alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Doblo II 1.6 16V Multijet (105KM)

Fiat Doblo II 1.6 16V Multijet (105KM)Wyświetleń: 8492

Fiat Doblo II 1.6 16V Multijet (105KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]290
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna164
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSELENIA WR 5W40
LIlość oleju4.9 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 MTJ902901585.2
2.0 MTJ1353201795.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 5

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 43

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

markusfrankus 28.07.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"obiektywnie uważam,że motor 1,9 jtd był lepszy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6-7l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:stosunkowo małe spalanie w
Wady:kiepsk dynamika na 6 biegu
doblo 2011 przebieg 40000

Kod antyspamowy
Odśwież

12.05.2014NorbertTak

bez awarii,bez fajerwerków,cicha praca,niskie spalanie tylko dynamika słaba.Silnik bardzo ładnie pracuje,jest elastyczny i nie ma wad na tą chwile przebieg 95 tyś i trzy lata użytkowania.


25.11.2013igorTak

Silnik 120 konny idealnie skomponowany do alfy mito,wystarczająca moc oraz przyśpieszenie,spalanie miasto około 7.5 L. Niestety współpracuje z filtrem cząstek stałych.


07.05.2015AndrzejTak

Silnik 1,6 MtJ 120KM z DPF to świetnie dobrana jednostka napędowa do Fiata Bravo. Silnik pracuje cicho, gładko i jest w miarę ekonomiczny (trasa z prędkością ok. 100 km/h - 4,7, trasa z prędkością ok. 140 km/h - 6 - 6,5, miasto - 6 - 7,5, cykl mieszany 5,5 - 6). Częsta (co 10-15 tys.) wymiana oleju gwarantuje trwałość turbosprężarki. Obecność turbo ze zmienną geometrią zapewnia zauważalny zastrzyk mocy już od 1100-1200rpm. Z uwagi na DPF co jakiś czas trzeba autko przegonić po drodze szybkiego ruchu. Zero zapoceń, a tym bardziej wycieków. Jedyne do czego mam zastrzeżenia to bardzo krótka "jedynka" i "dwójka" - dopiero "trójka" jest bardzo elastycznym biegiem pozwalającym dociągnąć do 90km/h. No i autostradowa "szóstka" genialnie obsługuje prędkości powyżej setki - przy 170km/h obroty silnika dopiero na 3000rpm.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.