alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Doblo II 1.6 16V Multijet (105KM)

Fiat Doblo II 1.6 16V Multijet (105KM)Wyświetleń: 7980

Fiat Doblo II 1.6 16V Multijet (105KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]290
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna164
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSELENIA WR 5W40
LIlość oleju4.9 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 MTJ902901585.2
2.0 MTJ1353201795.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 5

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 42

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

markusfrankus 28.07.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"obiektywnie uważam,że motor 1,9 jtd był lepszy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6-7l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:stosunkowo małe spalanie w
Wady:kiepsk dynamika na 6 biegu
doblo 2011 przebieg 40000

Kod antyspamowy
Odśwież

11.06.2015AroTak

Fiat Bravo 2 1.6MultiJET 120KM jestem zadowolony z kultury pracy i pracy silnika. Posiada DPF i jedno co mogę powiedzieć to nie ma dymka z rury każdy jak zobaczy to benzyna a nie diesel, jak na razie jestem z DPF zadowolony póki działa prawidłowo. Dolewam dodatki do paliwa aby DPF jak najdłużej posłużył, a jak padnie DPF to się wytnie fizycznie i komputerowo. Spalanie 5,5l/100km w tym 65% miasto i 35% trasy, jeżdżę delikatnie nie butuję go jeżdżę z prędkością poza miastem 80-120km/h .


02.11.2013DanielTak

Obecnie, w związku z ochroną środowiska, obowiązuje dla silników spalinowych norma EURO5. Spełnienie jej wymogów wymaga stosowania DPF-u w silnikach wysokoprężnych, więc pisanie że jakaś wersja nowego diesla (będącego obecnie w sprzedaży) nie ma DPF-u to wprowadzanie ludzi w błąd. Swoje auto kupiłem na początku 2010 roku i wtedy już były kłopoty z kupnem nowego auta bez DPF-u. Ponieważ moje auto go ma, to już miałem z nim kłopoty. Trzeba niestety nauczyć się odpowiedniej jazdy, czyli zmienić swoje nawyki, żeby nie jeździć co chwilę do serwisu. Poza tym padła w moim aucie przepustnica - wymagana była wymiana. Sam silnik jest bardzo fajny: duża dynamika i przyzwoite spalanie.


03.12.2014romanNie

silnik 90km to słaba jednostka mocy spalanie 6-6.5 średnio 6.2 awaryjność to łącznik stabilizatora oraz tylne amory na autostradzie bardzo głośno furkocze powietrze drzwiami z silnikiem 120km byłby lepszy mój przebieg to 150tyś auto z2011r przy ruszaniu z pod świteł albo wyprzedzanie to makabra


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.