alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Doblo II 1.3 16V Multijet (90KM)

Fiat Doblo II 1.3 16V Multijet (90KM)Wyświetleń: 2939

Fiat Doblo II 1.3 16V Multijet (90KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1248
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]290
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna158
Przyspieszenie (0-100km/h)14.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSELENIA WR 5W40
LIlość oleju-
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 MTJ1052901645.3
2.0 MTJ1353201795.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 4.9

Średnie: 5.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(9.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Kamil 16.12.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"Miałem obawy przed zakupem czy ten silnik oraz moc sobie poradzi z tym słoniem,ale jest OK.Auto o dziwo bardzo dynamiczne a silniczek pienie daje rady z masą auta.Największy plusik to spalanie,jak na taka wielkość to czasami nie dowierzam nawet potrafi zejść przy spokojnej jeździe po niżej 4.5L a w mieście to średnio 6.5L.Do dzisiaj po za serwisem żadnych problemów."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:praktycznie wszystko, silnik, wyposażenie, spalanie !!!!, bardzo pakowny
Wady:nie znalazłem
Doblo 5osób 2012r 68tys

Kod antyspamowy
Odśwież

02.01.2014Kacper Tak

Silnik fajny bardzo elastyczny ,spalanie bardzo niskie bo i auto nie za duże w mieście około 6 L.Dość dynamiczne jak na masę auta 75 KM daje sobie świetnie radę ,jeż żwawe dobrze się zbiera nie ma problemu z wyprzedzanie.Przejechane mam 87 tyś i nie zanotowałem żadnych awarii.Dobry silnik


21.12.2013MaciekTak

Padna Van, silnik rewelacja w rok 40 tys km, zdanych problemów mało pali i jak na takie autko bardzo dynamiczny. Przy przebiegu 120 tys wymiana sprzęgła i rozrzadu poprostu łańcuch sie naciąga....


06.09.2016MarekTak

silnik wprost rewelacyjny spalanie to jego atut miasto 5.5 l!! zero wymiany rozrządu łańcuch !!! cichy mało palący,dynamiczny i zrywny a co ważne BEZAWARYJNY !!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.