alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)

Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)Wyświetleń: 15458

Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)13.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 HDI1403202036.1
2.0 HDI1633402086.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 4.5

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(8.25)
Trwałość silnika
 8.33/10
Niezawodność auta
 6.33/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Jacek 09.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny, komfortowy
Wady:Brak serwisu z prawdziwego zdarzenia do naprawy silników
Peugeot 407/1.6 hdi/2005
Jurek 03.10.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam Peugeota 407 SW 1.6 HDi. Przejechałem nim całą Europę i Polskę wzdłuż i wszerz. Przebieg prawie 300 000 km. Wymiana oleju co 20 000 km z filtrami, klocki jak potrzeba, itp. Problemem był filtr cząstek stałych. Odkąd go po prostu usunąłem wszelkie z tym związane dolegliwości przestały dokuczać. Polecam wszystkim za ok. 1600 zł usunąć ten kawałek i założyć emulator. Wtedy ten samochód to naprawdę świetny pojazd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4-5l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:oszczędny silnik, spalanie 4 do 5 l/100km, wygodne długie podróże, ładny dizajn
Wady:filtr cząstek stałych
407SW/2005/300000
14.06.2013
Średnia:
(7.75)
Tak
"Byłem posiadaczem Peugeota 407 1.6 HDI 110KM samochód o przyzwoitych osiągach,dobra dynamiczna jednostka napędowa. Przy przebiegu około 200 tyś km, padło dwumasowe koło zamachowe.W tym modelu jest możliwość założenia koła jenomasowego. Całkowity koszt używanego elementu + robocizna to około 800 zł. Jednak z tym elementem mam już całkowity problem z głowy prawdopodobnie do końca użytkowania pojazdu. Jeśli chodzi o przyśpieszenie oraz dynamikę nie zauważyłem jakiejś istotnej zmiany. Może odrobinę pogorszyła się kultura i głośność pracy silnika. Jednak bardzo nieznacznie"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie spalanie, dynamika
Wady:awaria dwumasy
Peugeot 407 230tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

09.02.2017TomekNie

No coż uczucia są mieszane mam drugie auto z tym silnikiem poprzednie to był c-max troszke starsza konstrukcja ale bez zarzutu po przebiegu 330 tyś jeezdzi dalej bo kupił ode mnie znajomy nie narzeka.Teraz mam berlingo powiem tak przy przebiegu 140000 rozwalilo mi rozrząd jeszcze nie wiem ile mnie będzie kosztować naprawa bo auto u mechanika, oczywiście nie serwis bo mają mnie w dupie bo auto jest po gwarancji , a auto było u nich na przegladzie kompletnym przy przebiegu 120 000 i powiedzieli ze rozrzad ma byc zrobiony po 180000 tys jezeli chodzi o dpf tragedia zeby sie dopalil musi byc ciaglej jazdy kolo 90 kilometrow i obroty powyzej 2 tyś bo inaczej sie nie dopali ja mam przy tym przebiegu juz go do wymiany razem z plynem wiec jak ktos nie jezdzi w trasy to nawet sie nie zastanawiajcie!!!! A w trase tez nie za bardzo bo skrzynia 5 i maks predkosc to 140 bo potem buda sie chusta!


03.01.2016PawełTak

"Volvo V50".Sam silnik sprawuje się idealnie! trzeba pamiętać o dobrym oleju (lałem Motul C2 EcoClean) gorzej z DPF ale wywaliłem przy190kkm (950zl) przeprogr.sterownik i chodzi nawet lepiej niż z DPF!! polecam zabieg! Pozatym spalanie w trasie eko(do 110km)-4,0, 150km-5,2, po mieście nie śmigam więc nie powiem.Turbo i dwumasa narazie bez awarii. Wymiana rozrządu po220kkm! ok.tys (INA) naprawdę jeśli chodzi o koszty utrzymania to znikome.


21.06.2015BogumiłTak

Citroen C4 sx pack 1,6/80kW rok2007 ze zautomatyzowaną skrzynią biegów MCP kupiony w polskim salonie. Silnik 3 wady:1 to brak napinacza paska wieloklinowego napędzającego klimę i altermator ( w starszych i nowszych jest) uszkodzone łożysko sprężarki klimatyzacji na gwarancji( nie potrafił serwis zlokalizować usterki i uszkodził przy wymianie paska wielorowkowego kierownicę powietrza doładowującego po awanturze naprawili tylko kierownicę), 2. przewód smarujący sprężarkę wyrzucenie sitka które się zamula i blokuje olej,3 silnik nie znosi paliwa kiepskiej jakości i bio. Po gwarancji tylko mechanik który naprawił piszczenie paska (łożysko sprężarki),co 12-14tyś wymiana wszystkich filtrów, olej tylko syntetyk Mobil i czyszczenie klimatyzacji. 80tyśkm awaria egr(zapchany i nie domykał się) nadal ten sam mechanik co zawsze robi obsługę. Tyle awari mechanicznych, elektronika jak na razie brak uwag. Zalety: niskie spalanie od 4,7 do5,8l/100km średnio 5,3l/100km, bardzo dobra jakościowo tapicerka 3 kolory jasny beż,ciemny i brązowy, sporo miejsca w środku (bagażnik mógłby być większy), nie trzeba trzaskać drzwiami leciutko same się zamykają i oczywiście nie rdzewieje. Skrzynia MCP, należy najpierw nauczyć się z nią jeździć, jak zrozumiemy co programista tej skrzyni miał na myśli to jeździ się nią świetnie. W trybie Auto i S na wyższych biegach 4,5,6 jest świetna można nieźle pogonić. Jazda w samym automacie większe spalanie i delikatniejsza jazda to nie szarpie. Ja preferuję opcję Manual i S czasami Auto i S. To moja druga cytryna z salonu zarówno pierwsza xsara2.0hdi jaki obecna bez uwag. Powiem więcej xsara 2litry hdi paliła tyle co 1,6 i nie było kłopotów z egr, a przejechałem nią dużo więcej kilometrów. Widocznie ekologia ważniejsza niż sprawność techniczna pojazdów. Podsumowując polecam c4, ale tylko bezwypadkowe ( inaczej elektronika siada- szyna CAN) i z polskiego salonu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 22

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.