alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 FL 1.6 HDi (92KM)

Peugeot 308 FL 1.6 HDi (92KM)Wyświetleń: 21415

Peugeot 308 FL 1.6 HDi (92KM)

Okres produkcji: 2011-2014

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]230
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna181
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1,6 HDI1122701924.6
2.0 HDI1403202055.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 4.6

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 11):
(8.73)
Trwałość silnika
 9.09/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.09/10
Koszty utrzymania
 7.73/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 61

Głosy według opinii:

110

Opinie użytkowników

16.11.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"308 SW 1.6 HDI 109 PS.Nie ma lepszego auta"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:oszczędny ,wygodny
Wady:BRAK
308 SW 1.6 HDI 109 2011 114000 km
Adam 25.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobre i trwałe auto. Ekonomiczne. Super zabezpieczone antykorozyjnie. Podniesiony moment obrotowy poprzez chiptuning - dla poprawy własnego ego "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5 - 6.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Wygodny, trwały, oszczędny.
Wady:Jeszcze nie zauważyłem.
1,6 Hdi 92KM, 106 tkm
robert 26.08.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"polecam zwinny rodzinny malo pali "
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:
Wady:
308sw 2011 1.6hdi
Mariusz 06.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiony od nowości (2008r), znakomity pojazd z niskimi kosztami eksploatacji. Zero koła dwumasowego, zero DPA-a, prosta 90-konna konstrukcja o wysokiej kulturze pracy. Przejechane głównie na trasie Polska-Niemcy 180000 km i kompletnie zero kłopotów. Pojemny, wygodny i bezawaryjny mimo niemałego już przebiegu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Cena zakupu, Niezawodność, Tania eksploatacja
Wady:W tej cenie żadnych
Peugeot 308/2008/180000
Patric 18.05.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"Kompakt z klasą. Ma styl. Panoramiczna szyba i pochylona konsola środkowa potęguje poczucie przestronności (porównywalne z klasą większych aut) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bardzo cichy silnik HDI, mocne hamulce, bardzo dobre wychiszenie szumów powietrza i opon przy prędkości autostradowej
Wady:Tylnie zawieszenie słychac na dziurach.
308 Hatchback 1.6 92KM 70.000Km
Grzegorz 31.03.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Niezawodny silnik, bardzo trwały. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:Niskie spalanie.
Wady:Dość duże koszty utrzymania.
Peugeot 308/2009/72000
15.12.2013
Średnia:
(7.50)
Tak
"Jeżdżę 308-ką z silnikiem 1.6.hdi - 92km od dwóch i pół roku. Przejechałem nim już prawie 70000km, jak do tej pory wymieniłem hamulce przód wraz z tarczami przy 40000km. Zdziwiło mnie to, że tarcze do wymiany. Silnik tani w eksploatacji, mało pali, jednostka żywotna, filtry i oleje wymieniam co 20000km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Dużo miejsca w środku, łatwy dostęp do żarówek pod maską i innych rzeczy
Wady:mały bagażnik
Peugeot 308 1.6 HDI 92 KM 2010r 69520
Wiesław 06.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam.Na razie śmigam 308 -ką jeden rok. Jestem bardzo mile zaskoczony tym autkiem.Bardzo dużo miejsca z przodu jak i z tyłu, spalanie oceniam na piątkę,silnik jak do tej pory rewelacja żadnych problemów. Poza tym fajnie się prezentuje. Muszę dodać ,że jeżdżę w miarę spokojnie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Małe spalanie i obszerny w środku.
Wady:Na razie brak.
Peugeot 308 1.6 HDi 92KM 2009r 62.000 km
Zbyszek 18.10.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Największe autko w swojej klasie jeżeli chodzi o ilość miejsca w kabinie. Idealne dla rodziny 2+3, dzielone siedzenia z tyłu to rewelacja. O silniku również złego słowa nie można powiedzieć - rakieta to nie jest ale do miasta idealny a i w trasie nie jest źle. Śmigałem do tej pory benzynowym Japończykiem na gazie - miejsca mniej, spalanie podobne (o ile nie większe bo człowiek nie liczył, często trza było tankować ), hałas dużo większy. Zamiana się opłacała."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Spalanie ilość miejsca
Wady:Tylna belka i klapa czasem skrzypi
308sw/2009/150000
Jacek 20.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"1,6HDi jest najlepszym dostępnym silnikiem na rynku."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Oszczędny, dynamiczny, elastyczny
Wady:brak
2010
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

20.05.2016sweeperTak

Dobry silnik, ale trzeba uważać na druciarzy. Nowy z salonu - już drugie auto do przebiegu 100-120 tyś nic się nie dzieje - dalej nie wiem, bo sprzedałem. Super elastyczność, ale trochę słabo w górnym zakresie obrotów. Jak auto załadowane po dach, to jednak 2.0 Hdi byłby lepszy. Do jazdy standardowej wystarczy 1.6. Bardzo niskie spalanie ( w trasie można do 4,5 zejść). Fitlr FAP oczyszcza się pięknie nawet w jeździe miejskiej/ podmiejskiej - więc nie ma po co wycinać - jeżeli silnik sprawny i nie kombinowany to będzie sobie z tym radził- zwłaszcza, że jak się zapcha to wymiana na regenerowany jest tańsza niż wycięcie.


04.03.2015RandalTak

silnik bajka ,cichy oszczędny bardzo dobra dynamika i elastyczność,jeździłem autem przez rok z tym silnikiem i jestem zachwycony najbardziej jego kulturą pracy i spalaniem na poziomie 5.5L .Polecam jak najbardziej


19.09.2015maliniakTak

świetny silnik,oszczędny dynamiczny i bezawaryjny.Auto duże a silnik daje jak by miał co najmniej 150KM.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 44

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.