alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 306 FL 2.0 HDI (90KM)

Peugeot 306 FL 2.0 HDI (90KM)Wyświetleń: 4678

Peugeot 306 FL 2.0 HDI (90KM)

Okres produkcji: 1997-2002

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna181
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km/ 180.000

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak - może występować
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D691201616.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 5

Średnie: 5.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(8.38)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 7.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

melek 01.11.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Autem jeżdżę od 2lat .Niezawodny silnik.Spalanie śr 5l.Przebieg 170tys.Zero dymienia,piękna kultura pracy,Pali na dotyk,żadnych wycieków,ani spalania oleju.Minus awarie drobnej elektryki.,wycieraczka tył,centralny,ZAwieszenie przód ok.tył nie do zniesinia tylna belka kołysze,stuki ,we 4 osoby siedzi jak motorówka,a gdzie bagaż"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:silnik
Wady:zawieszenie tył
peugeot 306kombi 2.0hdi 170tys
Sławek 12.09.2013
Średnia:
(7.25)
Tak
"Nie zniszczalny silnik i samochód ,autko ma już 14 lat i po za wymianami podstawowych rzeczy jeździ do dziś .Z poważnych awarii to raz problem z pompa i wtryskiem ale spowodowane to było zlej jakości paliwem .Po za tym zima .lato upał mróz 306 pali od jednego razu .Silnik jest bardzo dobry z tego co wiem to stosowany w wielu innych modelach .Spalanie bardzo dobre średnio około 6 L trasa po niżej 5 L ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:brak wiekszych awarii, spalanie, dostepnosc części, serwis
Wady:nie za dobre wyposażenie, awarie układu jeszdego gałki itd
Peugeot 306 1999 r 287 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

01.01.2015MichałTak

Mam 307 2.0 hdi 90 KM przebieg 190000 km jedyne słabe punkty tego silnika to sprzęgło (jest zwykłe i nie wytrzymało podniesionego momentu obrotowego do 280 Nm) i rozrusznik (zimą nie odpalał dobrze tulejki, szczotki,będiks koszt 350 zł) a poza tym to tylko regularne wymiany osprzętu i oleju :)


25.07.2014BłażejTak

Polecam. Bardzo dobry silnik. Doskonale się sprawdza na trasie jak i w mieście. Naprawdę warto kupić auto z tym silnikiem.


14.04.2014BartekTak

Auto posiadam 7 lat(przebieg ok 450tys) przez ten czas w silniku wymienilem tylko czujnik podcisnienia turbo i przepływomierz. Silnik dosyc trwały. W trasie spalanie przy 100kmh wychodzi kolo 5l, w ruchu mieszanym 6-6,5. Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.