alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 307 FL 1.6 HDi (90KM)

Peugeot 307 FL 1.6 HDi (90KM)Wyświetleń: 37186

Peugeot 307 FL 1.6 HDi (90KM)

Okres produkcji: 2005-2009

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo.20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.9

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI1102401884.8
2.0 HDI1363402025.4

29.10.2013BogusławaTak

Tak jak poniżej zgadzam się w 100 procentach,dodam jeszcze, że dobrze jest co 60 tyś dla pewności wymienić przewód olejowy, oraz zmieniać olej nieco częściej niż zaleca producent, te oraz czynności opisane przez Roberta dadzą nam pewność bezproblemowego użytkowania silnika 1.6.


22.10.2013JacekTak

Trwały, ekonomoczny, wystarczajaco dynamiczny - najlepszy silnik na rynku


06.05.2014grzegorzTak

człeku przecież to nawet nie ma dwumasy więc nie pisz bajek


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 10):
(9.08)
Trwałość silnika
 9.3/10
Niezawodność auta
 8.9/10
Spalanie ON
 9.4/10
Koszty utrzymania
 8.7/10

Głosy według opinii:

100

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 115

Opinie użytkowników

ar2r 19.09.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Typowy osiołek do używania. Mam go 7 lat, logika podpowiada aby wymienić na coś nowszego, ale skoro ten jeździ i się nie psuje a do tego paliwa nie ubywa ;-) to po co? "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:?l/100km

Spalanie - trasa:5-4.5l/100km

Spalanie - średnie:5-4.5l/100km

Zalety:jeździ, do tego relatywnie tanio i absolutnie nie jest bardziej awaryjne niż niż inne (szczególnie niemieckie) samochody. pali tyle, ile musi ale bez wariowania w trasie spokojnie osiągam poniżej 5l/100km (rekord 4,5l)
Wady:elektryka lubi zaskakiwać
307 break, 1.6hdi 90Hp, 2007r, 230tys km
wacław 03.03.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Mam Peugeota 307 1,6 hdi kombi,grudzień kupiłem trzy latka i miał przejechane 160 tyś.Teraz ma 340 tyś.robione było raz rozrząd,raz turbina i teraz wymieniłem sprzęgło i teleskopy.Jestem bardzo zadowolony,jak czytam opinie o peugeotach to uśmiecham się,bardzo udany silnik i dynamiczny jak się depnie.Myślę też,że trzeba trafić,ale i umiejętnie obchodzić się,chociaż nie koniecznie oszczędnie z obrotami silnika.Ale ja raczej nie cisnę na pedał gazu,w trasie 100-120 km/h."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Cenię sobie to,że turbina zwykła i sprzęgło zwykłe nie dwumasa.Reszta to wiadomo,trzeba wymieniać teeksploatacyjne.
Wady:Żarówki szybko przepalały się,szczególnie przód reflektory,ale pierwsze 6-7 lat,teraz dlużej wytrzymują.
Peugeot 307 1,6 hdi kombi
Marcin 18.01.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Bardzo wygodne, tanie w eksploatacji i trwałe, choć ma małe niedociągnięcia w elektryce (do zrobienia za 200zł), nie wpływające na eksploatację, silnik mało pali, elastyczny, bez dwumasy, filtra czastek i zwykłe turbo co czyni go obok 1 6 crdi w kia i hyundayu najmniej problematycznym silnikiem montowanym w autach do 2009 roku, nawet od legendarnego 1 9 tdi gdzie turbo pada nawet po 100 tys. km (zmienna geometria). Stosunek jakość /cena rewelacja. Za golfa 5 trzeba zapłacić z tego samego rocznika 6-7 tys. więcej, za kia ceed ok. 3-4 tys. wiecej, oczywiście jakość wykończenia niższa, ale coś za coś, spalanie rewelacja"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:oszczędny i trwały silnik, zawieszenie, blacha
Wady:brak
peugoet 307 1 6 hdi 2007 90KM
Marcin 10.07.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kupiłem 307 jak miała 3 lata i 130 tys km.Teraz ma 9 lat 300 tys km. Jeżdżę b. dynamicznie (nie mylić ze znacznym przekraczaniem prędkości). Jedyny problem z silnikiem to przy 160 tys km wyłączył się jeden cylinder. Okazało się że to tylko problem ze świecą."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:
Wady:
Tomasz 01.02.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Autko mam 2 miesiące, zrobiłem nim ponad 1000 KM. Samochód ma taki duży przebieg ponieważ poprzedni właściciel robił nim kilkadziesiąt tysięcy rocznie. Co mogę powiedzieć, bardzo żwawe naprawdę ten silnik ładnie wchodzi na obroty, można spokojnie 130 na 4 lub 3 jechać przy 4 tyś obrotów, układ kierowniczy idealny (można puścić kierownice i samochód jedzie prosto, jest idealny dla młodego kierowcy, który jeszcze nie ma zniżek :) za OC. Jest masa jeszcze innych plusów m.in. to że można zabrać 5 pasażerów i jechać na luzie 150 km/h z palcem w ... . Minusem jest elektronika, która niekiedy zawodzi, ale można mu to wybaczyć. Jeszcze raz idealny dla młodego kierowcy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:6.9l/100km

Spalanie - średnie:2.6l/100km

Zalety:małe ładne autko, idealne dla młodego kierowcy, dobrze doposarzone, bardzo dobry silnik
Wady:awaryjna elektronika
307 XS/2005/309000
<<<12>>>