alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 E36  318tds (90KM)

BMW Seria 3 E36 318tds (90KM)Wyświetleń: 4801

BMW Seria 3 E36  318tds (90KM)

Okres produkcji: 1990-1999

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1665
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]190
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)14,6
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
325td11522212
325tds14326010,56,7

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(8.25)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Artur 26.09.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo oszczędny silnik, niskie spalanie, komfortowa jazda, mało awaryjny. Auto po 400 tysiącach km przebiegu. Polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Spalanie, bezawaryjność
Wady:Trochę wolno przyśpiesza i niska prędkość maksymalna
e36/1995/416000
Julian 25.07.2013
Średnia:
(6.50)
Tak
"Oprócz wysokiego jak dla mnie spalania na poziomie 6.8l/100km w mieście i ledwie 5.9l/100km w trasie (przy spokojnej jeździe) nic nie mogę mu zarzucić. Z osprzętu wymianiałem jedynie napinacz i rolki prowadzące paska. Po prawie 240kkm przebiegu nie ma mowy o jakichś wyciekach z pompy czy problemach z turbiną."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Bezawaryjność.
Wady:Spalanie.
BMW E36 Compact/2000/240000km