alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Punto II 1.9 JTD (80KM)

Fiat Punto II 1.9 JTD (80KM)Wyświetleń: 8796

Fiat Punto II 1.9 JTD (80KM)

Okres produkcji: 1999-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]196
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSELENIA 10W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTD851961735.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.3

Trasa: 3.8

Średnie: 4.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(8.56)
Trwałość silnika
 8.25/10
Niezawodność auta
 8.25/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8.25/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 66

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

EnsO 20.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Autko rewelacja,świetnie się spisze na krótkiej trasie do pracy jak również zaskoczy użytkowników z cięższą nogą.Części tanie (szeroki wybór na rynku wtórnym) Mój kropek po korekcie mapy zyskał dodatkowe 40 mustangów autko z taką wagą przyśpiesza zdecydowanie lepiej (potrafi zaskoczyć nie jednego użytkownika TDI i nie tylko :) ) jednak spalanie przy takiej "zabawie" potrafi podskoczyć do 9L. Ekonomia - 2,8L na oponach 175 autostrada 90km/h za tirem,czegoś chciec więcej ? Auto bez awaryjne "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.7l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Dostępność części,Ekonomia,Bez awaryjność
Wady:Brak tempomatu :(
Punto mk2/2000/230tys
Emil 12.05.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Koszty eksploatacji nie są powalające, cena jes niska, naprawy też nie wysokie jeśli się dba to pozłuży wiele lat. 165tys. przebiegu, rozrząd jest dość tani a silnik nie puści ani dymka przy tym jest bardzo żwawy, rozsypało się sprzęgło i skrzynia (tu 3000zł). Cała reszta śmiesznie tania w naprawach. Polecam."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:dość żwawy ciągnie dobrze prawie od zera, mało pali,
Wady:awarie altreatora, słabe sprzęgło, synchronizator, trzeszczą plastiki, korozja
punto/2000/165tys.
Krzysiek 13.01.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"Stosunek ceny do jakości jest bdb. Wiadomo, że to tylko punto i plastiki itp szału nie robią, ale wystarczy trochę dbać o samochód, żeby był dobry. Silnik nie do zdarcia. Mój egzemplarz odpala przy -25 idealnie, choć jak to diesel - kopci i klekocze. Wysoki moment obrotowy, Złamałem juz drugi fotel kierowcy, zepsuł em przycisk od klimy i wentylator od klimy nie chodzi ale jestem zadowolony."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Mocny, ekonomiczny,
Wady:Fotele często się psują, koło dwumasowe, wspomaganie city, Świerszcz w dmuchawie, plastiki
Punto II 1.9 JTD 3D/2001/226555
Damian 24.06.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Polecam ten samochód - bardzo ekonomiczny - oczywiście przy kontrolowanej jeździe. Mój rekord to przejechane 590km na 21L ropy co daje wynik 3,55L/100km - w cyklu mieszanym, gdzie trasa to ok. 50%. No i wynik osiągnięty teraz latem przy temperaturze powyżej 20°C.Trasy pokonywane bez gaszenia silnika w granicach 15-35km.Jazda na możliwie najwyższym biegu, obroty jak najmniejsze w granicach 1200-1500. Jazda na luzie. W trasie 60-90km/h w mieście do 60km/h. Przy temperaturze otoczenia 5-15°C średnie spalanie przy takiej jeździe wzrasta już do ok. 4 L/100km. W zimie w zależności od temperatury to ok. 4,5-5 L/100km.Przy bardziej dynamicznej jeździe trzeba liczyć 0,5-1,0L/100km więcej...a czasami jest taka potrzeba... Ogólnie polecam silniki JTD, są bardzo ekonomiczne, wytrzymałe i na pewno tańsze w naprawie niż TDI (GOLF czy PASSAT). "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.0l/100km

Spalanie - średnie:3.6l/100km

Zalety:ekonomiczny i wytrzymały silnik JTD, niezbyt drogie naprawy
Wady:w porównaniu do WV Golf/Pasat to Fiaty miewają więcej drobnych awarii, np. przepalające się żarówki, często silniczki tylnej wycieraczki się zacierają...ale są to drobne i zazwyczaj małokosztowne naprawy...
PUNTO JTD 80KM / 2001 / 165 tys. km

Kod antyspamowy
Odśwież

23.09.2014MattTak

Ogólnie pod względem dynamiki i spalania nie mam mu nic do zarzucenia, jeśli chodzi o trwałość to mam kilka zastrzeżeń. Przez okres dwóch lat i około 50 tys. km należało w nim wymienić: przewody doprowadzające ciecz do nagrzewnicy, świece żarowe, czujnik położenia wału korbowego. Do tego co jakiś czas na desce rozdzielczej zapalają się lampki sygnalizujące o awarii, na szczęście nic groźnego - reset wystarczy i jedziemy dalej. W niedługim już czasie do wymiany dwumas. Szczęście że nie ma DPF, bo generowałoby to dodatkowe koszty związane z utrzymaniem. Generalnie nie jest źle, gdyby ktoś mnie zapytał czy drugi raz wybrałbym ten silnik moja odpowiedź brzmiałaby: tak, ale w innym samochodzie, na Stilo się trochę zawiodłem.


08.11.2013JacekTak

Silnik JTD o pojemności 1.9 litra z dwiema turbosprężarkami konstrukcji Fiata opracowany wspólnie z GMC, jednostka bardzo udana. Spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe na poziomie 6 l/100km (jazda bardzo oszczędna 4,8), Ktoś wcześniej napisał (sugerując, że to minus), konstrukcja skomplikowana, a która teraz nie jest. Ważne, że przy przebiegu 140 tyś nic złego się nie dzieje, a 180 KM i 400 Nm naprawdę daje się odczuć. Jazda autem z tym silnikiem to czysta przyjemność, wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Silniki te obecnie montuje Lancia w modelu Delta.


20.03.2013Tak

Punto JTD 2000r. - genialny stosunek mocy do masy , zrywny i pali od 4l na trasie (poza autostradą) do 6 w zimie i samo miasto!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.