alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Punto II 1.9 JTD (80KM)

Fiat Punto II 1.9 JTD (80KM)Wyświetleń: 10974

Fiat Punto II 1.9 JTD (80KM)

Okres produkcji: 1999-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]196
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.3

Trasa: 3.8

Średnie: 4.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTD851961735.0

23.09.2014MattTak

Ogólnie pod względem dynamiki i spalania nie mam mu nic do zarzucenia, jeśli chodzi o trwałość to mam kilka zastrzeżeń. Przez okres dwóch lat i około 50 tys. km należało w nim wymienić: przewody doprowadzające ciecz do nagrzewnicy, świece żarowe, czujnik położenia wału korbowego. Do tego co jakiś czas na desce rozdzielczej zapalają się lampki sygnalizujące o awarii, na szczęście nic groźnego - reset wystarczy i jedziemy dalej. W niedługim już czasie do wymiany dwumas. Szczęście że nie ma DPF, bo generowałoby to dodatkowe koszty związane z utrzymaniem. Generalnie nie jest źle, gdyby ktoś mnie zapytał czy drugi raz wybrałbym ten silnik moja odpowiedź brzmiałaby: tak, ale w innym samochodzie, na Stilo się trochę zawiodłem.


12.05.2018MateuszTak

1.9 JTD 115/80KM. Miałem już autko z wersją 80KM. Teraz posiadam wersję 115KM. Moim zdaniem bezkonkurencyjna jednostka napędowa (sporo aut przewinęło się przez moje ręce). Trwałe turbo, trwały układ wtryskowy. Do specyficznych awarii tego silnika należy zaliczyć czujnik położenia wału korbowego, jednak oryginalna część zamienna marki Bosch kosztuje w granicach 80-90zł więc uważam że nie jest to kosztowna awaria. Specyficzny klekot dla tego silnika do którego należy się przyzwyczaić. Moim zdaniem godny uwagi. Polecam!


21.03.2013Tak

ten silnik wystepuje takze w odmianie Twin Turbo np. w Saabie 93 1.9 TTiD 180KM i 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel. Co na to wlasciciele Passtuchow ?


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 19
Średnia (głosów 4):
(8.56)
Trwałość silnika
 8.25/10
Niezawodność auta
 8.25/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8.25/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 67

Opinie użytkowników

EnsO 20.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Autko rewelacja,świetnie się spisze na krótkiej trasie do pracy jak również zaskoczy użytkowników z cięższą nogą.Części tanie (szeroki wybór na rynku wtórnym) Mój kropek po korekcie mapy zyskał dodatkowe 40 mustangów autko z taką wagą przyśpiesza zdecydowanie lepiej (potrafi zaskoczyć nie jednego użytkownika TDI i nie tylko :) ) jednak spalanie przy takiej "zabawie" potrafi podskoczyć do 9L. Ekonomia - 2,8L na oponach 175 autostrada 90km/h za tirem,czegoś chciec więcej ? Auto bez awaryjne "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.7l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Dostępność części,Ekonomia,Bez awaryjność
Wady:Brak tempomatu :(
Punto mk2/2000/230tys
Emil 12.05.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Koszty eksploatacji nie są powalające, cena jes niska, naprawy też nie wysokie jeśli się dba to pozłuży wiele lat. 165tys. przebiegu, rozrząd jest dość tani a silnik nie puści ani dymka przy tym jest bardzo żwawy, rozsypało się sprzęgło i skrzynia (tu 3000zł). Cała reszta śmiesznie tania w naprawach. Polecam."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:dość żwawy ciągnie dobrze prawie od zera, mało pali,
Wady:awarie altreatora, słabe sprzęgło, synchronizator, trzeszczą plastiki, korozja
punto/2000/165tys.
Krzysiek 13.01.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"Stosunek ceny do jakości jest bdb. Wiadomo, że to tylko punto i plastiki itp szału nie robią, ale wystarczy trochę dbać o samochód, żeby był dobry. Silnik nie do zdarcia. Mój egzemplarz odpala przy -25 idealnie, choć jak to diesel - kopci i klekocze. Wysoki moment obrotowy, Złamałem juz drugi fotel kierowcy, zepsuł em przycisk od klimy i wentylator od klimy nie chodzi ale jestem zadowolony."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Mocny, ekonomiczny,
Wady:Fotele często się psują, koło dwumasowe, wspomaganie city, Świerszcz w dmuchawie, plastiki
Punto II 1.9 JTD 3D/2001/226555
Damian 24.06.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Polecam ten samochód - bardzo ekonomiczny - oczywiście przy kontrolowanej jeździe. Mój rekord to przejechane 590km na 21L ropy co daje wynik 3,55L/100km - w cyklu mieszanym, gdzie trasa to ok. 50%. No i wynik osiągnięty teraz latem przy temperaturze powyżej 20°C.Trasy pokonywane bez gaszenia silnika w granicach 15-35km.Jazda na możliwie najwyższym biegu, obroty jak najmniejsze w granicach 1200-1500. Jazda na luzie. W trasie 60-90km/h w mieście do 60km/h. Przy temperaturze otoczenia 5-15°C średnie spalanie przy takiej jeździe wzrasta już do ok. 4 L/100km. W zimie w zależności od temperatury to ok. 4,5-5 L/100km.Przy bardziej dynamicznej jeździe trzeba liczyć 0,5-1,0L/100km więcej...a czasami jest taka potrzeba... Ogólnie polecam silniki JTD, są bardzo ekonomiczne, wytrzymałe i na pewno tańsze w naprawie niż TDI (GOLF czy PASSAT). "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.0l/100km

Spalanie - średnie:3.6l/100km

Zalety:ekonomiczny i wytrzymały silnik JTD, niezbyt drogie naprawy
Wady:w porównaniu do WV Golf/Pasat to Fiaty miewają więcej drobnych awarii, np. przepalające się żarówki, często silniczki tylnej wycieraczki się zacierają...ale są to drobne i zazwyczaj małokosztowne naprawy...
PUNTO JTD 80KM / 2001 / 165 tys. km