alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)

Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)Wyświetleń: 15855

Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)13.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 HDI1403202036.1
2.0 HDI1633402086.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 4.5

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(8.25)
Trwałość silnika
 8.33/10
Niezawodność auta
 6.33/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Jacek 09.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny, komfortowy
Wady:Brak serwisu z prawdziwego zdarzenia do naprawy silników
Peugeot 407/1.6 hdi/2005
Jurek 03.10.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam Peugeota 407 SW 1.6 HDi. Przejechałem nim całą Europę i Polskę wzdłuż i wszerz. Przebieg prawie 300 000 km. Wymiana oleju co 20 000 km z filtrami, klocki jak potrzeba, itp. Problemem był filtr cząstek stałych. Odkąd go po prostu usunąłem wszelkie z tym związane dolegliwości przestały dokuczać. Polecam wszystkim za ok. 1600 zł usunąć ten kawałek i założyć emulator. Wtedy ten samochód to naprawdę świetny pojazd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4-5l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:oszczędny silnik, spalanie 4 do 5 l/100km, wygodne długie podróże, ładny dizajn
Wady:filtr cząstek stałych
407SW/2005/300000
14.06.2013
Średnia:
(7.75)
Tak
"Byłem posiadaczem Peugeota 407 1.6 HDI 110KM samochód o przyzwoitych osiągach,dobra dynamiczna jednostka napędowa. Przy przebiegu około 200 tyś km, padło dwumasowe koło zamachowe.W tym modelu jest możliwość założenia koła jenomasowego. Całkowity koszt używanego elementu + robocizna to około 800 zł. Jednak z tym elementem mam już całkowity problem z głowy prawdopodobnie do końca użytkowania pojazdu. Jeśli chodzi o przyśpieszenie oraz dynamikę nie zauważyłem jakiejś istotnej zmiany. Może odrobinę pogorszyła się kultura i głośność pracy silnika. Jednak bardzo nieznacznie"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie spalanie, dynamika
Wady:awaria dwumasy
Peugeot 407 230tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

30.11.2013SebaTak

Silnik bardzo dynamiczny spokojnie sobie radzi z dużym kombi 407 .Niskie spalanie , no może miasto to jakieś 7.5 L ale trzeba wziąć pod uwagę że to jednak auto kombi i ciężki .Mam przejechane 171 tys nie maiłem awarii podzespołów silnika ,turbina Garetta świetnie sobie brak wycieków ,jedyny mankament który powoli daje się we znaki to FAP .Jedyna rada to usuniecie ,na razie jeżdżę do puki nie stanę gdzieś .


07.09.2016alusNie

Niestety ale muszę podzielić się opinią... Otóż podczas jazdy tłok ot tak wywalił dziurę w bloku silnika - efekt: laweta i konieczność wymiany. Przebieg był ok. 200k, rozrząd sprawny, wszystko inne sprawne. Podejrzenie padło na lejące wtryski (po diagnozie - 2 były niesprawne, musiały lać mocniej mieszankę, co spowodowało przegrzanie i awarię, choć jednostka centralna niczego nie meldowała...). Zaletą jest duża dostępność silników, z całkiem dobrymi cenami (ok. 2k kosztuje blok używanego silnika z przebiegiem ok. 100k km. Denerwujący jest filtr FAP, który potrafi zgłosić zapchanie pomimo, że komputer wskazuje, że nic takiego się nie dzieje (czyli czujnik musi czasem wariować). Bardzo szybko można "skończyć" dwumasę i sprzęgło - przy nieumiejętnej jeździe. Kultura pracy fajna - mam porównanie wieloletnie z silnikami TDI i tutaj jest ciszej i sprawniej. Te silniki powinny jednak być w pojemności co najmniej 2.0 przy dużych samochodach. 1.6 lepsze może do np. Peuteota 206/207 ale na pewno nie do 3008/5008.


14.01.2014DanielTak

FAP właczyl mi sie dwa razy ale wyjechalem poza miasto i tryb serwis sie wylaczyl . glownie jerzdze po miescie, mam tylo nadzieje ze nie bedzie wiekszych problemow z FAP poza tym wszystko ok


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 23

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.