alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Marea 1.9 JTD (110KM)

Fiat Marea 1.9 JTD (110KM)Wyświetleń: 3391

Fiat Marea 1.9 JTD (110KM)

Okres produkcji: 1996-2002

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna186
Przyspieszenie (0-100km/h)11.0
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSELENIA 10W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TD1002001796.4
1.9 JTD1052001835.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5

Średnie: 6.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(9.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Stefan 03.06.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"Posiadam to auto od 8 lat.Auto przyjemne w eksploatacji. Niezawodne, bezawaryjne.Koło dwumasowe i turbina są od nowości aktualny stan licznika to 245 tyś"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Niezawodny i elastyczny silnik., Dużo schowków, Otwierany tylny zderak - kombi
Wady:Zamarzające linki skrzyni biegów, Klamki
Fiat Marea Weekend (1,9 jtd cf3) 2001r 245000

Kod antyspamowy
Odśwież

30.03.2013Tak

Autami z silnikami JTD jeżdżę od 12 lat ,nie miałem nigdy żadnych awarii związanych z silnikiem i jego pod zespołami ,turbo ,wtryski pompa. Oczywiście zdarzały się usterki ,alternatora ,przewodów itd .Ale co do konstrukcji silnika i jego awaryjności to nie mam tu co złego powiedzieć .Większość silników które miałem to 1.9 JTD krótko 1.3 JTD .Dobra dynamika niskie spalanie :-*


11.05.2013Tak

1,9 - wersja 120 lub 150 ( też montowana w oplach ) super silniki - dobre przebiegi momentów , niskie spalania , przyzwoita kultura pracy - silnik wart polecenia z czystym sumieniem . Mankamenty - jak i w innych - blokujący się egr ( pomaga czysczenie - najlepiej odrazu z przepustnicą ) i blokująca się listwa na kolektorze - przy ok. 100tyś przebiegu trzeba się liczyć z naprawą - 500-800zł - ale można jeździć i z tym "kulawym" kolektorem - problemem wtedy jest słabszy moment który kopie wtedy od 2500-2600 obrotów. Dziwi mnie częsta reakcja właścicieli opli którzy za nic nie wierzą że mają fiatowskie silniki ... . Jednostki godne polecenia . 2,4 - też super - ale spięty z manualem - z automatem F40 - wolnym i awaryjnym - nie daje takiej przyjemności z jazdy jak z manualem.


21.03.2013Tak

Powiem szczerze myślałem że silnik 1.9 TTiD w Sabie jest od Renaulta .Zgadzam się dobrej klasy silnik jeden z lepszych na rynku .Dodam ze to Fiat jest pionierem silników Common Rail i to oczymś świadczy .Niestety golfiarze tego nie zrozumią dla nich najlepszy TDI szkoda słów .Pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.