alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Punto Evo 1.3 16V Multijet 75KM DPF

Fiat Punto Evo 1.3 16V Multijet 75KM DPFWyświetleń: 4139

Fiat Punto Evo 1.3 16V Multijet 75KM DPF

Okres produkcji: 2009-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1248
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]206
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)13.6
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W30
LIlość oleju3.2 L
Wymiana olejuco.35.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 3.6

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.3 JTDM8620013.14.6
1.3 JTDM9525011.74.5
1.6 JTDM1203209.64.8

20.02.2015Tak

dobry bezawaryjny silnik,największy atut to bardzo niskie spalanie i to przy nodze na gazie,dynamika też wystarczająca.Same plusy i do tego rozrząd na łańcuchu."


17.11.2016Ludwik Nie

"Ten silnik to tragedia w połączeniu z DPF. Pomimo robienia dalszych tras, 1.3 nie jest w stanie skutecznie oczyścić DPF. Wymieniam olej co 3-4 tys. km. ze względu na znaczne podwyższanie się stanu przez wpadająca ropę. Sam motor dość głośny, a spalanie mało rewelacyjne - 6.2 - 6.7 l/100km."


29.01.2017marekTak

"jestem super zadowolony sprzęgło po 330 tys.wymiana zawór egr po 270 zaślepiony 500 tys turbina przepuszcza olej więc regeneracja i auto jezdzi dalej alternator na 530 tys i teraz pompa wysokiego ciśnienia na 538 tys i dalej jeżdżę a jeszcze jedno rozrząd wymieniłem po 400 tys na dzień dziesiejszy czyli na 538 tys nawet nie bierze oleju a jeżdżę na selenia 5w40 WR i wymian co pietnaście tysięc"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Piotr 04.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"120 tyś km po głównie po mieście. Od zmiany oleju do zmiany. Nic się nie dzieje. Jeździ bardzo dobrze zimą mógł by grzać mocniej. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:3.4l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Zawieszenie pancerne. Nic nie było wymieniane przez 120 tyś głównie po mieście i bez problemu. Po tym jak miałem VW Polo nigdy więcej przereklamowanych aut !!!
Wady:Zimą zanim się dogrzeje jestem już prawie w pracy (7 km)
Punto Evo/2010/120000
Krzysiek 20.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry samochód pod każdym względem,mała usterkowość niski koszt uzytkowania sprowadza się praktycznie do tankowania. Jestem drugim właścicielem kupiłem przy przebiegu 90tys na dzień dzisiejszy 140tys i same plusy.Jak na pojemność oraz moc niezła dynamika nie jest to rakieta ale zbiera się naprawdę dobrze,nie ma obaw co do wyprzedzania.Spalanie to najprzyjemniejsza rzecz tego auta,na trasie nawet 3.6 a miasto to maksymalnie 6L przy klimie i dużych korkach .Dobrze się go prowadzi,dużo miejsca we wnętrzu dobra ergonomia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:spalanie,bezawaryjność,niski koszt utrzymania,zawieszenie,prowadzenie,
Wady:nie ma
2010r 140tys