Peugeot 307 FL 1.6 HDi (90KM) - dane techniczne
alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 307 FL 1.6 HDi (90KM)

Peugeot 307 FL 1.6 HDi (90KM)Wyświetleń: 36014

Peugeot 307 FL 1.6 HDi (90KM)

Okres produkcji: 2005-2009

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo.20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.9

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI1102401884.8
2.0 HDI1363402025.4

19.05.2016Kamil.Tak

Jezdze peugeotem 308 od ponad roku kupilem go z malym przebiegiem w angli w duzym miescie gdzie naprawde diesel nie odpocznie korki male odleglosci aczkolwiek spalanie zadziwia niesamowicie malo pali komfort i dynamika jest ok. Przewiozl mnie do pl i spowrotem bez rzadnego problemu, ma przejechane 86tys km i nie wiem czy wymieniac rozrzad i sprzeglo na niskich obrotach mozna doslyszec male huki tak jakby lozysko ale nie jestem pewien wybieram sie do polski i nie wiem czy jechac w trase sie nie martwic czy zrobic przed, kolejna zagadka ktoa mnie irytuje jest odglos pukania badz stukania podczas odpalania i zgaszania silnika. Pytajac o porade mechanika twierdzil ze jest to wada poduszki skrzyni biegow wynikajacych z wibracji silnika moze ktos mial podobne odczycie badz dossiadczenia z tym silnikiem, dreczy mnie to gdyz w angli nikt nie wie i poprostu chcialbym wkoncu cos z tym zrobic mysle ze orzy wymianie sprzegla itd bedzie mkzna zlokolizowac zrodlo pukania i wymianr. Mimo to bardzo wygodne i ekonomiczne auto dla 3 osobowej rodziny. Polecam


24.11.2015EdwardTak

Posiadam auto z silnikiem 1.6 HDI 90 KM z 2009r. Przejechałem ok100tys km.Najpierw o przewodzie olejowym turbiny która w moim aucie nie ma ruchomych skrzydełek. Wiem o obiegowych zaleceniach aby przewód ten wymieniać co ok. 50tys km. Dotychczas w moim aucie tego przewodu nie wymieniłem ale pilnuję poziomu oleju ( bliżej górnego stanu) a nade wszystko wymieniam olej miedzy 10 a 15 tys km w zależności od tego czy samochód był eksploatowany w sytuacjach tzw trudnych czy normalnych. Nigdy nie wymieniłem po 15 tys i po 1 roku. To stara i dobra zasada. Przewód olejowy turbiny w tym sitko może stać się niedrożny właśnie z powodu zapchania tzw "mułem" olejowym szczególnie w okresie zimy kiedy jest już stary. Co do demontażu sitka to mam swoją filozofię i nie zamierzam go eliminować z następującego powodu.Kiedy turbina ulegnie awarii to opiłki zatrzymają się na sitku a jeśli go nie ma to dostana się do silnika i w jakiejś ekstremalnej sytuacji mogą spowodować spustoszenie. Moje auto ma już 6,6 roku i ok 100tys km. Silnik chodzi jak "mróweczka" i pali obecnie słaba zima 5,8l w mieście. Nie ma jednak tak różowo. Niedawno zaliczyłem wizytę w serwisie. Oberwały się osłony termiczne katalizatora zamocowane przy silniku. Koszt osłon (wymieniłem trzy) 380zł + robocizna 200zł = 580zł. zalecam okresowe sprawdzanie mocowania tych osłon np podczas corocznych przeglądów.Jest to podobno wada tych silników ale taka zewnętrzna ( Koszt opisanej naprawy w serwisie Citroena to ok.1000zł). Moje życzenie co do tego silnika to, lepsza kultura pracy no i lepsze przyspieszenie.


22.11.2015DamianTak

1.6HDI to jeden z najbardziej bezawaryjnych motorów diesla w grupie PSA. Warto jednak pozbyć się zawczasu sitka na przewodzie zasilającym turbosprężarkę w olej. Tam leży główna przyczyna uszkodzenia turbosprężarki spowodowana zapchaniem się sitka i brakiem smarowania turbo. Należy pamiętać, że w razie awarii, psują się zazwyczaj podzespoły elektryczne, takie jak elektrozawory, czujniki, silniczki. Trzeba tylko wiedzieć jak to sprawdzić. Polecam tą stronę http://www.diagnostykahdi.pl/


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 10):
(9.08)
Trwałość silnika
 9.3/10
Niezawodność auta
 8.9/10
Spalanie ON
 9.4/10
Koszty utrzymania
 8.7/10

Głosy według opinii:

100

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 115

Opinie użytkowników

ar2r 19.09.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Typowy osiołek do używania. Mam go 7 lat, logika podpowiada aby wymienić na coś nowszego, ale skoro ten jeździ i się nie psuje a do tego paliwa nie ubywa ;-) to po co? "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:?l/100km

Spalanie - trasa:5-4.5l/100km

Spalanie - średnie:5-4.5l/100km

Zalety:jeździ, do tego relatywnie tanio i absolutnie nie jest bardziej awaryjne niż niż inne (szczególnie niemieckie) samochody. pali tyle, ile musi ale bez wariowania w trasie spokojnie osiągam poniżej 5l/100km (rekord 4,5l)
Wady:elektryka lubi zaskakiwać
307 break, 1.6hdi 90Hp, 2007r, 230tys km
wacław 03.03.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Mam Peugeota 307 1,6 hdi kombi,grudzień kupiłem trzy latka i miał przejechane 160 tyś.Teraz ma 340 tyś.robione było raz rozrząd,raz turbina i teraz wymieniłem sprzęgło i teleskopy.Jestem bardzo zadowolony,jak czytam opinie o peugeotach to uśmiecham się,bardzo udany silnik i dynamiczny jak się depnie.Myślę też,że trzeba trafić,ale i umiejętnie obchodzić się,chociaż nie koniecznie oszczędnie z obrotami silnika.Ale ja raczej nie cisnę na pedał gazu,w trasie 100-120 km/h."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Cenię sobie to,że turbina zwykła i sprzęgło zwykłe nie dwumasa.Reszta to wiadomo,trzeba wymieniać teeksploatacyjne.
Wady:Żarówki szybko przepalały się,szczególnie przód reflektory,ale pierwsze 6-7 lat,teraz dlużej wytrzymują.
Peugeot 307 1,6 hdi kombi
Marcin 18.01.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Bardzo wygodne, tanie w eksploatacji i trwałe, choć ma małe niedociągnięcia w elektryce (do zrobienia za 200zł), nie wpływające na eksploatację, silnik mało pali, elastyczny, bez dwumasy, filtra czastek i zwykłe turbo co czyni go obok 1 6 crdi w kia i hyundayu najmniej problematycznym silnikiem montowanym w autach do 2009 roku, nawet od legendarnego 1 9 tdi gdzie turbo pada nawet po 100 tys. km (zmienna geometria). Stosunek jakość /cena rewelacja. Za golfa 5 trzeba zapłacić z tego samego rocznika 6-7 tys. więcej, za kia ceed ok. 3-4 tys. wiecej, oczywiście jakość wykończenia niższa, ale coś za coś, spalanie rewelacja"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:oszczędny i trwały silnik, zawieszenie, blacha
Wady:brak
peugoet 307 1 6 hdi 2007 90KM
Marcin 10.07.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kupiłem 307 jak miała 3 lata i 130 tys km.Teraz ma 9 lat 300 tys km. Jeżdżę b. dynamicznie (nie mylić ze znacznym przekraczaniem prędkości). Jedyny problem z silnikiem to przy 160 tys km wyłączył się jeden cylinder. Okazało się że to tylko problem ze świecą."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:
Wady:
Tomasz 01.02.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Autko mam 2 miesiące, zrobiłem nim ponad 1000 KM. Samochód ma taki duży przebieg ponieważ poprzedni właściciel robił nim kilkadziesiąt tysięcy rocznie. Co mogę powiedzieć, bardzo żwawe naprawdę ten silnik ładnie wchodzi na obroty, można spokojnie 130 na 4 lub 3 jechać przy 4 tyś obrotów, układ kierowniczy idealny (można puścić kierownice i samochód jedzie prosto, jest idealny dla młodego kierowcy, który jeszcze nie ma zniżek :) za OC. Jest masa jeszcze innych plusów m.in. to że można zabrać 5 pasażerów i jechać na luzie 150 km/h z palcem w ... . Minusem jest elektronika, która niekiedy zawodzi, ale można mu to wybaczyć. Jeszcze raz idealny dla młodego kierowcy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:6.9l/100km

Spalanie - średnie:2.6l/100km

Zalety:małe ładne autko, idealne dla młodego kierowcy, dobrze doposarzone, bardzo dobry silnik
Wady:awaryjna elektronika
307 XS/2005/309000
<<<12>>>