alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 306 FL 2.0 HDI (90KM)

Peugeot 306 FL 2.0 HDI (90KM)Wyświetleń: 4563

Peugeot 306 FL 2.0 HDI (90KM)

Okres produkcji: 1997-2002

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna181
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km/ 180.000

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak - może występować
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D691201616.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 5

Średnie: 5.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(8.38)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 7.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

melek 01.11.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Autem jeżdżę od 2lat .Niezawodny silnik.Spalanie śr 5l.Przebieg 170tys.Zero dymienia,piękna kultura pracy,Pali na dotyk,żadnych wycieków,ani spalania oleju.Minus awarie drobnej elektryki.,wycieraczka tył,centralny,ZAwieszenie przód ok.tył nie do zniesinia tylna belka kołysze,stuki ,we 4 osoby siedzi jak motorówka,a gdzie bagaż"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:silnik
Wady:zawieszenie tył
peugeot 306kombi 2.0hdi 170tys
Sławek 12.09.2013
Średnia:
(7.25)
Tak
"Nie zniszczalny silnik i samochód ,autko ma już 14 lat i po za wymianami podstawowych rzeczy jeździ do dziś .Z poważnych awarii to raz problem z pompa i wtryskiem ale spowodowane to było zlej jakości paliwem .Po za tym zima .lato upał mróz 306 pali od jednego razu .Silnik jest bardzo dobry z tego co wiem to stosowany w wielu innych modelach .Spalanie bardzo dobre średnio około 6 L trasa po niżej 5 L ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:brak wiekszych awarii, spalanie, dostepnosc części, serwis
Wady:nie za dobre wyposażenie, awarie układu jeszdego gałki itd
Peugeot 306 1999 r 287 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

12.11.2014LeonTak

Witam!posiadam Peugeota 307 2.0 HDI w wersji 107 KM.Przejechałem nim w ciągu niecałych dwuch lat 55 tkm.obecnie ma ich 180tkm.Potwierdzam trwałość tego silnika,nie bierze oleju.Jest czujnik w pompie w.ciśnienia do przeczyszczenia i tyle.śr.spalanie to 6,2-6,5,w trybie miesz.Polecam bardzo.Niewiem jak mniejszy 1.6 ale 2.0 jest bdb.


28.07.2013DanielTak

Auto ściągnąłem sobie z Francji 2 lata temu. Trasa Kielce - Warszawa - Kielce, spalanie przy prędkości po trasie przy większości jeździe 110km/h - 4.7L - to była ta płynna i oszczędna jazda. Po mieście obecnie gdy pół Kielc stoi w korku z powodu budowy dróg i przy ciężkiej nodze mam 8.2L. Jestem zadowolony. Mój ojciec po mieście wykręca nim litr mniej więc 7.2L. Powoli muszę myśleć o wymianie sprzęgła a wiem, że to będzie niemały wydatek. Wersja jeszcze bez FAP. Od kupna nic się mechanicznego nie psuje, Turbona ma nieco ponad 70% sprawności wymieniam filtry/oleje. Czego mi brakuje? Mocy/Momentu obrotowego, bo ma jedynie 250Nm gdzie znajomy w Mondeo 2002r 2.0TDCI ma 135KM/320Nm - czuć różnicę, ale to pewnie przez to, że zwykle jeżdżę dużo mocniejszymi autami. Ojciec miał kiedyś dwie 405-tki, Mercedesa 600 i kilka innych aut. Obecnie jest C5 i Renault II 1.5dCi. Kolejnym autem które kupię będzie znów Citroen C5, ale młodszy i również 2.0HDI :-) Polecam!


08.01.2017PawełTak

Xsara picasso 2.0 HDi 90km 2004r. Prawie 250tys przebiegu, sprzęgło zrobione przy około 160tys, tak to silnik super.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.