alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 FL 1.6 HDi (92KM)

Peugeot 308 FL 1.6 HDi (92KM)Wyświetleń: 33254

Peugeot 308 FL 1.6 HDi (92KM)

Okres produkcji: 2011-2014

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]230
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna181
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts ECS 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.6

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1,6 HDI1122701924.6
2.0 HDI1403202055.3

31.07.2017Mariusz Tak

Silnik mam w Peugeocie 308 wersja kombi jestem poprostu zachwycony nim.!!! Jego spalanie jest tak niskie że czasami zastanawiam się czy nie zepsuł się komputer od spalania średnio 5 l a na trasie udało mi się zejść do poziomu 3.8l na trasie przy prędkości 90km/H. normalnie 4.5L miasto to kas 6.5L ale to już przy strasznych korkach.Dynamika na niezły poziomie silnik lubi wyższe obroty ładnie pracuje.Ma filtr cząstek stałych ale nic się nie dzieje,podobno już teraz filtry nie są takie awaryjne.Przebieg 180tys silnik suchy bez wycieków,pracuje bardzo dobrze czy to zima czy lato.Polecam potrafi odwdzięczyć się niezawodnością i niskimi kosztami użytkowania.


09.09.2017Tomek Tak

Silnik idealny dla osób szukających oszczędności mało palący i bezawaryjny.Przejechane od nowości 175tys i zero problemu średnie spalanie 5.2 na trasie 4L a miasto 6.5 co więcej chcieć.Dynamiczny zrywny i elastyczny na trasie ładnie idzie nawet z prędkością 160km/h (autostrada Niemcy). Zero wycieków,nie pobiera oleju koszty sprowadzają się do tankowania i serwisu oleju.Dodatkowo w aucie cichutko jak w benzynie.


23.06.2018ArturTak

Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakresie predkosci 90-160 km/h pozwala przemiesczcac sie dosyc sprawnie. Moj rekord spalania to 3,1 l/100km, w trasie przy 90 km/h zadowala sie od 3,5-4,2 l/100km, na autostradzie przy 110 km/h spalanie wzrasta do okolo 4,2-4,9 l/100km, przy 150-160 km/h jest to okolo 6,5-7,5 l/100km. Szybciej nie jezdze, bo na 5tym biegu przy 160 km/h mam 3000 obr/min i nie chce utrzymywac przez dlugi czas wyzszych predkosci obrotowch. Maksymalna predkosc 187 km/h osiga przy 3750 obr/min. Skkrzynia biegow jest dobrze zestopniowania i nie brakuje mi 6tego biegu. Puki co pokonalem ponad 150 000km, odpalalem auto przy -17 st. C i zadnch problemow."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 55
Średnia (głosów 12):
(8.54)
Trwałość silnika
 8.33/10
Niezawodność auta
 8.92/10
Spalanie ON
 9.17/10
Koszty utrzymania
 7.75/10

Głosy według opinii:

120

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 73

Opinie użytkowników

Janusz 24.02.2017
Średnia:
(6.50)
Tak
"przebieg 110000 na razie problemów brak, silnik troszkę głośny ale wystarczająco żwawy Na autostradzie do Wloch średnia prędkość z 1100 km 105 km/ h spalił 5,7 na trasie po drogach krajowych nie przekraczając 110 km/h spalanie 4,3. Ogólnie fajne, dobrze wykonane auto"
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:mnóstwo miejsca, oszczędny silnik, dobre wykonanie, przytulne wnętrze
Wady:hacząca dźwignia zmiany biegów, prowadzenie mogło by być lepsze
308 1,6 hdi 92 hp 2011
16.11.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"308 SW 1.6 HDI 109 PS.Nie ma lepszego auta"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:oszczędny ,wygodny
Wady:BRAK
308 SW 1.6 HDI 109 2011 114000 km
Adam 25.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobre i trwałe auto. Ekonomiczne. Super zabezpieczone antykorozyjnie. Podniesiony moment obrotowy poprzez chiptuning - dla poprawy własnego ego "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5 - 6.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Wygodny, trwały, oszczędny.
Wady:Jeszcze nie zauważyłem.
1,6 Hdi 92KM, 106 tkm
robert 26.08.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"polecam zwinny rodzinny malo pali "
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:
Wady:
308sw 2011 1.6hdi
Mariusz 06.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiony od nowości (2008r), znakomity pojazd z niskimi kosztami eksploatacji. Zero koła dwumasowego, zero DPA-a, prosta 90-konna konstrukcja o wysokiej kulturze pracy. Przejechane głównie na trasie Polska-Niemcy 180000 km i kompletnie zero kłopotów. Pojemny, wygodny i bezawaryjny mimo niemałego już przebiegu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Cena zakupu, Niezawodność, Tania eksploatacja
Wady:W tej cenie żadnych
Peugeot 308/2008/180000
<<<123>>>