alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Multipla 1.9 JTD (115KM)

Fiat Multipla 1.9 JTD (115KM)Wyświetleń: 4229

Fiat Multipla 1.9 JTD (115KM)

Okres produkcji: 1999-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]203
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)12,2
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.6

Trasa: 5.6

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTD1052001706.4
1.9 JTD1102001736.4

05.05.2013Tak

najlepsze co mi się trafiło to AR 156 1,9JTDM :


02.11.2013MateoTak

w 1.9 JTD w wersjach 85KM oraz 105KM w przypadku awarii koła dwumasowego można je zastąpić koło jednomasowe. Ja tak zrobiłem i zaoszczędziłem ponad tysiąc złotych i już dożywotnio mam problem z głowy!!!


27.07.2017ZbigniewTak

Witam. Potwierdzam,że silnik JTD jest rewelacyjny. Posiadam Lncię Librę ,ma ponad 500tyś km. przebiegu i od wymiany do wymiany ,nie bierze grama oleju. Na trasie przy spokojnej jeździe pali 5,3-5,5 litra oleju napędowego a po mieście 8-9. Silnik 2.4 jtd 135 KM. ,,ZERO ,, awarii.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Marian 23.04.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto trochę dziwne ale za to wszechstronne,jak dla mnie do miasta lepsze niż na trasy.W mieście dobra widoczność i łatwość parkowania.Byliśmy nim na wakacjach i tu lekkie zdziwienie na autostradzie przy prędkościach po wyżej 130km/h duże spalanie 7L!!! niestety gabaryty auta dały o sobie znać .Bagażnik też nie za duży.Sam silnik nie sprawia problemów,moc wystarczająca,pali w mrozach bez problemu ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.6l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:silnik, komfort, wyposażenie, widocznoąć, tani w utrzymaniu
Wady:przy dużych prędkościach wysokie spalanie
Fiat Multipla II 1.9 JTD 115KM 2004 187 tyś