alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 FL 1.6 HDi (92KM)

Peugeot 308 FL 1.6 HDi (92KM)Wyświetleń: 22266

Peugeot 308 FL 1.6 HDi (92KM)

Okres produkcji: 2011-2014

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]230
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna181
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1,6 HDI1122701924.6
2.0 HDI1403202055.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.6

Średnie: 5.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 12):
(8.54)
Trwałość silnika
 8.33/10
Niezawodność auta
 8.92/10
Spalanie ON
 9.17/10
Koszty utrzymania
 7.75/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 62

Głosy według opinii:

120

Opinie użytkowników

Janusz 24.02.2017
Średnia:
(6.50)
Tak
"przebieg 110000 na razie problemów brak, silnik troszkę głośny ale wystarczająco żwawy Na autostradzie do Wloch średnia prędkość z 1100 km 105 km/ h spalił 5,7 na trasie po drogach krajowych nie przekraczając 110 km/h spalanie 4,3. Ogólnie fajne, dobrze wykonane auto"
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:mnóstwo miejsca, oszczędny silnik, dobre wykonanie, przytulne wnętrze
Wady:hacząca dźwignia zmiany biegów, prowadzenie mogło by być lepsze
308 1,6 hdi 92 hp 2011
16.11.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"308 SW 1.6 HDI 109 PS.Nie ma lepszego auta"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:oszczędny ,wygodny
Wady:BRAK
308 SW 1.6 HDI 109 2011 114000 km
Adam 25.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobre i trwałe auto. Ekonomiczne. Super zabezpieczone antykorozyjnie. Podniesiony moment obrotowy poprzez chiptuning - dla poprawy własnego ego "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5 - 6.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Wygodny, trwały, oszczędny.
Wady:Jeszcze nie zauważyłem.
1,6 Hdi 92KM, 106 tkm
robert 26.08.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"polecam zwinny rodzinny malo pali "
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:
Wady:
308sw 2011 1.6hdi
Mariusz 06.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiony od nowości (2008r), znakomity pojazd z niskimi kosztami eksploatacji. Zero koła dwumasowego, zero DPA-a, prosta 90-konna konstrukcja o wysokiej kulturze pracy. Przejechane głównie na trasie Polska-Niemcy 180000 km i kompletnie zero kłopotów. Pojemny, wygodny i bezawaryjny mimo niemałego już przebiegu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Cena zakupu, Niezawodność, Tania eksploatacja
Wady:W tej cenie żadnych
Peugeot 308/2008/180000
Patric 18.05.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"Kompakt z klasą. Ma styl. Panoramiczna szyba i pochylona konsola środkowa potęguje poczucie przestronności (porównywalne z klasą większych aut) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bardzo cichy silnik HDI, mocne hamulce, bardzo dobre wychiszenie szumów powietrza i opon przy prędkości autostradowej
Wady:Tylnie zawieszenie słychac na dziurach.
308 Hatchback 1.6 92KM 70.000Km
Grzegorz 31.03.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Niezawodny silnik, bardzo trwały. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:Niskie spalanie.
Wady:Dość duże koszty utrzymania.
Peugeot 308/2009/72000
15.12.2013
Średnia:
(7.50)
Tak
"Jeżdżę 308-ką z silnikiem 1.6.hdi - 92km od dwóch i pół roku. Przejechałem nim już prawie 70000km, jak do tej pory wymieniłem hamulce przód wraz z tarczami przy 40000km. Zdziwiło mnie to, że tarcze do wymiany. Silnik tani w eksploatacji, mało pali, jednostka żywotna, filtry i oleje wymieniam co 20000km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Dużo miejsca w środku, łatwy dostęp do żarówek pod maską i innych rzeczy
Wady:mały bagażnik
Peugeot 308 1.6 HDI 92 KM 2010r 69520
Wiesław 06.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam.Na razie śmigam 308 -ką jeden rok. Jestem bardzo mile zaskoczony tym autkiem.Bardzo dużo miejsca z przodu jak i z tyłu, spalanie oceniam na piątkę,silnik jak do tej pory rewelacja żadnych problemów. Poza tym fajnie się prezentuje. Muszę dodać ,że jeżdżę w miarę spokojnie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Małe spalanie i obszerny w środku.
Wady:Na razie brak.
Peugeot 308 1.6 HDi 92KM 2009r 62.000 km
Zbyszek 18.10.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Największe autko w swojej klasie jeżeli chodzi o ilość miejsca w kabinie. Idealne dla rodziny 2+3, dzielone siedzenia z tyłu to rewelacja. O silniku również złego słowa nie można powiedzieć - rakieta to nie jest ale do miasta idealny a i w trasie nie jest źle. Śmigałem do tej pory benzynowym Japończykiem na gazie - miejsca mniej, spalanie podobne (o ile nie większe bo człowiek nie liczył, często trza było tankować ), hałas dużo większy. Zamiana się opłacała."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Spalanie ilość miejsca
Wady:Tylna belka i klapa czasem skrzypi
308sw/2009/150000
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

04.03.2015RandalTak

silnik bajka ,cichy oszczędny bardzo dobra dynamika i elastyczność,jeździłem autem przez rok z tym silnikiem i jestem zachwycony najbardziej jego kulturą pracy i spalaniem na poziomie 5.5L .Polecam jak najbardziej


19.09.2015maliniakTak

świetny silnik,oszczędny dynamiczny i bezawaryjny.Auto duże a silnik daje jak by miał co najmniej 150KM.


14.03.2015RobiTak

Niewiarygodnie oszczędna jednostka średnie spalanie w wersji kombi przy spokojnej jeździe to 4.6L miasto 5.7L coś niesamowitego.Dodatkowo muszę powiedzieć że ten silnik prawie wogóle nie słychać jest tak cichy,kultura pracy na najwyższym poziomie,silnik elastyczny .rewelacja !!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 45

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.