alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)

Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)Wyświetleń: 18461

Peugeot 407 1.6 HDi (110KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)13.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 HDI1403202036.1
2.0 HDI1633402086.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 4.5

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(8.31)
Trwałość silnika
 8.75/10
Niezawodność auta
 6.75/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7.75/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 44

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Mariusz 21.05.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Konfort,"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niezawodnosc
Wady:Brak
407 1.6 HDi 2008
Jacek 09.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny, komfortowy
Wady:Brak serwisu z prawdziwego zdarzenia do naprawy silników
Peugeot 407/1.6 hdi/2005
Jurek 03.10.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam Peugeota 407 SW 1.6 HDi. Przejechałem nim całą Europę i Polskę wzdłuż i wszerz. Przebieg prawie 300 000 km. Wymiana oleju co 20 000 km z filtrami, klocki jak potrzeba, itp. Problemem był filtr cząstek stałych. Odkąd go po prostu usunąłem wszelkie z tym związane dolegliwości przestały dokuczać. Polecam wszystkim za ok. 1600 zł usunąć ten kawałek i założyć emulator. Wtedy ten samochód to naprawdę świetny pojazd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4-5l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:oszczędny silnik, spalanie 4 do 5 l/100km, wygodne długie podróże, ładny dizajn
Wady:filtr cząstek stałych
407SW/2005/300000
14.06.2013
Średnia:
(7.75)
Tak
"Byłem posiadaczem Peugeota 407 1.6 HDI 110KM samochód o przyzwoitych osiągach,dobra dynamiczna jednostka napędowa. Przy przebiegu około 200 tyś km, padło dwumasowe koło zamachowe.W tym modelu jest możliwość założenia koła jenomasowego. Całkowity koszt używanego elementu + robocizna to około 800 zł. Jednak z tym elementem mam już całkowity problem z głowy prawdopodobnie do końca użytkowania pojazdu. Jeśli chodzi o przyśpieszenie oraz dynamikę nie zauważyłem jakiejś istotnej zmiany. Może odrobinę pogorszyła się kultura i głośność pracy silnika. Jednak bardzo nieznacznie"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie spalanie, dynamika
Wady:awaria dwumasy
Peugeot 407 230tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

18.12.2014WojciechTak

Jeżdżę Citroenen C4 Picasso z silnikiem 1.6 HDi 110 KM, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Auto zakupiłem nowe, w serwisie Citroena w maju 2007 i używam do dzisiaj. Po zakończeniu okresu gwarancyjnego dalsze serwisowanie auta odbywa się w prywatnym warsztacie, tylko przez jednego mechanika. Nikt inny nigdy nie dotykał tego auta poza "moim" zaufanym majstrem. Do chwili obecnej przejechałem 125 tyś km, auto jest serwisowane co 17-18 tyś km. Do chwili obecnej nic poważnego nigdy się nie zdarzyło. Zawsze jest w czas wykonane wszystko co nakazuje producent, nowymi i autoryzowanymi częściami (niekoniecznie oryginałami). Zdarzyły się za to drobne awarie jak: po 33 tyś jeszcze na gwarancji wymieniono napęd rozrządu, po 50 tyś czujnik różnicy ciśnienia spalin dla filtra FAP, po 100 tyś na moje żądanie wymieniono przewód olejowy smarowania turbodoładowarki. Podczas serwisu przy przebiegi 125 tyś (wczoraj), stwierdzono po podłączeniu do komputera że FAP niedrożny jest w 42% i po najbliższej jeździe autostradowej jego stan poprawi się (auto ostatnio używane było wyłącznie w mieście). Silnik nadal w pełni sprawny, bez najmniejszych wycieków, dynamiczny, oszczędny, trochę za słaby dla takich gabarytów auta. Reasumując: należy przeprowadzać regularny serwis przy użyciu porządnych materiałów i dobrego oleju. Polecam wahającym się


30.06.2017DanielTak

Bez wahania kupię auto z tym silnikiem po raz kolejny, do tej pory Citroen C4 grand picasso do tego auta ciut za słaby (męczył sie przy prędkościach powyżej 140 a najlepiej jak sie jechało do 120) ale bez problemu się nadaje jeśli potrafimy opanować emocje i jeździć spokojnie bardzo spokojnie max spalanie w mieście gdzie był głównie używany to 7 litrów przy żyłowaniu go z włączona klimatyzacja, tak średni po mieście realnie wychodziło ok 6.5 z dystrybutora w trasie max 6.2 do 160 w 4 osoby i bagaż, rekord to 4.2 przy oszczędnej jezdzie w dwie dorosłe osoby i dziecko plus niewielki bagaż, wózek itp. przy normalnej jezdzie 90% trasa po Polsce latem z klimą do max 110 w porywach 120 w 6 osób i full bagaż upchany gdzie sie da to 5.6L/100 km. nigdy żadnych problemów mimo że za specjalnie o niego nie dbałem jeśli chodzi o eksploatacje głownie w mieście i jakość paliwa tzn paliwo lałęm tanie temu silnikowi to bez różnicy co lejesz, po zatankowaniu do pełna od rezerwy Vpower diesel na szelu nie odczułem żadnej róznicy w spalaniu czy mocy było to wyrzucenie pieniędzy w błoto więc lałem zwykłą ropę i było ok. olej 10w40 ( niby powinien być specjalny pełen syntetyk do fap/dpf) plus wszystkie filtry wymiana co 10 tyś i ani kilometra więcej, turbo, wtryski bez problemu mimo przebiegu ponad 300 tys FAP czasem dawał o sobie znać początkowo silnik lekko przerywał od czasu do czasu jakby sie dławił wystarczyło niezwłocznie jechać po za miasto w krótką trasę ok 50 km i po problemie, jeśli to olałęm z jakiegoś powodu wyskakiwał komunikat DEPOLUTION SYSTEM FAULT silnik głośniej pracował, miał mniej mocy i więcej spalał, trzeba było jechać w trasę co najmniej 100 km a najlepiej więcej aby sie dopalił filtr. Kolejne auto to VOLVO V50 auto lżejsze przez co 140 i więcej to nie męczarnia, lepiej przyśpieszał, ogólnie pasuje do tego autka, spalanie na tym samym poziomie co w C4 a mogło by się wydawać ze powinno być ciut niższe. SUPER SILNIK POLECAM dla spokojnych kierowców ceniących sobie ekonomie pod każda postacią od spalania do niskich kosztów ekspoatacji. Średnie spalane według komputera (jest bardzo dokładny) na odcinku 10tys km 80% miasto to 6.4 l/100 kolegi zwykła mała C4 70% trasa (70 km dziennie) średnio na 10 tyś 5.5L/100 Citroeny skrzynie MCP 6B, VOLVO manual 5b.


17.03.2016Tak

Jeden z użytkownik narzeka że poszła mu turbina, otóż od znajomego mechanika wiem że trzeba wywalić jakieś filtr przed turbiną bo się zapycha i padają turbiny ja teraz to zrobię. Podobno w autoryzowanych serwisach to robią tylko po cichu żeby klient nie wiedział.Mam już drugi samochód z tym silnikiem i wszystko jest ok.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 26

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.