alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Multipla 1.9 JTD (115KM)

Fiat Multipla 1.9 JTD (115KM)Wyświetleń: 3959

Fiat Multipla 1.9 JTD (115KM)

Okres produkcji: 1999-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]203
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)12,2
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.6

Trasa: 5.6

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTD1052001706.4
1.9 JTD1102001736.4

05.05.2013Tak

najlepsze co mi się trafiło to AR 156 1,9JTDM :


11.05.2013Tak

1,9 150km - w cromie - tip top - przebieg 160 tyś . Średnie spalanie 6,5-6,6 - 50% miasto 50% trasa . Jedyny mankament to brudzący i blokujący sie zawór egr (przy przebiegach od 80 tyś i więcej) i problematyczne kolektory z listwą domykającą - awarie tego ustrojstwa nie powodują zatrzymania samochodu ale "odbierają" siłę przy niskich obrotach . Czysczenie (200-300zł) lub wymiana 500-800zł. Pozatym tip top. Godne polecenia.


21.03.2013Tak

Powiem szczerze myślałem że silnik 1.9 TTiD w Sabie jest od Renaulta .Zgadzam się dobrej klasy silnik jeden z lepszych na rynku .Dodam ze to Fiat jest pionierem silników Common Rail i to oczymś świadczy .Niestety golfiarze tego nie zrozumią dla nich najlepszy TDI szkoda słów .Pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Marian 23.04.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto trochę dziwne ale za to wszechstronne,jak dla mnie do miasta lepsze niż na trasy.W mieście dobra widoczność i łatwość parkowania.Byliśmy nim na wakacjach i tu lekkie zdziwienie na autostradzie przy prędkościach po wyżej 130km/h duże spalanie 7L!!! niestety gabaryty auta dały o sobie znać .Bagażnik też nie za duży.Sam silnik nie sprawia problemów,moc wystarczająca,pali w mrozach bez problemu ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.6l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:silnik, komfort, wyposażenie, widocznoąć, tani w utrzymaniu
Wady:przy dużych prędkościach wysokie spalanie
Fiat Multipla II 1.9 JTD 115KM 2004 187 tyś