alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 307 FL 1.6 HDi (109KM)

Peugeot 307 FL 1.6 HDi (109KM)Wyświetleń: 19209

Peugeot 307 FL 1.6 HDi (109KM)

Okres produkcji: 2005-2007

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.8

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi9021515.54.9
2.0 HDi1363409.85.4

17.07.2014GrzegorzTak

Polecam ten silnik. Byłem swoją C5-tką na urlopie w Grecji z rodziną. W obie strony zrobiłem w sumie 4700km. Silnik sprawował się bez jakichkolwiek zastrzeżeń.Średnie spalanie wyniosło wg komputera 5,9 l/100km, co przy masie auta 1,5 t, 4 osobach na pokładzie,zapełnionym bagażniku,działającej klimie i prędkościach w trasie rzędu 120-140km/h uważam za b.dobry wynik. Silnik 1.6 HDI 110KM jest elastyczny i ma dobrze dobrane przełożenia skrzyni, co powoduje że sprawnie radzi sobie z masą auta.


12.11.2013inżTak

A ja mam w C4 silnik 1.6 HDi 110 KM oznaczenie "9HY" który nie ma koła 2-masowego i filtra FAP, spełniając jednocześnie normę EURO 4. Naprawdę polecam, 100 tys km i brak problemów


18.12.2014WojciechTak

Jeżdżę Citroenen C4 Picasso z silnikiem 1.6 HDi 110 KM, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Auto zakupiłem nowe, w serwisie Citroena w maju 2007 i używam do dzisiaj. Po zakończeniu okresu gwarancyjnego dalsze serwisowanie auta odbywa się w prywatnym warsztacie, tylko przez jednego mechanika. Nikt inny nigdy nie dotykał tego auta poza "moim" zaufanym majstrem. Do chwili obecnej przejechałem 125 tyś km, auto jest serwisowane co 17-18 tyś km. Do chwili obecnej nic poważnego nigdy się nie zdarzyło. Zawsze jest w czas wykonane wszystko co nakazuje producent, nowymi i autoryzowanymi częściami (niekoniecznie oryginałami). Zdarzyły się za to drobne awarie jak: po 33 tyś jeszcze na gwarancji wymieniono napęd rozrządu, po 50 tyś czujnik różnicy ciśnienia spalin dla filtra FAP, po 100 tyś na moje żądanie wymieniono przewód olejowy smarowania turbodoładowarki. Podczas serwisu przy przebiegi 125 tyś (wczoraj), stwierdzono po podłączeniu do komputera że FAP niedrożny jest w 42% i po najbliższej jeździe autostradowej jego stan poprawi się (auto ostatnio używane było wyłącznie w mieście). Silnik nadal w pełni sprawny, bez najmniejszych wycieków, dynamiczny, oszczędny, trochę za słaby dla takich gabarytów auta. Reasumując: należy przeprowadzać regularny serwis przy użyciu porządnych materiałów i dobrego oleju. Polecam wahającym się


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 30
Średnia (głosów 5):
(9.05)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 74

Opinie użytkowników

Krystian 02.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam, rodzinny samochód z dużym bagażnikiem ;)"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Mało pali, wygodne, pojemny bagażnik
Wady:DPF
307/2004/170000
Piotr 28.10.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"praktyczne i przestronne auto, wygodne, dużo miejsca również z tyłu i również dla wysokich osób, niezły silnik, choć mógłby mieć nieco więcej mocy, zadowalający komfort jazdy, jak na auto rodzinne super wybór, szkoda, że już nie produkowany a obecni następcy w tym segmencie peugeota to ciasne auta o niemieckiej stylistyce. Będę pielęgnował, serwisował i jeździł dopóki się da, albo dopóki Peugeot znów zacznie produkować coś podobnego."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie zużycia paliwa, mała awaryjność, przestronny
Wady:fatalny dostęp do silnika w podszybiu grożący zbiciem szyby, denerwujące drobne awarie elektr., wycieki oleju
307 oxygo kombi/2007/169000
Damian 21.12.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super autko! Spalanie rewelacja, przestronne, dobre osiągi silnika. POLECAM!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:spalanie, cena, niska awaryjność
Wady:Drogie części
peugeot 307/2006/170000
bobik 23.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"niska cena przestrzeń w środku fajny nowoczesny wygląd niskie spalanie dobra dynamika silnika 1.6 hdi 110"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:niskie spalanie, przestrzeń w środku, małoawaryjność
Wady:dość drogie części, awaryjne koło dwumasowe
peugeot 307/2006/222536
Mariusz 19.06.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"bardzo fajne autko"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:mało pali mało kosztuje fajnie wygląda, nigdy nie staniesz na trasie i kwiczysz
Wady:raz pękła śruba mocująca jakiś wałek od alternatora i rozszczelniła się chłodnica, jestem handlowcem i ciąglę jeżdże 280tys. przebiegu
307/2006/280000