alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Doblo II 1.6 16V Multijet (105KM)

Fiat Doblo II 1.6 16V Multijet (105KM)Wyświetleń: 9399

Fiat Doblo II 1.6 16V Multijet (105KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]290
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna164
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju4.9 L
Wymiana olejuco 35.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 140.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 MTJ902901585.2
2.0 MTJ1353201795.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 5

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 43

Opinie użytkowników

markusfrankus 28.07.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"obiektywnie uważam,że motor 1,9 jtd był lepszy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6-7l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:stosunkowo małe spalanie w
Wady:kiepsk dynamika na 6 biegu
doblo 2011 przebieg 40000

Kod antyspamowy
Odśwież

15.10.2017SławekTak

T mój drugi Fiat Doblo tym razem z silnikiem 105KM MultiJet na pochwałę trzeba zapisać cichszą pracę silnika niższy poziom spalania.Minus to głośniejszy na wolnych obrotach słychać klekotanie,i dalej jest odczuwalna turbodziura tak że panowie przed przyspieszeniem uwaga !!!Niestety poważna usterka przy 190.000 tys padło koło dwumasowe robocizna z częściami prawie 4000 zł!!! Myślę że powodem tego była zbyt duża masa auta dostsowana do pojemności oraz mocy,przy ruszaniu trzeba przycisnąć .Ogólnie auto silnik fajnie chodzi aczkolwiek czasami brak mocy do normalnej jazdy miasto/tras OK ale przy obciążeniu dłuższe trasy trochę się męczy.Po za tym jestem na plus tego silnika.


28.02.2015Jarek Tak

"Silnik spisuje sie bardzo dobrze pod każdym względem jest bardzo cichy i oszczędny.Dobry do miasta ja również na trasy,dobra elastyczność pozwala na przyspieszenia z niskich obrotów przy tym bez męczenia się redukcjami to dobra zaleta w mieście.Na trasie nie brakuje mocy przy pełnym bagażu i 4-osobach prędkość 120-130km/h spala 5.5L przy pustym można zejść do 4.8L.Przebieg 96 tys silniki jak nowy zero problemów."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.