alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)

Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)Wyświetleń: 20453

Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)13.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.9

Trasa: 4.7

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 HDI1403202036.1
2.0 HDI1633402086.9

23.01.2014Nie

Mam ten samochód prawie siedem lat kupiłem z przebiegiem 100 tys. km do 150 tys właściwie bez problemów a potem się zaczęło po każdym kolejnym wymuszonym przez komputer wypaleniu filtra fap coraz mniejszy przebieg przy 170 tys nie było sensu dalej wypalać tego filtra był totalnie zapchany uwaga jeżeli nie zrobi się z tym porządku w ten czy inny sposób samochód potrafi wyłączyć się całkowicie podczas jazdy mnie się to zdarzyło na autostradzie dodatkowo przy około 150 tys kończy się płyn wspomagający spalanie paliwa kosztuje dość drogo 3 l 500 zł pocieszający jest fakt iż te same rzeczy w innych markach są droższe przy 190 tys padło koło dwu masowe koszt min 2 tys zł jak dotąd wtryskiwacze i turbina ok silnik mało pali jest dynamiczny ale na to co wymieniłem trzeba być przygotowanym nie polecam nie odradzam stwierdzam fakty z jakimi miałem do czynienia


01.08.2017MariuszTak

Na początek do tego co mu padła turbina: człowieku 1,6 thp to jest turbobenzyna!!! Silnik zapożyczony z BMW - beznadziejny motor, kłopoty z układem rozrządu, kłopoty z mapą silnika... nie porównuj tego złomu do silników HDi. Do pozostałych dwóch co odradzają: nauczcie się jeździć dieslem, oraz przyjmijcie do wiadomości, że trzeba silniki serwisować! Wymieniać olej, wymieniać filtr oleju, wymieniać filtr powietrza, bo to płuca auta i wreszcie nie żałować kasy i wymienić filtr paliwa! Wiem, że drogi, ale trzeba, chyba, że wolicie regenerować wtryski. Teraz coś do innych: To moje 3 auto z tym silnikiem, dwie wersje 109 KM i jedna 112 KM z żadnym nie miałem problemów. W dwóch wymieniałem worek z płynem Eolys, koszt w AS odpowiednio 780 zł oraz 1150 zł bowiem wymieniono jeszcze przewód doprowadzający ów dodatek do FAP. Spokój na kolejne 100 tys. km. Idźmy dalej, aby ten dodatek wystarczył na jak najdłużej trzeba lać paliwo zawsze do pełna. Bez względu na to ile nalejemy układ dodaje zawsze tyle samo Eolysa. FAP wypala się różnie, ważne, że wypala się nawet na postoju w korku - nie snuć wyssanych z palca teorii, że trzeba gnać na autostradzie na 3 biegu wysokie obroty i wtedy się wypala - bzdura totalna a w zależności od trasy: miasto co 200-300km. Trasa 300-500 km, przed zakupem warto sprawdzić, kiedy było ostatnie wypalanie oraz jaki jest stopień nasycenia FAP. A nie kupić i za pół roku narzekać i zemścić jakie to badziewie HDi. Ja śmiało polecam, silnik żywotny, choć nie tak żywotny jak 2,0 HDi 136 KM, przy odpowiednim serwisowaniu odpłaci się bezawaryjną i pewną eksploatacją.


12.11.2013inżTak

A ja mam w C4 silnik 1.6 HDi 110 KM oznaczenie "9HY" który nie ma koła 2-masowego i filtra FAP, spełniając jednocześnie normę EURO 4. Naprawdę polecam, 100 tys km i brak problemów


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 5):
(8.3)
Trwałość silnika
 8.6/10
Niezawodność auta
 7.4/10
Spalanie ON
 9.4/10
Koszty utrzymania
 7.8/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 48

Opinie użytkowników

rafal 23.02.2018
Średnia:
(8.25)
Tak
"auto bez zastrzezen mimo ze ma juz prawie 300 tys wymienilem tylko rozzad oleje co 15 tys bo duzo jezdze klocki oraz regeneracja turbiny i smigam jak wariat.Auto kilka krotnie wyciagnelo z opresji drogowej z winny innych uczestnikow ale bez zadrapania polecam bardzo tylko pilnowac plynow i do fab"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:male spalanie.wygoda jazdy male koszta fajne tanie auto
Wady:
407 1,6 hdi
Mariusz 21.05.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Konfort,"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niezawodnosc
Wady:Brak
407 1.6 HDi 2008
Jacek 09.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny, komfortowy
Wady:Brak serwisu z prawdziwego zdarzenia do naprawy silników
Peugeot 407/1.6 hdi/2005
Jurek 03.10.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam Peugeota 407 SW 1.6 HDi. Przejechałem nim całą Europę i Polskę wzdłuż i wszerz. Przebieg prawie 300 000 km. Wymiana oleju co 20 000 km z filtrami, klocki jak potrzeba, itp. Problemem był filtr cząstek stałych. Odkąd go po prostu usunąłem wszelkie z tym związane dolegliwości przestały dokuczać. Polecam wszystkim za ok. 1600 zł usunąć ten kawałek i założyć emulator. Wtedy ten samochód to naprawdę świetny pojazd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4-5l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:oszczędny silnik, spalanie 4 do 5 l/100km, wygodne długie podróże, ładny dizajn
Wady:filtr cząstek stałych
407SW/2005/300000
14.06.2013
Średnia:
(7.75)
Tak
"Byłem posiadaczem Peugeota 407 1.6 HDI 110KM samochód o przyzwoitych osiągach,dobra dynamiczna jednostka napędowa. Przy przebiegu około 200 tyś km, padło dwumasowe koło zamachowe.W tym modelu jest możliwość założenia koła jenomasowego. Całkowity koszt używanego elementu + robocizna to około 800 zł. Jednak z tym elementem mam już całkowity problem z głowy prawdopodobnie do końca użytkowania pojazdu. Jeśli chodzi o przyśpieszenie oraz dynamikę nie zauważyłem jakiejś istotnej zmiany. Może odrobinę pogorszyła się kultura i głośność pracy silnika. Jednak bardzo nieznacznie"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie spalanie, dynamika
Wady:awaria dwumasy
Peugeot 407 230tyś