alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Panda II 1.3 16V Multijet 75KM

Fiat Panda II 1.3 16V Multijet 75KMWyświetleń: 2916

Fiat Panda II 1.3 16V Multijet 75KM

Okres produkcji: 2003-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1248
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]145
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)13
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W30
LIlość oleju3.2 L
Wymiana olejupo 30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5

Trasa: 3.6

Średnie: 4.2

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

23.10.2015MichałTak

"Silnik rewelacja, zero problemów. Polecam."


29.01.2017marekTak

"jestem super zadowolony sprzęgło po 330 tys.wymiana zawór egr po 270 zaślepiony 500 tys turbina przepuszcza olej więc regeneracja i auto jezdzi dalej alternator na 530 tys i teraz pompa wysokiego ciśnienia na 538 tys i dalej jeżdżę a jeszcze jedno rozrząd wymieniłem po 400 tys na dzień dziesiejszy czyli na 538 tys nawet nie bierze oleju a jeżdżę na selenia 5w40 WR i wymian co pietnaście tysięc"


02.05.2014ŁukaszTak

"Silnik raczej do miasta niż na dalsze wyprawy z pełnym bagażem.Bardzo ekonomiczny i bezawaryjny,dodam że rozrząd jest na łańcuchu to plus nie trzeba wydawać na wymianę i martwić się o zerwanie .Spalanie nawet poniżej 4L to dla tego silnika żadna sztuka,w mieście MAX 5.5L z klimą i w korkach.czasami na zimnym silniku pracuje głośniej i nie równo,podobno to wina zapchanego EGR. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.38)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Marcin 09.12.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Pandę 1,3 posiadam od 2 lat. W tym momencie ma 150 tys. przebiegu na liczniku (ile faktycznie trudno powiedzieć, podobno 320 tys. - samochód przerobiony z służbowego vana na osobowy). Spalanie rewelacyjne - normą jest 3,4-3,7. Jedynie jadąc ciągle powyżej 120 km/h wychodzi powyżej 4 litrów. W posiadanej wersji brak dpf i innych eko:), więc też brak problemów. Wygodny samochód dla 2-3 osób. Pakowny o dużej ładowności (z racji że to van to ma 505 kg ładowności). Spalanie przy załadowaniu 300 kg + kierowca i pasażer - poniżej 4 litrów//100 km na trasie 220 km. Jedyny problem to trudność z odpaleniem samochodu przy wysokiej wilgotności. Pali bez problemu na 15-stopniowym mrozie, a nie chce przy 0 gdy pada deszcz (być może problem z przewodami?), ostatnio zerwał się mechanizm wycieraczek, inny elementy funkcjonują poprawnie i nie wymagają napraw. Ogólnie kupiony z 3000 zł netto, doinwestowany na starcie na około kolejne 3000 i bezproblemowa jazda. Przez ostatnie 3 miesiące ponad 7 tys. km. Gorąco polecam. Od 4 lat mam też Pandę 1,2 (60 KM) w niemieckiej wersji Emotion z klimatrionikiem, pełną elektryką i innymi bajerami - również polecam. Jedna awaria klimy za 4 lata, po za tym brak problemów. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:3.8l/100km

Zalety:dobra widoczność, niskie spalanie, wygodne fotele
Wady:mały problem z uruchamianiem przy dużej wilgotności
Panda/2008/150 tys.
Sebastian 13.10.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Autko mojego taty ,miałem przyjemnosć kilka razy nim jeździć .Jak dla mnie to bardzo fajny samochód do miasta ,siedzi się jak w mini mini Vanie wyżej ,fajna deska z krótkim lewarkiem ,dobra widoczność taki samochodzik dla starszych osób lub kobiet.Najlepsze w nim jest super niskie spalanie miasto 5.5 L ,wiem że na trasie spalił mojemu tacie coś około 4 L .mamy go od nowości przejechane 134 tys i naprawdę nic nie było robione ,tylko hamulce , coś przy zawieszeniu płyny i oleje i to wszystko .Porządny samochód ,a tak narzekają na Fita ,ja w nim nic złego nie widzę "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:spalanie, łatwośc parkowania, dobra pozycja kierowcy, barak awarii
Wady:mały bagażnik
Fiat Panda 2005 r 134 tyś