alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Dacia Duster 1.5 dCi (90KM)

Dacia Duster 1.5 dCi (90KM)Wyświetleń: 4664

Dacia Duster 1.5 dCi (90KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)14.1
Spalanie - miasto [l/100km]5,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1102401715.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 4.8

Średnie: 5.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Staś 28.05.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przyjemny samochód z dobrymi właściwościami jezdnymi i super oszczędnym silnikiem.Cena auta powala konkurencję dostajemy auto w dislu z pełnym wyposażeniem co jest nie możliwe gdzie indziej.Auto zaczyna być popularne ponieważ jest tanie w zakupie tanie w utrzymaniu i do tego bezawaryjne."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:silnik bardzo cichy elastyczny i przy tych 90KM naprawdę dynamiczny, auto bardzo przyjemne w prowadzeniu, spalanie bardzo niskie, auto tanie w utrzymaniu, zero awarii, cenz zakupu
Wady:słabe materiały we wnetrzu auta
dacia Duster 2010r 128 tys

Kod antyspamowy
Odśwież

10.02.2014SlawoTak

MII przejechałem bezawaryjnie 150tyś.km, świetny silnik - dynamiczny i oszczędny. Auto było codziennie użytkowane w dojazdach do pracy, a w weekendy i wakacje długie trasy. Nigdy nie było żadnych problemów, rekord to odpalenie od pierwszego przy -28 stopniach. Z auta i silnika byłem tak zadowolony, że obecnie użytkuję 1.5 110 w Megane III :)


15.10.2013AnonimTak

Bardzo dobry silnik w tej klasie pojemności. Jeździłem trzema renówkami od 2003 roku. W każdej przebieg powyżej 120 tys. km od nowości. Regularne przeglądy wg producenta i żadnych problemów z silnikiem i osprzętem. Polecam!


24.07.2013BodzioTak

To pierwszy mój diesel i jestem pod wrażeniem jak taki silnik może być cichy. Delikatnie klekota na wolnych obrotach (nawet to jest fajne) ale jadąc trudno odróżnić ropniaka od benzyny. Wcześniej miałem zagazowaną Octavię i muszę stwierdzić wielką przepaść pomiędzy osiągami 1.6 zagazowanej benzyny w porównaniu z dCi. To całkiem inne konie na korzyść Renault. Niby pojemność niewielka ale wyciśnięte z niego 105KM robią całkiem niezłe wrażenie. Przebieg w moim aucie to na dzisiaj 130 tysiecy kilometrów i ZERO jakichkolwiek awarii. Spalanie do zaakceptowania - miasto mieszczę się w sześciu litrach natomiast na autostradach przy prędkościach nawet 150km/h spada poniżej 5l/100km (najniższe odnotowane spalanie to 4,2 najwyższe w zimie to 6,4l/100km przy normalnej eksploatacji). Jeżdżenie "gazem" pewnie trochę taniej by wyszło ale jaka przyjemność jazdy turbodieslem... Olej w silniku wymieniam maksymalnie co 20000km - trzeba dbać o dobre smarowanie turbiny i tankuję tylko na przelotowych stacjach Lotos i Shell. Żadnego cygaństwa na paliwie i oleju silnikowym. Mam nadzieję że moja Meganka nigdy mnie nie zawiedzie i wszystkim polecam ten silnik do takiej wielkości auta. Osiągi całkowicie wystarczające a koszty eksploatacji do zaakceptowania.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.