyba najlepszy silnik diesla,maiłem taki w Stilo 1.9 M-Jet 150KM 190.000 tyś i nic po za płyny filtry i olej ,zero awarii .Spalanie w mieście 5.4 !!!!!!!!!!!!!!! !"


08.11.2013JacekTak

"Silnik JTD o pojemności 1.9 litra z dwiema turbosprężarkami konstrukcji Fiata opracowany wspólnie z GMC, jednostka bardzo udana. Spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe na poziomie 6 l/100km (jazda bardzo oszczędna 4,8), Ktoś wcześniej napisał (sugerując, że to minus), konstrukcja skomplikowana, a która teraz nie jest. Ważne, że przy przebiegu 140 tyś nic złego się nie dzieje, a 180 KM i 400 Nm naprawdę daje się odczuć. Jazda autem z tym silnikiem to czysta przyjemność, wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Silniki te obecnie montuje Lancia w modelu Delta."


12.01.2016MichałTak

Nigdy nie zawiódł,nigdy nie było sytuacji,że stanąłem w "polu".Niby tylko 280Nm,ale zakres pracy przy tym momencie od 2000-3200obr/min czyni ten silnik naprawdę wystarczająco dynamicznym.Spalanie trasa możliwe 4,7.Miasto delikatnie 6,7=Warszawa,korki itp.Dynamicznie=7,5(gaz w podłodze).Padł termostat=100zł,rura od turbo rozszczelniła się oryginał=350zł :) Nie psuje sie nic. STILO jest w rankingach awaryjności zawsze na KOŃCU!!!Padają żarówki to wszystko.Nie wierzcie raportom... Silnik ideał.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

ja
13.12.2015
0
tylko lać i jeździć,ludzie ni słuchajcie głupot o tym aucie ,częsci pod dostatkiem za marne grosze do tego silnik nie zniszczalny

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.