alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Panda II 1.3 16V Multijet (75KM)

Fiat Panda II 1.3 16V Multijet (75KM)Wyświetleń: 2714

Fiat Panda II 1.3 16V Multijet (75KM)

Okres produkcji: 2003-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1248
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]145
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)13
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W30
LIlość oleju3.2 L
Wymiana olejupo 30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5

Trasa: 3.6

Średnie: 4.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

20.02.2015Tak

dobry bezawaryjny silnik,największy atut to bardzo niskie spalanie i to przy nodze na gazie,dynamika też wystarczająca.Same plusy i do tego rozrząd na łańcuchu."


29.01.2017marekTak

"jestem super zadowolony sprzęgło po 330 tys.wymiana zawór egr po 270 zaślepiony 500 tys turbina przepuszcza olej więc regeneracja i auto jezdzi dalej alternator na 530 tys i teraz pompa wysokiego ciśnienia na 538 tys i dalej jeżdżę a jeszcze jedno rozrząd wymieniłem po 400 tys na dzień dziesiejszy czyli na 538 tys nawet nie bierze oleju a jeżdżę na selenia 5w40 WR i wymian co pietnaście tysięc"


17.11.2016Ludwik Nie

"Ten silnik to tragedia w połączeniu z DPF. Pomimo robienia dalszych tras, 1.3 nie jest w stanie skutecznie oczyścić DPF. Wymieniam olej co 3-4 tys. km. ze względu na znaczne podwyższanie się stanu przez wpadająca ropę. Sam motor dość głośny, a spalanie mało rewelacyjne - 6.2 - 6.7 l/100km."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.38)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Marcin 09.12.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Pandę 1,3 posiadam od 2 lat. W tym momencie ma 150 tys. przebiegu na liczniku (ile faktycznie trudno powiedzieć, podobno 320 tys. - samochód przerobiony z służbowego vana na osobowy). Spalanie rewelacyjne - normą jest 3,4-3,7. Jedynie jadąc ciągle powyżej 120 km/h wychodzi powyżej 4 litrów. W posiadanej wersji brak dpf i innych eko:), więc też brak problemów. Wygodny samochód dla 2-3 osób. Pakowny o dużej ładowności (z racji że to van to ma 505 kg ładowności). Spalanie przy załadowaniu 300 kg + kierowca i pasażer - poniżej 4 litrów//100 km na trasie 220 km. Jedyny problem to trudność z odpaleniem samochodu przy wysokiej wilgotności. Pali bez problemu na 15-stopniowym mrozie, a nie chce przy 0 gdy pada deszcz (być może problem z przewodami?), ostatnio zerwał się mechanizm wycieraczek, inny elementy funkcjonują poprawnie i nie wymagają napraw. Ogólnie kupiony z 3000 zł netto, doinwestowany na starcie na około kolejne 3000 i bezproblemowa jazda. Przez ostatnie 3 miesiące ponad 7 tys. km. Gorąco polecam. Od 4 lat mam też Pandę 1,2 (60 KM) w niemieckiej wersji Emotion z klimatrionikiem, pełną elektryką i innymi bajerami - również polecam. Jedna awaria klimy za 4 lata, po za tym brak problemów. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:3.8l/100km

Zalety:dobra widoczność, niskie spalanie, wygodne fotele
Wady:mały problem z uruchamianiem przy dużej wilgotności
Panda/2008/150 tys.
Sebastian 13.10.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Autko mojego taty ,miałem przyjemnosć kilka razy nim jeździć .Jak dla mnie to bardzo fajny samochód do miasta ,siedzi się jak w mini mini Vanie wyżej ,fajna deska z krótkim lewarkiem ,dobra widoczność taki samochodzik dla starszych osób lub kobiet.Najlepsze w nim jest super niskie spalanie miasto 5.5 L ,wiem że na trasie spalił mojemu tacie coś około 4 L .mamy go od nowości przejechane 134 tys i naprawdę nic nie było robione ,tylko hamulce , coś przy zawieszeniu płyny i oleje i to wszystko .Porządny samochód ,a tak narzekają na Fita ,ja w nim nic złego nie widzę "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:spalanie, łatwośc parkowania, dobra pozycja kierowcy, barak awarii
Wady:mały bagażnik
Fiat Panda 2005 r 134 tyś