alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 508 1.6 HDi FAP (112KM)

Peugeot 508 1.6 HDi FAP (112KM)Wyświetleń: 8190

Peugeot 508 1.6 HDi FAP (112KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]112
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów-
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo.20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.4

Trasa: 3.6

Średnie: 4.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(9.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 28

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

23.10.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"udany zakup"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
508 2011 145000
Drivter 02.04.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
" Kilka dni temu dopiero kupiłem 508-kę z tym silnikiem, ale już na pierwszy rzut wychodzą wnioski: Bardzo oszczędny. W mieście 5,7 l/100. Wysoka kultura pracy silnika to kolejny atut. Co do awaryjności i kosztów eksploatacji to na razie się nie wypowiadam ponieważ za wcześnie. Samochód kupiłem używany od pierwszego właściciela z przebiegiem 68.000 km. Zobaczymy jak się będzie sprawował. Mam nadzieję, że się nie zawiodę. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Bardzo niskie spalanie, wysoka kultura pracy silnika
Wady:Póki co brak
Peugeot 508 2011 68.000
Dariusz 07.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetny silnik ! Bardzo dynamiczny (jak na swoją pojemność) i niesłychanie oszczędny !"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Bardzo niskie spalanie (średnio 5.3 l/100km ). Bardzo cichyWysoka kultura pracy i duża elastyczność.
Wady:Brak
Peugeot 508 (2011r. - 33 000 km przebiegu)
Darek 02.05.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jestem zadowolony z zakupu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:dobry stosunek maniaci do ceny. na zbiorniku w trasie 1350 km
Wady:brak
508/2011/56000

Kod antyspamowy
Odśwież

02.11.2013PiotrTak

Przejechane 70 tyś kilometrów od nowości. Silnik nigdy nie zawiódł. Świetne osiągi jak na dizelka. Dodatkowo w samochodzie bardzo ładnie jego działanie jest wytłumione. Nieczuć ani nie słychać, że jedzie się dieslem. Co do filtra cząstek stałych. Zdarzało się, że parę razy komputer informował o tym, że istnieje ryzyko zapchania filtra - jednakże czyszczenie w trybie serwisowym pomogło. Oby tak dalej działał.


19.09.2015maliniakTak

świetny silnik,oszczędny dynamiczny i bezawaryjny.Auto duże a silnik daje jak by miał co najmniej 150KM.


20.05.2016sweeperTak

Dobry silnik, ale trzeba uważać na druciarzy. Nowy z salonu - już drugie auto do przebiegu 100-120 tyś nic się nie dzieje - dalej nie wiem, bo sprzedałem. Super elastyczność, ale trochę słabo w górnym zakresie obrotów. Jak auto załadowane po dach, to jednak 2.0 Hdi byłby lepszy. Do jazdy standardowej wystarczy 1.6. Bardzo niskie spalanie ( w trasie można do 4,5 zejść). Fitlr FAP oczyszcza się pięknie nawet w jeździe miejskiej/ podmiejskiej - więc nie ma po co wycinać - jeżeli silnik sprawny i nie kombinowany to będzie sobie z tym radził- zwłaszcza, że jak się zapcha to wymiana na regenerowany jest tańsza niż wycięcie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 24

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów