alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Doblo II 1.3 16V Multijet (90KM)

Fiat Doblo II 1.3 16V Multijet (90KM)Wyświetleń: 3553

Fiat Doblo II 1.3 16V Multijet (90KM)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1248
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]290
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna158
Przyspieszenie (0-100km/h)14.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju3.2 L
Wymiana olejuco 35.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 MTJ1052901645.3
2.0 MTJ1353201795.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 4.9

Średnie: 5.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(9.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Kamil 16.12.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"Miałem obawy przed zakupem czy ten silnik oraz moc sobie poradzi z tym słoniem,ale jest OK.Auto o dziwo bardzo dynamiczne a silniczek pienie daje rady z masą auta.Największy plusik to spalanie,jak na taka wielkość to czasami nie dowierzam nawet potrafi zejść przy spokojnej jeździe po niżej 4.5L a w mieście to średnio 6.5L.Do dzisiaj po za serwisem żadnych problemów."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:praktycznie wszystko, silnik, wyposażenie, spalanie !!!!, bardzo pakowny
Wady:nie znalazłem
Doblo 5osób 2012r 68tys

Kod antyspamowy
Odśwież

16.12.2014kamil Tak

"Silnik bardzo dynamiczny i oszczędny,mam go w Doblo i sprawuje się rewelacyjnie .Spalanie trasa 4.9l miasto 6.5L .Po za serwisem brak awarii."


08.10.2016MarioNie

"witam,kupiłem DOBLO z przebiegiem 142000 serwisowany z łańcuchem rozrządu i po przejechaniu 300 km łańcuch się urwał.Na dzień dobry czeka mnie wymiana silnika czyli ok.4000 pln.Jednym słowem bzdura jeśli chodzi o bezobsługowość rozrządu,dowiedziałem się że warto ,a nawet trzeba łańcuch(w motorze jest masywniejszy) wymienić po 90 000 dla własnego bezpieczeństwa.To tyle jeśli chodzi o opinię na dzień dzisiejszy,jak pojeżdżę nowym silnikiem to napiszę mam nadzieję inną opinię."


21.02.2015piotrTak

"Silnik rewelacja. To już moje trzecie auto z tym silnikiem także mam to sprawdzone. Silnik przechodzi cały czas modyfikacje, wcześniejsze były bardzo mułowate między 1500 a 2000 obrotów. Teraz moja 500L zbiera się od najniżysz obrotów. Jest cichy, mało pali i tani w utrzymaniu. Wkurza mnie jedynie START-STOP ale to można wyłączyć"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.