alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 307 FL 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)

Peugeot 307 FL 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)Wyświetleń: 20152

Peugeot 307 FL 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)

Okres produkcji: 2005-2007

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.8

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi9021515.54.9
2.0 HDi1363409.85.4

17.03.2016Tak

Jeden z użytkownik narzeka że poszła mu turbina, otóż od znajomego mechanika wiem że trzeba wywalić jakieś filtr przed turbiną bo się zapycha i padają turbiny ja teraz to zrobię. Podobno w autoryzowanych serwisach to robią tylko po cichu żeby klient nie wiedział.Mam już drugi samochód z tym silnikiem i wszystko jest ok.


03.01.2016PawełTak

"Volvo V50".Sam silnik sprawuje się idealnie! trzeba pamiętać o dobrym oleju (lałem Motul C2 EcoClean) gorzej z DPF ale wywaliłem przy190kkm (950zl) przeprogr.sterownik i chodzi nawet lepiej niż z DPF!! polecam zabieg! Pozatym spalanie w trasie eko(do 110km)-4,0, 150km-5,2, po mieście nie śmigam więc nie powiem.Turbo i dwumasa narazie bez awarii. Wymiana rozrządu po220kkm! ok.tys (INA) naprawdę jeśli chodzi o koszty utrzymania to znikome.


04.05.2014GrzegorzNie

Panowie (i Panie) z tym FAP-em to się nie wygłupiajcie przecież ten filtr można łatwo wymyć wodą ! Wymontowanie go jest dość proste, następnie wąż ogrodowy i lejemy aż woda wylatywała będzie czysta i mamy filtr ja nowy, tam jest zwykła ceramika, tam nie ma się co uszkodzić. Oczywiście żeby system funkcjonował poprawnie musi być uzupełniony dodatek EOYS. Należy też sprawdzić czy system prawidłowo czyta korek paliwa bo na tej podstawie dodaje dodatek. Na koniec słowo o silniku - ten cały ranking jest źle skonstruowany bo silniki 1.6 HDI przeszły bardzo dużą modernizację w 2010 r i to już zupełnie inne silniki. Generalnie stare 16 zaworowe - cieknie olej, psuje się EGR, źle skonstruowana odma puszcza olej do układu dolotowego, źle skonstruowane smarowanie turbiny potrafi znacząco skrócić jej życie, głośno klekoczą. Nowe 8- mio zaworowe nie mają powyższych problemów


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 30
Średnia (głosów 5):
(9.05)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 74

Opinie użytkowników

Krystian 02.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam, rodzinny samochód z dużym bagażnikiem ;)"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Mało pali, wygodne, pojemny bagażnik
Wady:DPF
307/2004/170000
Piotr 28.10.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"praktyczne i przestronne auto, wygodne, dużo miejsca również z tyłu i również dla wysokich osób, niezły silnik, choć mógłby mieć nieco więcej mocy, zadowalający komfort jazdy, jak na auto rodzinne super wybór, szkoda, że już nie produkowany a obecni następcy w tym segmencie peugeota to ciasne auta o niemieckiej stylistyce. Będę pielęgnował, serwisował i jeździł dopóki się da, albo dopóki Peugeot znów zacznie produkować coś podobnego."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie zużycia paliwa, mała awaryjność, przestronny
Wady:fatalny dostęp do silnika w podszybiu grożący zbiciem szyby, denerwujące drobne awarie elektr., wycieki oleju
307 oxygo kombi/2007/169000
Damian 21.12.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super autko! Spalanie rewelacja, przestronne, dobre osiągi silnika. POLECAM!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:spalanie, cena, niska awaryjność
Wady:Drogie części
peugeot 307/2006/170000
bobik 23.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"niska cena przestrzeń w środku fajny nowoczesny wygląd niskie spalanie dobra dynamika silnika 1.6 hdi 110"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:niskie spalanie, przestrzeń w środku, małoawaryjność
Wady:dość drogie części, awaryjne koło dwumasowe
peugeot 307/2006/222536
Mariusz 19.06.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"bardzo fajne autko"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:mało pali mało kosztuje fajnie wygląda, nigdy nie staniesz na trasie i kwiczysz
Wady:raz pękła śruba mocująca jakiś wałek od alternatora i rozszczelniła się chłodnica, jestem handlowcem i ciąglę jeżdże 280tys. przebiegu
307/2006/280000