alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Punto II 1.9 JTD (80KM)

Fiat Punto II 1.9 JTD (80KM)Wyświetleń: 6737

Fiat Punto II 1.9 JTD (80KM)

Okres produkcji: 1999-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]196
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSELENIA 10W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTD851961735.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 3.8

Średnie: 4.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(8.42)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 7.67/10
Spalanie ON
 9.33/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 61

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Emil 12.05.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Koszty eksploatacji nie są powalające, cena jes niska, naprawy też nie wysokie jeśli się dba to pozłuży wiele lat. 165tys. przebiegu, rozrząd jest dość tani a silnik nie puści ani dymka przy tym jest bardzo żwawy, rozsypało się sprzęgło i skrzynia (tu 3000zł). Cała reszta śmiesznie tania w naprawach. Polecam."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:dość żwawy ciągnie dobrze prawie od zera, mało pali,
Wady:awarie altreatora, słabe sprzęgło, synchronizator, trzeszczą plastiki, korozja
punto/2000/165tys.
Krzysiek 13.01.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"Stosunek ceny do jakości jest bdb. Wiadomo, że to tylko punto i plastiki itp szału nie robią, ale wystarczy trochę dbać o samochód, żeby był dobry. Silnik nie do zdarcia. Mój egzemplarz odpala przy -25 idealnie, choć jak to diesel - kopci i klekocze. Wysoki moment obrotowy, Złamałem juz drugi fotel kierowcy, zepsuł em przycisk od klimy i wentylator od klimy nie chodzi ale jestem zadowolony."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Mocny, ekonomiczny,
Wady:Fotele często się psują, koło dwumasowe, wspomaganie city, Świerszcz w dmuchawie, plastiki
Punto II 1.9 JTD 3D/2001/226555
Damian 24.06.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Polecam ten samochód - bardzo ekonomiczny - oczywiście przy kontrolowanej jeździe. Mój rekord to przejechane 590km na 21L ropy co daje wynik 3,55L/100km - w cyklu mieszanym, gdzie trasa to ok. 50%. No i wynik osiągnięty teraz latem przy temperaturze powyżej 20°C.Trasy pokonywane bez gaszenia silnika w granicach 15-35km.Jazda na możliwie najwyższym biegu, obroty jak najmniejsze w granicach 1200-1500. Jazda na luzie. W trasie 60-90km/h w mieście do 60km/h. Przy temperaturze otoczenia 5-15°C średnie spalanie przy takiej jeździe wzrasta już do ok. 4 L/100km. W zimie w zależności od temperatury to ok. 4,5-5 L/100km.Przy bardziej dynamicznej jeździe trzeba liczyć 0,5-1,0L/100km więcej...a czasami jest taka potrzeba... Ogólnie polecam silniki JTD, są bardzo ekonomiczne, wytrzymałe i na pewno tańsze w naprawie niż TDI (GOLF czy PASSAT). "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.0l/100km

Spalanie - średnie:3.6l/100km

Zalety:ekonomiczny i wytrzymały silnik JTD, niezbyt drogie naprawy
Wady:w porównaniu do WV Golf/Pasat to Fiaty miewają więcej drobnych awarii, np. przepalające się żarówki, często silniczki tylnej wycieraczki się zacierają...ale są to drobne i zazwyczaj małokosztowne naprawy...
PUNTO JTD 80KM / 2001 / 165 tys. km

Kod antyspamowy
Odśwież

11.05.2013Tak

1,9 - wersja 120 lub 150 ( też montowana w oplach ) super silniki - dobre przebiegi momentów , niskie spalania , przyzwoita kultura pracy - silnik wart polecenia z czystym sumieniem . Mankamenty - jak i w innych - blokujący się egr ( pomaga czysczenie - najlepiej odrazu z przepustnicą ) i blokująca się listwa na kolektorze - przy ok. 100tyś przebiegu trzeba się liczyć z naprawą - 500-800zł - ale można jeździć i z tym "kulawym" kolektorem - problemem wtedy jest słabszy moment który kopie wtedy od 2500-2600 obrotów. Dziwi mnie częsta reakcja właścicieli opli którzy za nic nie wierzą że mają fiatowskie silniki ... . Jednostki godne polecenia . 2,4 - też super - ale spięty z manualem - z automatem F40 - wolnym i awaryjnym - nie daje takiej przyjemności z jazdy jak z manualem.


20.11.2014marekTak

Używam trzy takie silniki w Punto II 1,9 JTD 100 KM przebieg 295 tys ,Fiat Stilo 1,9 JTD 115 KM przebieg 300 tys no i Fiat Croma 1,9 150 KM po tuningu na 180 KM przebieg 180 tys wszystkie trzy są super.


21.03.2013Tak

ten silnik wystepuje takze w odmianie Twin Turbo np. w Saabie 93 1.9 TTiD 180KM i 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel. Co na to wlasciciele Passtuchow ?


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.