alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Punto Evo 1.3 16V Multijet (75KM)

Fiat Punto Evo 1.3 16V Multijet (75KM)Wyświetleń: 3584

Fiat Punto Evo 1.3 16V Multijet (75KM)

Okres produkcji: 2009-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1248
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]206
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)13.6
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W30
LIlość oleju3.2 L
Wymiana olejupo 30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 3.6

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

29.01.2017marekTak

"jestem super zadowolony sprzęgło po 330 tys.wymiana zawór egr po 270 zaślepiony 500 tys turbina przepuszcza olej więc regeneracja i auto jezdzi dalej alternator na 530 tys i teraz pompa wysokiego ciśnienia na 538 tys i dalej jeżdżę a jeszcze jedno rozrząd wymieniłem po 400 tys na dzień dziesiejszy czyli na 538 tys nawet nie bierze oleju a jeżdżę na selenia 5w40 WR i wymian co pietnaście tysięc"


20.02.2015Tak

dobry bezawaryjny silnik,największy atut to bardzo niskie spalanie i to przy nodze na gazie,dynamika też wystarczająca.Same plusy i do tego rozrząd na łańcuchu."


17.11.2016Ludwik Nie

"Ten silnik to tragedia w połączeniu z DPF. Pomimo robienia dalszych tras, 1.3 nie jest w stanie skutecznie oczyścić DPF. Wymieniam olej co 3-4 tys. km. ze względu na znaczne podwyższanie się stanu przez wpadająca ropę. Sam motor dość głośny, a spalanie mało rewelacyjne - 6.2 - 6.7 l/100km."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Piotr 04.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"120 tyś km po głównie po mieście. Od zmiany oleju do zmiany. Nic się nie dzieje. Jeździ bardzo dobrze zimą mógł by grzać mocniej. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:3.4l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Zawieszenie pancerne. Nic nie było wymieniane przez 120 tyś głównie po mieście i bez problemu. Po tym jak miałem VW Polo nigdy więcej przereklamowanych aut !!!
Wady:Zimą zanim się dogrzeje jestem już prawie w pracy (7 km)
Punto Evo/2010/120000
Krzysiek 20.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry samochód pod każdym względem,mała usterkowość niski koszt uzytkowania sprowadza się praktycznie do tankowania. Jestem drugim właścicielem kupiłem przy przebiegu 90tys na dzień dzisiejszy 140tys i same plusy.Jak na pojemność oraz moc niezła dynamika nie jest to rakieta ale zbiera się naprawdę dobrze,nie ma obaw co do wyprzedzania.Spalanie to najprzyjemniejsza rzecz tego auta,na trasie nawet 3.6 a miasto to maksymalnie 6L przy klimie i dużych korkach .Dobrze się go prowadzi,dużo miejsca we wnętrzu dobra ergonomia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:spalanie,bezawaryjność,niski koszt utrzymania,zawieszenie,prowadzenie,
Wady:nie ma
2010r 140tys